trustequote:
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:30 schreef L-E het volgende:
[..]
Dan raakt het je. Omdat ik gelijk heb?
Ik weet hoe het is en hoe het voelt, net als L-E, maar je weet net zo goed als ik dat het 'af en toe zo'n dag hebben' nog STEEDS een groot probleem is. En zolang jij er niet wat aan doet, het straks niet meer 'af en toe' is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:28 schreef missbehavin het volgende:
Ik weet het wel, echt. Maar ik vind het al heel wat dat ik nog maar af en toe zo'n dag heb.
Wat maakt dat je het in stand wil houden?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:31 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik ben me er ook wel van bewust hoor.
Oh denken doe ik wel hoor. Maar op het moment ben ik aan het overleven. Ms niet het beste voor me, maar beter kan ik nu even niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:31 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik weet hoe het is en hoe het voelt, net als L-E, maar je weet net zo goed als ik dat het 'af en toe zo'n dag hebben' nog STEEDS een groot probleem is. En zolang jij er niet wat aan doet, het straks niet meer 'af en toe' is.
Echt, als je er nog geen hebt, zoek een psych, want volgens mij heb je genoeg dingen om met hem/haar over te praten. En daarbij is de hele dag op Fok! hangen ook een manier om je problemen te ontlopen, maar daardoor verdwijnen ze niet. Echt, doe het voor jezelf, doe het voor minipuber, maar DOE IETS! (Stap 1 zou al zijn een keer NIET de hele avond met de laptop op schoot te hangen, maar echt eens na te denken over hoe en wat.)
Oef, dat weet ik niet. Ms is het de rottijd die ik door ga? Tenminste nog controle over iets hebben?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Wat maakt dat je het in stand wil houden?
Sorry, maar erover denken en daarnaast bezig zijn is NIET hetzelfde. Denken terwijl je niets anders doet, de confrontatie met jezelf aangaan, dat helpt. Dit niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:32 schreef missbehavin het volgende:
Oh denken doe ik wel hoor. Maar op het moment ben ik aan het overleven. Ms niet het beste voor me, maar beter kan ik nu even niet.
Eigenlijk juist niet. Want je hebt niet de controle om gezond te blijven leven blijkbaar.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:33 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oef, dat weet ik niet. Ms is het de rottijd die ik door ga? Tenminste nog controle over iets hebben?
Onthou wel dat we het niet doen om je te zieken, in tegendeelquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:33 schreef missbehavin het volgende:
Pfff dit had ik niet aan zien komen nu jongens
Waarom controle over iets dat slecht voor je is? Waarom niet de controle inzetten daar waar je er iets aan hebt?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:33 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oef, dat weet ik niet. Ms is het de rottijd die ik door ga? Tenminste nog controle over iets hebben?
Waarom?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:32 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Hier, posten slet[PTA SC] Train 1532: Wuchang - Hangzhou
Eetstoornis 101: het geeft je een gevoel van controle, zeker in tijden waarin alle andere facetten van je leven niet onder je eigen controle lijken te staan.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:34 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Eigenlijk juist niet. Want je hebt niet de controle om gezond te blijven leven blijkbaar.
Het gáát eens een keer ergens over hier!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:34 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Onthou wel dat we het niet doen om je te zieken, in tegendeel
Omdat het je basis wasquote:
Nee, dat denk je niet. Je steekt je kop in het zand. Je bent te intelligent om niet te beseffen wat je aan het doen bent, dus dit geloof ik niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:35 schreef missbehavin het volgende:
En toch denk ik dat jullie het veel te zwaar opvatten.
Ik zeg niet dat het logisch is, maar zo zal het vast wel werken onbewust.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:34 schreef L-E het volgende:
[..]
Waarom controle over iets dat slecht voor je is? Waarom niet de controle inzetten daar waar je er iets aan hebt?
Toch denk ik dat jij het te luchtig opvat.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:35 schreef missbehavin het volgende:
En toch denk ik dat jullie het veel te zwaar opvatten.
Dit gaat fout.. Ik ben het een keer eens met Nouk..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:37 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Toch denk ik dat jij het te luchtig opvat.
Nee, maar ik vergelijk het met de periode dat ik wel anorexia had, toen at ik echt niks en was ik alleen maar daar mee bezig. Het is nu gewoon niet zo, dus in mijn ogen is er niet echt een probleem. Hoewel jullie dat anders zien. Mijn zelfbeeld ms, maar ik weet niet beter..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:36 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee, dat denk je niet. Je steekt je kop in het zand. Je bent te intelligent om niet te beseffen wat je aan het doen bent, dus dit geloof ik niet.
Hoe een eetstoornis Singles verbroedert..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:37 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Dit gaat fout.. Ik ben het een keer eens met Nouk..
