FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Wat voor een (on)bedoelde vervelende dingen heeft jouw auto?
Annewoensdag 5 januari 2011 @ 12:19
Om even te laten zien wat ik bedoel met de TT zal ik beginnen.

Dingen die zo bedoeld zijn, maar welke ik redelijk irritant vind:
- Die ontzettend irritante hoge piep wanneer het brandstof niveau waarschuwingslampje begint te branden. En dat elke keer weer als ik hem van contact af en op zet. Ik schrik me elke keer weer de tering.
- Nog zo'n irritante piep, wanneer het zo'n 4 graden of minder is.
- Als je ruitenvloeistoef sproeit beginnen de wissers netjes te wissen. Nadat ze klaar zijn wist ie nog één keer na nét te lang wachten waardoor mijn ruit juist weer vies wordt.

Dingen die niet zo bedoeld zijn, maar eigenlijk nog gemaakt dienen te worden :'):
- Stoel die in standje achterover staat.
- ABS + TCS lampjes die blijven branden

* Anne rijdt een Seat Ibiza Cupra (2000).

Ik ben benieuwd naar de mensen met veel elektronica in hun auto. Daar zitten altijd van die heerlijk irritante stomme onbenullige dingen in >:) (denk aan die irritante piep als je je gordels niet omdoet. Of zelfs niet kunnen wegrijden zonder je gordel om te doen. Etc).
Sam-xwoensdag 5 januari 2011 @ 12:20
Wat voor auto heeft TS?
Annewoensdag 5 januari 2011 @ 12:21
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:20 schreef Sam-x het volgende:
Wat voor auto heeft TS?
Ow ja. Op zich handig erbij te vermelden. Toegevoegd aan de OP.
Barcaconiawoensdag 5 januari 2011 @ 12:23
Jeep Wrangler JK:

- Geeft KVS-uitleeswaarde-onlogisch melding bij gebruik standkachel.
- Geeft direct piepje van geen gordel om als je de deur open doet en op de stoel gaat zitten.
- Tankpistool schiet vaak vroegtijdig af vanwege slechte ontluchting in de tank.
- Tank is te snel leeg ( :') )
HaerdenCwoensdag 5 januari 2011 @ 12:25
geen thermometer hoewel het een wagen is uit 2010 en full option ... jaja
boordcomputer kan vanalles weergeven bv hoe ver ik nog kan rijden vooraleer de tank leeg is maar hij kan niet weergeven hoeveel ik nu daadwerkelijk of gemiddeld gebruik

Hyundai H1 People Executive
StephanLwoensdag 5 januari 2011 @ 12:28
Ford Focus 1999
Snelheidsmeter die uitvalt als je een bepaalde snelheid voor langere tijd vast houdt. Snelheidsmeter valt terug naar 0. Soms erg vervelend als er veel flitsers staan, maar dan rij ik gewoon extra langzaam. Je schijnt het te kunnen maken, maar dan moet heel de versnellingsbak er uit.Totaal iets van 500 euro.
ElectricEyewoensdag 5 januari 2011 @ 12:31
Opel Astra uit 2005

Hoort zo:
Wel een sportknop, maar geen motortemperatuuraangeefdinges.
Wel stuurbediening voor de audio, maar in dat grote scherm was geen ruimte voor een aanduiding hoe hard de radio nu eigenlijk staat?

Zou niet zo moeten horen:
Start altijd pas na 2 seconden de sleutel omgedraaid houden, soms zelfs pas na 4 of 5, maar hij start wel ALTIJD. Koud of warm, dat maakt niets uit.
DroogDokwoensdag 5 januari 2011 @ 12:33
Grande Punto 2007

Onbedoeld:
- Gordel piepje als er een tas van een paar kilo op de passagiersstoel ligt
- Als ik bij een snelheid hoger dan 3 km/u mijn ruiten sproei komt er maar ongeveer 20% van de vloeistof op mijn ruit.
- Druk bij het starten soms perongeluk op de ontgrendelknop van de achterklep waarna ik weer uit moet stappen om hem dicht te doen.
- Als de middenarmsteun voorin omlaag is kan ik niet meer schakelen of de handrem aantrekken.

Bedoeld:
- Keihard plastic op het dashboard
- Achterklep alleen met afstandbediening op de sleutel of met knopje van binnenuit te ontgrendelen.
DroogDokwoensdag 5 januari 2011 @ 12:34
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:31 schreef ElectricEye het volgende:
Opel Astra uit 2005

Start altijd pas na 2 seconden de sleutel omgedraaid houden, soms zelfs pas na 4 of 5, maar hij start wel ALTIJD. Koud of warm, dat maakt niets uit.
Is het een diesel? Dan heeft het misschien met het voorgloeien te maken.
Kwezelwoensdag 5 januari 2011 @ 12:35
Elke auto

Onbedoeld:
- Vrouwelijke politieagent op de bijrijdersstoel die overal commentaar op geeft
Sounddragonwoensdag 5 januari 2011 @ 12:42
Ehm, de Benz heeft een heel irritant piepje als je de airco aanzet 's zomers, gaat na een minuutje of 2 -3 vanzelf weer weg; geen idee wat het is, maar het is bíjna irritant genoeg om het dash voor uitelkaar te rukken.. verder kraakt alles wat van plastic is in het interieur, en hoe kouder, hoe harder het kraakt :r goed spul zo'n Benz, vooral als je erbij vertelt dat er ooit een idioot 70 roodjes voor het ding heeft afgetikt :')

De Astra is altijd lief voor me geweest, eigenlijk kan ik daar weinig over zeiken, behalve dat om de haverklap de veerschotellagers eruit lopen en dat ie 12.000 km met een setje voorbanden doet, maar dat kan iets te maken hebben met rijstijl *)

De Lincoln heeft eigenlijk maar één rare makke, en dat is dat hij de deuren nog wel eens wil locken als je uitgestapt bent terwijl de motor draait, op zich geen punt, als je de door unlock code maar uit je hoofd weet zodat hij met de pincode weer open gaat, owja, en de tankmeter gaat bijna altijd veel te snel naar de leeg stand :+

De Transit (werkhok) heeft dezelfde irritante rotneiging als de Seat van Anne; na wiswassen geeft hij een slag na, na een seconde of 3 - 4 , en dan zijn idd je ramen weer wit van het zout; helemaal ruk, dit kun je overigens voorkomen door direkt na het sproeien de wissers een tikje op de interval te geven en één keer te laten wissen ;)
Nog zoiets geks; als je hem start, hoor je na een seconde of 20 een soort toetertje afgaan onder het dash rechts, geen idee wat daarvan het nut is, maar ik gok dat het iets met de GPS tracker ( :r ) te maken heeft
Tevens is het helemaal ruk dat als je de deuren opent met de AB, dat hij de achterdeur niet opent, moet je een keertje extra voor op een apart knoppie drukken..

Verder zou ik zo rap niks weten.. :)
Sounddragonwoensdag 5 januari 2011 @ 12:44
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:35 schreef Kwezel het volgende:
Elke auto

Onbedoeld:
- Vrouwelijke politieagent op de bijrijdersstoel die overal commentaar op geeft
_O-

Die kun je uitzetten; indien niet figuurlijk, dan wel letterlijk >:)
Juup©woensdag 5 januari 2011 @ 12:45
Hij verbruikt teveel brandstof.
Annewoensdag 5 januari 2011 @ 12:45
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:42 schreef Sounddragon het volgende:
De Lincoln heeft eigenlijk maar één rare makke, en dat is dat hij de deuren nog wel eens wil locken als je uitgestapt bent terwijl de motor draait, op zich geen punt, als je de door unlock code maar uit je hoofd weet zodat hij met de pincode weer open gaat, owja, en de tankmeter gaat bijna altijd veel te snel naar de leeg stand :+
En als de zekering er maar niet uit flikkert, toch?
Beregdwoensdag 5 januari 2011 @ 12:47
Honda Jazz 2009

- het vervelende getuut als je niet meteen je gordel aandoet.

onbedoeld:
- het uurwerk loopt na verloop van tijd telkens achter, een minuut per maand of zo, hoe dwaas is dat niet!
- de geluidskwaliteit van de boxen

verder nog wel wat dingen, (te kleine tank, te weinig vermogen), maar dat zijn natuurlijk budgettaire keuzes die we moesten maken bij aanschaf.
lst128woensdag 5 januari 2011 @ 12:50
Corolla 1994:

Ruitenwissers gaat niet automatisch wissen als je de ruitensproeier gebruikt. Ik weet niet of dat zo hoort of dat er iets kapot is. Daarnaast ontbreekt de mogelijkheid om de wissers één keer te laten wissen, dan moet je hem eerst op interval zetten en dan gelijk weer terug ( = moeite :') )

Ook zitten de stoelen echt afschuwelijk slecht :r En geen lampje in het dashboardkastje, best irritant 's avonds.

Verder prima ^O^
Marco001woensdag 5 januari 2011 @ 12:50
Seat ibiza 1.4 2003
hoort zo:
- geen cupholder
- 1 keer op ontgrendelknop drukken ontgrendeld alleen bestuurdersdeur, voor de rest moet je er vlak na nog 1 keer drukken..
- Om uit te stappen moet je 2 keer de deur "openen"
Hoort niet zo, is er toch:
- Motormanagementlampje brand regelmatig
- kan op LPG verder rijden als benzine, tanken c.a. even groot, maar als ik benzine tank, terwijl de meter nog op 1/4e staat, gaat er 38 liter in; tankinhoud is 45 liter....
- kofferklep sluit niet altijd even goed, rammelt soms onderweg...
- vering kraakt soms als je over hobbels rijd; bekend Seat-kwaaltje...
- oh, en vocht in de lichtunits; ook bekend kwaaltje...
Annewoensdag 5 januari 2011 @ 12:51
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:50 schreef Marco001 het volgende:
Seat ibiza 1.4 2003
hoort zo:
- geen cupholder
Oh ja, die ook :D.
Gripperwoensdag 5 januari 2011 @ 12:55
Mijn Toyota Auris diesel is op zich best ok, maar:

- heeft een irritante, onvindbare kraak ergens rechts bij het dashboardkastje
- sproeit de helft van de ruitenwisservloeistof over het dak heen. :')
- mist een trekhaak en cruisecontrol (maar dat is te wijten aan de vorige collega die er in reed, en dat niet nodig vond)
- heeft zulke gevoelige stoelsensoren dat het gordel-los lampje + zoemertje al begint als er een zak chinees op de bijrijdersstoel staat :')
- Als ik bij verkeerslichten hard afrem, en nog tijdens het remmen van de 2 in de 1 schakel, dan hoor je geratel wat ik normaal associeer met op de snelweg in zn achteruit schakelen. Alleen als ik helemaal stilsta, en van de 2 in de 1 schakel, gaat het probleemloos. En ook als ik niet rem.
- na een aanrijding in 2009, toen een buschauffeur de geparkeerde auto aanreed en daarbij het linkervoorwiel + deel stuursysteem verwoestte, trekt ie altijd een klein beetje naar rechts. Na diverse reparaties zelfs nog steeds.
JDudewoensdag 5 januari 2011 @ 13:00
2006 Renault Clio III:
- de 12-volt aansluiting zit op een onhandige plek (bij de versnellingspook en handrem), waardoor een kabel naar iets wat je op je voorruit of dashboard plakt, in de weg kan zitten bij het schakelen
- de stoelen willen niet zo gemakkelijk naar voren klappen (om iemand achterin te kunnen laten zitten, 't is een driedeurs)

Verder kan ik eigenlijk geen minpunten verzinnen.
Sounddragonwoensdag 5 januari 2011 @ 13:01
quote:
11s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:45 schreef Anne het volgende:

[..]

En als de zekering er maar niet uit flikkert, toch?
Owja, da's ook minder idd _O-
Dawnbreakerwoensdag 5 januari 2011 @ 13:07
Fiat brava 96'

Hoort zo:

-geen airco op mijn model

Ooit waren deze problemen er nog niet:
-achterklep gaat vanzelf weer dicht als je hem opendoet zolang de hoedenplank bevestigd zit. daarom rijd ik nu met een afgekoppelde hoedenplank
-rubber om de deurklinken is gescheurd, boeit weinig want alles werkt nog, alleen het ziet zo slordig uit
-airbag lampje blijf branden. altijd. Dit na een reparatie aan de stuurkolom, blijkt een veel voorkomende issue te zijn.

Al met al valt het mee
Shodanwoensdag 5 januari 2011 @ 13:10
Mijn Renault super 5 uit 1986 doet het nog, komt nog door de APK heen, en brengt me nog steeds overal braaf waar ik moet zijn.

Hoort zo:
Geen rechter buitenspiegel
Geen achteruitrijlicht
Geen intervalstand op de ruitenwisser
Geen achteruitverwarming
Geen andere elektronica standaard ingebouwd

Hoort niet zo:
De verwarming-knop blijft niet op de juiste stand staan. Gevolg: of het is er ijskoud binnen, of bloedheet.
De verwarmingventilator piept superirritant, en op willekeurige momenten
Een deel van de dashbordverlichting is stuk, de brandstofmeter kan ik alleen bij daglicht zien. Maar als het oranje lampje gaat branden weet ik dat er daar ook niet iets goed aan is.
Het halve interieur is echt versleten, stof laat echt los.
Starten in de winter is een gedurige oefening; goed dat er een zware accu inzit!

En toch.. hij rijdt nog steeds, al gaat ie er denk ik wel uit als ie niet meer door de APK komt. Anders rij ik nog een jaartje door.
Mr_Vleespetwoensdag 5 januari 2011 @ 13:20
Suzuki Swift uit 2007:

Rariteiten:

• Deel van het dashboardverlichting wilt er wel eens mee ophouden, dit wordt opgelost door een klap op het dashboard te geven
• Het binnenverlichtingslapje in het dak gaat soms op vakantie. soms doet het lampje het een paar weken niet, om opeens een volgende keer braaf weer aan te gaan (ja het schuifje staat op de goede stand...)
• 1x in de maand moeilijk starten. nadat de motor (na een seconde of 10) gestart is en ik druk het gaspendaal in schiet ie bijna de toerenbegrenzer in.
• Als het vochtig weer is kraakt de voorvering als de heupen van mijn oma.
• Als er harder dan 80 KM/h gereden wordt en ik wil de ruiten sproeien heeft de straal niet genoeg kracht om het hele raam te besproeien.
• Het aanzetten van de Airco resulteert in het halveren van het motorvermogen.

ehm dat was het wel zo'n beetje
ueberduitserwoensdag 5 januari 2011 @ 13:41
Signum 1.9CDTI uit 2008

hoort zo:
-2,5 liter tankje ruitenwisservloeistof, veul te klein.

Rariteiten:
-irritant geschud bij stationair als het roetfilter zich weer eens schoonbrand.
-bij vorst hoor ik af en toe een kraakje in de dempers achter
-portier linksachter lijkt wel vacuüm te zuigen, krijg je vrij moeilijk open.

Voor de rest een heerlijke auto, bergen van ruimte. Auto is niet snel, maar rijdt heerlijk.
Hymanwoensdag 5 januari 2011 @ 13:47
volvo 440
Wel bedoeld
Geen airco
Het klikgeluid wanneer je geen gordel omhebt
slurpt benzine

niet bedoeld
De eerste paar minuten piepende V-snaar
rammelende interieur
Schakelt kut.

amazon:

niet bedoeld
Geen werkend deurslot
Je-zuswoensdag 5 januari 2011 @ 13:52
Volkswagen Jetta 1986

- Warme lucht na +/- 4/5 kilometer gereden te hebben
- Verhoogde kans op pech
- Niet te openen achterdeuren
- Ramen beslaan zelfs als ze op een kier staan
- Geen sigarettenaansteker

+ Alle piepjes en kraakjes O+
+ Geen automatische ruitenwissers na bediening ruitensproeier
+ Geen electronische waarschuwingspiepjes
+ Met 4 versnellingen bij 50+ een automaat :')
+ Vanaf maart belastingvrij *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Je-zus op 05-01-2011 14:02:00 ]
#ANONIEMwoensdag 5 januari 2011 @ 13:58
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef Je-zus het volgende:
Volkswagen Jetta 1986

- Warme lucht na +/- 4/5 kilometer gereden te hebben
- Verhoogde kans op pech
- Niet te openen achterdeuren
- Ramen beslaan zelfs als ze op een kier staan
- Geen sigarettenaansteker

+ Alle piepjes en kraakjes O+
+ Geen automatische ruitenwissers na bediening ruitensproeier
+ Geen electronische waarschuwingspiepjes
+ Met 4 versnellingen bij 50+ een automaat :')
en hij wordt dit jaar belastingvrij... *O*
Je-zuswoensdag 5 januari 2011 @ 14:01
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:58 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

en hij wordt dit jaar belastingvrij... *O*
Belangrijkste vergeten :*
SicSicSicswoensdag 5 januari 2011 @ 14:20
quote:
8s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:19 schreef Anne het volgende:
Dingen die zo bedoeld zijn, maar welke ik redelijk irritant vind:
- Die ontzettend irritante hoge piep wanneer het brandstof niveau waarschuwingslampje begint te branden. En dat elke keer weer als ik hem van contact af en op zet. Ik schrik me elke keer weer de tering.
- Als je ruitenvloeistoef sproeit beginnen de wissers netjes te wissen. Nadat ze klaar zijn wist ie nog één keer na nét te lang wachten waardoor mijn ruit juist weer vies wordt.
Die zitten ook in mijn auto! Vooral die ruitenwisser... Heel herkenbaar. Is je voorraam mooi schoon geveegd. Je kijkt weer blij. En dan gaat ie nog een keer. Zie je weer niks.

Dingen die zo bedoeld zijn, toevoeging;
- Geen midden armsteun.
- Verdomd harde piepjes bij geen gordel, waarbij de bijrijderstoel een sensor bezit die afgesteld staat op het gewicht van een anorexia patiënt/ kratje bier/ laptop tas.
- Als ik rij is het toch een 3-zits coupé/ shooting brake.

Dingen die niet zo bedoeld zijn
- De achteruit die soms niet lekker aangrijpt. Maar het is een Ford. En elke Ford die ik heb gehad had hetzelfde probleem. Dus misschien is het wel zo bedoelt.
- USB van 8 Gig geeft problemen met de shuffle functie. Als ik hem aan heb staan en ik zet het contact uit dan moet ik daarna mijn stick verwijderen er een andere instoppen en daarna kan die ene pas weer terug. (Snappie?) :P

Ford Fiësta ('09)
leolinedancewoensdag 5 januari 2011 @ 14:53
Seat Leon 1.8 20V (2003)

Hoort zo:

- Dezelfde piep als Anne bij laag brandstofniveau.

- Hetzelfde ruitenwisser probleem! Echt stom ja...na het sproeien wist ie een paar keer..Dan denk ik STOP!! Gaat ie nog nét effe 1x door en heb je een streep op je ruit staan ;(

-Dashbordkastje waar net 4 cd's in passen, dan zit ie vol.

Hoort niet zo:

Piepende/schavende remmen als ze koud zijn }:| :r

Verder wel ontzettend blij mee, beste auto die ik gehad/langere rijd gereden heb _O_
DS4woensdag 5 januari 2011 @ 15:34
De Mercedes 500E (1991) heeft als eigenaardigheid dat deze altijd in zijn 2e versnelling wenst te vertrekken tenzij je het gas richting bodem stampt of de keuzehendel in B zet.

Ook zeer irritant is dat ASR niet uit te zetten is (maar daar ga ik iets aan laten doen).

De Porsche 996 Turbo heeft van zichzelf weinig irritants. Wel piepen de remmen, maar dat is meer omdat ik er remblokken in heb zitten die meer voor circuitgebruik bestemd zijn. Dus dat is mijn eigen schuld.

En de navigatie af fabriek is te kut voor woorden, maar die is dan ook vakkundig verwijderd.
kanevenniksbedenkenwoensdag 5 januari 2011 @ 16:26
Alfa 156 1.9 jtd ''99

Hoort maar irritant:
-GEEN BEKERHOUDERS
-rechterraam gaat niet automatisch omhoog.

Hoort niet helemaal:
-ABS lampje brand
-Airbag lampje brand
-Handrem lampje brand
-ESP? lampje brand
-ophanging kraak kreunt en piept

Verder wel lekker goedkoop rijden
Hyperdudewoensdag 5 januari 2011 @ 18:06
BMW 330 Touring, 2001, .

-irritant:
-Ik krijg de interval van de achterruitenwisser niet ingesteld; je moet wat met die hendel heen en weer rukken, de ene keer doet ie wat ik wil, de andere keer niet. En zoizo als je 'm dan hebt uitgezet en weer start staat ie weer op dezelfde klotige standaard instelling. :(
-Als je de AB wat onhandig gebruikt gaat de achterruit op een kier.

-kapot:
Riem van de bestuurdersstoel rolt niet lekker meer op, ff wat siliconenmeuk op doen, doet ie het wel weer een jaar.

Verder weinig klachten na 240K kms. :)
Palomarwoensdag 5 januari 2011 @ 18:26
Alfa 156 1.6TS uit 1999

Bedoeld:
- Geen bekerhouders idd...
- Geen airco

Onbedoeld:
- Toerental schommelt soms bij stationair lopen
- Krakende voorwielophanging bij temperaturen onder 0 graden
- Ruitensproeiers niet goed af te stellen
Matelwoensdag 5 januari 2011 @ 19:13
Nissan Primera 2.0 uit 2000:

Onbedoeld:
- Airbag lampje brand
- Benzinemeter geeft nooit goed aan (of werkt helemaal niet)
- Vooral bij warm weer een 'bonkend' geluid van de ophanging bij kleine oneffenheden in de weg
- Knopje voor ontgrendelen op beide sleutels slecht
- Bekleding bestuurdersstoel (vooral de wang) versleten
- Iets in het dashboard piept bij bocht naar links + specifieke stand ventilatie
- Deur bestuurderskant hangt scheef (niet hinderlijk, maar deur valt daardoor wel vanzelf dicht..)
- Uitlaatspruitstuk lek
- Koppeling slecht
- Synchromeshringen slecht, maar nog wel goed mee te rijden (mits op tijd schakelen)
- Distributieketting versleten (uitgerekt)
- Startmotor slecht

Voor de rest een hele fijne en mooie auto, dat wel.

Dit is slechts het begin van een lange lijst.. Ging me een vermogen kosten om hem 100% in orde te maken. Kon het beter steken in een andere auto :) En nee, ben geen wilde rijder, hooguit af en toe sportief, maar niets geks. De meeste dingen zaten er waarschijnlijk al aan te komen toen ik hem kocht 50.000km geleden, maar waren toen niet opgevallen als hinderlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Matel op 05-01-2011 21:13:05 ]
Fritessauswoensdag 5 januari 2011 @ 19:27
Renault Clio 1.4 RTI 1997

Bedoeld:
- Geen lampje in het handschoenenkastje
- Radio zit heel laag in de auto, best onhandig te bedienen soms

Onbedoeld:
- Bij temperaturen onder 0 kraakt het bij de achterwielen soms als ik over een drempel rijd
- Toerenteller valt af en toe weg maar komt ook willekeurig weer omhoog
- Linker buitenspiegel rammelt

De laatste 2 punten van onbedoeld ga ik sowieso fixen binnenkort.
Goddelijkerwoensdag 5 januari 2011 @ 19:49
Peugeot 206 (2000).

Dingen die zo bedoeld zijn, maar welke ik redelijk irritant vind:
- Alleen 2 bekerhouders in het dashboardkastje, van die ondiepe dingen.
- De bestuurdersstoel kan je naar voren klappen, maar niet naar voren schuiven, zoals bij de bijrijdersstoel wel kan.
- Geen airco.
- 12V-aansluiting die vrij irritant zit als je een draad hebt lopen naar je TomTom of telefoon. Die loopt dan zo lekker langs je versnellingspook, dus als je niet uitkijkt schakel je met de draad erbij en trek je je TomTom van de voorruit.

Dingen die niet zo bedoeld zijn:
- Bij het tanken krijg ik hem nooit 100% vol op de meter, of ik ben 2 minuten bezig met heel voorzichtig erbij blijven tanken.
- Kraken bij drempels bij koud weer.
- Bij koude motor (lees: versnellingsbak) gaat hij soms lastig in de 1 of achteruit (bekend kwaaltje).
- Sinds van de week sproeien nog maar 3 van de 4 puntjes ruitenwisservloeistof.

[ Bericht 6% gewijzigd door Goddelijker op 05-01-2011 19:54:58 ]
Hugo__Bosswoensdag 5 januari 2011 @ 21:03
Peugeot 206 uit 2003

Paar puntjes:
- Bonkend geluid bij drempels en vooral kuilen/putten
- Kort piepend geluid bij intrappen of loslaten koppeling of intrappen of loslaten gaspedaal (iemand?)
Goddelijkerwoensdag 5 januari 2011 @ 21:05
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:03 schreef Hugo__Boss het volgende:
Peugeot 206 uit 2003

Paar puntjes:
- Bonkend geluid bij drempels en vooral kuilen/putten
- Kort piepend geluid bij intrappen of loslaten koppeling of intrappen of loslaten gaspedaal (iemand?)
Dat zijn je draagarmen als ik me niet vergis. :@
Mijn koppelingspedaal (of iets in de buurt van) piept ook idd. :')
densmeewoensdag 5 januari 2011 @ 21:05
Suzuki grand vitara uit 1999
rot lager op de ingaande as van de versnellingsbak.
een keer vervangen alleen veel en onhandig werk omdat de bak helemaal in de tunnel zit en dan zit er ook nog een tussenbak aan vast
#ANONIEMwoensdag 5 januari 2011 @ 21:12
Toyota Yaris uit 2010:
-Knipperlicht wat pas automatisch uitgaat bij een enorme bocht. Ff een rotonde over is niet genoeg, moet je em handmatig uitzetten.
-Heeft met 3 of meer mensen niet genoeg power (maarja, een 1.0 vind je het gek :+)

Verder geweldige wagen O+
lipjewoensdag 5 januari 2011 @ 21:12
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef kanevenniksbedenken het volgende:
Alfa 156 1.9 jtd ''99

Hoort maar irritant:
-GEEN BEKERHOUDERS
-rechterraam gaat niet automatisch omhoog.

Hoort niet helemaal:
-ABS lampje brand
-Airbag lampje brand
-Handrem lampje brand
-ESP? lampje brand
-ophanging kraak kreunt en piept

Verder wel lekker goedkoop rijden
ESP heeft ie niet:')

en de bekerhouder kan er komen (kijk hier eens)

voor de rest pleeg eens onderhoud, zonda van zo'n mooie, en heerlijk rijdende auto O+

wat betreft mijn eigen auto:
Focus wagon 1.6 2006

irritant
-het relais van de achterruitenwisser hoor je klikken
-schakelen gaat af en toe wat stroever
-kraken van de afdekhoes

te repareren
nog niets
H1N1woensdag 5 januari 2011 @ 21:14
quote:
8s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:19 schreef Anne het volgende:
Om even te laten zien wat ik bedoel met de TT zal ik beginnen.

Dingen die zo bedoeld zijn, maar welke ik redelijk irritant vind:
- Die ontzettend irritante hoge piep wanneer het brandstof niveau waarschuwingslampje begint te branden. En dat elke keer weer als ik hem van contact af en op zet. Ik schrik me elke keer weer de tering.
- Nog zo'n irritante piep, wanneer het zo'n 4 graden of minder is.
- Als je ruitenvloeistoef sproeit beginnen de wissers netjes te wissen. Nadat ze klaar zijn wist ie nog één keer na nét te lang wachten waardoor mijn ruit juist weer vies wordt.

Dingen die niet zo bedoeld zijn, maar eigenlijk nog gemaakt dienen te worden :'):
- Stoel die in standje achterover staat.
- ABS + TCS lampjes die blijven branden

* Anne rijdt een Seat Ibiza Cupra (2000).

