Mensen met dat taalgebruik zijn nog triesterquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:07 schreef Dale. het volgende:
Omg man die uitzending van gisteren... kanker triest die ouders.
Hij heeft het zelf geaccepteerd dat hij homo is, maar dan kun je het nog steeds niet leuk vinden en eigenlijk hetero willen zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:00 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb het net even teruggekeken, maar ik kreeg er eerst wel een erg ongemakkelijk gevoel van.
Ook jammer dat die vader en familie deels zo moeilijk en bekrompen reageerden.
Maar ik moet zeggen, dat de homo in kwestie zich ook wel vreemd gedroeg. Arie moest fluisteren op de camping en in de caravan mocht er niet over gesproken worden.
En ook dat hij zei dat hij het liefst een pilletje wilde slikken, waardoor hij hetero kon worden.
Hij vond het eigenlijk ook erg om homo te zijn etc. Dus ik kreeg het idee dat hij het zelf niet echt kon accepteren.
Wel leuk hoe z'n broer en vrienden reageerden. Vooral hoe z'n broer het opnam voor hem tijdens dat gourmetten, was erg mooi.
Wel een mooie happy end op het laatste, toen z'n vader het ook min of meer had geaccepteerd.
Maar ik vraag me wel af of deze manier van een coming-out erg slim is, ik zou dat toch echt heel anders aanpakken.
Je kunt zoiets ook langzaam vertellen aan je zussen of je moeder en dan misschien je vader.
(althans als je uit een relatief bekrompen boeren gezin komt).
Verder wel een leuk programma, maar het draait echt om het shock effect en daarmee suggereer je eigenlijk alleen maar dat het apart is om homo te zijn.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:34 schreef Paul het volgende:
[..]
Mensen met dat taalgebruik zijn nog triester
Zal best, maar woorden als kanker vind ik toch not done. Daarnaast heb je de betekenis van het woord moraalridder niet helemaal begrepen....quote:
Ik snap de reactie ook wel. Ik heb helemaal niks tegen homo's (sterker nog, 1 van mijn beste maatje is homo) maar als mijn zoon of dochter zal zeggen dat ie homo is, zal ik het ook niet zo grappig vinden....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Het is gewoon een schok voor die vader en dat snap ik ook best. Hij mag toch ook gewoon eerlijk zeggen dat 'ie er niet blij mee is? Maar hij zei ook dat hij het zou accepteren als zijn zoon zo was. Ik weet niet: je kunt erger reageren.
Dat is dan ook wel weer zo.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Het is gewoon een schok voor die vader en dat snap ik ook best. Hij mag toch ook gewoon eerlijk zeggen dat 'ie er niet blij mee is? Maar hij zei ook dat hij het zou accepteren als zijn zoon zo was. Ik weet niet: je kunt erger reageren.
Sommige mensen vinden het belangrijk zoiets 'groots' persoonlijk aan vrienden en familie te vertellen. Het is een persoonlijke voorkeur hoe je dat wilt doen, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat echt even zelf duidelijk wil maken,quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:54 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik vind het onzin dat je steeds expliciet moet vermelden dat je homo bent, net of je je schuldig moet voelen als homo en iedereen op de hoogte moet brengen van een besmettelijke ziekte.
Ook zonder coming-out kun je je vrienden en familie wel laten weten dat je homo bent, via via gaat zo'n verhaal toch wel verder lijkt mij
Ik ga toch ook niet "groots" verkondigen dat ik hetero ben?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:41 schreef Steve het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden het belangrijk zoiets 'groots' persoonlijk aan vrienden en familie te vertellen. Het is een persoonlijke voorkeur hoe je dat wilt doen, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat echt even zelf duidelijk wil maken,
Daar gaat iedereen al van uit, dus dat heeft geen zin nee.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik ga toch ook niet "groots" verkondigen dat ik hetero ben?
Omdat dat al van je verwacht wordt, dus 'hoef' je het niet te vertellen. Maar als jij er groots voor uit wilt komen dat je hetero bent, wat let je? Vooral doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik ga toch ook niet "groots" verkondigen dat ik hetero ben?
Omdat ik het stom vind om je te moeten verantwoorden voor anderen wat je geaardheid isquote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:05 schreef Steve het volgende:
[..]
Omdat dat al van je verwacht wordt, dus 'hoef' je het niet te vertellen. Maar als jij er groots voor uit wilt komen dat je hetero bent, wat let je? Vooral doen..
Ik heb het ook niet groots aangekondigd, maar kan me voorstellen dan anderen dat gewoon in 1 keer willen vertellen. Homo-zijn is toch een belangrijk iets dat je leven vormt. Er zijn ook mensen die groots aankondigen dat ze zwanger zijn. Of gaan trouwen. Waarom dan niet zo vertellen dat je homo bent.
Ja, inderdaad. En sommigen draaien dan juist weer bij na een goed gesprek terwijl je het niet verwacht had.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Overigens moet ik nog zien of al die positief reagerende lui nog net zo positief zijn als ze het hebben kunnen laten bezinken. Heb zelf ook meegemaakt dat mensen eerst zeiden: "Maakt niet uit joh, je blijft hetzelfde!" en zich vervolgens toch anders gingen gedragen naar mij toe.
trotsquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Die vader: "nou ik vind het wel erg!!"
lulhannes. Maar goed dat hij er later blijkbaar toch goed mee omging.
Zijn vrienden waren ook wel positief, vond ik verrassend.
Alleen snap ik niet zo goed waarom je tegenwoordig niet voor je geaardheid uit kunt komen. Als ik homo zou zijn zou ik er juist voor uitkomen en er trots op zijn.
Waarvan 730k homo's?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:22 schreef RaymanNL het volgende:
Mooi programma. Heel oprecht gemaakt! Die broer was inderdaad erg tof. Er hebben trouwens 735k mensen gekeken, dat is zwaar boven het gemidddelde van Nederland 3.
Je kan op de website terug kijken wat en hoe de ouders van Theo nu reageren ook zijn vrienden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:37 schreef Komakie het volgende:
Het lullige is dat Theo een hartstikke aardige jongen is. Ik heb hem een tijdje meegemaakt toen hij in Oostenrijk les gaf (ik weet niet of dat in het verhaal ook naar voren is gekomen. Ik heb de aflevering nog niet gezien) en toen heb ik hem meegemaakt als een toffe gast.
Jammer dat ouders dan op die manier reageren. Uiteindelijk zullen ze het vast wel accepteren. Ik kan me niet voorstellen dat de ouders van zo'n jongen zo blijven.
Maar ja, zat ook te denken aan wat mensen hier eerder zeiden: die jongen heeft er zelf jaren mee geworsteld, je kan dan ook niet binnen een minuut diezelfde verwerking verwachten van je naasten.quote:Op zondag 9 januari 2011 17:58 schreef alors het volgende:
Ik kijk het nu terug, ik vind die broer echt lief reageren
Ik vind het echt wel een kutreactie van zijn pa, hij ziet toch hoe fokking moeilijk die jongen het er zelf al mee heeft.
Dus als jouw vader binnenkort de familie bij elkaar roept om te vertellen dat hij homo is denk jij, het zal wel?quote:Op zondag 9 januari 2011 20:35 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik snap echt NIET dat ouders er moeite mee kunnen hebben dat hun kind homoseksueel is. Ieder normaal mens hoort dat niet te hebben. Wat is er in godsnaam mis met homo zijn, serieus
Er valt NIETS te verwerken. Punt.
HAHAHAH neem je juist mijn vader. Het zou mij echt niets boeien, ik sta overal voor open (en mijn vader is de grootste debiel die er op de aardkloot rondlooptquote:Op zondag 9 januari 2011 20:38 schreef arucard het volgende:
[..]
Dus als jouw vader binnenkort de familie bij elkaar roept om te vertellen dat hij homo is denk jij, het zal wel?
En je kan je ook niet voorstellen dat andere het wel even moeten verwerken?quote:Op zondag 9 januari 2011 20:41 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
HAHAHAH neem je juist mijn vader. Het zou mij echt niets boeien, ik sta overal voor open (en mijn vader is de grootste debiel die er op de aardkloot rondloopt)
Ik kan het me wel voorstellen ja, omdat mensen bekrompen zijn of enge gelovigenquote:Op zondag 9 januari 2011 20:51 schreef arucard het volgende:
[..]
En je kan je ook niet voorstellen dat andere het wel even moeten verwerken?
Waren er maar meer mensen zonder inlevingsvermogen?quote:Op maandag 10 januari 2011 00:53 schreef 7eVeNL het volgende:
Wow TheHappyPrince, was iedereen dan maar zoals jou! en dat meen ik serieus. Ik snap het wel van het is maatschappelijk gezien nog altijd een 'taboe' hoe je het went of keert. Ik weet het van mij zelf en ik ben nu 26 en ik loop er alles behalve mee te koop. Mijn vrienden weten het al een tijd, mijn ouders nu bijna een jaar? En ook zij hadden er eventjes moeite mee, ze kwamen er achter tijdens een telefoongesprek toen zij op vakantie waren, bij thuiskomst een goed gesprek gehad, vrij open en nuchter, maar achteraf bleek dat mijn ouders op het vakantie adres toch beide een traaintje hebben weggepinkt. Mijn vader is daarnaast politie in a'dam en heeft genoeg gay collega's of kennissen, dus mijn vader vind het allemaal best, zolang ik maar gelukkig ben en er mee verder kan, zelfde geldt voor mijn moeder, die heeft geaccepteerd dat ik zeer waarschijnlijk voortaan thuis kom met een jongen, en daar was ook een kleine switch voor nodig, schatten van ouders, maar als ouders zo iets niet zien aankomen, of niet willen zien aankomen en vervolgens daarmee geconfronteerd worden, lijkt het mij niet meer dan normaal dat ouders dit moeten 'verwerken'.
Maar nogmaals, waren er maar meer mensen zoals jou TheHappyPrince en jouw vader in kwestie
Het is mij, als lesbiënne nota bene, overkomen (nou, gedeeltelijk homo), en ik moet zeggen, ik vond het geen kattenpis. Nog steeds niet.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:38 schreef arucard het volgende:
[..]
Dus als jouw vader binnenkort de familie bij elkaar roept om te vertellen dat hij homo is denk jij, het zal wel?
Ik denk dat er wel een verschil is tussen een kind wat nog aan het begin van zijn leven staan en een vader die waarschijnlijk al een (lange) relatie heeft gehad met een vrouw en jouw op de aarde heeft gezet.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:38 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja dat kan natuurlijk ook het geval zijn...quote:Op maandag 10 januari 2011 11:34 schreef arucard het volgende:
[..]
Waren er maar meer mensen zonder inlevingsvermogen?
Waarom heb ik dan meteen geen inlevingsvermogen? Ik laat mijn kind zijn of haar toekomst gewoon openliggen, ik leid zelf ook geen standaard leven. Je kunt van alles verwachten, maar niets loopt zoals je denkt dat het zal lopen. Dus waarom blijven vasthouden aan zo'n idee? Verras mij maar, imo.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:34 schreef arucard het volgende:
[..]
Waren er maar meer mensen zonder inlevingsvermogen?
Je moet niet vast blijven houden aan zo'n idee, maar veel mensen moeten dat wel even verwerken als hun wereld zoals zij die waarnemen en de toekomst die ze daar bij verwachten van het een op het andere moment helemaal anders wordt.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:43 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Waarom heb ik dan meteen geen inlevingsvermogen? Ik laat mijn kind zijn of haar toekomst gewoon openliggen, ik leid zelf ook geen standaard leven. Je kunt van alles verwachten, maar niets loopt zoals je denkt dat het zal lopen. Dus waarom blijven vasthouden aan zo'n idee? Verras mij maar, imo.
Ik zei het hierboven al, maar misschien heb je eroverheen gelezen. Ik kan het me wél voorstellen dat mensen er moeite mee hebben, maar ik vind het -heel- -erg- achterlijk. Zo goed genoeg?quote:Op maandag 10 januari 2011 13:49 schreef arucard het volgende:
[..]
Je moet niet vast blijven houden aan zo'n idee, maar veel mensen moeten dat wel even verwerken als hun wereld zoals zij die waarnemen en de toekomst die ze daar bij verwachten van het een op het andere moment helemaal anders wordt.
En als jij je dat niet kan voorstellen heb je volgens mij geen groot inlevingsvermogen.
Vind ik een erg scheefgetrokken vergelijking. Ik ben geen hippiequote:Op maandag 10 januari 2011 14:03 schreef arucard het volgende:
Waar ligt de grens voor jou dan? Als je familie omkomt in een vliegtuigongeluk, zeg jij ach je kan alles verwachten? Of iets positievers, je wint de loterij. Dan moet je dat toch ook gewoon verwerken ( al dan niet op een andere manier)
Die wacht nog even met uit de kast komen, Arie.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:24 schreef Ryan3 het volgende:
Gaat die gast nou aan zijn ouders uitleggen dat Arie homo is?
hoe dan?quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:29 schreef golfer het volgende:
Moeders voelen dat vaak al feilloos aan.
Ingebouwde gaydar.quote:
ramptoerist!quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Helemaal geen boze reacties tot nu toe
Zou zo maar kunnen.quote:
neeequote:
ja dat bedoelde hij geloof ik niet zo, maar het klonk wel lullig.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:39 schreef Felagund het volgende:
Hij begon goed, maar dan zegt hij het is niet anders.
Ja, en "Die kinderen krijg ik wel van Fe... eh, die kleinkinderen."quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:39 schreef Felagund het volgende:
Hij begon goed, maar dan zegt hij het is niet anders.
neequote:Op woensdag 12 januari 2011 21:41 schreef TLC het volgende:
Gaan ze dit ook doen bij een gezin die het Moslim geloof heeft ? ik ben dan wel benieuwd naar de reacties van vooral papa.
en nee, ik heb niks tegen Moslims
Dat grapje maakte ik net, homo! Niet mijn grappen pikkenquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:37 schreef Onnoman het volgende:
KIJk.. nu wordt zijn vader in beeld "genomen"
Bij P&W zei Arie dat hij geen streng christelijke of islamitische gezinnen kon vindenquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:41 schreef TLC het volgende:
Gaan ze dit ook doen bij een gezin die het Moslim geloof heeft ? ik ben dan wel benieuwd naar de reacties van vooral papa.
inlogpaalquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:41 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat grapje maakte ik net, homo! Niet mijn grappen pikken
Ik meen te hebben gehoord in een interview met Arie vorige week dat er wel 1 moslim jongen is gevolgd.quote:
nee, ze hadden een Marokkaanse aanmelding, maar dat vond Arie toch te riskantquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:41 schreef TLC het volgende:
Ja want dat was ook in Marokko en niet in Nederland..quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:42 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
nee, ze hadden een Marokkaanse aanmelding, maar dat vond Arie toch te riskant
Ik vind het een mooi programma.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:42 schreef Guanabana het volgende:
Ik erger me niet echt aan dit programma.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |