abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:03:50 #226
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_92297140
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:57 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg gericht op advertenties! :o
Vind het persoonlijk niet zo mooi en het trekt me aandacht van de content af..
Ja dat is ook de bedoeling dat je aandacht van de content wordt gehaald dat komt door de reclames. Maar heb het net weer teruggezet.

Hierdoor verlies ik alleen maar bezoekers was even een test.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_92300325
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:03 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Ja dat is ook de bedoeling dat je aandacht van de content wordt gehaald dat komt door de reclames. Maar heb het net weer teruggezet.

Hierdoor verlies ik alleen maar bezoekers was even een test.
Je moet de ads als extra plaatsen, dat ze na het lezen van waar ze voor kwamen wat hebben om verder te lezen. Niet als misleiding om ergens op te klikken wat bezoekers niet verwachten en willen ;) Dergelijke sites zijn er wel super veel de laatste tijd, vooral in Amerika, maar dat gaat Google vroeg of laat de kop kosten dus zijn ze daar de laatste tijd strenger op gaan controleren.
  maandag 7 februari 2011 @ 18:40:08 #228
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_92469187
Kansloos eindelijk eens redelijk wat kliks voor mij doen (6) krijg ik maar 76 cent :')
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_92469499
Ja ik begrijp dat ook niet, heb altijd ongeveer dezelfde inkomsten. 1 klik van veel cent of meerdere kliks van minder cent. Terwijl die toch eigenlijk niet altijd evenredig aan elkaar zouden moeten staan.
  maandag 7 februari 2011 @ 19:02:12 #230
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_92469924
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:49 schreef JDx het volgende:
Ja ik begrijp dat ook niet, heb altijd ongeveer dezelfde inkomsten. 1 klik van veel cent of meerdere kliks van minder cent. Terwijl die toch eigenlijk niet altijd evenredig aan elkaar zouden moeten staan.
Hoeveel bezoekers heb jij ongeveer per dag?
pi_92470697
Ik heb allemaal verschillende sites he, sommige sites krijgen 10 bezoekers per dag, sommige 30.

Gister had ik in totaal 277 views, 0 kliks en ¤0,00

Maar heb ook wel eens 33 views (op 1 site) en dan 6 kliks en ¤1,79 met alleen die site.
  maandag 7 februari 2011 @ 19:35:25 #232
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_92471561
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:19 schreef JDx het volgende:
Ik heb allemaal verschillende sites he, sommige sites krijgen 10 bezoekers per dag, sommige 30.

Gister had ik in totaal 277 views, 0 kliks en ¤0,00

Maar heb ook wel eens 33 views (op 1 site) en dan 6 kliks en ¤1,79 met alleen die site.
Okay ik zit rond de 500 per dag. Vandaar dat het mij zo ergert dat ik maar zo "weinig" verdien. Volgens mij kan ik er echt veel meer uithalen.

Nu zit ik op 400 views en 6 kliks...
pi_92473368
Ik op 179 en 2, heb idd ook het idee dat het veel beter moet kunnen.
  maandag 7 februari 2011 @ 20:18:23 #234
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_92473834
Erg interessant dit artikel vooral onderin denk dat ik haar theme eens ga proberen :

http://www.positie1.nl/ho(...)/internet-marketing/

Ach laat maar is tegen de TOS van Google en al uit 2008

[ Bericht 11% gewijzigd door Razor21 op 07-02-2011 20:20:37 (Zie bovenstaande aanvulling) ]
pi_92474582
Razor inplaats van elke keer je theme om te gooien. Is het niet handiger om te zorgen dat je interresanter bent voor mensen die op je site komen.

Advertenties werken niks anders dan dit:
1) Mensen zoeken op een onderwerp
2) Mensen vinden een site over hun onderwerp en lezen de informatie omtrent het onderwerp
3a) Mensen klikken op back en gaan naar volgende zoek resultaat
3b) Mensen vinden op je site handige links waar ze verder kunnen lezen en doen dat
3c) Mensen klikken op een relevante banner om daar verder te lezen

Op het moment dat stap 2) al niet boeiend is voor hun zullen de meeste mensen direct naar stap 3a) gaan.

Daarnast heb je 2 soorten bezoekers. Nieuwe bezoekers en terugkomende bezoekers. Op het moment dat jij je site elke keer omgooid jaag je de terugkomende bezoekers weg. Dat terwijl die vaak voor meer bezoekers kunnen zorgen want die vinden blijkbaar je site al interressant genoeg om er elke keer terug te komen.

Stap 3c) wordt ook enorm beinvloed door je site. Als je een pagina hebt waar bepaalde keywoorden in voor komen zal google zijn advertenties daarop aanpassen. (advertenties zijn ook gebasseerd op je browse gedrag maar dat laat ik even buiten beschouwing) Op het moment dat je dus alleen maar nieuws op je site plaatst zijn er nou niet echt keywords waar adverteerders hoog op in zullen kopen. Of je moet nieuws berichten omtrent verzekeringen, mobiele telefoons, geld verdienen en meer van dat soort dingen doen. Die keywoorden leveren namelijk veel op per klik.

Omdat jouw site zich niet in een Niche bevind moet jij zorgen dat je kwaliteit van bezoekers omhoog gaat. Je moet het dus absoluut niet hebben van korstondig mensen die 5 seconden je site bezoeken want dat zijn ook vaak de mensen die je site snel weer sluiten. Je moet zorgen dat je een groeiende userbase krijgt door je meer te richten op goede content inplaats van elke keer een andere theme.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  maandag 7 februari 2011 @ 20:47:26 #236
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_92475543
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:30 schreef RPG het volgende:
Razor inplaats van elke keer je theme om te gooien. Is het niet handiger om te zorgen dat je interresanter bent voor mensen die op je site komen.

Advertenties werken niks anders dan dit:
1) Mensen zoeken op een onderwerp
2) Mensen vinden een site over hun onderwerp en lezen de informatie omtrent het onderwerp
3a) Mensen klikken op back en gaan naar volgende zoek resultaat
3b) Mensen vinden op je site handige links waar ze verder kunnen lezen en doen dat
3c) Mensen klikken op een relevante banner om daar verder te lezen

Op het moment dat stap 2) al niet boeiend is voor hun zullen de meeste mensen direct naar stap 3a) gaan.

Daarnast heb je 2 soorten bezoekers. Nieuwe bezoekers en terugkomende bezoekers. Op het moment dat jij je site elke keer omgooid jaag je de terugkomende bezoekers weg. Dat terwijl die vaak voor meer bezoekers kunnen zorgen want die vinden blijkbaar je site al interressant genoeg om er elke keer terug te komen.

Stap 3c) wordt ook enorm beinvloed door je site. Als je een pagina hebt waar bepaalde keywoorden in voor komen zal google zijn advertenties daarop aanpassen. (advertenties zijn ook gebasseerd op je browse gedrag maar dat laat ik even buiten beschouwing) Op het moment dat je dus alleen maar nieuws op je site plaatst zijn er nou niet echt keywords waar adverteerders hoog op in zullen kopen. Of je moet nieuws berichten omtrent verzekeringen, mobiele telefoons, geld verdienen en meer van dat soort dingen doen. Die keywoorden leveren namelijk veel op per klik.

Omdat jouw site zich niet in een Niche bevind moet jij zorgen dat je kwaliteit van bezoekers omhoog gaat. Je moet het dus absoluut niet hebben van korstondig mensen die 5 seconden je site bezoeken want dat zijn ook vaak de mensen die je site snel weer sluiten. Je moet zorgen dat je een groeiende userbase krijgt door je meer te richten op goede content inplaats van elke keer een andere theme.
Bedankt voor je feedback hier ga ik zeker iets mee doen.
Heb al het plan in mijn hoofd om iets heel anders te gaan doen met mijn site.

Als ik echt nieuws wil posten moet ik er continu bovenop zitten dat schiet niet op in mijn eentje.

Denk dat ik iets ga maken waarin ik iets vertel over Nederland ofzo en dan volstop met ads.
pi_92479237
Het valt mij op dat vrouwen en kinderen sneller klikken.

Iemand wat ideetjes voor vrouwen of kinder sites?
  maandag 7 februari 2011 @ 21:48:06 #238
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_92479542
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:43 schreef JDx het volgende:

Hoe weet jij dat?
pi_92479694
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:43 schreef JDx het volgende:

Kinderen, vrouwen, en 45+ers in het algemeen. Eigenlijk gewoon digibeten dus :) De ervaren mensen zijn een beetje "immuun" voor banners/ads.
pi_92479874
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:47 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Bedankt voor je feedback hier ga ik zeker iets mee doen.
Heb al het plan in mijn hoofd om iets heel anders te gaan doen met mijn site.

Als ik echt nieuws wil posten moet ik er continu bovenop zitten dat schiet niet op in mijn eentje.

Denk dat ik iets ga maken waarin ik iets vertel over Nederland ofzo en dan volstop met ads.
ja, als je terugkerende bezoekers wil dan zal je idd moeten kiezen voor een site met eigen identiteit ipv een layout die puur gefixeerd is op adsense. de site komt op mij nu een beetje over als een halve MFA site met berichten die bij elkaar gescraped worden van andere sites.
het is dat ik weet dat jij je berichten zelf schrijft, anders zou ik ws meteen teruggaan naar google (zonder door te lezen of op een ad te klikken)...puur om het feit dat de site heel erg op advertenties gericht is.
pi_92481701
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:48 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
Omdat bijvoorbeeld een site over kledingmerken, volop geklikt wordt op kleding/mode-ads. En op een kindersite die ik had helemaal volop geklikt werd.

Jij mikt op Fok achtige bezoekers, die klikken vrijwel nooit.
pi_92495444
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Kinderen, vrouwen, en 45+ers in het algemeen. Eigenlijk gewoon digibeten dus :) De ervaren mensen zijn een beetje "immuun" voor banners/ads.
De ervaren mensen, die ik dus aanspreek op mijn blog, klikken inderdaad vrijwel nooit. Meestal hebben ze ook ad-blockers :P
pi_92497861
Even een vraag over het onstaan van een verschillen tussen de "estimated earnings" en het bedrag wat Adsense daadwerkelijk overmaakt.

Normaalgesproken zijn bij mij die verschillen altijd zeer klein, maar nu zit er een paar euro verschil tussen de "estimated earnings" en het bedrag wat ik krijg. Nu weet ik dat "estimated" geen garantie op bedrag x geeft, maar ik ben toch benieuwd hoe dat verschil is onstaan. Kan iemand mij iets over eventuele oorzaken vertellen?
pi_92498474
Estimated is gebaseerd op gemiddelde tarieven voor vergelijkbare ads. Voor de daadwerkelijke inkomsten wordt gekeken naar de echte kosten van iedere klik.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:30:12 #245
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_92498930
Ze kijken toch ook of iemand meteen terug gaat als iemand op een AD heeft geklikt? Stel ik klik op een AD en blijf enige minuten op de pagina dan kun je bijv. 80 cent verdienen.

Maar klik ik op een AD en ga binnen 5 seconden weer terug dan krijg je bijv. maar 2 cent.

Noem maar wat, maar hier kijken ze dus ook naar.
pi_92499234
Volgens mij is dat niet waar. Er wordt wel gekeken naar "invalid clicks", maar hoe ze dat doen vertelt Google logischerwijs niet.

Zie ook: https://www.google.com/ad(...)?hl=nl&answer=168408
En: https://www.google.com/ad(...)y?hl=nl&answer=32852
pi_92501589
Invalid clicks worden soms pas uitgezocht als het bijna pay-time is, het kan dus zijn dat het bedrag dan ineens lager wordt omdat adverteerders worden terugbetaald.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:21:37 #248
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_92503431
Had 175 views tot heden krijg 1 klik : ¤ 1,74 als ik hier nu 5 a 10 per dag van heb ben ik blij!
pi_92506203
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:21 schreef Razor21 het volgende:
Had 175 views tot heden krijg 1 klik : ¤ 1,74 als ik hier nu 5 a 10 per dag van heb ben ik blij!
Who doesn't, zaak om uit te zoeken op welke pagina -> welke content (waarop de ads werden gebaseerd) en meer van dat soort artikelen schrijven.

Zo kwam ik er achter dat een mop op mijn moppen site over autorijlessen het erg goed deed. Het is beetje geluk maar ook uitzoeken hoe/wat en dan erop inspelen. Helaas kan ik mijn analytics en adsense niet koppelen dus ik kan zelf niet per pagina zien wat het oplevert helaas...

Jullie wel, ik raad je aan om het dan ook te koppelen, the more data the better ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:48:51 #250
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_92507542
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:22 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

Who doesn't, zaak om uit te zoeken op welke pagina -> welke content (waarop de ads werden gebaseerd) en meer van dat soort artikelen schrijven.

Zo kwam ik er achter dat een mop op mijn moppen site over autorijlessen het erg goed deed. Het is beetje geluk maar ook uitzoeken hoe/wat en dan erop inspelen. Helaas kan ik mijn analytics en adsense niet koppelen dus ik kan zelf niet per pagina zien wat het oplevert helaas...

Jullie wel, ik raad je aan om het dan ook te koppelen, the more data the better ;)
Ik weet alleen dat het die banner onder mijn posts is geweest (via kanalen) maar op welke pagina zou ik niet weten.

Moet Analytics hiervoor nog even goed instellen. Maar wel goed advies van je nooit bij stil gestaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')