Ik snap het wel, je bent al mijlen ver verwijderd van je diepte punt. Máár! Dat betekend niet dat je er al helemaal bent.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:37 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nee, maar ik vergelijk het met de periode dat ik wel anorexia had, toen at ik echt niks en was ik alleen maar daar mee bezig. Het is nu gewoon niet zo, dus in mijn ogen is er niet echt een probleem. Hoewel jullie dat anders zien. Mijn zelfbeeld ms, maar ik weet niet beter..
Het is ook lastig uitleggen.
Nee hoor, ik begrijp precies wat je bedoelt. Je vat het te luchtig op, want 'vroeger'! Vroeger was misschien slechter maar dat betekent nog niet dat dit GOED is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:37 schreef missbehavin het volgende:
Nee, maar ik vergelijk het met de periode dat ik wel anorexia had, toen at ik echt niks en was ik alleen maar daar mee bezig. Het is nu gewoon niet zo, dus in mijn ogen is er niet echt een probleem. Hoewel jullie dat anders zien. Mijn zelfbeeld ms, maar ik weet niet beter..
Ms, maar ik weet hoe het was, toen. En dat is niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:37 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Toch denk ik dat jij het te luchtig opvat.
Maar wellicht moet je niet vergelijken met toen je op de dieptepunt zat. Misschien moet je kijken naar mensen zonder eetstoornis en daarmee vergelijken. Want dan heb je nog wel een weg te gaan, zoals ik het zie.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:37 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Kijk, dat krijg ik toch mooi voor elkaarquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:38 schreef L-E het volgende:
[..]
Hoe een eetstoornis Singles verbroedert..!
Kijk en nu zeg je precies wat ik bedoel. Het is niet te vergelijken en dat is PRECIES wat jij doet.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:39 schreef missbehavin het volgende:
Ms, maar ik weet hoe het was, toen. En dat is niet te vergelijken.
Het omslagpunt was ook dat ik zwanger werd, sindsdien is het, in mijn ogen, nooit meer zo erg geweest. Ook qua gewicht niet. Ik kan en mag niet kapot gaan he.
Dat heb ik ook nooit beweerdquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:38 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik snap het wel, je bent al mijlen ver verwijderd van je diepte punt. Máár! Dat betekend niet dat je er al helemaal bent.
Ik spoor wat dat betreft ws niet helemaal, dat weet ik. Ik kijk ook anders naar mezelf dan naar anderen.. Dat weet ik van mezelf.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:39 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar wellicht moet je niet vergelijken met toen je op de dieptepunt zat. Misschien moet je kijken naar mensen zonder eetstoornis en daarmee vergelijken. Want dan heb je nog wel een weg te gaan, zoals ik het zie.
Ik weet ook wat ik 'fout' doe, ik ken de kronkel in mijn kop.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:40 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Kijk en nu zeg je precies wat ik bedoel. Het is niet te vergelijken en dat is PRECIES wat jij doet.
Dat doet (in mijn ogen) iedereen hoorquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:41 schreef missbehavin het volgende:
Ik spoor wat dat betreft ws niet helemaal, dat weet ik. Ik kijk ook anders naar mezelf dan naar anderen.. Dat weet ik van mezelf.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:41 schreef Boudibou het volgende:
Nog niet eerder meegemaakt dit, een online intervention.
Zou je daarin iets willen veranderen, of vind je het wel goed zo?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:41 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik spoor wat dat betreft ws niet helemaal, dat weet ik. Ik kijk ook anders naar mezelf dan naar anderen.. Dat weet ik van mezelf.
Oké, je kent 'm, maar je erkent het nog niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:41 schreef missbehavin het volgende:
Ik weet ook wat ik 'fout' doe, ik ken de kronkel in mijn kop.
Ontbijtkoek met boterquote:
Waarom? Dat is 1.69 ofzo. Nu ben ik goedkoper uit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:42 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Kun je dan niet gewoon meteen bolletjesvla kopen?
Ja en nee. Ik zou natuurlijk dolgraag tevreden zijn met mezelf, maar aan de andere kant lukt me dat alleen als ik mezelf niet te dik vind. Snap je het nog? Het is vermoeiend in mijn hoofd.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:42 schreef L-E het volgende:
[..]
Zou je daarin iets willen veranderen, of vind je het wel goed zo?
Jawel, ik heb 'm geaccepteerd, ms is dat het?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:43 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Oké, je kent 'm, maar je erkent het nog niet.
Kijk even naar deze gratis tip JK, daar moet je er meer van hebbenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:43 schreef L-E het volgende:
Waarom? Dat is 1.69 ofzo. Nu ben ik goedkoper uit.
Niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:43 schreef missbehavin het volgende:
Jawel, ik heb 'm geaccepteerd, ms is dat het?
Ik snap het, maar dat is dus wat je 'moet' (...) leren: dat jouw zelfbeeld niet samenhangt met een getal op de weegschaal of een maat kleding.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:43 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik zou natuurlijk dolgraag tevreden zijn met mezelf, maar aan de andere kant lukt me dat alleen als ik mezelf niet te dik vind. Snap je het nog? Het is vermoeiend in mijn hoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |