abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91131010
Wow, gaat dat nog weer ff snel :P

Even alles doorlezen (A)
pi_91134103
Wat is dat toch met die dr. Murray en al die foto's en filmpjes de afgelopen 1,5 jaar van hem op TMZ.
Het begon met een bizar Youtube-filmpje waarin hij zijn excuses aan zijn patiënten aanbood ("The truth wil prevail") ... :?
Daarna zagen we hem o.a. op vakantie, we zagen hem joggen aan het strand, we zagen hem relaxed een krantje lezen, koffie drinken en in de parkeergarage, we zagen hem winkelen, we zagen hem met zijn advocaat relaxed achter een Coco Cola-reclamebord op straat staan te babbelen, we zagen een hele serie foto's van hem op Forrest Lawn.
We lazen ook dat hij een passagier had gered tijdens een vlucht en afgelopen weekend zagen we hoe hij alweer voor de camera's van TMZ (National Photo Group) een ballon kocht voor zomaar een meisje op straat.
Gaat wel ver met het charme-offensief van de dokter die de grootste artiest ter wereld zo slecht lijkt te hebben behandeld dat de dood erop volgde.

Mijn vraag aan jullie is: Vinden jullie het normaal dat hij zich zo vrij in het openbaar kan bewegen en dit alles vast laat leggen door de vaste fotograaf van TMZ?
Hij schijnt ook nooit belaagd te worden door boze fans, terwijl die er in US toch ook meer dan genoeg zijn.

Stellen jullie jezelf deze kritische vraag eens en ik ben benieuwd naar jullie visie hierover.
pi_91134242
Ik vind het ook een beetje te ver gaan om die man 20 jaar verslaving aan pijnstillers en van alles en nog wat in de schoenen te schuiven.. hij gaf misschien het laatste zetje, maar MJ was al lang een ontspoorde trein die op een ravijn afdonderde imho
  maandag 10 januari 2011 @ 21:28:24 #104
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91134873
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:17 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind het ook een beetje te ver gaan om die man 20 jaar verslaving aan pijnstillers en van alles en nog wat in de schoenen te schuiven.. hij gaf misschien het laatste zetje, maar MJ was al lang een ontspoorde trein die op een ravijn afdonderde imho
Hem wordt niets in de schoenen geschoven, enkel wat er fout ging sinds dat hij de lijfarts van Michael was.
De rest mee eens :)
Ik heb er vertrouwen in dat alles goed nageplozen wordt. En remember: Murray is voor manslaughter aangeklaagd, en niet voor moord.
Leef en Laten Leven
pi_91137076
Geen antwoord op mijn vraag dus ... :?
  maandag 10 januari 2011 @ 22:02:00 #106
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91137149
quote:
99s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:00 schreef piepie het volgende:
Geen antwoord op mijn vraag dus ... :?
Ik vraag me af waarom je deze vraag stelt. Als het enkel is omdat je er nog steeds van overtuigd bent dat Michael nog leeft, dan heb ik daar geen zin in :)
Leef en Laten Leven
pi_91137560
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:02 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom je deze vraag stelt. Als het enkel is omdat je er nog steeds van overtuigd bent dat Michael nog leeft, dan heb ik daar geen zin in :)
Nee het gaat daar helemaal niet over. Het gaat over hoe jullie dat zien. Vinden jullie het niet vreemd dan. Mensen stel jezelf eens kritische vragen, of is dat te moeilijk?
En Robijn, jij kunt beter gewoon niet reageren, want jouw reactie is zo voorspelbaar.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:12:03 #108
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_91137829
IK vind het niet normaal dat hij zich overal en nergens laat fotograveren nee...

Maar goed, er is wel meer niet normaal.
Waarom moest ~Michael zonodig in de handboeien (in 2003) en werdt hij publiekelijk voor schut gezet terwijl Murray's privacy wel werd gerespecteerd toen hij gearresteerd werd, etc..

Ik geloof zeker dat er mensen zijn en waren die erop uit waren om michael kapot te maken, waaronder mensen uit de mediawereld en de (lokale) politiek.
Diezelfde figuren vinden kennelijk dat Murray wel recht heeft op privacy, een gunstig proces, etcetc..

Ik vraag mij wel af welke connectie Murray heeft met TMZ.
ZIj waren op de een of andere manier ook de eersten met het officiele nieuws over zijn dood, vrij opmerkelijk voor een roddelblad.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_91138056
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:12 schreef Janena het volgende:

ZIj waren op de een of andere manier ook de eersten met het officiele nieuws over zijn dood, vrij opmerkelijk voor een roddelblad.
En ook nog voordat het officieel naar buiten werd gebracht ... ;)
Bedankt voor je reactie ... ;)

Stel je loopt over straat en ziet dr. Murray daar ook lekker relaxed lopen, winkelen, poseren voor de foto of wat dan ook.
Wat zou je dan doen?
Zou je iets roepen?
  maandag 10 januari 2011 @ 22:18:45 #110
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91138305
quote:
99s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:08 schreef piepie het volgende:

[..]

Nee het gaat daar helemaal niet over. Het gaat over hoe jullie dat zien. Vinden jullie het niet vreemd dan. Mensen stel jezelf eens kritische vragen, of is dat te moeilijk?
En Robijn, jij kunt beter gewoon niet reageren, want jouw reactie is zo voorspelbaar.
Jouw reacties zijn nét zo voorspelbaar als de mijne :)
Te moeilijk om jezelf kritische vragen te stellen? Nou nee. Maar sommige mensen zoeken overal wat achter.
Leef en Laten Leven
  maandag 10 januari 2011 @ 22:19:31 #111
33350 Janena
pi_91138359
Ik zou niet gaan schelden maar zou hem serieus vragen waarom hij het nodig vond om een mooi mens als Michael zo dood te laten gaan.

Denk niet dat ik een antwoord zou krijgen maar het is wel iets wat ik zou willen weten: waarom....
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_91138563
Money.
Money...
Lie for it
Spy for it
Kill for it
Die for it
pi_91138708
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:19 schreef Janena het volgende:
Ik zou niet gaan schelden maar zou hem serieus vragen waarom hij het nodig vond om een mooi mens als Michael zo dood te laten gaan.

Denk niet dat ik een antwoord zou krijgen maar het is wel iets wat ik zou willen weten: waarom....
Ja precies, maar niemand schijnt dat te doen.
Niemand lijkt om te kijken als hij ergens loopt en niemand schijnt hem helemaal de huid vol te schelden. Is die man dan helemaal niet bang dat hij zich zo relaxed in het openbaar gedraagt?
Ik snap er echt niets van hoor.
Een gek schiet afgelopen weekend op een congreslid en de mensen eromheen, waarvan 6 worden gedood. Gekken genoeg zou je denken. Maar de dokter is nergens bang voor ... :?
pi_91143081
Maar hoe weet je dat dat zo is, Piepie? Voor het zelfde geld wordt hij dagelijks tien keer voor rotte vis uitgemaakt, dat kunnen wij toch niet weten of opmaken uit die paar foto's van hem worden gemaakt?

Overigens vind ik het ook wel vreemd ja, dat hij zo rondloopt. Dat er foto's van hem gemaakt worden niet, je kent de paparazzi hè.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:50:50 #115
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_91143860
Tsja, wat moet je zo'n kerel zeggen? Dat het een eikel is dat weet ie ondertussen zelf ook wel...
Neem toch aan dat ie niet voor de gein MJ liet doodgaan :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_91144342
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:32 schreef gifkwal het volgende:
Maar hoe weet je dat dat zo is, Piepie? Voor het zelfde geld wordt hij dagelijks tien keer voor rotte vis uitgemaakt, dat kunnen wij toch niet weten of opmaken uit die paar foto's van hem worden gemaakt?

Overigens vind ik het ook wel vreemd ja, dat hij zo rondloopt. Dat er foto's van hem gemaakt worden niet, je kent de paparazzi hè.
Alleen de fotograaf van TMZ Gifkwal ... ;)
Op veel foto's staan ook mensen die niet lijken om te kijken en in filmpjes is het helemaal duidelijk te zien. Daar doen mensen heel normaal, kijken niet om en schelden niet.
Als hij wel 10 x voor rotte vis zou worden uitgemaakt, zou hij dan zo relaxed daaronder blijven? Ik zou me schuil houden, zeker weten, haha.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:09:03 #118
28167 matthijst
pi_91144593
Tsja, anderhalf jaar later ondertussen, dus de meesten zijn hem misschien allang weer vergeten.
Denk als je 10 random mensen vraagt hoe de dokter van MJ eruit ziet dat er misschien 2 zijn die hem zouden herkennen...
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:13:59 #119
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91144772
quote:
:o ;( ben even sprakeloos. Stel je voor dat het nog echt zo is gegaan ook..............
Leef en Laten Leven
pi_91144810
Ik denk ook dat hooguit de fans en wat mensen die erg van roddelbladen en zo houden Murray er in een menigte uit zouden kunnen pikken als de dokter van Michael. Misschien is die TMZ fotograaf de enige die hem intensief volgt? Zij hebben natuurlijk ook steeds die livestreams wbt de rechtzaak, misschien vinden ze het een interessant onderwerp. Ik weet het ook niet hoor.

Als ik hem zou tegenkomen zou ik misschien wel met hem proberen te praten. Hem niet uitschelden, maar wel laten weten wat een kloteactie hij heeft geflikt en vragen waarom het zo is gegaan. Niet dat je daar dan antwoord op krijgt.
pi_91144871
Hij dacht dat het hot milk was?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:17:32 #123
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91144891
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:16 schreef DrDentz het volgende:
Hij dacht dat het hot milk was?
Straks heeft ie het per ongeluk verward met jus???
Ik schrik hier wel van, dat er Propofol in zijn maag is gevonden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Robijn48 op 11-01-2011 00:24:56 ]
Leef en Laten Leven
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:22:13 #124
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91145052
Wazig gedoe allemaal. Dat pakje zat dan propofol in. Hoe is dat erin gekregen? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een te positief beeld wordt geschetst door de verdediging. MJ zou volgens Murray ook 61 kilo wegen (waarschijnlijk om suggesties te counteren dat ze hadden moeten ingrijpen bij een ongezond gewicht). Iedereen kan toch zien dat dat nooit kan?

Maar goed, eerlijk gezegd kan het mij niet veel boeien of die vent gestraft wordt of niet. Zat mensen in die wereld die niet deugen en vooral met zichzelf en eigen gewin bezig zijn dan het daadwerkelijke helen om te helen. MJ is niet meer, en er is niets dat daar ook maar enige verbetering in kan brengen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:26:50 #125
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91145212
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:22 schreef Kenju het volgende:
Wazig gedoe allemaal. Dat pakje zat dan propofol in. Hoe is dat erin gekregen? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een te positief beeld wordt geschetst door de verdediging. MJ zou volgens Murray ook 61 kilo wegen (waarschijnlijk om suggesties te counteren dat ze hadden moeten ingrijpen bij een ongezond gewicht). Iedereen kan toch zien dat dat nooit kan?

Maar goed, eerlijk gezegd kan het mij niet veel boeien of die vent gestraft wordt of niet. Zat mensen in die wereld die niet deugen en vooral met zichzelf en eigen gewin bezig zijn dan het daadwerkelijke helen om te helen. MJ is niet meer, en er is niets dat daar ook maar enige verbetering in kan brengen.
Nee, dat zijn niet Murray's woorden maar de pathaloog anatoom heeft hem gewogen en 61 kilo bevonden.
Nou, ik wil toch wel erg graag weten wat er precies gebeurd is, dat in ieder geval.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:32:06 #126
28167 matthijst
pi_91145387
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:13 schreef Robijn48 het volgende:
:o ;( ben even sprakeloos. Stel je voor dat het nog echt zo is gegaan ook..............
Haha, sure....
Waarom dan nog een dokter nodig hebben als je het zelf kan drinken?

Of bedoel je dat ie misschien gewoon dood wilde en het zo gedaan heeft?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:34:30 #127
28167 matthijst
pi_91145486
Propofol schijnt in zijn maag gevonden te zijn doordat zn maag gescheurd is na lompe reanimatietechniek van Murray, dan loopt het schijnbaar uit je bloed in je maag.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:34:51 #128
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91145493
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:32 schreef matthijst het volgende:

[..]

Haha, sure....
Waarom dan nog een dokter nodig hebben als je het zelf kan drinken?

Of bedoel je dat ie misschien gewoon dood wilde en het zo gedaan heeft?
Hij had al veel zooi aan pillen op he. Wie weet in die verwarde toestand? Ja ik weet het natuurlijk ook niet, ik schrik er alleen van. En nee, ik denk nog steeds niet dat het bewuste zelfmoord was.

Maar ach. Voor hetzelfde geld is het een smerige strategy van de verdediging waaruit straks blijkt dat het nergens op slaat.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:35:55 #129
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91145526
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:34 schreef matthijst het volgende:
Propofol schijnt in zijn maag gevonden te zijn doordat zn maag gescheurd is na lompe reanimatietechniek van Murray, dan loopt het schijnbaar uit je bloed in je maag.
Aha, dat wist ik niet. Pfff wel spannend allemaal...nagelbijt nagelbijt.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:38:57 #130
28167 matthijst
pi_91145614
I) Resuscitative transmural hemorrhage of stomach .
transmural hemorrhage of stomach : a hemorrhage of the wall of the stomach causes blood circulating the body to abnormally spill into the stomach. In other words propofol and lidocaine were in the blood and when the blood spilled into the stomach due to the resuscitation attempts they found traces of propofol and lidocaine in his stomach
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:40:06 #131
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91145640
Voor de volledigheid:

Dr. Murray Ordered a Boatload of Propofol for MJ
Updated 1/10/11 at 12:05pm

The pharmacist Dr. Murray used to order Propofol just testified the doctor ordered box after box of the drug in the two months before Michael Jackson's death.

Tim Lopez, a pharmacist at Applied Pharmacy Services in Las Vegas, said beginning on April 6, 2009, Dr. Murray began ordering large quantities of Propofol. On that date, he ordered 10 single dose vials.

Murray, who had the drugs sent to his girlfriend's Santa Monica home where he was living, also ordered boxes of the drug on April 28 -- 4 boxes and each of the boxes had 10 100ml vials.

Later that month, Murray ordered 20 vials of midazolam and 20 vials of lorazepam.

On May 12, Murray ordered 4 boxes of Propofol, along with 2 trays of midazolam.

On June 10, Murray ordered 4 boxes of Propofol, and 2 20ml Propofol.

In all, Murray ordered 255 vials of Propofol in the two months -- including 130 vials of Propofol in 100ml doses and another 125 vials of Propofol in 20ml vials.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:43:03 #132
28167 matthijst
pi_91145731
Heheh, 15 liter propofol. Tering :D
Da's twee bierkratten gevuld met propofol :D :D :D
pi_91145796
Ja dat overleeft Keith Richards ook niet
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:51:36 #134
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91145984
Verschrikkelijk he.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:43 schreef matthijst het volgende:
Heheh, 15 liter propofol. Tering :D
Da's twee bierkratten gevuld met propofol :D :D :D
Was het maar bier geweest :P
Pfff Michael was wel erg in ontkenning.
Leef en Laten Leven
pi_91146567
Waarschuwde Michael zijn fans niet altijd om de roddelpers niet te geloven.
"Burn all tabloids" waren zijn woorden.
pi_91149443
Gescheurde maag dus door klunzige reanimatiepoging dus he?
En die mensen nog beweren dat hij propofol in zijn sappie had gehad..
8)7
  dinsdag 11 januari 2011 @ 09:08:32 #137
33350 Janena
pi_91150539
Ik vraag me af of we de waarheid ooit zullen horen.

Daarbij denk ik: al HAD Michael zichzelf een overdosis toegebracht he....
Dat verklaart het vreemde gedrag van Murray nog niet. geen 911 bellen, 'reanimeren' op een bed, blabla....het bekende riedeltje.
Ik denk dat toen Murray terugkwam bij Michael na zijn tig-telefoontjes dat Michael al was overleden en dat hij wist dat dat door zijn toedoen was.
Vervolgens begon hij allemaal rare dingen te doen en toen er anderen bijkwamen (bodyguards, Michaels kinderen, ambulancemedewerkers) deed hij nog een vage poging tot reanimatie om zichzelf minder schuldig te laten lijken maar hijzelf wist allang dat het te laat was.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 09:45:27 #138
28167 matthijst
pi_91151418
Inderdaad, denk ook dat hij allang dood was; dat ie gewoon te lang weggeweest is uit die kamer. Eerst zei ie dat hij rond 10:40 propofol had gegeven en even twee minuten weggeweest was. Prachtig, maar waarom dan pas ruim een uur later 911 bellen?

Denk dat die 1040 wel klopt (naja, iets eerder, rond 10:20 ofzo), maar dat ie daarna vrolijk 1,5 uur aan het rondbellen is geweest... toen terugkwam en een dooie MJ aantrof. Flipte en probeerde de meeste zooi weg te moffelen in de hoop dat hij ermee weg zou komen.
pi_91151677
Teh fuck, 15 liter propofol. Daar is een gemiddeld ziekenhuis nog jaloers op geloof ik :')

Opmerkelijk om te zien dat er steeds tegenstrijdige berichten verschijnen. De verdediging doet er in ieder geval alles aan om MJ te schetsen als een junkie die toch al afglijdende was. Mochten de berichten waarheden bevatten (het blijven tabloids natuurlijk) dan zie ik Murray nog winnen ook. Ik wist niet dat Michael zo ver heen was :N. En dan te bedenken dat ie inmiddels wel wijzer zou zijn geweest na al die shit begin jaren '90 :N
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:06:52 #140
28167 matthijst
pi_91151971
Goddomme, als ie rond 01:00 thuis komt en dan om 10:00 nog maar een kwartier heeft geslapen ofzo, dan moet je toch redelijk wanhopig zijn...
Dus geloof meteen dat MJ zelf om propofol gevraagd heeft...
Sowieso: elke weldenkend mens snapt dat het niet normaal is als je slaapmiddelen met een infuus thuis krijgt toegediend... Of dat er dan iig iets vreemds aan de hand is :D
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:25:55 #141
33350 Janena
pi_91152484
Ik wil ook wel geloven dat Michael erom gevraagd heeft en ook wel druk heeft gezet op Murray.
Maar ja, Murray is de dokter en hij kan weigeren mee te werken aan zo'n debiel verzoek.
pi_91152519
Dan stuurt MJ 'm gewoon weg en komt er een andere Murray aan te pas. Voor dat geld leg je zo'n infuusje wel even aan.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:46:03 #143
28167 matthijst
pi_91153063
Dat is het inderdaad, weet niet meer wie, maar las ergens dat hij je gewoon verving als je te lastige vragen ging stellen... En dat lijkt me logisch, gewoon omdat het kon :D

Beetje zoals in die intro van Remember The Time...
"Throw him to the lions"... "NEXT!"
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:38:43 #144
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_91155060
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
En dan te bedenken dat ie inmiddels wel wijzer zou zijn geweest na al die shit begin jaren '90 :N
Ik denk dat het tegendeel waar is. Ik denk dat MJ juist het idee heeft dat die medicijnen hem door de jaren '90 heen hebben geholpen. Ik denk dat het gewoon doorgegaan is, tot het niveau dat slapen middels propofol infusie gewoon was. Het werkt, dus fuck it. Zo iets. Ik vraag me af hoe lang dat al zo was. Was het ook al zo toen MJ relatief inactief was, zo tussen 2001 en 2008? Toen had hij alle tijd om gewoon normaal te doen/worden cq. in staat te komen om te rusten. Al zat hij toen ook overal op de wereld. Je zou bijna zeggen dat MJ misschien baat had gehad bij wat Oosterse spirituele meditatie-onzin als ik de verhalen van anderen die er ervaring me hebben moet geloven. In plaats daarvan moest MJ zo nodig een god in zijn leven hebben, en dan ook nog eens alleen conform de westerse religies. De noodzaak van de rust van zijn geest zag hij nooit, denk ik. Die drukte was zijn leven en wat hem gewoon was, met als gevolg dat chronische slapeloosheid te laat ontdekt werd en er naar rigoureuze middelen werd gegrepen....Is mijn theorie dan....

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:46 schreef matthijst het volgende:
Dat is het inderdaad, weet niet meer wie, maar las ergens dat hij je gewoon verving als je te lastige vragen ging stellen... En dat lijkt me logisch, gewoon omdat het kon :D

Beetje zoals in die intro van Remember The Time...
"Throw him to the lions"... "NEXT!"
Tsja, rijke mensen kunnen in de eeuwige ontkenning leven. Dat is nu eenmaal zo. Niet alleen omtrent dit heeft MJ in dit opzicht fouten gemaakt. Dat gedoe rondom die kinderen eveneens. En ook muzikaal is het door verkeerde invloeden na HIStory niet al te best geweest.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:09:03 #145
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91156330
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:08 schreef Janena het volgende:
Ik vraag me af of we de waarheid ooit zullen horen.

Daarbij denk ik: al HAD Michael zichzelf een overdosis toegebracht he....
Dat verklaart het vreemde gedrag van Murray nog niet. geen 911 bellen, 'reanimeren' op een bed, blabla....het bekende riedeltje.
Ik denk dat toen Murray terugkwam bij Michael na zijn tig-telefoontjes dat Michael al was overleden en dat hij wist dat dat door zijn toedoen was.
Vervolgens begon hij allemaal rare dingen te doen en toen er anderen bijkwamen (bodyguards, Michaels kinderen, ambulancemedewerkers) deed hij nog een vage poging tot reanimatie om zichzelf minder schuldig te laten lijken maar hijzelf wist allang dat het te laat was.

Dit is ook, na alles gevolgd te hebben, de meest logische redenering tot nu toe, I agree.
Denk dat ie helemaal geflipt is, en de raarste dingen deed als een kip zonder kop.
Het kwalijke is dat ie overal over gelogen heeft, en idd wegmoffelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Robijn48 op 11-01-2011 12:19:52 ]
Leef en Laten Leven
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:18:00 #146
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91156652
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Teh fuck, 15 liter propofol. Daar is een gemiddeld ziekenhuis nog jaloers op geloof ik :')

Opmerkelijk om te zien dat er steeds tegenstrijdige berichten verschijnen. De verdediging doet er in ieder geval alles aan om MJ te schetsen als een junkie die toch al afglijdende was. Mochten de berichten waarheden bevatten (het blijven tabloids natuurlijk) dan zie ik Murray nog winnen ook. Ik wist niet dat Michael zo ver heen was :N. En dan te bedenken dat ie inmiddels wel wijzer zou zijn geweest na al die shit begin jaren '90 :N
Zo tegenstrijdig vind ik de berichten allemaal niet. Veel hadden we in het begin na Michael's dood al van gehoord, en dat wordt nu bevestigd.
En het is toch logisch dat de verdediging van alles op gaat gooien? Die willen Murray uit de cel houden, of er alles voor doen om hem een minder lange straf te laten krijgen.

Over tabloids: TMZ schijnt reporters in de rechtzaal te hebben. Tot nu toe heb ik nog niet veel gezien wat niet klopt, achteraf. Aangezien TMZ altijd als eerste overal bij is volg ik die. Ik heb gezien dat veel sites TMZ ook overnemen.
Er is niemand die meer een hekel heeft aan roddelbladen dan ik. Ik lees ze dan ook nooit, de Privé, Story, en noem maar op. Maar TMZ heeft mij nog niet teleurgesteld.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:26:40 #147
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91156994
People vs. Dr. Conrad Murray

1/10/2011 4:50 PM PST by TMZ Staff

Murray to Cops: Michael Begged Me For Propofol

Some of the most dramatic testimony to date, an LAPD detective testified Dr. Conrad Murray told him Michael Jackson "begged" him for Propofol shortly before he died.

LAPD Robbery Homicide Detective Orlando Martinez testified about an interview he conducted with Dr. Murray two days after MJ died. Martinez said Murray told him the night before Jackson died he was having trouble sleeping. Murray said he was trying to ween Jackson off of Propofol -- a drug he was giving MJ almost every night for two months.

Murray told Martinez he was giving Jackson a variety of other drugs, beginning sometime after 1AM, to no avail. Jackson then said if he didn't get to sleep he would cancel rehearsal.

Murray said he was feeling "pressure" from MJ to give him something to help him sleep, and Jackson was begging for Propofol. Murray claims he gave him a reduced dose, with Michael's help. As TMZ has reported many times before, Murray said MJ liked to "push in the Propofol himself and that other doctors let him do it."

Murray went to the bathroom for 2 minutes, came back and claims he saw MJ wasn't breathing.

[ Bericht 1% gewijzigd door Robijn48 op 11-01-2011 12:31:52 ]
Leef en Laten Leven
pi_91173090
Die dokter had gewoon moeten zeggen nou fijn dan cancel je lekker die hele zooi, maar ik spuit je niet plat omdat jij dat perse wil.
( maar ja dokter zat om centen verlegen.. veel belangrijker dan gewoon een goede arts te willen zijn)
Bovendien ik ben benieuwd of we die verpleegster en dr Klein nog te horen krijgen.
Daar heeft hij ook propofol aan gevraagd en die wilden het hem niet geven. Beetje vreemd dat hun alarmbellen niet zijn gaan rinkelen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:57:55 #149
314390 Jackson5
Annie are you ok?
pi_91176331
Heeft iemand misschien een goede kwaliteit versie van "Do You Know Where Your Children Are"? Zal je dankbaar zijn :)
pi_91179519
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:26 schreef Robijn48 het volgende:

1/10/2011 4:50 PM PST by TMZ Staff

Murray to Cops: Michael Begged Me For Propofol

Some of the most dramatic testimony to date, an LAPD detective testified Dr. Conrad Murray told him Michael Jackson "begged" him for Propofol shortly before he died.

LAPD Robbery Homicide Detective Orlando Martinez testified about an interview he conducted with Dr. Murray two days after MJ died. Martinez said Murray told him the night before Jackson died he was having trouble sleeping. Murray said he was trying to ween Jackson off of Propofol -- a drug he was giving MJ almost every night for two months.

Murray told Martinez he was giving Jackson a variety of other drugs, beginning sometime after 1AM, to no avail. Jackson then said if he didn't get to sleep he would cancel rehearsal.

Murray said he was feeling "pressure" from MJ to give him something to help him sleep, and Jackson was begging for Propofol. Murray claims he gave him a reduced dose, with Michael's help. As TMZ has reported many times before, Murray said MJ liked to "push in the Propofol himself and that other doctors let him do it."

Murray went to the bathroom for 2 minutes, came back and claims he saw MJ wasn't breathing.

Dat komt niet overeen met wat InSession schrijft:

quote:
Martinez: Dr. Murray told him Jackson liked to push it in himself while getting injections, and that other doctors let him do that. Murray told Det. Martinez that he wouldnt let Michael Jackson do that.
TMZ schrijft het alsof Michael het deze keer zelf heeft gedaan, terwijl die andere getuige (hoofdrechercheur in deze zaak) zegt dat Murray hem vertelde dat hij het Michael juist niet zelf liet doen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:57 schreef Jackson5 het volgende:
Heeft iemand misschien een goede kwaliteit versie van "Do You Know Where Your Children Are"? Zal je dankbaar zijn :)

Sorry, heb ik niet :o Ik ben er zelf ook verbaasd over.
pi_91179915
Nu is de patholoog anatoom aan het woord. Hij zegt dat MJ over het algemeen in excellente gezondheid verkeerde, en meent dat zijn dood moord was :o

http://twitter.com/insession
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:06:35 #152
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91180137
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:57 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dat komt niet overeen met wat InSession schrijft:

[..]

TMZ schrijft het alsof Michael het deze keer zelf heeft gedaan, terwijl die andere getuige (hoofdrechercheur in deze zaak) zegt dat Murray hem vertelde dat hij het Michael juist niet zelf liet doen.

[..]

Sorry, heb ik niet :o Ik ben er zelf ook verbaasd over.
Tja, ik weet het ook niet. Afwachten maar. Misschien een goed idee die bronnen dan ook te posten.
Jackson5: ik heb em, een goeie :) Heb je een PM gestuurd.
Leef en Laten Leven
pi_91180537
Ik had de bron er toch bijgezet? Of bedoel je dat niet? Dat InSession is geloof ik van reporters van CNN die daar in de zaal zitten.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:13:00 #154
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91180588
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:03 schreef gifkwal het volgende:
Nu is de patholoog anatoom aan het woord. Hij zegt dat MJ over het algemeen in excellente gezondheid verkeerde, en meent dat zijn dood moord was :o

http://twitter.com/insession
Het wordt steeds belastender voor Murray.

1/11/2011 10:54 AM PST by TMZ Staff

Murray Commited Homicide Even If MJ Injected Himself

A doctor for the L.A. County Coroner's Office just testified ... even if Michael Jackson injected himself with the fatal dose of Propofol, Dr. Murray is still guilty of homicide.

Dr. Christopher Rogers testified he believes Dr. Murray had no business administering Propofol outside a hospital setting, particularly without the appropriate medical equipment. Rogers said given Michael's dependence on Propofol and the fact that Murray left him alone in the room with access to the drug constitutes a homicide.

Conrad Murray Manslaughter Hearing
Coroner Doesn't Believe Dr. Murray's Story
Updated 1/11/11 at 10:26am

A doctor for the L.A. County Coroner's Office testified he doesn't believe Dr. Murray only gave Michael Jackson 25mg of Propofol.

Without saying Murray lied to cops during his interview two days after MJ died, Dr. Christopher Rogers testified if Murray were correct about the 25mg of Propofol, Jackson would have awakened after 3 to 5 minutes of sleep.

Rogers also testified he doesn't believe Jackson swallowed Propofol. The defense laid the groundwork for this theory yesterday, because small amounts of the drug were found in Jackson's stomach.

And Rogers said he believes it's inappropriate to use Propofol for insomnia and that Murray's care was "substandard."
Leef en Laten Leven
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:16:54 #155
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91180823
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:12 schreef gifkwal het volgende:
Ik had de bron er toch bijgezet? Of bedoel je dat niet? Dat InSession is geloof ik van reporters van CNN die daar in de zaal zitten.
Ik was net iets later dan jij met reageren :)
Ahh, CNN bronnen, meer dan welkom!
Leef en Laten Leven
pi_91182355
http://sprocket-trials.blogspot.com ook een goede ( lees de disclaimer)
pi_91184649
Dank je, die geeft nog meer info!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:35:41 #158
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91186426
Absoluut, bedankt! Lijkt een beetje op een transscript :o
Leef en Laten Leven
pi_91187429
Is het ook, die persoon zit realtime te typen geloof ik in dat kamertje voor de pers waar ze video en geluid hebben.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:56:58 #160
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91187904
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:50 schreef gifkwal het volgende:
Is het ook, die persoon zit realtime te typen geloof ik in dat kamertje voor de pers waar ze video en geluid hebben.
Beter kan niet :o Dan weet je tenminste dat je het kan geloven. En zo te zien gooien ze de verslagen van elke dag op die site :o
Leef en Laten Leven
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:04:04 #161
28167 matthijst
pi_91188429
Ja, doen ze elke dag.... Mooi om te lezen dat ie soms bijna in slaap valt ook, of loopt te stressen of ie op tijd zal zijn :D

Wel jammer dat er vandaag (nog) wat vragen missen... Spannende bende, die maaginhoud enzo, benieuwd of het misschien toch mogelijk was om propofol te drinken.
Zelf injecteren moet bij nader inzien niet zo heel moeilijk zijn geweest, met een infuus boven z;n knie... Maar geloof dat er alleen mar 10cc spuiten lagen in die kamer... Dus dat zou lastig zijn...
pi_91189458
In de zin van dat hij dan nieuwe spuiten zelf had moeten opzetten en zo? Maar hij lag toch ook aan een infuus? Wat als hij dat vol open zou hebben gedraaid...
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:26:44 #163
28167 matthijst
pi_91189957
Mja, vage is dat het infuus wat onderzocht is geen drugs bevatte, tenminste, niet die zak en de slang naar beneden... Onderaan komt die lange slang bij een Y-stuk, waar dan een kort slangetje aanzit waar je een naald in kan douwen... Dat korte slangetje zat wel propofolsporen in....

Eindelijk heeft een danser van TII gesproken... Hij vond dat het moest kunnen nu Kenny Ortega in de rechtzaal al had gezegd dat MJ soms belabberd was of niet kwam opdagen:

MJ was amazing, humble
It was awkward, had different demeanor sometimes frail like when he walked to court in his pj's, another time he would be on fire
Told his sister he didnt know if he'd make it to London
would have to wait for mj a lot
other days he was electric
he is different from how the media portrayed him doesnt look like the pictures the media shows at all
He was fine, shy, funny, low voice, face looked like a normal guy wasnt that porcelain face we always see in the media
took time to get him to rehearsals, waiting for mj a lot
pi_91191940
Geen nieuws voor ons O+
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:04:46 #165
28167 matthijst
pi_91192234
TMZ:

The prosecution has ended its case in the Conrad Murray preliminary hearing after 6 days of testimony.

The defense filed a motion to dismiss, which is routine. It will almost certainly be denied.

Judge Michael Pastor has taken a recess. It's virtually certain that Dr. Murray will be ordered to stand trial.

The Deputy Attorney General who represents the Medical Board of California is in the courtroom. We're told he will ask the judge to suspend Murray's license to practice medicine.
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:08:28 #166
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91192443
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:59 schreef gifkwal het volgende:
Geen nieuws voor ons O+
Hahaha, ik dacht precies hetzelfde ;)
Leef en Laten Leven
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:08:50 #167
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91192463
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:04 schreef matthijst het volgende:
TMZ:

The prosecution has ended its case in the Conrad Murray preliminary hearing after 6 days of testimony.

The defense filed a motion to dismiss, which is routine. It will almost certainly be denied.

Judge Michael Pastor has taken a recess. It's virtually certain that Dr. Murray will be ordered to stand trial.

The Deputy Attorney General who represents the Medical Board of California is in the courtroom. We're told he will ask the judge to suspend Murray's license to practice medicine.
Nu live stream op TMZ!
Ze wachten op Michael's familie, Murray en mensen van de State Medical Board.
Leef en Laten Leven
pi_91192885
Wat ik me afvraag: als die trial dus doorgaat, moeten al deze getuigen dan opnieuw komen opdraven en zal hen dan de zelfde vragen weer worden gesteld? Handig voor de defence...
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:23:53 #169
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91193160
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:17 schreef gifkwal het volgende:
Wat ik me afvraag: als die trial dus doorgaat, moeten al deze getuigen dan opnieuw komen opdraven en zal hen dan de zelfde vragen weer worden gesteld? Handig voor de defence...
Geen idee...heb eigenlijk nog nooit een rechtzaak zo gevolgd als deze.
Ik vraag me ook af: hoelang zou het duren voordat de rechter een beslissing neemt? Staat daar een tijd voor?
Leef en Laten Leven
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:30:58 #170
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_91193439
Ik volg deze hele shit niet, maar waarom zou die dokter MJ vermoorde hebben, of willen hebben.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_91193554
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef quirina het volgende:
http://sprocket-trials.blogspot.com ook een goede ( lees de disclaimer)
Lees jij ook op het hoax-forum Quirina? Daar vind je namelijk alles, ook deze link ... ;)
pi_91193626
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:30 schreef GoodGawd het volgende:
Ik volg deze hele shit niet, maar waarom zou die dokter MJ vermoorde hebben, of willen hebben.
Er zijn 2 soorten speculaties:

1. Vermoord in de zin van gewoon door een kneus van een dokter te zijn: iemand in huiselijke omgeving onder narcose brengen zonder mogelijkheid tot monitoren, daar vervolgens bij weglopen, spelen met je ipod, en pas bij terugkomst in de kamer ontdekken dat de narcose van je patiënt toch eigenlijk iets te diep was. Dit kan worden aangemerkt als moord, maar dan meer uit een soort verwaarlozing van je plicht als arts.

2. Dit is een lang verhaal. Waar het op neer komt is dat MJ dood meer waard is dan levend. Er zijn mensen die denken dat Sony of AEG hem vanwege deze reden heeft laten omleggen. Ook vanwege een enorm kostbare catalogus die hij in zijn bezit had (waarvan hij de helft van de rechten deelde met Sony). Dit is allemaal een heel vaag gedoe, maar er wordt wel steeds om gespeculeerd omdat Michael al enkele jaren aangaf dat "ze" hem zouden willen vermoorden om deze reden.

Hopelijk brengt het proces uitkomst. Voor nu ga ik voor optie 1.
pi_91193746
3. De hele zaak is een hoax, Murray een acteur en MJ leeft anoniem verder als Dave Dave
pi_91193761
Opgelost, slotje! Kan iemand de rechter even bellen?
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:42:38 #175
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91193823
:D
Leef en Laten Leven
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:48:50 #176
28167 matthijst
pi_91194010
Las ergens dat het van enkele uren tot een paar dagen kan duren voor die rechter een besluit neemt... Echte rechtzaak duurt dan waarschijnlijk weer een jaar voordat het begint :(

Zelfdegetuigen, maar dan waarschijnlijk nog wel een paar extra....
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:52:32 #177
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91194140
MURRAY MOET TRIAL STAAN

Eerste overwinning, jongens. Justice voor Michael.

Dr. Conrad Murray Ordered to Stand to Trial

10 minutes ago by TMZ Staff

Dr. Conrad Murray was just ordered to stand trial in the death of Michael Jackson.

Judge Michael Pastor ruled there is sufficient evidence to warrant a manslaughter trial.

In his closing statement, Deputy District Attorney David Walgren told the judge, "It was not Michael Jackson's time to go. Michael Jackson is not here today because of the negligence and reckless acts of Dr. Murray."

Walgren said Murray cared more about covering up evidence than helping MJ.

Judge Pastor's ruling follows a 6-day preliminary hearing in which more than 20 witnesses were called.

If convicted Murray faces a maximum of 4 years in prison.

[ Bericht 43% gewijzigd door Robijn48 op 12-01-2011 01:03:05 ]
Leef en Laten Leven
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:57:22 #178
28167 matthijst
pi_91194283
Wow, dat is rap :D
*O* *O*

Nu eens kijken wat het echt gaat worden... 4 jaar, of mistrial door een mongol in de jury.
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:57:53 #179
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91194297
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:57 schreef matthijst het volgende:
Wow, dat is rap :D
*O* *O*

Nu eens kijken wat het echt gaat worden... 4 jaar, of mistrial door een mongol in de jury.
Rechter moet zeer overtuigd zijn geweest!

Ik wil ook even juichen.
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Leef en Laten Leven
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:03:57 #180
28167 matthijst
pi_91194486
Pfff, laat ze 's opschieten daar in LA :(
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:04:40 #181
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91194505
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:03 schreef matthijst het volgende:
Pfff, laat ze 's opschieten daar in LA :(
Hahaha ja, ik heb vrij morgen :P
Leef en Laten Leven
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:05:52 #182
28167 matthijst
pi_91194533
Ik niet, 6:45 op.
Blij dat die preliminarycrap voorbij is....
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:06:27 #183
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91194556
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:05 schreef matthijst het volgende:
Ik niet, 6:45 op.
Blij dat die preliminarycrap voorbij is....
Opluchting!
Anders is het morgen vast wel ergens terug te zien, Mattijst.
Leef en Laten Leven
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:09:15 #184
28167 matthijst
pi_91194624
Nou oplucthing... meer: wat langer slapen :D

Kan die bende ook wel 's ochtends nalezen, maar vind het ook wel wat hebben om 't semi-live mee te lezen/kijken.... Dat wordt nog wat als t straks echt voorkomt... Dat zal wel langer dan 6 dagen duren, vrees ik :(
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:11:05 #185
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91194662
Ooh zo ;)
Jah, me too. Maar als het te lang duurt ga ik pitten.
Leef en Laten Leven
pi_91194682
Heel erg blij dat dit besloten is. Als je de feiten naast elkaar legt is het duidelijk dat die Murray gewoon volledig verkeerd gehandeld heeft.
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:13:22 #187
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91194705
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:12 schreef SvdB89 het volgende:
Heel erg blij dat dit besloten is. Als je de feiten naast elkaar legt is het duidelijk dat die Murray gewoon volledig verkeerd gehandeld heeft.
Zeker weten...zo triest te bedenken dat MJ nog had kunnen leven.
Leef en Laten Leven
pi_91194712
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:39 schreef DrDentz het volgende:
3. De hele zaak is een hoax, Murray een acteur en MJ leeft anoniem verder als Dave Dave
Punt 1 en 2 kloppen waarschijnlijk wel .... :W
pi_91194740
Oh god, not again.
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:17:13 #190
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91194768
Juich je mee, Rnnz?
Leef en Laten Leven
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:17:44 #191
28167 matthijst
pi_91194778
It's close to middddddddddddnight....
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:18:30 #192
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91194786
Michael O+
Leef en Laten Leven
pi_91194829
Ik was in LA tijdens de memorial, echt prachtig om de toewijding bij zoveel mensen te zien. Heel de stad en heel de wereld was Michael Jackson.
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:23:17 #194
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91194866
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:20 schreef SvdB89 het volgende:
Ik was in LA tijdens de memorial, echt prachtig om de toewijding bij zoveel mensen te zien. Heel de stad en heel de wereld was Michael Jackson.
Zo, was je daar speciaal voor de memorial, of op vakantie ofzo?
Leef en Laten Leven
pi_91194919
Waarom is het Dave Dave gedeelte dan niet waar.. of is dat te ver gezocht
pi_91194934
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:23 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Zo, was je daar speciaal voor de memorial, of op vakantie ofzo?
Ben er heengegaan met m'n broer.
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:28:24 #197
28167 matthijst
pi_91194953
Pffff, duurt lang.... Laat iemand even tegen Murray zeggen dat ze gratis propofol uitdelen buiten, dan komt ie misschien wel aanrennen....
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:28:53 #198
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91194964
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:28 schreef matthijst het volgende:
Pffff, duurt lang.... Laat iemand even tegen Murray zeggen dat ze gratis propofol uitdelen buiten, dan komt ie misschien wel aanrennen....
_O-
Leef en Laten Leven
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:31:10 #199
28167 matthijst
pi_91195000
Och och, Latoya ook weer vooraan...
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:31:43 #200
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_91195006
Blij gezicht. En wat een mediacircus.
Leef en Laten Leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')