Ik ben benieuwd naar de mensen met veel elektronica in hun auto. Daar zitten altijd van die heerlijk irritante stomme onbenullige dingen in >:) (denk aan die irritante piep als je je gordels niet omdoet. Of zelfs niet kunnen wegrijden zonder je gordel om te doen. Etc).
Toen ik begon met lezen dacht ik meteen aan mijn eigen auto. Heb namelijk ook een Ibiza met exact dezelfde (bedoelde) klachten :D
draaijerwoensdag 5 januari 2011 @ 21:18
Heel af en toe zegt mij unit de onderstaande 3 meldingen in volgorde :
• Automatic transmission failure reduced gears available
• Air suspension failure
• Engine failure reduced power available

Oplossing : Even uitzetten, op alarm, van alarm en alles is weer ok!

Uit laten lezen en uiteraard niks te zien.. Engelse betrouwbaarheid ;)
08gnoT.woensdag 5 januari 2011 @ 21:24
Mitsubishi Lancer:

Bedoeld maar onhandig:
- Geen centrale deurvergrendeling
- Geen toerenteller
- Geen binnenverlichting tenzij ik de deur opendoe

Onbedoeld:
- Vaak lastig in zn achteruit te krijgen

Verder stel ik geen eisen aan luxe, dus dat mis ik niet :s)
H1N1woensdag 5 januari 2011 @ 21:24
Rijd in een Seat Ibiza Tdi.

Rijdt lekker en ook best vlot maar:

- Er zit een bekerhouder in, en die rammelt af en toe nogal eens dus die hadden ze weg mogen laten.
- Bouwkwaliteit van de deurpanelen zijn ook niet je van het, had wat meer solide gemogen.
- Auto is érg stug afgeveerd en dat rijdt erg lekker..totdat je over kinderkopjes moet rijden, verschrikkelijk.
Cucumissativuswoensdag 5 januari 2011 @ 21:25
Clio Williams 1995

- Raam gaat traag naar beneden, en wil dan niet meer naar boven.
- CV gaat soms wel op slot, en de andere keer weer niet.
- Lampje verlichting doet het niet.
- Verbruik 1/500 (olie)
- Dooie vlieg achter tellerruitje.
Ferwoensdag 5 januari 2011 @ 21:34
Golf Variant 2010

Hoort zo:
-ruitenwissers zitten verstopt onder de motorkap in ruste, kunnen niet handmatig omhoog om bijv. te krabben.
-verwarming is minder snel op tempratuur dan zijn franse diesel voorgangers.
-kont steekt teveel uit waardoor die regelmatig tegen de grond loopt.
-Achterraam loopt schuin af, hierdoor kun je niet zo lekker volstouwen als een echte station. En mooier wordt ie er echt niet van.

Weet niet of het hoort:
-DSG Automaat koppelt te laat bij wegrijden en naar 2 schakelen. Hierdoor gaat wegrijden altijd met een schokje of gierende banden als je teveel gasgeeft.

Hoort niet:
-Krakende veren (tis een nieuwe auto gvd)
-Slechte levering en onderhoud. Auto is geleverd door een universeel dealer, voor de beeldvorming een soort kwikfit waar je een auto kan leasen. Het verschil is dat de kwikfit nog wel weet dat je banden moet balanceren voordat je ze monteerd.
rulerofdeathwoensdag 5 januari 2011 @ 21:51
VW Polo 2 uit 1990

• lekke accubak waardoor m'n dashboardkastje vol loopt met water bij nat weer
• Als ik m'n ruitenvloeistof voor spuit, gaat m'n ruitenwisser achter ook aan
• Bij het rijden over hobbels gaat de motor bokken en bij afslaan pas na een paar keer starten weer aan 't draaien te krijgen.
Palomarwoensdag 5 januari 2011 @ 22:01
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:26 schreef Palomar het volgende:
Alfa 156 1.6TS uit 1999

Bedoeld:
- Geen bekerhouders idd...
- Geen airco

Onbedoeld:
- Toerental schommelt soms bij stationair lopen
- Krakende voorwielophanging bij temperaturen onder 0 graden
- Ruitensproeiers niet goed af te stellen
Na het lezen van andere reacties nog wat aanvullingen op die van mij :P

Onbedoeld:
- CV gaat soms niet op slot als de kofferbak open is geweest.
- Trekhaak (of stekkerkastje) knalt soms tegen de grond bij drempels
- Een van de 2 knipperlichten schakelt pas uit bij ver sturen
Sjoegerdwoensdag 5 januari 2011 @ 23:58
Onhandig:
- Ruitenwisser beweegt niet bij gebruiken ruitensproeiers.
- Een koplamp heeft niet altijd evenveel zin :')
- Kunststof stuur wat flink koud is 's ochtends
- Schakelen naar 2 en achteruit gaat niet altijd even soepel.

Handig:
- Kan zuinig zijn :P
- Hendel ruitenwisser naar beneden betekend 1x wissen :9
- Verrassend ruim en comfortabel voor een auto van dit formaat en leeftijd.

Betreft een Citroën AX uit 1992
FCZwolleZuiddonderdag 6 januari 2011 @ 00:25
Renault Clio 1.9D RN
bj. 2000

Hoort zo:
-2 ondiepe bekerhouders in het dashboardkastje
-geen airco
-toeter op het uiteinde van mijn de schakelaar ipv op het stuur
-12 volt op een onhandige plaats
-alles is plastic

Hoort niet zo:
-als er vocht/vuil in de linker achterlichunit komt en ik trap op mijn rem dan gaat mijn achterwisser aan en beginnen er wat lampjes op mijn dashboard te branden
-hoe kouder hoe meer hij kraakt
-iets rammeld in mijn dakraampje
-bestuurdersstoel gaat moeilijk naar voren
-motor klinkt koud als een waterkoker... renaultdealer weet ook niet wat het is

[ Bericht 0% gewijzigd door FCZwolleZuid op 06-01-2011 05:26:26 ]
2cvdonderdag 6 januari 2011 @ 03:16
Citroën BX 19 TGD Break uit 1993:

Onbedoeld:
- Dashboardkastje moet ik 3 keer dicht doen voor het ook dicht blijft zitten.
- Stuur staat ietsje scheef (hardyschijf + stuurkogel vervangen maar nog niet uitgelijnd)
- Schakelt soms wat moeilijk
- Bij koud weer slat de motor direct na het starten soms wat plofjes over
- Kraakt achterin ergens (torderen van de koets)
- Veerpoten voor zijn erg stroef: krakend omhoog en omlaag en veert stugger dan zou moeten
- Lekt motorolie
- Beetje speling op de ADALs
- Roest
- Koets is letterlijk wat ingezakt waardoor de achterklep niet meer 100% past (is standaard kwaaltje, echt waar!)
- Achterklep gaat soms niet van slot (het ding heeft centrale vergrendeling) waardoor ik soms 1 van de achterdeuren moet openen, de bank plat moet gooien en via het ontstane gat 200kg gereedschap uit de kofferbak moet halen zodat ik NET met mijn vinger een palletje in de achterklep om kan zetten zodat de klep toch van slot gaat.
- Ruitenwisser voor gaat niet meer zo ver heen en weer als ooit de bedoeling was (mechaniek uitgesleten)
- Het schijnt dat als je het dashboardkastje open doet er dan een lampje moet gaan branden.
- Het schijnt ook dat dat klepje dan nooit verticaal naar beneden mag hangen.
- Deurscharnieren horen vast te blijven zitten.
- Subframes horen niet krom te trekken.
- Plaatwerk hoort niet bruin te worden en te verdwijnen.
- Motorkap klappert soms.
- Haak om de reservewielbeugel omhoog te houden roest altijd vast. Met kracht loswrikken resulteert in een verwrongen, onbruikbare haak.
- Verbrokkelend plastic in retoursysteem van de LHM
- Uitlaat is afkomstig van 3 andere BX-en die geen van allen dezelfde motor hebben als mijn BX
- Uitlaat blaast tegen de binnen kant van de bumper en klinkt daarom soms lek
- Handremkabel wordt op zijn plek gehouden door tiewraps
- Motorkap heeft meer deuken dan een poffertjespan, meer gaten dan een vergiet en meer krassen dan een depressieve gothic.

Bedoeld:
- Radio zit erg laag in het dashboard
- Knop voor ruit rechts-voor moet je vast blijven houden om het ruit helemaal te openen/sluiten
- Muntjesvakje is niet bedoeld voor euromunten
- Cassettebandjesvakje waar alleen maar cassettebandjes in passen
- Dode hoek links-achter waar je een compleet circus in kwijt kan
- Windschermen op voordeuren zitten een stukje voor de zijspiegels (heeft niets met het vorige punt te maken)
- Weegt leeg 2 keer zoveel als een Citroën 2cv maar heeft maar 2,1 keer zoveel vermogen waardoor die van 0 tot 100 gaat in 39 seconden in plaats van 40.
- Dieptepunt in design.
FCZwolleZuiddonderdag 6 januari 2011 @ 05:30
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 03:16 schreef 2cv het volgende:
Citroën BX 19 TGD Break uit 1993:
En maar door blijven rijden :')

Held _O_
DS4donderdag 6 januari 2011 @ 09:13
Vroeger hadden ze een item voor dit soort auto's... Wrak van de weg. ;)
TheSwooshdockSaintsdonderdag 6 januari 2011 @ 09:18
Renault clio uit 2000

- Die 1.2 motor is toch echt iets te sloom op bepaalde momenten.
- Verwarming vanuit de ventilators moet je niet op je gezicht richten want dan zijn het net straalkachels

Voor de rest niets eigenlijk

Weet nog wel een voor een wat nieuwere audi a4, die rijden niet weg als je je gordel niet om heb. (Is ook wel weer te omzeilen door het remknopje paar seconde omhoog te trekken, maar toch :P )
Koverasdonderdag 6 januari 2011 @ 10:21
quote:
8s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:19 schreef Anne het volgende:

- Die ontzettend irritante hoge piep wanneer het brandstof niveau waarschuwingslampje begint te branden. En dat elke keer weer als ik hem van contact af en op zet. Ik schrik me elke keer weer de tering.
- Als je ruitenvloeistoef sproeit beginnen de wissers netjes te wissen. Nadat ze klaar zijn wist ie nog één keer na nét te lang wachten waardoor mijn ruit juist weer vies wordt.
Deze 2 dingen heeft mijn Clio III (2007) ook. Elke keer krijg ik weer een hartverzakking als die keiharde piep afgaat.
En die laatste keer wissen is nergens voor nodig.

Verder:
- Handgreep zit te ver naar voren op de (lange) deur (3-deurs). Hierdoor kost het onnodig veel moeite om de deur dicht te doen.
- Ruitenwissers kunnen niet omhoog gezet worden omdat de motorkap te dicht over de wissers heen zit.
- 'In-één-keer-omlaag-functie' zit alleen in het linker elektrische raam. Het rechterraam heeft deze functie niet. Kost dat nou echt teveel om dat standaard in te bouwen?
Daerondonderdag 6 januari 2011 @ 10:22
Renault clio uit 1995

-Toeteren is knopje op de richtingaanwijzer ipv op het stuur rammen.
-Touwtjes van de hoedenplank blijven niet uit zichzelf binnen als ik de achterklep dicht doe, moet ze altijd zelf naar binnen duwen.
CoolGuydonderdag 6 januari 2011 @ 10:36
Volkswagen Golf VI uit 2009

Een vervelende rammel die ergens achter het dashboard lijkt te zitten maar niet consequent is. Een keer het handschoenenvakje open doen en weer dicht klappen verhelpt het probleem. Ik heb nog niet geprobeerd om het vakje helemaal leeg te maken :P

Er kraakt iets met koud weer als ik een snelheidsdrempel over ga. Het geluid is ongeveer hetzelfde als dat je de handrem aantrekt en dan uitstapt. Dan hoor ik ook iets (maar dit heb ik bij andere auto's ook gehad en nee, ik weeg geen 200kg :P )

Wat wel zo hoort:

Er zit geen tankdop-ontgrendel-knop meer in de bestuurdersdeur, zoals dat bij de V nog wel het geval was. Je moet nu gewoon tegen de klep over de tankdop duwen. Maar dat maakt het niet minder irritant.

Verder weet ik eigenlijk niks :P
JDudedonderdag 6 januari 2011 @ 10:49
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:21 schreef Koveras het volgende:

Deze 2 dingen heeft mijn Clio III (2007) ook. Elke keer krijg ik weer een hartverzakking als die keiharde piep afgaat.
En die laatste keer wissen is nergens voor nodig.

Verder:
- Handgreep zit te ver naar voren op de (lange) deur (3-deurs). Hierdoor kost het onnodig veel moeite om de deur dicht te doen.
- Ruitenwissers kunnen niet omhoog gezet worden omdat de motorkap te dicht over de wissers heen zit.
- 'In-één-keer-omlaag-functie' zit alleen in het linker elektrische raam. Het rechterraam heeft deze functie niet. Kost dat nou echt teveel om dat standaard in te bouwen?
Ha, Clio-genoot! Die van de ruitenwisser was ik nog vergeten ja, daar kwam ik laatst ook achter :'). Dat van de ramen en deurgreep heb ik nooit als probleem ervaren eigenlijk :+.
Mikkiedonderdag 6 januari 2011 @ 10:59
Auto: Een BMW 320d (e46)

Bedoeld:
- Een piepje als het buiten kouder is dan drie graden.
- Inbouw van een aftermarket radio maakt het dashboard dat nu mooi is, erg lelijk, maar oplossingen voor USB-aansluitingen weggewerkt achter het dashboard zijn duur.

Onbedoeld:
- Deurpanelen die slijten met lekkage tot gevolg, daaruit volgen beslagen ruiten (gelukkig alleen rechtsachter).
- De kofferbak gaat niet altijd open met de handgreep, waarschijnlijk door een kabelbreuk.
- Er zit een rammeltje in de hemelbekleding, bij de motor van het dakraam. Daar ga ik zo even mee aan de slag want ik vind het irritant worden :Y).
blupdonderdag 6 januari 2011 @ 11:09
Leon 1

bedoeld:
• harde piep als je ruitenwissenvloeistof bijna op is.. als hij net niet op is of net wel blijft dat ding piepen :N
• extra keertje wissen tijdens het ruiten sproeien
• electrische spiegels (automatische) moet je met een knopje in klappen ipv dat ze zelf inklappen als je de auto afsluit.
• Bekerhouder zit uitgeklapt voor de radio

niet bedoeld:
• lcd (v)lek climate control
• kloppend geluid vering bij drempels of kuilen
ForumGekdonderdag 6 januari 2011 @ 11:56
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:18 schreef draaijer het volgende:
Heel af en toe zegt mij unit de onderstaande 3 meldingen in volgorde :
• Automatic transmission failure reduced gears available
• Air suspension failure
• Engine failure reduced power available

Oplossing : Even uitzetten, op alarm, van alarm en alles is weer ok!

Uit laten lezen en uiteraard niks te zien.. Engelse betrouwbaarheid ;)
Een soortgelijke melding geeft onze Mini Cooper AUT (2008) ook als je hem in P zet en uit doet. "Automaat in P zetten, mogelijk minder vermogen" o.i.d. terwijl je hem overduidelijk in de P hebt staan :').

Verder:
- als je de stoelverwarming hoger dan 1 (v.d. 3) zet ben je echt je zaad aan het verbranden zo heet is het.
- Achterklep/deuren kan je van binnenuit alleen openen door een schakelaar over te halen, en niet door van binnenuit proberen portier te openen :')
-
Headlongdonderdag 6 januari 2011 @ 12:14
Onbedoeld:
- Hoe kouder het buiten is hoe meer kraakjes en rammeltjes er zijn in de auto;
- Dagteller/Boordcomputer springt heel zelden spontaan op 0.

Bedoeld:
- Indien verlichting aanstaat bij contact uit en openen portier klinkt er een dame die zegt: "waarschuwing uw verlichting brand nog"

Kortom valt best mee voor een Renault Laguna V6 24v uit 1998.
HOEAH1980donderdag 6 januari 2011 @ 12:23
Avensis 1.6 wagon uit 2000

- Als je de airco aanzet ruik je een muffe lucht, airco moet gevuld worden maar kost me te veel :P
- Multiriem piept bij koude start @ 1500 - 2000 RPM, wordt deze maand verholpen bij de grote beurt
- Irritant trillend geluid bij het handschoenenvak, ene keer wel de andere keer niet.

Verder een prima wagen, maar geen enkele wagen is perfect
RealZeusdonderdag 6 januari 2011 @ 12:37
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:23 schreef HOEAH1980 het volgende:
Avensis 1.6 wagon uit 2000

- Als je de airco aanzet ruik je een muffe lucht, airco moet gevuld worden maar kost me te veel :P

Die muffe lucht is op te lossen door je interieurfilter te laten vervangen. Dat heeft niks met de aircodruk te maken.
RealZeusdonderdag 6 januari 2011 @ 12:41
Nissan Almera 1.4 S uit 1998:

Bedoeld:
Wel elektrisch verstelbare spiegels, maar geen elektrische ramen en centrale vergrendeling.

Onbedoeld:
De gordel die altijd dubbel gaat zitten. :(
Dat muggenlijkje in het rechterachterlicht.
Het dashboardlampje wat het maanden niet deed en ineens weer tot leven is gekomen. :?
De verlichting van een paar schakelaars is stuk.
En een terugkerend fenomeen: vastlopende remmen. :(
Het linkerportierraam heeft altijd een randje wat beslagen is als de airco niet aan staat.

Voor de rest rijdt het ding heerlijk O+
mitchelll0181donderdag 6 januari 2011 @ 12:57
Bmw 318 e46

Te weinig vermogen..
Piepje vanaf 3 graden
Kofferbak gaat soms niet open met de hendel
Het regel kastje voor de climate control zit een fan in .. Maakt herrie ..
Geen bekerhouders .. Wtf?!
Geen achterwisser .. ( tja sedan )
Niet zuinig voor een 1,8
kanevenniksbedenkendonderdag 6 januari 2011 @ 13:45
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:12 schreef lipje het volgende:

[..]

ESP heeft ie niet:')

en de bekerhouder kan er komen (kijk hier eens)

voor de rest pleeg eens onderhoud, zonda van zo'n mooie, en heerlijk rijdende auto O+

wat betreft mijn eigen auto:
Focus wagon 1.6 2006

irritant
-het relais van de achterruitenwisser hoor je klikken
-schakelen gaat af en toe wat stroever
-kraken van de afdekhoes

te repareren
nog niets
Onderhoud gaat die ook nog krijgen ( heb hem zo gekocht ),
maar eerst wachten op lekker weer.
L0wedonderdag 6 januari 2011 @ 13:55
bij deze mijn verhaaltje:
Renault Express Diesel uit '86

Bedoeld:
-traag oud hok, maar rijdt toch wel prima! :)

Onbedoeld:
-Achterdeur vliegt regelmatig open, inmiddels zo vaak dat ik vanaf de bestuurdersstoel een touwtje heb lopen naar de deur, om hem weer dicht te trekken :').

Ik ben een tijdje geleden aangereden, dus de boel is een beetje krom. Binnenkort gaat hij naar de schadehersteller!

Verder heb ik alle andere kleine irritaties aardig op kunnen lossen.
kleborpdonderdag 6 januari 2011 @ 14:13
Ford Fiesta 1.8TDI uit '00:

Bedoeld:
- Te weinig ruimte tussen de voorstoelen, raak regelmatig been van de passagier als ik naar 1 schakel
- Wel ruimte voor een toerenteller in het dashboard, en voorbereidingen er achter, maar zit er niet in.
- Geen verlichting in het handschoenen kastje of kofferbak (el cheapo model)
- Geen centrale deurvergrendeling
- Ruitenwisservloeistofspuitmondjes bevriezen snel, vaak helpt antifreeze dus niet
- Haakje van de motorkap is moeilijk te vinden

Onbedoeld:
- Schakelen naar z'n 1 en achteruit gaat wel eens moeilijk (of is dat bedoeld? volgens mij heeft iedere Ford uit die tijd dat)
- Op de snelweg is de radio amper te horen
- Op slot doen van de bestuurdersdeur werkt niet met het handvat aan de binnenkant
- Start slecht als het koud is (moet gloeiplugjes laten vervangen)
- Rechter achterdeur gaat moeilijk open en dicht (ooit aanrijding gehad voordat ik hem kocht)

Verder prima autotje, lekker zuinig, redelijk snel voor een dieseltje.
Gripperdonderdag 6 januari 2011 @ 14:17
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 03:16 schreef 2cv het volgende:
Citroën BX 19 TGD Break uit 1993:

Onbedoeld:
- Veel

Bedoeld:
- Veel
Ik heb jaren in een nog oudere BX 1.4 toulouse uit 1990 gereden, en herken stuk voor stuk alle punten uit je relaas :D

Wat zoefde ie toch heerlijk over drempels O+
DragonFiredonderdag 6 januari 2011 @ 14:18
Ford Focus 2008
Bedoeld
Irritant piepje bij temperatuur van 4 en nog een piepje bij 0.
Zwaar irritant wanneer het ongeveer 4 of 0 graden is buiten waardoor je continu een piep te horen krijgt.
Schilddonderdag 6 januari 2011 @ 15:38
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:49 schreef JDude het volgende:

[..]

Ha, Clio-genoot! Die van de ruitenwisser was ik nog vergeten ja, daar kwam ik laatst ook achter :').
Probeer eens als je de auto hebt afgezet, en de sleutel uit het contactslot, de ruitenwisser eens te bedienen.
De ruitenwissers gaan dan alleen 'omhoog', maar niet meer 'omlaag' ;)
CoolGuydonderdag 6 januari 2011 @ 15:52
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:18 schreef DragonFire het volgende:
Ford Focus 2008
Bedoeld
Irritant piepje bij temperatuur van 4 en nog een piepje bij 0.
Zwaar irritant wanneer het ongeveer 4 of 0 graden is buiten waardoor je continu een piep te horen krijgt.
Ik heb zo'n piepje ook bij 4 graden en minder, maar dat is gewoon maar 1x. Daarna is het stil, godzijdank heb ik niet continue een piep :)
Irritatie100donderdag 6 januari 2011 @ 17:11
Heb geen eigen auto, maar rij wel vaak in de auto van m'n vader en moeder. Bij deze:

Mama's auto: Suzuki Swift uit 2009
Bedoeld
-Het raam heeft wel een auto-down functie, maar geen auto-up functie
-Je moet het stuur best ver ronddraaien voordat de richtingaanwijzer automatisch uitgaat. Bij de meeste rotondes moet je het bijvoorbeeld handmatig weer uitzetten.
-Enorm kleine kofferbak
-1 keer klikken op de AB en dan gaat alleen het bestuurdersportier open, 2 keer de rest. Alleen soms klik ik de 2e keer te snel, waardoor ik al lang en breed in de auto zit, terwijl de rest die mee wilt nog buiten staat :D
-Geen bekerhouders, maar ik drink toch nooit in de auto dus daar stoor ik me niet aan

Onbedoeld
-De achteruit legt soms wat moeilijk in. Neef van me heeft ook een Swift met exact hetzelfde probleem :o

En papa's auto: Ford Mondeo uit 2009
Bedoeld
-De achterruitenwisser heeft alleen een intervalfunctie, geen continufunctie
-De radio speelt wel mp3-cd's, maar geen wma-cd's
-Als er file staat dan bepaalt de navigatie meteen een nieuwe route, hij vraagt niet of je dat wel wilt
-Geen 6e versnelling
-De parkeersensoren zitten eigenlijk nét iets te laag gemonteerd, waardoor ze ook gaan piepen van een stoeprandje of iets dergelijks

Onbedoeld
-Spraakbediening werkt prima, alleen niet voor de telefoon. Als ik zeg bel <insert naam>, dan belt hij ALTIJD naar de huistelefoon, ook al zeg ik iets heel anders wat in de verste verte niet op "thuis" lijkt

Maar eigenlijk heb ik niks te klagen, ze rijden allebei heerlijk en ik vind het gewoon prima auto's!
FCZwolleZuiddonderdag 6 januari 2011 @ 18:32
Nog een ergernis bij mijn Clio:

• de gordel gaat niet snel genoeg omhoog waardoor ik regelmatig de gordel tussen de deur krijg
DragonFiredonderdag 6 januari 2011 @ 19:47
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb zo'n piepje ook bij 4 graden en minder, maar dat is gewoon maar 1x. Daarna is het stil, godzijdank heb ik niet continue een piep :)
Ja bij mij doet hij dus op 2 punten een piep.
Heb jij dan niet dat als het ongeveer 4 graden is en je een stuk rijd dat om de 5 minuten er een piep af gaat?
Annedonderdag 6 januari 2011 @ 19:51
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:47 schreef DragonFire het volgende:

[..]

Ja bij mij doet hij dus op 2 punten een piep.
Heb jij dan niet dat als het ongeveer 4 graden is en je een stuk rijd dat om de 5 minuten er een piep af gaat?
Gelukkig niet :') :X.
Mateldonderdag 6 januari 2011 @ 20:15
Mazda 3 uit 2007:

Bedoeld:
- De ingebouwde radio/cd-speler kan geen mp3 aan en USB/SD is niet leverbaar. Een andere radio inbouwen kan wel, maar doet afbreuk aan het design. Aftermarket is er wel een oplossing voor waar ik eens naar moet kijken.
- Schakelen van 1 naar 2 (of terug naar 1) bij steenkoude motor iets hakerig. Is normaal bij deze 6-bak.
- Geen echte interval stand, alleen 'auto' waarbij gevoeligheid van de regensensor is te regelen. Wist soms nét te langzaam naar mijn smaak.

Onbedoeld:
- 'Tikje' uit interieur bij rijden over oneffen weg of bij optrekken. Ik denk dat het komt van de gordel.

[ Bericht 9% gewijzigd door Matel op 06-01-2011 21:16:58 ]
Koepertdonderdag 6 januari 2011 @ 20:59
Peugeot 306 1.9D uit 2000

+ Het rijdt en is vlot genoeg gemiddeld genomen
+ Het is zuinig (lange snelwegrit = 1 op 24, normaal rond 1 op 16)
+Audio klinkt lekker

Wat zo hoort
- Geen bekerhouder (geen zinnige plek voor ook.)
- Soms toch wat traag (rekening mee houden)
- Geen armsteun (nu wel )
-Top van 150,( inhalen op de snelweg is soms lange termijnplanning ivm weinig "over" )

Niet zo hoort
- Soort piepje linkervoorwiel bij stuur rechtuit/mm naar links (bijna fluittoon)
- Veerwegen achter zorgenkindje (zaten geen hulpveren onder; 2 man achterin (t heeft 4deuren) loopt aan en schuurt in bochten.. nu wel hulpveren maar zijn drempels nog oppassen.. wielen knallen in de wielkasten)
- Voorremmen blijven soms wat hangen/gaan stinken
- Schroefje in middenarmsteun losgetrild (audio?) waardoor dat ratelt en klinkt alsof t passagiers-raam voor speling heeft/ratelt.. (iets met akoestisch bedrog? :') ) ..ja of dat raam/deur rammelt echt..iets/schroefje intern..
D.donderdag 6 januari 2011 @ 21:01
Bij de Corvette kan ik niets verzinnen, bij de BMW (E36, '98):

Bedoeld:

Geen bekerhouder
Geen verlichting achter het klokje
Harde zoemer wanneer ik na gebruik de koplampen nog niet uitgeschakeld heb

Onbedoeld:

Alarmlichten gaan af en toe aan
CoolGuydonderdag 6 januari 2011 @ 21:09
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:47 schreef DragonFire het volgende:

[..]

Ja bij mij doet hij dus op 2 punten een piep.
Heb jij dan niet dat als het ongeveer 4 graden is en je een stuk rijd dat om de 5 minuten er een piep af gaat?
Nee, als het 4 graden of minder is dan knippert de temperatuur 3x ofzo, en dan doet ie 1x iets van PIINGG, en daarna is het stil. Om de 5 min??? godzijdank niet, ik zou daar helemaal gek van worden :')
bietelboerdonderdag 6 januari 2011 @ 21:21
Ik heb er teveel om op te noemen...

De meest vervelende is wel die ontplofte demper :X
Metro2005donderdag 6 januari 2011 @ 21:23
Hoort zo:

- Als mijn benzinemeter aangeeft dat de auto dorst heeft en ik negeer het een tijdje dan heb ik er nog 10 tot 15 liter inzitten. En nee de meter kan niet lager dan de E bij mij :P Altijd maar een beetje gokken hoeveel er nog in zit :{
- auto rijdt niet lekker op benzine van de tango, dan schokt ie ene beetje in de lage toeren. Bij geen enkel ander merk benzine heb ik dat.
- knipperlicht slaat niet altijd automatisch af, alleen bij een flinke bocht. Bij rotondes moet ik hem altijd zelf uitzetten :P
- achtervering is vrij slap dus als ik passagiers achterin heb zitten moet ik als een verlaagde sjonniebak over drempels :+

Hoort niet zo:
- klepje van een opbergvakje gaf de geest in de vakantie.
- achterraampje staat soms ineens op een kleine kier :P
- als het érg koud is (vrieskou) dan wil ie niet in soepel in de 2e versnelling

Eigenlijk is het verder gewoon een superfijne wagen. Rijdt comfortabel en relaxed, brandstof verbruik is best goed voor het formaat auto (tussen de 1 op 13 tot 1 op 15) en is best rap.

Auto:
Mitsubishi carisma 1.8 GDI (benzine dus ja , GDI = Geen diesel indoen of volgens mitsubishi gasloline direct injection) en die motor is echt enorm fijn _O_ heerlijk soepel koppelmonster, in zijn 2 of 3 vanaf 900 toeren gewoon zonder morren optrekken tot aan de 7000 toeren :9

[ Bericht 4% gewijzigd door Metro2005 op 06-01-2011 21:42:47 ]
leolinedancedonderdag 6 januari 2011 @ 21:30
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:15 schreef Matel het volgende:
Mazda 3 uit 2007:

Bedoeld:
- De ingebouwde radio/cd-speler kan geen mp3 aan en USB/SD is niet leverbaar. Een andere radio inbouwen kan wel, maar doet afbreuk aan het design. Aftermarket is er wel een oplossing voor waar ik eens naar moet kijken.
- Schakelen van 1 naar 2 (of terug naar 1) bij steenkoude motor iets hakerig. Is normaal bij deze 6-bak.
- Geen echte interval stand, alleen 'auto' waarbij gevoeligheid van de regensensor is te regelen. Wist soms nét te langzaam naar mijn smaak.

Onbedoeld:
- 'Tikje' uit interieur bij rijden over oneffen weg of bij optrekken. Ik denk dat het komt van de gordel.
Goed om te weten, wil een Mazda 3 als volgende auto :Y

Of een Honda Accord :9~
DroogDokdonderdag 6 januari 2011 @ 21:35
quote:
10s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:11 schreef Irritatie100 het volgende:
....
-De achterruitenwisser heeft alleen een intervalfunctie, geen continufunctie
...
Ruilen? Die in de Punto van mijn vriendin alleen een continue functie, super irritant juist, veel te snel voor achter.
kikoooooodonderdag 6 januari 2011 @ 21:53
Seat Ibiza Sport 1.9 TDI 2000

Is 3cm verlaagd, bonkt gigantisch, 0 comfort :P
Idd het eerder genoemde probleem met de ruitenwissers na het sproeien.
Radio springt aan, ook als de auto uit staat. Oplossing: een casettebandje in de radio laten zitten :? (schijnt vaker voor te komen met radio uit de Ibiza 6k2
Gebruikt beetje olie (maar dat doet elk VAG TDI blok volgens mij)

Golf V Sportline 2.0 TDI 2005

Gebruikt beetje olie, net als de Ibiza
Turbo pas overleden
Ruitenwissers werken voor geen meter bij 120+ km/u. Ze worden gelift
Geen enkel piepje in de auto werkt meer, behalve motormanagement. Geen piep bij gordel, geen piep bij lichten aan laten staan enz.
De kofferbak wil 9/10x niet open als de auto stationair draait. Moet dan de sleutel uit het contact halen en de kofferbak knop indrukken
Accordtjevrijdag 7 januari 2011 @ 00:25
Audi A3 SB 2.0 TDI 2007.

1 heel vervelend iets (ontwerp foutje denk ik): als het regent stroomt er water over het raam van het bestuurdersportier. Je kijkt dan dus door het stroompje water heen in de spiegel, waardoor het zicht in die spiegel slecht is. Heel irritant.

Verder geen bedoelde of onbedoelde vervelende dingen.

Toch nog 1. Las het toevallig bij medeforummer Fer: "ruitenwissers zitten verstopt onder de motorkap in ruste, kunnen niet handmatig omhoog om bijv. te krabben". Heb ik inderdaad ook. Nu heb ik dat voor het krabben niet nodig, maar als je wat sneeuw wil wegvegen onder de wissers vandaan dan kan je ze maar een klein stukje optillen..

[ Bericht 33% gewijzigd door Accordtje op 07-01-2011 00:35:28 ]
Accordtjevrijdag 7 januari 2011 @ 00:32
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:34 schreef Fer het volgende:
Golf Variant 2010

Weet niet of het hoort:
-DSG Automaat koppelt te laat bij wegrijden en naar 2 schakelen. Hierdoor gaat wegrijden altijd met een schokje of gierende banden als je teveel gasgeeft.
Je zou gewoon in een vloeiende beweging weg moeten kunnen rijden. Heb met m'n A3 in ieder geval geen last van hetgeen jij aangeeft.
Palomarvrijdag 7 januari 2011 @ 00:42
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 00:25 schreef Accordtje het volgende:
Audi A3 SB 2.0 TDI 2007.

1 heel vervelend iets (ontwerp foutje denk ik): als het regent stroomt er water over het raam van het bestuurdersportier. Je kijkt dan dus door het stroompje water heen in de spiegel, waardoor het zicht in die spiegel slecht is. Heel irritant.
Reed laatst in het autootje van mn moeder (Chevrolet Kalos uit 2005) en kwam ook een hele rits van zulk soort ontwerpfouten tegen:
- Regenwater stroomt over de zijramen,
- Als je de ruiten sproeit op de snelweg en hij klaar is met wissen dan waait daarna nog eens een hele lading sproeisel over je ruit, waardoor je nog een keer moet wissen.
- Als je de zonneklep van de bestuurder neerklapt dan zit daar een spiegeltje op (wtf, dat leidt enorm af :P).
- verschil tussen 4e en 5e versnelling veel te groot, waardoor je aldoor moet terugschakelen als je op de snelweg inhaalt
kikoooooovrijdag 7 januari 2011 @ 01:21
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 00:25 schreef Accordtje het volgende:
Audi A3 SB 2.0 TDI 2007.

1 heel vervelend iets (ontwerp foutje denk ik): als het regent stroomt er water over het raam van het bestuurdersportier. Je kijkt dan dus door het stroompje water heen in de spiegel, waardoor het zicht in die spiegel slecht is. Heel irritant.

Verder geen bedoelde of onbedoelde vervelende dingen.

Toch nog 1. Las het toevallig bij medeforummer Fer: "ruitenwissers zitten verstopt onder de motorkap in ruste, kunnen niet handmatig omhoog om bijv. te krabben". Heb ik inderdaad ook. Nu heb ik dat voor het krabben niet nodig, maar als je wat sneeuw wil wegvegen onder de wissers vandaan dan kan je ze maar een klein stukje optillen..
Motorkap open doen! Dan kan je ze optillen.

Dat met dat voorbijstromende water heeft mijn Golf ook.
DroogDokvrijdag 7 januari 2011 @ 11:30
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 01:21 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Motorkap open doen! Dan kan je ze optillen.

Dat met dat voorbijstromende water heeft mijn Golf ook.
Mijn Fiat Punto ook.
Hymanvrijdag 7 januari 2011 @ 11:41
Onbedoeld van mijn 440:

Ik kan geen gas meer geven :'(
ibaneXvrijdag 7 januari 2011 @ 12:16
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:34 schreef Fer het volgende:
Golf Variant 2010

Hoort zo:
-verwarming is minder snel op tempratuur dan zijn franse diesel voorgangers.

Weet niet of het hoort:
-DSG Automaat koppelt te laat bij wegrijden en naar 2 schakelen. Hierdoor gaat wegrijden altijd met een schokje of gierende banden als je teveel gasgeeft.

-Zet je acherruitverwarming de eerste 10km even aan. Is de auto een beetje sneller warm.

-Staat de ASR wel aan? Staat de auto niet in de sportstand? Anders zou ik wel even een bezoekje brengen aan de dealer...
CoolGuyvrijdag 7 januari 2011 @ 12:38
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:34 schreef Fer het volgende:
Golf Variant 2010

Weet niet of het hoort:
-DSG Automaat koppelt te laat bij wegrijden en naar 2 schakelen. Hierdoor gaat wegrijden altijd met een schokje of gierende banden als je teveel gasgeeft.
Hm, dat te laat koppelen bij wegrijden herken ik niet. Een schokje als ie naar 2 schakelt heb ik ook niet, tenzij je veel gas geeft, maar dan moet ik de bak wel in S hebben staan. Weet je zeker dat je in de D zit en niet teveel gas geeft, want dat schokje herken ik dus echt niet, nogmaals, tenzij de bak in S staat, want dan is ie veel venijniger.
Mark_Ruttezondag 9 januari 2011 @ 09:01
Mitsubishi Carisma 1.6 op LPG

Bedoeld:
Erg zacht geveerd, in de stad is dit ronduit kut maar op de snelweg wel lekker.
Geen bekerhouders, opgelost.
Het knipperlicht slaat vaak niet af bij een kleine draaihoek, maar is bij te stellen door een veertje te spannen.
Vervelende, onhandige indeling middenconsole.

Onbedoeld:
De stekkerdoos van de trekhaak is verkeerd aangesloten.
Het klepje van de benzine/gastank opent vaak niet, waardoor ik het moet openwrikken met *iets* (vork, schroevendraaier, whatever).
Na enkele duizenden kilometers staan de achterramen op een kiertje (slingers).
Doordat hij vrij ruim is kun je er veel zooi in kwijt, dus oogt als een vuilnisbelt.
KipSiamzondag 9 januari 2011 @ 09:58
Ford Mondeo 2.0 TDdi wagon uit 2001 (250.000 km gereden):

bedoeld
- De achterklep is aan de buitenkant alleen met een electromagnetische handgreep te openen (niet een fysieke schakelaar maar een rubber rand waar je tegenaandrukt) - deze ontgrendelt pas na 2 seconden (ook als je deze even snel aanraakt) en vergrendelt pas 2 seconden later weer. Wanneer de klep niet goed dichtzit en je deze na openen snel dichtgooit is hij dus nog ontgrendelt en blijft dus opnieuw halfopen staan. Dit zie je pas als je instapt en het contact aanzet. Dan gaat een waarschuwingslichtje branden dat een deur niet goed dichtzit.
- De auto moet altijd, warm of koud, 8 tot 10 seconden voorgloeien. Dit komt omdat het een ouder type dieselmotor is of zo.
- Er is geen roetfilter voor deze motor te krijgen - ook niet aftermarket.
- Alleen de bestuurdersstoel is in hoogte verstelbaar en de stoelen staan standaard vrij hoog - de passagier heeft dus weinig hoofdruimte.
- Opbergvakje met daarin de asbak en de 12V aansluiting tussen de pook en de handrem. Het klepje gaat open als je er op drukt of als je er iets op legt, wat dus regelmatig gebeurt als je even snel iets kwijt moet of als je het bij het ontgrendelen van de handrem per ongeluk aanraakt.
- Armsteun tussen de voorstoelen kan niet naar voren toe en zit net te ver naar achteren.
- Armsteun op voordeur is te laag.
- Motorkap kan alleen met de contactsleutel in een slotje in de grille worden ontgrendeld. Dat kan dus niet als je de sleutel in het contact hebt...

Onbedoeld
- Zonneklep bestuurderszijde zakt iets naar beneden als hij weggeklapt is.
- Ontgrendelmechanisme binnenin de auto voor de tankdop werkt niet goed meer - hij ontgrendelt wel maar springt maar 1mm open waardoor je er een bankpas oid tussen moet duwen om het klepje echt open te krijgen.
- Vlekken in de bekleding blijven zichtbaar (heb al alle poetsmiddelen gebruikt).
- Als de airco aanstaat gaat de koelventilator in de motor op volle snelheid draaien. Hierdoor klinkt het alsof je klaar staat om op te stijgen. Kan gerepareerd worden maar dan moet er een nieuwe regelunit in die 400 euro kost - het enige dat dan verbetert is dat 'ie minder lawaai maakt.
- Dashboardverlichting doet het alleen nog maar achter de linkerzijde van de snelheidsmeter (het deel tot 140 km/h is verlicht, de rest niet, de toerenteller, benzinemeter en motortemperatuur ook niet). De waarschuwingslampjes doen het allemaal wel.
- Heel veel knopjes, klepjes en andere onderdelen beginnen intussen los te laten of af te breken.
T42zondag 9 januari 2011 @ 22:47
onbedoeld:
slot bestuurdersdeur reset niet
geen dashbord meer
gescheurde uitlaat*
geschreurde voorruit*
defecte handrem* (* allemaal in 1 keer gebeurd)

bedoeld:
mono radio
race shifter
schuine bumper omdat die niet op de trekhaak frame wou passen

[ Bericht 0% gewijzigd door T42 op 10-01-2011 08:36:46 ]
leolinedancezondag 9 januari 2011 @ 23:42
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:47 schreef T42 het volgende:
onbedoeld:
slot bestuurdersdeur reset niet
geen dashbord meer
gescheurde uitlaat*
geschuurde voorruit*
defecte handrem* (* allemaal in 1 keer gebeurd)

bedoeld:
mono radio
race shifter
schuine bumper omdat die niet op de trekhaak frame wou passen
Je hebt met schuurpapier in je hand een handrembocht gemaakt en knalde met je uitlaat op een drempel ofzo :?
T42maandag 10 januari 2011 @ 08:36
quote:
12s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je hebt met schuurpapier in je hand een handrembocht gemaakt en knalde met je uitlaat op een drempel ofzo :?
er was niet eens bestrating in de buurt joh ;)
HaerdenCmaandag 10 januari 2011 @ 08:56
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Die muffe lucht is op te lossen door je interieurfilter te laten vervangen. Dat heeft niks met de aircodruk te maken.
de muffe geur komt inderdaad door de filter! Die kan je overigens zelf vervangen ... dis zit in het handschoonkastje verwerkt!!! Je kan dat open klikken en de filter er uit halen ... vervangen en voor je hem er in steekt kan je er een interieur parfum over spuiten :-) blijft het lekker fris ruikten in de wagen zonder dat je arbre magique effect of hoofdpijn krijgt!
kale_omadinsdag 11 januari 2011 @ 10:16
Mazda 3 1.6 executive
ruitenwisser achter werkt maar half maar hebben alle mazda's 3 last van
achterbank zit los omdat de bevestiging bestaat uit 2 plastic klemmetjes die afbreken als het koud is en er iemand op een lompe manier achterin gaat zitten.

verder is het een fijne auto
CoolGuydinsdag 11 januari 2011 @ 10:37
Ik heb ooit ook een Fiat Punto gehad, in 2005, als lease. en dat was een enorm kreng. Volgens mij is die op maandagmorgen in elkaar geschroeft ofzo.

Bedoeld:
- De knoppen voor de ramen zaten niet in de deur maar in het midden onder de radio op de middenconsole.
- De knoppen voor die ramen moest je inhouden, het raam ging niet automatisch open of dicht.
- De knoppen om de buitenspiegels te verstellen zaten zowat onder de handrem. Het was echt kut om die dingen te verstellen.

Onbedoeld:
- Veel electronische problemen. Meldingen van defecte verlichting en als ik dan uitstapte om te kijken werkte alles.
- Een rammel in de achterklep, al direct vanaf levering.
- Als je de voorstoel te hard naar voren schoof om bv iemand achterin te laten gaan zitten dan kreeg je een melding dat de airbag 'geladen' was. Onder de stoel zat een kabel naar de airbag in de stoel en die kabel kwam dan een beetje los.
- Bij het tanken sloeg de slang vaak af. Je moest die slang er echt op een bepaalde manier in houden anders kon je 'm niet voltanken :')
- Ik had een automaat, en als je die van de achteruit terug naar de 1 zette (dat werkte zo in die auto) dan zei ie op 't display dat ie in de 1e versnelling stond maar als je op het gas trapte bleek dat ie nog steeds in zn achteruit stond :') Dat duurde een paar seconden, maar niet consequent, dus het was altijd living on the edge als je net achteruit had gereden 8)7
- Hij kwam met random waarschuwingen en controlelampjes. Ik heb een keer over de snelweg gereden waarop er ineens 1 oranje lampje aan ging, toen een rood, waarop ik de auto op de vluchtstrook parkeerde maar terwijl ik nog bezig was met dat te doen gingen steeds meer controlelampjes aan, tot ze letterlijk allemaal aan waren 8)7 . Auto uit gezet en weer gestart en er was niks meer aan 't handje :')
- Er zat in een hoorbare tik in het stuur als je helemaal naar rechts had gedraaid en dan weer terug draaide.
- Het knipperlicht naar links ging niet altijd uit als je uit de bocht kwam, dan moest je m handmatig uitzetten.
- Ik had een 1.3 met turbo, en de sensor voor die turbo ging nogal eens defect. Resultaat, weg vermogen. Aangezien collega's ook die auto hadden leerde ik snel dat het niet aan mijn auto of aan mijn rijstijl lag of wat dan ook, want dat gebeurde behoorlijk consequent.
Toempfdinsdag 11 januari 2011 @ 10:46
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 21:03 schreef Hugo__Boss het volgende:
Peugeot 206 uit 2003

Paar puntjes:
- Bonkend geluid bij drempels en vooral kuilen/putten
- Kort piepend geluid bij intrappen of loslaten koppeling of intrappen of loslaten gaspedaal (iemand?)
Dat met die koppeling had ik ook, en werd steeds erger. Bleek mijn druklager te zijn. Nieuwe koppeling + druklager: 800 euro( :') ). Ben in het bezit van een Peugeot 206 GT uit '99
CafeRokerdinsdag 11 januari 2011 @ 10:51
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:38 schreef Schild het volgende:

[..]

Probeer eens als je de auto hebt afgezet, en de sleutel uit het contactslot, de ruitenwisser eens te bedienen.
De ruitenwissers gaan dan alleen 'omhoog', maar niet meer 'omlaag' ;)
Mag ik onder het clio-3 lijstje ook nog even dat vreselijke handschoenenkastje toevoegen? Hij klepje heeft geen zijrand, er zit alleen het platte klepje zelf dus. Het komt regelmatig voor dat er een pen of een kabel over de rand van het klepje hangt en dan dus ertussen zit als je het dichtdoet.

Verder wel een fijne auto trouwens.
trainfreakdinsdag 11 januari 2011 @ 12:07
Toyota Prius...
Het enige waar ik me aan erger is dat de kofferklep enkel opengaat langs achter.
Niemand die die sensor vindt dus ik moet altijd uitstappen als ik de koffer wil openen...