abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90977414
Wegens werkzaamheden heb ik de stroom im de keuken eraf moeten halen. Denk dat toen ik de aardlek er weer op zette dat de diepvries etc ook weer is aangesprongen.

Maar weet iemand wat de S indicatie (lampje wat kan gaan branden, knop die je kan indrukken) betekend bij een bosch diepvries.
Groen lampje is oke en brand. Dan heb je 2 indicatielapjes een S en eentje om een geluid mee af te zetten. Neem aan dat die S niet hoeft te branden, alleen in geval van nood.

Valt me net te binnen, nu ik dit zit te typen dat hij wel gaat piepen als hij niet genoeg koelt :)
pi_90977880
S is meestal voor super, is extra stand voor als hij echt hard moet werken. Afhankelijk van hoe lang de stroom eraf is geweest is hij mss wel ontdooid, en dan moet je alles best wegsmijten
pi_90978352
die S is meestal idd de Superstand, bedoeld om extra snel te gaan vriezen (als de vriezer lang heeft uitgestaan of als je veel spullen in één keer er in doet)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:19:52 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_90979054
Hoe lang heeft de diepvries zonder stroom gestaan?

En in welk bereik staat de wijzer in de deur?
The love you take is equal to the love you make.
pi_90979217
Tof, dat wist ik niet. Thanks allemaal.
Ongeveer 10 min zonder stroom. Wijzer staat zoals normaal.

Is die S goed om af en toe eens aan te zetten?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:25:42 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_90979324
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:23 schreef akadoenka het volgende:
Tof, dat wist ik niet. Thanks allemaal.
Ongeveer 10 min zonder stroom. Wijzer staat zoals normaal.

Is die S goed om af en toe eens aan te zetten?
Niks aan de hand, dus. Een dichte diepvries kan wel een paar uur zonder stroom zonder dat alles zover ontdooid is dat je het weg zou moeten gooien.

Die s-knop gebruik je als je iets echt wilt invriezen, dus als het nog niet bevroren is, bijv. afgekoelde soep in een bakje. Dan gaat het wat sneller. Er wel om denken om 'm ook weer uit te zetten.

(S-knop hoeft dus niet als je diepvriesproducten uit de supermarkt in je vriezer gooit, want dat is al bevroren.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_90999531
Mijn ma heeft de diepvries eens uitgehad voor 3,5 dagen (vrijdag vertrokken en pas maandagnamiddag terug thuis...). Het grootste deel heeft ze kunnen wegsmijten, maar sommige stukken vlees waren toch nog bevroren!

Maar de vriezer stond wel in een koele ruimte
pi_91005790
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:03 schreef trainfreak het volgende:
Mijn ma heeft de diepvries eens uitgehad voor 3,5 dagen (vrijdag vertrokken en pas maandagnamiddag terug thuis...). Het grootste deel heeft ze kunnen wegsmijten, maar sommige stukken vlees waren toch nog bevroren!

Maar de vriezer stond wel in een koele ruimte
dat zou ik persoonlijk toch niet riskeren
pi_91015353
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:38 schreef Archont het volgende:

[..]

dat zou ik persoonlijk toch niet riskeren
Ik ook niet, maar ze heeft volgens mij toch wel het merendeel weggesmeten. Juist hetgene nog bevroren was heeft ze die dag zelf gebakken, en dan zo nog even (een dag ofzo) bewaard.
  Moderator zaterdag 8 januari 2011 @ 10:12:41 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91015893
Een diepvries kan mits je de deur natuurlijk wel gesloten laat; wel een aantal uur zonder problemen zonder stroom staan voordat producten zover ontdooid zijn dat je ze weg kunt gooien :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')