En de toekomstige mannetjes die de 'echte' criminaliteit verookzakenquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:53 schreef roy040 het volgende:
[..]
Maar dit zijn wel de gene waardoor oudere mensen etc savonds niet over straat durven
Ik, eh, gun iedereen zij of haar fetisj.quote:
Ik denk niet dat er echt een angst heerst bij mensen maar meer dat mensen het idee hebben dat ze de grip op bepaalde zaken aan het kwijt raken zijn en politiek Nederland niet meer vertrouwen.quote:
De islam kent dan ook, zoals elk monotheistisch bijgeloof, vele vervelende kantjes. Met mensen die die primitieve en bloeddorstige sprookjesboekjes letterlijk en serieus nemen valt gewoonweg niet samen te leven in een modern Westers land.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De angst voor de islam komt door de media en de PVV, die de extremistische en slechte kanten benadrukken. Aan de andere kant echter ook een gebrek aan gematigde signalen van moslims zelf. Te weinig moslims distantieren zich openlijk van extremistische mensen. gedachten en daden.
Nee, en als je goed had gelezen zou je zien dat ik zei dat ik het verwerpelijk vind om achterlijke gewoonten, die veelal van vóór de Islam stammen, te presenteren als Islamtisch gebruik.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:43 schreef Skonk het volgende:
[..]
[..]
Als je echt denkt dat dat alleen in de islam voorkomt:
Dat ligt er ook een beetje aan hoe hij in Hoenderlo wordt bejegend, als hij daar overal buiten de boot valt vanwege zijn afkomst krijg je ook geen fijn persoon.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:47 schreef Zwollesjappie het volgende:
Stel je voor, je laat een marrokaanse jongen in Rotterdam Zuid opgroeien, dan word het een heel anderen jongen dan dat je hem in Hoenderlo(Veluwe) laat opgroeien.
Het heeft vaak ook met de omgeving te maken.
Wat zullen we nou krijgen? Alsof straattuig niet in één zin te noemen is met de angst voor de Islam. Juist die gastjes zijn de dagelijkse translatie van het probleem dat zich op grote schaal manifesteert. Hebben de mods een politieke kleur tegenwoordig ofwa?quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:54 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Goed, laatste keer. Dit topic gaat over angst voor de Islam. Niet over vervelende hangjongeren.
Ontopic nou.
Helemaal niet. Ik wil gewoon van het geleuter over hangjongeren af in dit topic. Is pas de vierde keer dat ik dat vraag.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:59 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Wat zullen we nou krijgen? Alsof straattuig niet in één zin te noemen is met de angst voor de Islam. Juist die gastjes zijn de dagelijkse translatie van het probleem dat zich op grote schaal manifesteert. Hebben de mods een politieke kleur tegenwoordig ofwa?![]()
Misschien niet op tv, maar in het dagelijkse leven genoeg.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De angst voor de islam komt door de media en de PVV, die de extremistische en slechte kanten benadrukken. Aan de andere kant echter ook een gebrek aan gematigde signalen van moslims zelf. Te weinig moslims distantieren zich openlijk van extremistische mensen. gedachten en daden.
Of jij met inleving. Ik vind dat Marokkaanse hangjongeren wel degelijk verband houden met angst voor Islamisering. Hoewel gezegd moet worden dat deze Rifapen de Islam alleen gebruiken als het in hun voordeel is, wat hen geen devote moslims maakt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik wil gewoon van het geleuter over hangjongeren af in dit topic. Is pas de vierde keer dat ik dat vraag.
Je hebt gewoon wat moeite met begrijpend lezen blijkbaar.
Nee jij hebt blijkbaar moeite met het doorzien van volstrekt logische discussielijnen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik wil gewoon van het geleuter over hangjongeren af in dit topic. Is pas de vierde keer dat ik dat vraag.
Je hebt gewoon wat moeite met begrijpend lezen blijkbaar.
Nee. De hangjongeren discussie transformeert doorgaans nogal snel in bashen. Voorbeeld :quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:07 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Nee jij hebt blijkbaar moeite met het doorzien van volstrekt logische discussielijnen.
Het is overduidelijk deel van het probleem, hét deel zelfs dat voortdurend botst met de buitenwereld en daarom als representatief voor de imagovorming kan worden gezien. Alleszins relevant dus vriend.
Blijkbaar wordt alles weer te aangrijpend als er rechtse opvattingen worden uitgesproken hier.
Dat jij de link wil leggen tussen verlenende hangjongeren en Islam is jouw mening en geen probleem. Ik wil alleen alle voorbeelden van stoute kindertjes af waarop anderen dan weer menen te moeten reageren met dreigementen en stoere wapens.quote:
Neemt niet weg dat er een verband tussen die twee is.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:10 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nee. De hangjongeren discussie transformeert doorgaans nogal snel in bashen. Voorbeeld :
[..]
Dat jij de link wil leggen tussen verlenende hangjongeren en Islam is jouw mening en geen probleem. Ik wil alleen alle voorbeelden van stoute kindertjes af waarop anderen dan weer menen te moeten reageren met dreigementen en stoere wapens.
Dat zeg jij. Ik denk dat er net zoveel niet islamitische hangjongeren zijn. Niet elke jongere met een andere kleur en bontkraag is een moslim hé. Daarnaast kunnen autochtone jongeren ook stomvervelend zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:18 schreef z3bra het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat er een verband tussen die twee is.
Het zou het imago van Marokkanen en moslims enorm goed doen als de Marokkaanse-gemeeschap het probleem met de ongehoorzame hangjongeren zou aanpakken. Het is aan de ouders, buurtwerkers, imams en politici.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:18 schreef z3bra het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat er een verband tussen die twee is.
En TOCH zou het enorm helpen om de angst voor de islam te laten dalen. Want veel mensen ervaren het wel zo, terecht of onterecht.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Ik denk dat er net zoveel niet islamitische hangjongeren zijn. Niet elke jongere met een andere kleur en bontkraag is een moslim hé. Daarnaast kunnen autochtone jongeren ook stomvervelend zijn.
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En TOCH zou het enorm helpen om de angst voor de islam te laten dalen. Want veel mensen ervaren het wel zo, terecht of onterecht.
Ik zei ook niet dat er een verband is tussen hangjongeren en de Islam an sich maar wél tussen Marokkaanse (of anderszins Islamtische achtergrond) hangjongeren en angst voor Islamisering.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Ik denk dat er net zoveel niet islamitische hangjongeren zijn. Niet elke jongere met een andere kleur en bontkraag is een moslim hé. Daarnaast kunnen autochtone jongeren ook stomvervelend zijn.
Er zijn wel meer geloven die niet bepaald tolerant zijn voor andere geloven.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:27 schreef vanBinsberge het volgende:
nope, nergens om me zorgen over te maken hoor. Een moskee willen bouwen op Ground Zero in New York, nee ik vind het ook heel erg gek dat westerlingen er zo over denken.
maar ff serieus de islam is een geloof die zegt dat al het andere geloof dood moet dus ja het is logisch dat we er zo over denken ja
3 cityblocks verderop en als je naar WTC-site gaat kom je er niet eens in de buurt maar goed. Dát is nou een voorbeeld van verkeerde media-aandacht.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:27 schreef vanBinsberge het volgende:
nope, nergens om me zorgen over te maken hoor. Een moskee willen bouwen op Ground Zero in New York, nee ik vind het ook heel erg gek dat westerlingen er zo over denken.
maar ff serieus de islam is een geloof die zegt dat al het andere geloof dood moet dus ja het is logisch dat we er zo over denken ja
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |