Op de top van de bubble cashen is dan ook het beste voor Mark.quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:31 schreef YazooW het volgende:
Ik voorspel dat niemand het meer over Facebook heeft over 2 jaar.
Zo!quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:31 schreef YazooW het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:31 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nou succes met shorten dan.quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:31 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik wel. Hetzelfde gebeurt toch met bijvoorbeeld instant messenger clients: eerst ICQ, toen sloeg MS toe met MSN-integratie in Windows ==> iedereen over. Tussendoor kwam Skype, en nog veel meer. Ondertussen staan bij allemaal vrijwel alle users op m'n lijstjes offline, en tegenwoordig is "ping" (wat vroeger heel wat anders betekende) of weet-ik-wat op de GSM even "hip". Opeens gebruikt iedereen het, moet daarom iedereen weer overstappen, en het wachten is op het volgende.quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:42 schreef Sokz het volgende:
Mm dat overstappen op andere social media zie ik niet meer snel gebeuren. MySpace had op zijn top iets van 150 miljoen accounts. Dus nog niet eens 150 miljoen actiefe users. 500 miljoen over laten stappen zie ik nu niet meer gebeuren.
De bedrijven die ik noemde waren de 'winnaars' van toen, en nu zijn ze gemarginaliseerd omdat er betere alternatieven kwamen. Dat bedoel ik ermee te zeggen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:15 schreef Sokz het volgende:
Google, Baidu, Priceline, Ebay ..
Elke sector zijn wel winnaars en verliezers te vinden.
Paar voorbeeldjesquote:Op donderdag 2 februari 2012 15:31 schreef YazooW het volgende:
[..]
Je moet het niet als iets vanzelfsprekends zien dat Facebook door blijft groeien en dat alle users trouw blijven aan Facebook. Dat is de afgelopen 10 jaar ook wel gebleken bij andere netwerk sites, zowel nationaal als internationaal. Daarnaast gaat de focus met een beursgang steeds meer liggen op geld verdienen, meer reclame dus, het is maar de vraag of gebruikers (nog meer) reclame gaan accepteren.
Ik volg het niet zo nauwgezet, maar wat hebben ze dan geinoveerd sinds begin?quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:38 schreef Kandijfijn het volgende:
2) Facebook blijft innoveren, als je nu voor of tegen de vele veranderingen bent. Facebook blijft zichzelf constant aanpassen, zichzelf vernieuwen en verbeteren en ze blijven nieuwe markten aanboren.
Dat is een twijfelpunt idd. Ze 'innoveren' wel maar dit maakt het niet echt gebruiksvriendelijker (oa. 'timeline')quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik volg het niet zo nauwgezet, maar wat hebben ze dan geinoveerd sinds begin?
Nu nog +/- 80% uit (algemene -) reclame cq. advertentie inkomsten en +/- 15% uit spelletjes als Farmville. In de nabije toekomst zal men gericht gaan adverteren, dus als jij bij interesse 'Gitaar spelen' hebt, krijg jij reclame te zien van gitaaraanbiedingen (ik zeg maar wat.quote:Ten tweede: waar halen ze eigenlijk hun inkomsten vandaan?
Uiteraard maar van zoiets pakt facebook ook zijn graantje mee. Denk aan 't apps / appstore principe.quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:52 schreef monkyyy het volgende:
Maar wat doet Zynga dan precies? Ik dacht dat die juist de spelletjes deed op fb?
Da's meer veranderen van de opmaak en presentatie, ik noem dat niet echt innovatie....quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:51 schreef Sokz het volgende:
Eens met Kalfijn wat betreft het overwaaien van de hype.
[..]
Dat is een twijfelpunt idd. Ze 'innoveren' wel maar dit maakt het niet echt gebruiksvriendelijker (oa. 'timeline')
Voor betalingsverkeer of welke serieuze toepassing dan ook mogen ze wel een wat betere (understatement) trackrecord opbouwen qua privacy etc.quote:Nu nog +/- 80% uit (algemene -) reclame cq. advertentie inkomsten en +/- 15% uit spelletjes als Farmville. In de nabije toekomst zal men gericht gaan adverteren, dus als jij bij interesse 'Gitaar spelen' hebt, krijg jij reclame te zien van gitaaraanbiedingen (ik zeg maar wat.)
Ook zijn er mensen die denken dat Facebook het hele internet zal veranderen (betalingsverkeer / concurrent van paypal etc. zie de link hierboven) maar dat lijkt me nog iets te ver gaan. Wél is er een merkbare verschuiving van de traditionele marketing naar online marketing en facebook kan wat dat betreft in no-time 0,5 miljard mensen bereiken.
Volgens mij het laatste, de IPO is ook meer een moetje omdat er vanwege otc handel teveel aandeelhouders zijn en als dat er meer dan X zijn moet het 'public' worden van wat ik begreep.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wordt het geld van de beursgang eigenlijk in het bedrijf gestoken, of cashen de investeerders van het eerste uur alleen maar?
Even opgezocht, ik zat warm.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vage shit dan
voor een bedrijf met een voorziene marketcap van tussen de 75 en 100 miljard $
Amazon betalingen? Wat heb ik gemist? Hmmm https://payments.amazon.com/sdui/sdui/personal/money dus...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:19 schreef speknek het volgende:
Het online betalingsverkeer zie ik eerder volledig door Amazon overgenomen tegen die tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |