abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90919775
...door hogerhand...

Echt dit ook weer. Ik had na onderhandeling met m'n manager afgsproken dat ik 1% zou stijgen, maar hier dan wel 38 uur voor ging werken. Het zou het bedrijf dus feitelijk niets meer kosten, want ik zou efficienter gaan werken aangezien mijn doelen wel gelijk blijven aan 40 uur. Vond mijn manager ook een goed idee, dus hup, krabbel eronder en klaar.

Ik erg tevreden, want ik had weer wat extra vakantiedagen (dan hoefde ik ze niet meer te kopen) en was blij dat het bedrijf eindelijk eens een handreiking maakt.

Maar nee, hogerhand vond het toch geen goed idee, want op papier wat het een verhoging van meer dan 5%. Dan maakte het niet uit dat ik minder ging werken, want in de administratie moeten ze het salaris obv 40 uur invullen en dit kon echt niet....(let wel, dit gaat over nog geen 80euro bruto/mnd...)

WTF, echt, schraal gedoe toch weer, as ever. Ik ben er in die 4 jaar incl promotie misschien (zonder inflatiecorrecties) 10% op vooruit gegaan en verdien nu nog steeds niet veel (ik weet het, alles is relatief)...

M'n manager zei dat hij het er ook 'niet echt mee eens was', maar hij kon me alleen een nieuw (lager) bod doen...Dit werkt goed voor de motivatie NOT.

Ik twijfelde nog tussen WGR en KLB...
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_90919805
Hop, hop, hop naar je nieuwe ...!
pi_90919848
monsterboard/tempo team?

Redelijke naaierij idd maar inherent aan de volgorde van beslissingen nemen in je bedrijf lijkt het. Mijn salarisverhodingen zijn directiebesluiten welke vervolgens pas door de leidinggevenden worden doorgegeven.
Ik denk dat het probleem dan ook ligt doordat jouw manager zich buiten zijn bevoegdheden heeft gehandeld.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_90919932
Dan betaald je manager het toch uit eigen zak ^O^
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_90920052
Tja, beetje jammer dat hij hen dan niet eens kan overtuigen, maar goed. Ik was eigenlijk best 'trots' op mijn onderhandeling. Ik had er ook veel voorbereidingstijd in gestopt, krijg je dit... :(
Waarom zit ik er dan eigenlijk nog te onderhandelen zeg!

Het nieuwe bod is lager en ik zei al tegen m'n manager dat ik dan niet wist of ik dan nog wel 38 uur wilde werken. Kreeg ik de reactie dat ik natuurlijk niet van 2 walletjes kan eten (want dit alternatieve bod is nog steeds relatief met anderen 'hoog').

Ik heb hem maar gezegd dat ik er volgende week op terug kom. Wellicht dat ik nog secondaire andere dingen kan verzinnen....

* Babs_voor_intimi ogen open houdt
pi_90920061
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:09 schreef lurf_doctor het volgende:
Dan betaald je manager het toch uit eigen zak ^O^
Voor hem is het een scheintje ja :D
pi_90920096
dan zoek je toch een andere baan?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:18:17 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_90920124
Onderhandelen met als uitkomst 1%? :D
Where law ends, tyrrany begins.
pi_90920159
Wat voor werk doe je?
pi_90920294
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:18 schreef Gunner het volgende:
Onderhandelen met als uitkomst 1%? :D
Van 40 naar 38 uur is ook 5% werktijd vermindering met hetzelfde salaris.

tip: probeer te onderhandelen met je manager dat je 1 dag per week thuis werkt, dan werk je daar gewoon anders en haal je daarmee je 38 uur.
pi_90920324
quote:
Onderhandelen met als uitkomst 1%?
:D Ja goed he, ik ben echt een ster!!

Veel kregen een aanbod van 1% (en misschien krijgen we nog een inflatiecorrectie). Toen heb ik dus gezegd: ok, maar dan ga ik wel minder werken. En dat is dus indirect een verhoging van 5%+1% (en dan wilde ik volgend jaar weer naar 40 uur gaan)

Dat klinkt al weer wat minder dramatisch toch?
pi_90920413
ik werk trouwens in advieswereld: in mijn geval vervoers-en verkeersgerelateerd (en dan betreft het advies aan met name overheden)

En thuis werken doe ik ook al. Die dingen zijn wel heel chill allemaal en ook slecht in geld uit te drukken. Maar dan nog he... Ik zie ook collega's die nu promotie hebben gemaakt ongeveer net zo veel in salaris stijgen als toen ik het kreeg (alleen toen ging het nog goed met het bedrijf). Kortom, het verschil is niet meer heel groot, en dat is vreemd (ik denk dat het verschil ongeveer per maand zo'n 100 euro is...)
pi_90920422
Lekker slim van je manager om dingen toe te zeggen waar hij geen beslissingsbevoegdheid over heeft :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_90920448
Dus ja, ik zit nu te denken. Misschien het nieuw bod accepteren, maar dan 39 uur gaan werken. Wellicht nog om een eenmalige extra set vakantiedagen vragen.

* Babs_voor_intimi verzint creatief verder en blijft dus zeker verder kijken (hoewel het eigenlijk erg leuk is hier, op 1 ding na....)
pi_90920592
Om welk bedrijf gaat het hier?
pi_90920628
Niet een echt bekend bedrijf en volgens mij doet dat er ook niet heel veel toe. Of heb je mogelijke connecties? :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:45:44 #17
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_90920671
zeg babs, waar heb je precies een krabbel onder gezet?
beoordelingsgesprek ?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 januari 2011 @ 09:46:31 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90920690
Probeer alleen de 38 uur zonder die 1%. Misschien trappen ze erin :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_90921092
Man, m'n computer heeft kuren: quoten gaat daardoor niet lekker, want heb steeds een error on page... Sorry dus daarvoor...

En ja, het was een eindejaarsgesprekformulier (zijnde een beoordeling, niet functioneren) die ik heb getekend voor akkoord.
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:05:34 #20
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_90921193
hebben jullie een OR?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_90921448
Ja, er is een OR. Deze komt er echter al niet uit met de leiding over de inflatiecorrectie (wel of niet uitkeren). Ze beroepen zich er toch op dat alle salarisstijgingen door de directie goedgekeurd moeten worden. In mijn geval vinden ze het blijkbaar te hoog (voor iemand die geen promotie maakt) ondanks dat ik dus op papier efficienter ga werken.

Ik zat al te denken of ik dan niet eens met de directie moest gaan praten, maar dat wordt wellicht wat te overdreven en mezelf wellicht negatieve aandacht geven. Dat is het nou ook weer niet waard natuurlijk.

Dus hoe ik er nu toch op een andere manier toch het maximale uit kan halen, ga ik over nadenken...

Overigens stelde ik eerst aan m'n manager voor om voor het bedrag 36 uur te gaan werken, waarop hij zei dat hij dat eerst moet overleggen. Toen ik aangaf ook nog wel voor 38 uur te porren was, zei hij dat hij dat wel meteen wilde goedkeuren... Lekkere dode mus (maar eentje he, dus niet meteen over chemtrails beginnen ;))
pi_90922338
Je manager is waarschijnlijk niet bevoegd om deze beslissingen te mogen nemen. Dus onderhandelen met de persoon die dat wel is.
pi_90922489
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:16 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
ondanks dat ik dus op papier efficienter ga werken.
Wat ik me afvraag, waarom werk je nu niet efficient ?
pi_90923106
Ik werk nu ook al efficient! Ik spring er hier ver bovenuit als het gaat om plannen en organiseren... En ik heb ze nu aangeboden dat ik als uitdaging nog efficienter ga werken (want doelen blijven gelijk) en dat ze me wel hetzelfde (+1%) betalen. Als ik mijn doel niet bereik, krijg ik ook m'n bonus niet. In de praktijk komt het er dan vaak op neer dat je eigenlijk net zo veel werkt als nu, maar ze je dan wel minder hoeven te betalen dan bij een contract voor 40 uur..
pi_90923160
quote:
Je manager is waarschijnlijk niet bevoegd om deze beslissingen te mogen nemen. Dus onderhandelen met de persoon die dat wel is.
Maar die persoon weet al helemaal niet wat ik in een jaar heb uitgespookt, dus tja, of dat zin heeft. Maar goed, het overwegen waard, hoewel ik hiervoor nog de keerzijde aan gaf.
pi_90923339
Dus die 5% "salarisverhoging" is voorwaardelijk? Die krijg je als bonus uitgekeerd, of moet je die weer terugbetalen? Dat blijkt uit bovenstaande namelijk niet.
pi_90923652
Oh sorry, dat was niet duidelijk. Nee, de verhoging is niet voorwaardelijk. Die bonus staat hier los van (dat is een extraatje bij behaling van je doelen). Wel is het natuulijk zo dat je bij een doel dat eigenlijk bij een 40-urige werkweek hoort, je dus bij 38 wat slimmer moet werken. Kortom, als ik een verhoging krijg van m'n salaris, ben ik wel bereid dat te gaan proberen. Lukt het me niet, dan heb ik dus pech en krijg m'n bonus niet (en dat scheelt het bedrijf ook weer geld).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')