Op donderdag 6 januari 2011 02:58 schreef hongergevoel het volgende:Ik heb al een tijdje zitten lezen op fok en nu eindelijk zelf een account aangemaakt.
Er zijn een aantal topics geweest over ADD en autisme, en ik vraag me af of ik misschien ook last heb van een van deze. Ik heb namelijk een aantal terugkomende problemen die daar best onder zouden kunnen vallen, maar ik laat jullie liever oordelen omdat je dingen zelf nou eenmaal snel ernstiger opvat.
Zo is het bijvoorbeeld dat ik me al mijn hele leven 'te intelligent' voel. Vroeger was het zelfs zo erg dat ik niet met sommige mensen wilde praten omdat ik daar te slim voor zou zijn, en dat vond ik tijdverspilling. Tegenwoordig heb ik momenten waarin ik heel erg in mezelf gekeerd ben (mensen denken dan dat ik chagrijnig of moe ben), maar ook momenten dat ik heel druk ben (vaak brutaal, agressief, of mensen irriteren om maar te irriteren) en op die momenten zijn er best veel mensen die gek van me worden. Ook heb ik altijd het idee dat ik alle andere mensen moet helpen, maar zelf alles alleen afkan. Dit kunnen ook een soort pubertijdskwaaltjes zijn, maar ik heb meer 'afwijkingen' en ik weet dus niet of die ermee te maken hebben.
Ik kom bijvoorbeeld ook heel moeilijk in slaap, als ik in bed lig ga ik altijd stap voor stap m'n hele dag na, en ben ik dus rusteloos. Maar als ik eenmaal slaap ben ik ook niet wakker te krijgen, het is niet meer dan normaal als ik >14 uur slaap per nacht in het weekend. In een vreemde omgeving kan ik al helemaal niet in slaap komen.
Verder ben ik heel chaotisch (ook een pubertijdskwaaltje). Je kent het wel, nooit op tijd, sleutels
altijd kwijt, een kamer waar niemand binnen kan komen door de puinzooi. Maar als het opgeruimd moet worden vind ik dat echt leuk en ga ik m'n kamer niet uit tot alles netjes is, en ik bijt me in allerlei opdrachten vast tot ik klaar ben en alle antwoorden heb.
Andere misschien nuttige weetjes: ik heb op zich een vrij hoog IQ, ben nu bezig aan m'n 4e jaar vwo en zonder huiswerk te maken of goed te leren haal ik allemaal hoge cijfers. Ik kan ook helemaal gek worden als mensen niet slim zijn, of ook maar een keer iets doms zeggen. Ook heb ik veel fantasie, verzin ik vaak dingen (soms zelfs mensen, een soort maatjes) en dat terwijl ik echt een grote vriendengroep heb.
Deze dingen zijn allemaal wel zo erg dat ik er ook last van heb, maar hoort dit bij de puberteit of kan het inderdaad iets zijn als ADD? Zo ja heeft er iemand tips, of is er wat tegen te doen?
bedankt!