abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92621395
Ik heb nu 1 bedrijfs website, alleen info over mij. 1 domein waar ik iets serieus mee wil doen en 2 blog domeinen. Eentje architectuur/3d en de ander wordt een babe en gadget blog ofzo, beetje wat populair is.

1ste blog loopt dus nu eindelijk een beetje, redelijk wat terugkomende bezoekers.

Kan pas nu eigenlijk een beetje dingen gaan proberen met analytics enzo, meer interne links (recent posts, popular posts, related posts) en dan kijken of de gemiddelde tijd per bezoeker omhoog gaat enzo.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 08:01:03 #277
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_92624497
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:47 schreef JoshuaL het volgende:
Wat is het voordeel van je Adsense koppelen aan je Analytics?
Dan kun je precies zien op welke pagina ze op de Ads drukken en welke dus heel populair zijn.

En nog wat details. Heb nog te weinig gegevens omdat ik het pas woensdag heb aangezet.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  vrijdag 11 februari 2011 @ 08:54:53 #278
131603 Afwazig
Serious business
pi_92625195
Kunnen jullie me eens vertellen hoeveel unieke bezoekers jullie op je site hebben per dag gemiddeld, en hoeveel je daar ongeveer aan verdiend per site?
pi_92625937
Na hier een hele tijd mee te hebben gelezen ga ik het toch weer opnieuw proberen :)

Adsense account is nog actief :D Dus we kunnen meteen door!
Blaat
pi_92627751
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 08:54 schreef Afwazig het volgende:
Kunnen jullie me eens vertellen hoeveel unieke bezoekers jullie op je site hebben per dag gemiddeld, en hoeveel je daar ongeveer aan verdiend per site?
Zit nu op ongeveer 300 bezoekers per dag en tussen de 50 cent en 1 euro :P

Af en toe een uitschieter en dat is natuurlijk wat je hoopt, dat je opeens een hitje hebt tussen de sites die je maakt.

En wat ik zelf het leuke vind is dat je blijft verdienen als je niets doet. Doe het al sinds 2004, had toen een goedlopende site en verdiende ongeveer 10 euro per dag (300/maand, naast mijn stufi en bijbaantje hield ik veel geld over als student). Die site is toen verkocht, had nog wel wat kleine sites maar daar deed ik niks meer mee.

Toch kreeg ik af en toe (eens in de zoveel maanden) ineens weer 70-80 euro gestort, zonder ernaar om te kijken, heb toch sinds 2004 in totaal 3800 euro "gekregen van" Google.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:38:37 #281
131603 Afwazig
Serious business
pi_92627845
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:36 schreef JDx het volgende:

[..]

Zit nu op ongeveer 300 bezoekers per dag en tussen de 50 cent en 1 euro :P
Unieke bezoekers of bezoekers? En dat is met één site? valt dan toch tegen die inkomsten :P Of heb je er verder ook niet veel omkijken naar als je het eenmaal hebt staan?
pi_92627865
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:38 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Unieke bezoekers of bezoekers? En dat is met één site? valt dan toch tegen die inkomsten :P Of heb je er verder ook niet veel omkijken naar als je het eenmaal hebt staan?
Lees de edit.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:57:15 #283
131603 Afwazig
Serious business
pi_92628398
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:39 schreef JDx het volgende:

[..]

Lees de edit.
Nice, niet verkeerd. Ik heb maar één site, ongeveer 60 unieke bezoekers per dag, maar het is niet echt een "commerciële" site. Er staat informatie en nieuws op over het dorp waar ik in woon en het is een site voor mijn voetbalelftal. Maar het is wel een sterke domeinnaam. Zit er aan te denken er misschien in de toekomst wat mee te gaan doen.

Edit: Als ik vragen mag, om wat voor site ging het die je hebt verkocht en voor hoeveel (ongeveer) is hij verkocht?
pi_92628461
Wow, mijn beste dag in maanden gister, zag het nu pas:

nvus. nl
bezoekers 424
kliks 7
verdiensten ¤ 3,10

trivia. jdx. nl
28
1
¤0,70

kledingmerken. jdx. nl
43
1
¤0,22

Totaal ¤4,03
pi_92628517
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:57 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Nice, niet verkeerd. Ik heb maar één site, ongeveer 60 unieke bezoekers per dag, maar het is niet echt een "commerciële" site. Er staat informatie en nieuws op over het dorp waar ik in woon en het is een site voor mijn voetbalelftal. Maar het is wel een sterke domeinnaam. Zit er aan te denken er misschien in de toekomst wat mee te gaan doen.

Edit: Als ik vragen mag, om wat voor site ging het die je hebt verkocht en voor hoeveel (ongeveer) is hij verkocht?
Dat ging om http://vlaggen.jdmedia.nl (stond toen al 3 jaar op 1 op het zoekwoord: vlaggen) en aangezien je een subdomein niet kan verkopen heb ik heel jdmedia.nl verkocht.

Verdiende er ongeveer 300 euro per maand aan (ruim 3000 euro/jaar), verkocht voor meer dan dat ;) helaas ging wel 40% naar de belasting dat jaar.
pi_92628706
En hoe koppel je adsense aan analytics? Kan het zo snel niet vinden...
pi_92628740
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 11:06 schreef JoshuaL het volgende:
En hoe koppel je adsense aan analytics? Kan het zo snel niet vinden...
http://lmgtfy.com/?q=adsense+koppelen+analytics

:')
pi_92628846
Ik heb 1 site met zo'n 500 tot 2000 (unieke) bezoekers per dag. Hier staat nagenoeg geen content op behalve plaatjes, dus ik krijg daar ook geen goede content-gerelateerde ads (meestal groupon, of date-meuk), dus daar wordt sporadisch op geklikt.

Op een andere site heb ik zo'n 40 bezoekers per dag. Hierbij heb ik wel goede ads, en daar wordt ook veel vaker geklikt. Helaas komt veel verkeer daarvan van google images, dus die komen meestal niet verder dan het plaatje bekijken en ze zijn weer weg.
pi_92629211
Ik ben nu zelf bezig via wordpress weer een start op te zetten ( wel van plan dit later uit te breiden).

Iemand enig goed idee hoe lang het duurt voordat google analystics de waarde weergeeft? Want ik heb een plugin geinstalleerd die het automatisch zou moeten doen. En de code van mijn analystics toegevoegd. Nu zie ik na een refresh van mijn kant geen bezoek.
Blaat
pi_92629299
Volgens mij kan dat wel een dag duren.
pi_92629326
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 11:20 schreef Fellware het volgende:
Ik ben nu zelf bezig via wordpress weer een start op te zetten ( wel van plan dit later uit te breiden).

Iemand enig goed idee hoe lang het duurt voordat google analystics de waarde weergeeft? Want ik heb een plugin geinstalleerd die het automatisch zou moeten doen. En de code van mijn analystics toegevoegd. Nu zie ik na een refresh van mijn kant geen bezoek.
Duurt wel ff voordat dat werkt.

Stel later ook in bij Analytics bij Filters dat je je eigen IP-adres niet mee telt, zo krijg je een betere indruk van je views!
pi_92629426
Okee bedankt :)

Ja IP ik heb er al ingezet, nu druk bezig met SEO weer op te pikken.
Dan is kijken wat de webpagina gaat doen en de adsense plaatsen.

*edit* Nu kwam ik laatst ook een tool van google tegen om te kijken hoe populair zoektermen etc zijn. Nu ben ik deze link kwijt geraakt, iemand die weet hoe dit ook weer heet?

[ Bericht 11% gewijzigd door Fellware op 11-02-2011 11:32:07 ]
Blaat
pi_92629772
quote:
Blijkt dat ik dat al eens ooit gedaan heb :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 11:26 schreef Fellware het volgende:
Okee bedankt :)

Ja IP ik heb er al ingezet, nu druk bezig met SEO weer op te pikken.
Dan is kijken wat de webpagina gaat doen en de adsense plaatsen.

*edit* Nu kwam ik laatst ook een tool van google tegen om te kijken hoe populair zoektermen etc zijn. Nu ben ik deze link kwijt geraakt, iemand die weet hoe dit ook weer heet?
Google Insights.
pi_92630066
Bedankt naar die was ik opzoek!
Blaat
pi_92632193
quote:
Hypocriet! ~O>

Ik heb rond de 65.000 bezoekers met maand (met al mijn sites gecombineerd) dus 2150 ongeveer per dag. Niet alles heeft Adsense, maar adsense inkomsten gemiddeld per dag is 4 tot euro.

Ik zie soms mensen hier "klagen" over hun inkomsten, vergeet niet met een CTR van 1+ % mag je al heel blij zijn met adsense (met Nederlandse sites). Zeker voor algemene sites, echt niches kunnen wel hoger halen (dat is mijn ervaring).
pi_92632204
Tegenwoordig als je een advertentieblok aanmaakt moet je apart een blok aanmaken met een eigen ID enzo:

/* 160x600, gemaakt 6-1-11 */
google_ad_slot = "7475401229";
google_ad_width = 160;
google_ad_height = 600;

Je zou toch ook per blok dan moeten kunnen zien wat het opleverd?
pi_92632325
Channels ^O^
pi_92632595
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Channels ^O^
Ok die moet je dus nog wel apart aanmaken, ook maar even doen dan.

Gemiddelde CTR over de afgelopen 7 jaar: 2,43
Gemiddelde CTR over de afgelopen 3 jaar: 3,44

Dus hoger dan 1 moet wel lukken toch GEO?

Ik vind dit eigenlijk wel heel gaaf allemaal, nu mijn site loopt, kleine dingetjes veranderen, related posts erbij en gemiddeld aantal pagina's per bezoek schiet omhoog, bannertje van links naar rechts en terug. Pas als je echt een stroom bezoekers hebt kun je ze analyseren en optimaal gebruiken.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:02:01 #299
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_92633095
Zit op ongeveer 300 tot 500 unieke bezoekers per dag.
Verdien tussen de 1 en 6 euro per dag (6 in de max die ik ooit heb gehaald).

Gemiddeld denk 2 euro per dag.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_92633959
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:39 schreef Geo3kant het volgende:
Ik zie soms mensen hier "klagen" over hun inkomsten, vergeet niet met een CTR van 1+ % mag je al heel blij zijn met adsense (met Nederlandse sites).
Ik zou al behoorlijk blij zijn als ik consequent een CTR van >1% haalde ja... Toevallig is dat afgelopen maand dus wel gelukt (1,8%) maar normaal gesproken zit ik er gewoon behoorlijk onder.

Per maand gaat het om zo'n 85.000 tot 95.000 bezoekers, maar een zeer groot deel van de vaste bezoekers maakt gebruik van adblockers en van de groep zonder adblocker zijn de meesten totaal niet geneigd op ads te klikken. Lastige doelgroep. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')