Die vraag heb ik dus ook aan de uni gesteldquote:Op donderdag 6 januari 2011 16:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Hoe snel is een versneld traject? Normaal gesproken moet je echt jaren en jaren op de wachtlijst staan voordat je in aanmerking komt voor een sociale huurwoning. Stel dat dat in zo'n versneld traject gehalveerd wordt, dan zul je tegen die tijd wellicht sowieso al meer verdienen dan 33.000. Beetje zonde om dan nu lager in te zetten.
Half waar. Een (vrije sector) woning van 700E is (neem ik aan) mooier dan een sociale huurwoning van 400E, wat je ook moet meetellen.quote:Desnoods kost het je een paar honderdjes eenmalig; dat verdien je wel terug in de besparing van je huisje.
Er wordt (IIRC) van het belastbaar inkomen uitgegaan, en als ik de blabla op woningnet goed begreep dan gaan ze bij een nieuwe inschrijving van je huidige contract uit... Geen idee welk jaar ze als pijljaar nemen. Ik ga het eens uitzoeken.quote:Welk peiljaar houdt de WBV aan? Gaan ze uit van het verzamelinkomen? Zo ja, heb je aftrekposten?
En het is zo gemakkelijk een sociale huurwoning in Amsterdam te vinden als starterquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:20 schreef FortunaHome het volgende:
Gewoon idd salaris van 33k pakken. Woning betrekken en vervolgens salarisverhoging krijgen.
Kunnen ze niks meer.
opgelost, slotje
Ze bedoelen waarschijnlijk belastbaar loon (als je geen aangifte inkomstenbelasting doet) of verzamelinkomen (als je wel aangifte doet). In het laatste geval zou je door aftrekposten theoretisch gezien onder de ¤ 33.000 kunnen komen.quote:Er wordt (IIRC) van het belastbaar inkomen uitgegaan, en als ik de blabla op woningnet goed begreep dan gaan ze bij een nieuwe inschrijving van je huidige contract uit... Geen idee welk jaar ze als pijljaar nemen. Ik ga het eens uitzoeken.
Dat hoeft niet, maar is wel goed mogelijk. Sommige sociale huurwoningen worden goedkoop aangeboden terwijl ze qua puntentelling best een vrije sector woning kunnen zijn.quote:Half waar. Een (vrije sector) woning van 700E is (neem ik aan) mooier dan een sociale huurwoning van 400E, wat je ook moet meetellen.
Wat voor aftrekposten zit je dan aan te denken? Ik heb eerlijk gezegd geen idee.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:48 schreef Kimbell het volgende:
[..]
Ze bedoelen waarschijnlijk belastbaar loon (als je geen aangifte inkomstenbelasting doet) of verzamelinkomen (als je wel aangifte doet). In het laatste geval zou je door aftrekposten theoretisch gezien onder de ¤ 33.000 kunnen komen.
Hmm, wellicht paar maandjes deeltijd werken en zodra je een woning hebt fulltime ?quote:
Nee hoor, als ik vraag om een contract van 33k + een bonus, of bv. zorg dat ik 5k per jaar van de belasting af kan trekken, of vrijwillig geld inlever, dat is dit absoluut geen fraude. Fraude zou zijn als ik een contract van 33k kreeg, en onder de tafel geld toegeschoven kreeg - maar die aanbieding heb ik tot nu toe niet gekregen...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:41 schreef DoimuN het volgende:
Waarom probeer je die regel te onderduiken? Het is niet zo dat je maar een paar honderd euro meer gaat verdienen, je gaat er echt flink overheen. Wat je nu aan het doen bent is gewoon fraude.
Ik denk dat dit de beste oplossing is, ik ga in ieder geval proberen nog iets meer eruit te onderhandelen, en maar zien waar ik uit kom. Blijven steken op 33k heeft eigenlijk weinig voordelen...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:17 schreef brulaap112 het volgende:
Ik zou zeker gewoon die 37000 pakken.
Particulier kan je altijd huren toch? Op dit moment staan er zeer veel huizen te koop (leeg). Kijk in een beetje onaantrekkelijke randgemeente welke huizen er te koop staan, en bel de makelaar of er niet de optie is het huis te huren.
Of ga ergens in een kamer zitten van 3-400 euro per maand. Even afzien tot je weer een stapje maakt in je loon. Ondertussen geld sparen voor een koophuis.
Dat is helemaal geen fraude, maar gebruik maken van de mogelijkheid die de wet biedt. Het zou pas fraude zijn op het moment dat TS aankomt met een salarisstrook van 33k die vervalst is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:41 schreef DoimuN het volgende:
Waarom probeer je die regel te onderduiken? Het is niet zo dat je maar een paar honderd euro meer gaat verdienen, je gaat er echt flink overheen. Wat je nu aan het doen bent is gewoon fraude.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |