Alles goed en wel, maar ik probeer je alleen uit te leggen dat je het niet bij het rechte eind hebt. En waar zeg ik dat scholing je IQ kan beďnvloeden?quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:51 schreef sciter het volgende:
[..]
Scholing kan je IQ niet beinvloeden. En ik probeer alleen uit te leggen wat ik denk dat de term ''hoogbegaafd'' inhoud.
René en Willie van der Kerkhof zijn hoogbegaafd. Samen een IQ van 168quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ja, er komt ook een hoge creativiteit bij kijken. Maar dat is niet te testen, dus zou praktisch niemand kunnen zeggen dat ze hoogbegaafd zijn.
Aartslui zijn neemt niet jou intellectuele capaciteit weg die jou toelaat om dingen te doen die minder begaafde mensen niet kunnen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:49 schreef Sosha het volgende:
[..]
Van 't Landelijk Informatiecentrum Hoogbegaafdheid.
Ben wel creatief, maar aartslui. Niet hoogbegaafd dus. Vroeger misschien wel.
Aan je spottende reactie op mijn post maak ik uit dat je het oneens bent met mij en dus met de stelling dat scholing je IQ niet kan beinvloeden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:52 schreef Sosha het volgende:
[..]
Alles goed en wel, maar ik probeer je alleen uit te leggen dat je het niet bij het rechte eind hebt. En waar zeg ik dat scholing je IQ kan beďnvloeden?
Ik ben geen doorzetter (meer) in ieder geval. Ik doe nu al ruim 5 en een half jaar over mijn hbo.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:54 schreef sciter het volgende:
[..]
Aartslui zijn neemt niet jou intellectuele capaciteit weg die jou toelaat om dingen te doen die minder begaafde mensen niet kunnen.
Dat ligt aan je motivatie, die volgens mij niet wordt beinvloed door je IQquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:55 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ik ben geen doorzetter (meer) in ieder geval. Ik doe nu al ruim 5 en een half jaar over mijn hbo.
Ik heb gewoon totaal geen zelfdiscipline. Dat wordt inderdaad niet beďnvloed door mijn IQ, maar ik mis wel dat stukje doorzettingsvermogen dat een vereiste is om hoogbegaafd genoemd te mogen worden. Niet dat ik dat graag wil, integendeel. Ik heb een hekel aan dat label.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:56 schreef sciter het volgende:
[..]
Dat ligt aan je motivatie, die volgens mij niet wordt beinvloed door je IQ
Toen ik privéles Grieks had (de enige andere leerling met Grieks in haar pakket was chronisch ziek) zei de docent een keer dat hij helemaal koud werd van mijn taalgevoel. Dat vond ik een enorm groot compliment en ik zal 't nooit vergeten. Helaas was het dezelfde docent die woedend werd toen ik vertelde dat ik naar de Pabo wilde. Door hem ben ik naar de universiteit gegaan, helemáál niet mijn ding, en ben ik mezelf een beetje kwijtgeraakt. Daarna nog een tweede keer de verkeerde studie gekozen en twee jaar uit wanhoop aan het werk gegaan bij Albert Heijn. Op mijn 22e herinnerde ik me pas wat ik echt wilde.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:04 schreef tong80 het volgende:
Ik hoorde van mijn leraar Nederlands op het middelbaar onderwijs dat ie één keer in de tien jaar zo'n talent tegenkomt. Zei ie echter wel toen ik hem tegenkwam toen ik 28 was.
Ik was cool met mijn jasje met punkbuttons. Maar zo onzeker als de pest. Dat was de buitenkant. Talenten moeten de kans krijgen om te ontplooien.
Ik ga slapen......denkend aan de kansen die ik gemist heb. Maar heb ingehaald op Fok!
Good Will huntingquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:08 schreef Sosha het volgende:
[..]
Toen ik privéles Grieks had (de enige andere leerling met Grieks in haar pakket was chronisch ziek) zei de docent een keer dat hij helemaal koud werd van mijn taalgevoel. Dat vond ik een enorm groot compliment en ik zal 't nooit vergeten. Helaas was het dezelfde docent die woedend werd toen ik vertelde dat ik naar de Pabo wilde. Door hem ben ik naar de universiteit gegaan, helemáál niet mijn ding, en ben ik mezelf een beetje kwijtgeraakt. Daarna nog een tweede keer de verkeerde studie gekozen en twee jaar uit wanhoop aan het werk gegaan bij een Albert Heijn. Op mijn 22e herinnerde ik me pas wat ik echt wilde.
IQ alleen is ook niks waard neequote:Op donderdag 6 januari 2011 00:12 schreef Chowi het volgende:
Ik heb een heel hoge sociale intelligentie..
Toen al?quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:08 schreef Sosha het volgende:
[..]
Toen ik privéles Grieks had (de enige andere leerling met Grieks in haar pakket was chronisch ziek) zei de docent een keer dat hij helemaal koud werd van mijn taalgevoel. Dat vond ik een enorm groot compliment en ik zal 't nooit vergeten. Helaas was het dezelfde docent die woedend werd toen ik vertelde dat ik naar de Pabo wilde. Door hem ben ik naar de universiteit gegaan, helemáál niet mijn ding, en ben ik mezelf een beetje kwijtgeraakt. Daarna nog een tweede keer de verkeerde studie gekozen en twee jaar uit wanhoop aan het werk gegaan bij Albert Heijn. Op mijn 22e herinnerde ik me pas wat ik echt wilde.
En dan niet door hebben dat hij dat als een opstapje zag om eens een tiener te neuken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:08 schreef Sosha het volgende:
[..]
Toen ik privéles Grieks had (de enige andere leerling met Grieks in haar pakket was chronisch ziek) zei de docent een keer dat hij helemaal koud werd van mijn taalgevoel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:27 schreef Royco1 het volgende:
Hoogbegaafd is als je net zo'n iq hebt als mijn avatar.
quote:Ive spent the past three-and-a-half years staring at greaseboards full of equations; before that, I spent four years working on my thesis; before that, I was in college; and before that, I was in the fifth grade.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:04 schreef tong80 het volgende:
Ik hoorde van mijn leraar Nederlands op het middelbaar onderwijs dat ie één keer in de tien jaar zo'n talent tegenkomt. Zei ie echter wel toen ik hem tegenkwam toen ik 28 was.
Ik was cool met mijn jasje met punkbuttons. Maar zo onzeker als de pest. Dat was de buitenkant. Talenten moeten de kans krijgen om te ontplooien.
Ik ga slapen......denkend aan de kansen die ik gemist heb. Maar heb ingehaald op Fok!
Tegen mij zeiden leraren dat ik of de Nobelprijs zou winnen, of plees zou gaan schoonmaken bij de HEMA.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:08 schreef Sosha het volgende:
[..]
Toen ik privéles Grieks had (de enige andere leerling met Grieks in haar pakket was chronisch ziek) zei de docent een keer dat hij helemaal koud werd van mijn taalgevoel. Dat vond ik een enorm groot compliment en ik zal 't nooit vergeten. Helaas was het dezelfde docent die woedend werd toen ik vertelde dat ik naar de Pabo wilde. Door hem ben ik naar de universiteit gegaan, helemáál niet mijn ding, en ben ik mezelf een beetje kwijtgeraakt. Daarna nog een tweede keer de verkeerde studie gekozen en twee jaar uit wanhoop aan het werk gegaan bij Albert Heijn. Op mijn 22e herinnerde ik me pas wat ik echt wilde.
Iets in die zin werd er op de middelbare school ook tegen Richard Branson gezegd: 'Je zal heel rijk worden of in de gevangenis belanden'quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Tegen mij zeiden leraren dat ik of de Nobelprijs zou winnen, of plees zou gaan schoonmaken bij de HEMA.
Ik vrees dat het de plees worden.
Nou, dan gaat het wellicht toch nog goed komen met mij..quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:04 schreef Weissman het volgende:
[..]
Iets in die zin werd er op de middelbare school ook tegen Richard Branson gezegd: 'Je zal heel rijk worden of in de gevangenis belanden'
Uiteindelijk is het beide geworden
Dat hoop ik van hartequote:Op donderdag 6 januari 2011 12:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Nou, dan gaat het wellicht toch nog goed komen met mij..
Tong80 liet mij lachen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
René en Willie van der Kerkhof zijn hoogbegaafd. Samen een IQ van 168
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |