abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:07:19 #176
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_91706895
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik had ook vrouwen kunnen nemen, maar dan nog had je het niet begrepen. :* :W

SMAAK, onnozele. o|O
Hoe oud een film is heeft toch niets te maken met de kwaliteit ervan?
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:16:24 #177
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_91707169
quote:

[..]

SMAAK, onnozele. o|O
Films beoordelen op hun jaartal heeft niks te maken met smaak, beste vriend.
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_91708707
Inderdaad zeg :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_91713390
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:34 schreef macondo het volgende:

[..]

Haha, die is goed. Oude films van vóór 1995 :D

Kom op man, een film uit 1994 is niet oud.
Ik moest gewoon even mijn favoriete film Léon vermelden :D
pi_91716045
quote:

[..]

SMAAK, onnozele. o|O
Bedankt hè }:| :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_91741123
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:16 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Films beoordelen op hun jaartal heeft niks te maken met smaak, beste vriend.
Natuurlijk wel. Net als met auto's. Een klassieker rijdt anders dan een bak met stuurbekrachtiging, ABS, etc. Zo ook met films. Een oude film is over het grote algemeen trager, minder effects en meer nadruk op de acteurs en hun ontwikkeling.

Dat soort films heb je nu ook, maar als dat je smaak minder is, dan zul je oude films minder waarderen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_91741129
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Bedankt hè }:| :+
Ik houd wel van vrouwen met ervaring :*
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_91741156
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:07 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Hoe oud een film is heeft toch niets te maken met de kwaliteit ervan?
Waar heb ik het over kwaliteit? :o

zondag 23 januari 2011 @ 11:58:57 #184
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_91741344
quote:
6s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Net als met auto's. Een klassieker rijdt anders dan een bak met stuurbekrachtiging, ABS, etc. Zo ook met films. Een oude film is over het grote algemeen trager, minder effects en meer nadruk op de acteurs en hun ontwikkeling.

Dat soort films heb je nu ook, maar als dat je smaak minder is, dan zul je oude films minder waarderen.
Dan kan je hem nog wel mooi vinden. ;)
pi_91741597
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:58 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Dan kan je hem nog wel mooi vinden. ;)
Precies. Maar dat is dus smaak. De TT luidt "Ik vind oude films saai!". De argumenten voor die saaiheid van degenen die het daarmee eens zijn, zijn gewoon sterker dan de verstokte cinefielen die tegensputteren.

Of je die "saaiheid" leuk vindt, dat is nou een kwestie van smaak.

zondag 23 januari 2011 @ 12:46:14 #186
27648 Weakling
available in strong mint
pi_91743387
quote:
6s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:04 schreef El_Matador het volgende:
Het is dat je saaiheid al zelf tussen quotjes zet, want saai betekent natuurlijk gewoon niet leuk. Dat de redenen waarom de ene persoon een film saai vindt geen belemmering zijn voor een ander is een heel ander verhaal. Zo heb ik gister in de bios de nieuwe Tron gezien en vond die erg saai, maar het is verre van een langzame film etc.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_91743472
12 Angry Men gezien, weer niet :'(
  zondag 23 januari 2011 @ 12:57:14 #188
27648 Weakling
available in strong mint
pi_91743900
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:48 schreef Dj_Day-V het volgende:
Als in: "Alweer een oude film gezien die ik saai vond" ? Tsja, je moet zoiets ook niet gaan lopen forceren.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 23 januari 2011 @ 13:09:56 #189
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_91744568
quote:
6s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies. Maar dat is dus smaak. De TT luidt "Ik vind oude films saai!". De argumenten voor die saaiheid van degenen die het daarmee eens zijn, zijn gewoon sterker dan de verstokte cinefielen die tegensputteren.

Alsof er geen enkele oude auto is die iemand mooi vind. :')
En wat is de definitie van 'oud'?
pi_91745116
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:48 schreef Dj_Day-V het volgende:
Sorry, maar dan kun je beter stoppen inderdaad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_91746220
Denk het ook. Vind het wel grappig om te zien hoe mensen waren in die tijd :P
  zondag 23 januari 2011 @ 14:27:26 #192
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_91748318
Een groot verschil met tegenwoordige films vind ik de acteurs en actrices.

De acteurs waren gewoon cool en fijn om naar te kijken. Ik noem een Paul Newman, Marlon Brando, James Dean, Henry Fonda, Cary Grant..

Maar dan de actrices (en ik ben toch echt geen homo), die maken meestal maar heel weinig indruk op mij. Doet mij meestal niets, vind ze noch sympathiek noch aantrekkelijk. En dat is wel eens lastig als je je in probeert te leven...

En als je 12 angry men niets vind, dan kun je maar beter ophouden.
Overal verstand van.
  zondag 23 januari 2011 @ 14:30:47 #193
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_91748474
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:27 schreef macondo het volgende:

De acteurs waren gewoon cool en fijn om naar te kijken. Ik noem een Paul Newman, Marlon Brando, James Dean, Henry Fonda, Cary Grant..

Maar dan de actrices (en ik ben toch echt geen homo), die maken meestal maar heel weinig indruk op mij. Doet mij meestal niets, vind ze noch sympathiek noch aantrekkelijk. En dat is wel eens lastig als je je in probeert te leven...
Qua acteurs ben ik het helemaal met je eens, qua actrices niet. Ik mag aannemen dat je Rear Window ook hebt gezien, aangezien dit een klassieker is die je zeker gezien moet hebben als je je richt op de 'oude films'. Werd jij dan echt niet ook maar een klein beetje verliefd op Grace Kelly? Niemand heeft mijn hart ooit zo gestolen tijdens een film als zij. Niet omdat ze nu 's werelds beste actrice was, maar omdat zij met haar charme en klasse die hele kleine ruimte wist te betoveren, waardoor je vergat dat ze geen topactrice was.
  zondag 23 januari 2011 @ 14:41:25 #194
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91748951
quote:
Er waren toen ook nauwelijks sterke rollen voor actrices, er wordt nu nog steeds over geklaagd en toen was 't nog veel erger.

Alle rollen voor vrouwen vielen dan ook onder 3 of 4 steeds terugkerende voorgekauwde types: het onschuldig maagdelijke meisje, de icequeen/femme fatale, de venijnige bitch en tot slot de "liberated woman", verbaal sterk, maar al bij al ook een braaf huisvrouwtje (want ze mochten natuurlijk niet te sterk worden).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_91749637
quote:

Niet? Ik mis juist die paar actrices die met een lach of een zucht een hele film zouden kunnen dragen, omdat ze zowel mooi als bijzonder zijn. En dan heb ik het over Sophia Loren, Faye Dunaway, Brigitte Bardot, Claudia Cardinale.

Die hebben allemaal wel iets heel eigens. Ik heb juist het idee dat actrices van nu nauwelijks mogen afwijken van een schoonheidsideaal, waardoor ze op een wat fletse en weinig uitgesproken manier mooi zijn. Wéér een even fraai als nietszeggend koppie. Ze zijn minder markant, bij de mannen zie je dat ook. Je kunt van Brando, Kirk Douglas, James Stewart en Cary Grant zeggen wat je wilt, maar je zult ze niet snel door elkaar halen met andere acteurs van hun generatie. Dat zou ik van de huidige generatie veertigers niet durven zeggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_91776972
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:45 schreef Dj_Day-V het volgende:
Denk het ook. Vind het wel grappig om te zien hoe mensen waren in die tijd :P
Dat vond ik ook zo mooi aan die film. Heel erg mannelijk, wat je nu veel minder ziet. Ik vond het een sterke film, ook omdat het verhaal tijdloos is. Maar de eigenschappen "saai", "traag" en "meer gericht op acteurs en karakters dan op special effects" heeft het zeer zeker. ;)

Ik weet niet van wat voor genres je houdt, maar probeer Easy Rider (1969) en Altered States (1980) eens. En A Clockwork Orange (1971) is ook een meesterwerk.

pi_91928332
Jeugd sentiment! Lost Boys, The (1987)
pi_91966322
Hmmm, ja, ik kan het me een beetje voorstellen - ik vind het tempo ook veel trager in oude films en ik vónd dat wel storend. Inmiddels niet meer!
Groot fan van 12 angry men (briljant briljant!) en 'singing in the rain' (zo niet saai! - tegenwoordig maken ze de mannen niet meer zo ;-) )
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_91967132
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:54 schreef single_queen het volgende:
Hmmm, ja, ik kan het me een beetje voorstellen - ik vind het tempo ook veel trager in oude films en ik vónd dat wel storend. Inmiddels niet meer!
Groot fan van 12 angry men (briljant briljant!) en 'singing in the rain' (zo niet saai! - tegenwoordig maken ze de mannen niet meer zo ;-) )
Ik houd totaal niet van musicals maar singin in the rain vond ik toch wel aardig. De nummers waren leuk, het verhaal was natuurlijk tergend. Maar dat heeft in dit geval niks met die tijd te maken.

De 'snelheid' van vroeger vind je ook nog best wel terug in films van tegenwoordig alleen worden er andere shots genomen waardoor je denkt dat de verhaallijn gaat.
pi_91968223
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet? Ik mis juist die paar actrices die met een lach of een zucht een hele film zouden kunnen dragen, omdat ze zowel mooi als bijzonder zijn. En dan heb ik het over Sophia Loren, Faye Dunaway, Brigitte Bardot, Claudia Cardinale.

Die hebben allemaal wel iets heel eigens. Ik heb juist het idee dat actrices van nu nauwelijks mogen afwijken van een schoonheidsideaal, waardoor ze op een wat fletse en weinig uitgesproken manier mooi zijn. Wéér een even fraai als nietszeggend koppie. Ze zijn minder markant, bij de mannen zie je dat ook. Je kunt van Brando, Kirk Douglas, James Stewart en Cary Grant zeggen wat je wilt, maar je zult ze niet snel door elkaar halen met andere acteurs van hun generatie. Dat zou ik van de huidige generatie veertigers niet durven zeggen.
Om nog maar niet te spreken over de huidige twintigers.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')