Ik ben erachter gekomen dat het meisje die ik leuk vind problemen heeft met haar vriend. Ik vermoedde al wat maar vandaag ben ik erachter gekomen via de pingchat van mijn zusje (ja, had niet moeten lezen, maar toch gedaan) dat hij haar heeft geslagen en om een lang verhaal kort te maken, haar heel erg beperkt in haar doen en laten. Mijn vermoeden klopt toch. Ik vind het echt niet leuk voor haar en wil haar HEEL graag helpen want ik denk er nu constant aan (ik denk eigenlijk 24/7 aan haar). Haar vriend is erg streng en bezitterig (hij is moslim, verklaard al wat). En ook nog agressief naar haar toe, daarom denk ik nu ook dat ze mij continu heeft afgewezen omdat ze bang voor hem is, omdat ze niet durft toe te geven. En wie houd er nou van iemand als de persoon je slaat en je zo behandelt? En ze kan veel beter krijgen, maar toch blijft ze bij hem, waarom, hoe is dat mogelijk?
Ik probeerde haar al te vergeten, MAAR hoe KAN ik haar helpen? Ik wil er echt voor haar zijn. Niet als relatie maar als een vriend, of het haar gewoon normaal laten weten, maar hoe?
Vrijdag is ze hier op het feest van mijn zusje en als ze alleen is [zonder haar vriend], kan ik dan naar haar toe gaan en gewoon zeggen dat ze altijd op me kan leunen als ze iemand nodig heeft, gewoon om te laten weten dat ik er voor haar ben? (Vooral) MEIDEN; hoe kijken jullie daar tegen aan?
Serieuze reacties graag, DOEN of NIET DOEN?