FhF leek mij juist weer niet de plek omdat het niet om een Fokker gaat. Meer openheid van zaken zonder persoonsgegevens te geven.. eehh... huurachterstand, vonnis van de rechter, uithuiszetting staat (zeer snel!) op de agenda. Laatste maanden ver onder minimum geleefd qua inkomen (800 ongeveer) en nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Waar kan ze aankloppen, wat kan ze doen, ik denk dat het voor Fokkers online erg lastig is om mee te denken zonder daadwerkelijk inzage in papieren enz. Dat is namelijk ook het probleem waar ik hier in Utrecht tegenaan loop. Ik kan structureel weinig doen vanwege de afstand. Wie weet is er iemand in Arnhem of omgeving die ook wel eens met dit bijltje heeft gehakt, of juist iemand die werkt in die sociale factor en weet waar ze moet zijn. Iemand die gewoon eens inzage kan doen en kan kijken wat de mogelijkheden zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Toch is [WGR] er niet echt de plek voor. Ik stel voor je topic te verhuizen naar FVF of je geeft hier (zonder persoonsgegevens) meer openheid van zaken zodat iedereen kan meedenken.
Je krijgt 'm van me terug, want dit is niet iets voor FHF. En zonder in details te treden, zullen er toch wel mensen zijn in WGR die weten waar je - in z'n algemeenheid - in dit soort gevallen kunt aankloppen? Ik weet dat diverse dingen op gemeentelijk niveau geregeld zijn (en dus voor elke gemeente verschillend), maar er moét iets zinvols over op te merken zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Toch is [WGR] er niet echt de plek voor. Ik stel voor je topic te verhuizen naar FVF of je geeft hier (zonder persoonsgegevens) meer openheid van zaken zodat iedereen kan meedenken.
Ik verhuis wel meequote:Op woensdag 5 januari 2011 09:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je krijgt 'm van me terug, want dit is niet iets voor FHF. En zonder in details te treden, zullen er toch wel mensen zijn in WGR die weten waar je - in z'n algemeenheid - in dit soort gevallen kunt aankloppen? Ik weet dat diverse singen op gemeenteniveau geregeld zijn (en dus vopor elke gemeente verschillend), maar er moét iets zinvols over op te merken zijn.
(Ireth, excuses voor de topicvoetbal)
Aan dat vonnis an sich niet nee, maar heeft ze geen optie's om alsnog die aanvullende bijstandsuitkering te krijgen? Daarmee zou de huurachterstand namelijk al een heul end, zoniet volledig ingelopen kunnen worden. Dat soort dingen dus. Ik probeer vanaf een afstand mee te denken, maar echt helpen lukt me niet omdat ik hier zit en zij daar...quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:22 schreef Scorpie het volgende:
Als dat vonnis van de rechter er ligt lijkt het mij zeer lastig daar wat aan te doen.
Zonder meer details (waar er nu wel íets meer van in staan) is er gewoon niets zinnigs over te zeggen en is het gewoon een oproepje waar FOK! niet voor bedoeld is. Ik laat 'm nu open, maar ik blijf de informatie vrij karig vinden. Ik neem aan dat de vriendin van TS écht hulp wil.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je krijgt 'm van me terug, want dit is niet iets voor FHF. En zonder in details te treden, zullen er toch wel mensen zijn in WGR die weten waar je - in z'n algemeenheid - in dit soort gevallen kunt aankloppen?
Wat tof van je!quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
ik werk bij een corporatie in de buurt van Nijmegen/Arnhem.. kan er wel even naar kijken eventueel?
Wat voor informatie? Ik ben hier zelf (GZD!) niet bekend mee, maar wat voor informatie zou ik kunnen geven waar Fokkers op afstand iets mee zouden kunnen? Dan kan ik bij haar ook de meer gerichtere informatie navragen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zonder meer details (waar er nu wel íets meer van in staan) is er gewoon niets zinnigs over te zeggen en is het gewoon een oproepje waar FOK! niet voor bedoeld is. Ik laat 'm nu open, maar ik blijf de informatie vrij karig vinden. Ik neem aan dat de vriendin van TS écht hulp wil.
edit: gezien de laatste post, wil ze dat echt. Ireth: geef gewoon alle info die je kunt geven en misschien dat er mensen zijn die ingangen hebben op basis van die informatie.
Enige mogelijkheid om huisuitzetting te voorkomen: volledige schuld vandaag of morgen voldoen. Dat is tenminste wat ik heb begrepen van mn buurjongen, die thuis was toen de deurwaarder het huis leeg kwam halen. En dus letterlijk alles leeggehaald en afgevoerd werd. Hij kreeg kennelijk de keuze nog.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
Een huisuitzetting op deze termijn kan denk ik niet meer voorkomen worden.
Vaak is het zo dat als mensen (en ja, die drempel is heel hoog, vooral als je het écht geprobeerd hebt en het niet meer kunt) bij tijds aan de bel trekken bij een corporatie door uit te leggen wat de situatie is en dat er een huurachterstand op stapel staat, dat de corporaties alles in het werk stellen om mee te denken en de boel op te lossen.
Ondanks het begrip van de drempel is het alleen wel lastig werken met mensen die de boel blijven negeren/geen contact opnemen en wachten tot het bedrag té hoog is om te negeren van de kant van de corporatie.
Een corporatie is ook een bedrijf, en ondanks dat het zich in de sociale sector bevindt, heeft dat ook zo zijn grenzen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen die (al is het niet HUN schuld) de huur niet betalen en mogen blijven wonen, dat is niet eerlijk tegenover wel betalende huurders.
Maargoed.
Wat ze kan proberen om een bewindvoerderte vinden of uiteraard de schuldhulpverlening in te schakelen. Contact op te nemen met de gemeente en daar een noodkreet te plaatsen als het ware is de beste optie. Vaak kunnen gemeenten in overleg met andere instanties nog wel de laatste handvatten aan proberen te geven... zoals bovengenoemde schuldhulpverlening.. en daar kan ze dan het beste NU heen gaan..
Hangt helemaal af van de situatie, schuld, woningcorporatie, huurder en eventueel incassobureau/deurwaarderquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:14 schreef Inlognaam het volgende:
Enige mogelijkheid om huisuitzetting te voorkomen: volledige schuld vandaag of morgen voldoen. Dat is tenminste wat ik heb begrepen van mn buurjongen, die thuis was toen de deurwaarder het huis leeg kwam halen. En dus letterlijk alles leeggehaald en afgevoerd werd. Hij kreeg kennelijk de keuze nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |