Vorige deelquote:Bij een chemisch bedrijf op industrieterrein aan de Vlasweg in Moerdijk woedt woensdagmiddag een zeer grote brand. Dat heeft een politiewoordvoerder gezegd. Er zouden geen gewonden zijn gevallen. Brandweermannen melden dat er levensgevaarlijk spul de lucht in gaat, meldt Omroep Brabant. In Zuid-Holland Zuid is sprake van de hoogste alarmfase.
Het gaat om het bedrijf Chemie-Pack, meldt Omroep Brabant. Ooggetuigen maken melding van enorme rookwolken boven het bedrijf. De vlammen reiken tot wel 40 meter hoog. Brandweerkorpsen uit de hele regio zijn gealarmeerd. Volgens de Brabantse omroep zijn ruim 100 brandweermannen aan het blussen. Uit vrijwel heel West-Brabant zijn brandweerlieden opgeroepen.
In de regio Zuid Holland Zuid is er sprake van een Grip 4 situatie. Het ministerie heeft het Landelijk Operationeel Coördinatiecentrum (LOCC) in werking gesteld. Dat is een landelijk coördinatiecentrum voor de inzet van brandweer en overige hulpdiensten.
Sirenes
Twitteraar Esther Buitenhuis meldt: "Sirenes gaan af in Dordrecht in verband met de grote brand in Moerdijk. Ramen en deuren sluiten, automatische ventilatie uitschakelen aub."
De brand werd om 14.30 uur ontdekt. Volgens ooggetuigen trekt de wolk over de Biesbosch richting Dordrecht. In Dordrecht wordt de kwaliteit van de lucht gemeten. In de verwarmde tanks op het bedrijf zouden giftige en bijtende stoffen zijn opgeslagen.
Haha die lag er snel uitquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:53 schreef braddofiel het volgende:
http://www.brandmoerdijk.nl/
Error establishing a database connection
alleen maar piiiiiiiiieeeeeeepppppquote:
Kan zijn, maar ik heb hier enkel MACs als werkstations. Windows Server 2008 kan rtvrijnmond ook niet openen, zit namelijk geen media player op...quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Een Apple is alleen maar goed om te eten.²
Het klopt ook nogquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:55 schreef BoerBert het volgende:
Waarom wordt er nou niks meer uitgezonden?Als Jan Smit een gebroken teen heeft zenden ze live het ziekenhuisbezoek uit en nu gewoon niks.
Jij werkt op een parkeerplaats?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:55 schreef nils7 het volgende:
Niet janken mensen ik stond voor het stoplicht te wachten met de politie naast me!
en foto is niet genomen van de A16 dus ben niet verantwoordelijk voor de file.
Deze foto is genomen vanaf mn werk
[ afbeelding ]
Rijnmond nog live hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:55 schreef Me_Wesley het volgende:
Vanaf nu alleen nog meer reguliere journalen, geen extra danwel live uitzendingen meer geloof ik.
Ergste schijnt ook achter de rug te zijn, meeste vaten zijn als boemskie gegaan en nu brand alles gewoon verder uit.
Nu CNN kijken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:55 schreef OmniRocket het volgende:
zolang CNN niks uitzend is er niks aan de hand
niet zo moeilijk met zon shardedhosting websitejequote:Op woensdag 5 januari 2011 18:56 schreef Gitaarmat het volgende:
http://www.brandmoerdijk.nl/ ligt eruit?
Alsof mensen kijken voor het vuurquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:55 schreef Me_Wesley het volgende:
Vanaf nu alleen nog meer reguliere journalen, geen extra danwel live uitzendingen meer geloof ik.
Ergste schijnt ook achter de rug te zijn, meeste vaten zijn als boemskie gegaan en nu brand alles gewoon verder uit.
Joe.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:55 schreef OmniRocket het volgende:
zolang CNN niks uitzend is er niks aan de hand
20.000?quote:Some of that smoke is drifting toward the nearby town of Dordrecht, which has about 20,000 residents, he said.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:57 schreef Jor_Dii het volgende:
CNN:
The factory is "completely on fire" in Moerdijk, a town of about 2,000 north of Antwerp, the firefighter said.
Ik ga niet alle foto's erop zetten dadelijk komen ze op fok erachter waar ik werkquote:
las het ook net hahaquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:57 schreef Jor_Dii het volgende:
CNN:
The factory is "completely on fire" in Moerdijk, a town of about 2,000 north of Antwerp, the firefighter said.
wat voor boerenkool Engels is dat johquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:56 schreef Green1 het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)ands.fire/index.html
Hoe zouden ze dordrecht zeggen in het Amerikanski?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:56 schreef Green1 het volgende:
Wat? Het is toch north of antwerp?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:57 schreef Jor_Dii het volgende:
CNN:
Ook op BBC News: Chemical plant blaze at Moerdijk sparks Dutch alertquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:56 schreef Green1 het volgende:
Ja, en ook ten noorden van Madridquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:58 schreef Green1 het volgende:
[..]
Wat? Het is toch north of antwerp?
Mensen die denken dat 1 persoon een band isquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:57 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
QueenAls aids een nickname had.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:58 schreef DaMart het volgende:
Lekker brandje... en wel veel gratis reclame voor dat bedrijf, zo vaak als het genoemd wordt in het nieuws.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |