abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:48:36 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_90863480
Iemand die ik ken (omg. Arnhem) zit momenteel in diepe shit. Er staat (na een echtscheiding van een lul van een vent) een huisuitzetting op de agenda wegens huurachterstand. Echter heeft zij de afgelopen maanden ver onder bijstandsniveau geleefd en is daardoor alle ellende ontstaan. Ik zit niet in de buurt bij haar (zit zelf in Utr.) en probeer haar dus vanaf een afstand te helpen. Dat dat niet makkelijk gaat moge duidelijk zijn. Is er toevallig iemand in de omgeving Arnhem die haar van dichterbij zou kunnen helpen. Die zou kunnen uitzoeken of er nog mogelijkheden zijn, of ze alsnog een aanvullende bijstandsuitkering zou kunnen krijgen. Of de ellende van huisuitzetting voorkomen kan worden. Ze wil zelf zo graag van al die ellende af, maar ze ziet ook door de bomen het bos niet meer (en ik zie vanaf deze afstand geen bomen, laat staan een bos!)

Graag wel serieuze reactie's van mensen die écht de weg weten binnen bepaalde instanties en die haar serieus kunnen/willen helpen, al is het maar dat iemand met verstand van zaken alles eens op een rijtje zet en haar eventueel de weg kan wijzen voor hulp.. ze zit zo diep in de ellende en ik vind het zo sneu voor haar :'( Na een jarenlang ellendig huwelijk verdient ze eindelijk wat licht en zonneschijn :'(

Reageren via een prive-berichtje mag ook.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:58:31 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_90863917
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_90864806
Toch is [WGR] er niet echt de plek voor. Ik stel voor je topic te verhuizen naar FVF of je geeft hier (zonder persoonsgegevens) meer openheid van zaken zodat iedereen kan meedenken. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:57:59 #4
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90865777
Misschien kan ze aan de bel hangen bij de gemeente of maatschappelijk werk?

Kijk inderdaad ook hier eens: FOK!kers helpen FOK!kers
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:55:38 #5
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_90869500
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Toch is [WGR] er niet echt de plek voor. Ik stel voor je topic te verhuizen naar FVF of je geeft hier (zonder persoonsgegevens) meer openheid van zaken zodat iedereen kan meedenken. :)
FhF leek mij juist weer niet de plek omdat het niet om een Fokker gaat. Meer openheid van zaken zonder persoonsgegevens te geven.. eehh... huurachterstand, vonnis van de rechter, uithuiszetting staat (zeer snel!) op de agenda. Laatste maanden ver onder minimum geleefd qua inkomen (800 ongeveer) en nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Waar kan ze aankloppen, wat kan ze doen, ik denk dat het voor Fokkers online erg lastig is om mee te denken zonder daadwerkelijk inzage in papieren enz. Dat is namelijk ook het probleem waar ik hier in Utrecht tegenaan loop. Ik kan structureel weinig doen vanwege de afstand. Wie weet is er iemand in Arnhem of omgeving die ook wel eens met dit bijltje heeft gehakt, of juist iemand die werkt in die sociale factor en weet waar ze moet zijn. Iemand die gewoon eens inzage kan doen en kan kijken wat de mogelijkheden zijn.
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:04:12 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_90869616
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Je krijgt 'm van me terug, want dit is niet iets voor FHF. En zonder in details te treden, zullen er toch wel mensen zijn in WGR die weten waar je - in z'n algemeenheid - in dit soort gevallen kunt aankloppen? Ik weet dat diverse dingen op gemeentelijk niveau geregeld zijn (en dus voor elke gemeente verschillend), maar er moét iets zinvols over op te merken zijn.

(Ireth, excuses voor de topicvoetbal :@ )

[ Bericht 0% gewijzigd door ElisaB op 05-01-2011 09:24:31 ]
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:18:59 #7
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_90869910
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je krijgt 'm van me terug, want dit is niet iets voor FHF. En zonder in details te treden, zullen er toch wel mensen zijn in WGR die weten waar je - in z'n algemeenheid - in dit soort gevallen kunt aankloppen? Ik weet dat diverse singen op gemeenteniveau geregeld zijn (en dus vopor elke gemeente verschillend), maar er moét iets zinvols over op te merken zijn.

(Ireth, excuses voor de topicvoetbal :@ )
Ik verhuis wel mee ;)
pi_90869989
Als dat vonnis van de rechter er ligt lijkt het mij zeer lastig daar wat aan te doen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:33:34 #9
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_90870250
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:22 schreef Scorpie het volgende:
Als dat vonnis van de rechter er ligt lijkt het mij zeer lastig daar wat aan te doen.
Aan dat vonnis an sich niet nee, maar heeft ze geen optie's om alsnog die aanvullende bijstandsuitkering te krijgen? Daarmee zou de huurachterstand namelijk al een heul end, zoniet volledig ingelopen kunnen worden. Dat soort dingen dus. Ik probeer vanaf een afstand mee te denken, maar echt helpen lukt me niet omdat ik hier zit en zij daar...
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:12:59 #10
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_90875729
Ze heeft net contact gehad met iemand van de sociale dienst. (Aanvullende) bijstand krijgt ze niet.. en de huisuitzetting is voor morgen gepland -O-

* Ireth is lichtelijk lamgeslagen nu....
pi_90875763
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je krijgt 'm van me terug, want dit is niet iets voor FHF. En zonder in details te treden, zullen er toch wel mensen zijn in WGR die weten waar je - in z'n algemeenheid - in dit soort gevallen kunt aankloppen?
Zonder meer details (waar er nu wel íets meer van in staan) is er gewoon niets zinnigs over te zeggen en is het gewoon een oproepje waar FOK! niet voor bedoeld is. Ik laat 'm nu open, maar ik blijf de informatie vrij karig vinden. Ik neem aan dat de vriendin van TS écht hulp wil.

edit: gezien de laatste post, wil ze dat echt. Ireth: geef gewoon alle info die je kunt geven en misschien dat er mensen zijn die ingangen hebben op basis van die informatie.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_90876175
ik werk bij een corporatie in de buurt van Nijmegen/Arnhem.. kan er wel even naar kijken eventueel? :)
Ja doei.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:29:12 #13
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90876300
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
ik werk bij een corporatie in de buurt van Nijmegen/Arnhem.. kan er wel even naar kijken eventueel? :)
Wat tof van je!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:00:14 #14
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_90877386
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zonder meer details (waar er nu wel íets meer van in staan) is er gewoon niets zinnigs over te zeggen en is het gewoon een oproepje waar FOK! niet voor bedoeld is. Ik laat 'm nu open, maar ik blijf de informatie vrij karig vinden. Ik neem aan dat de vriendin van TS écht hulp wil.

edit: gezien de laatste post, wil ze dat echt. Ireth: geef gewoon alle info die je kunt geven en misschien dat er mensen zijn die ingangen hebben op basis van die informatie.
Wat voor informatie? Ik ben hier zelf (GZD!) niet bekend mee, maar wat voor informatie zou ik kunnen geven waar Fokkers op afstand iets mee zouden kunnen? Dan kan ik bij haar ook de meer gerichtere informatie navragen.

@motorbloempje: ik heb je een pm gestuurd!
pi_90877619
Ik weet niet hoe lang de huurachterstand al loopt, en hoe hoog deze is, maar een vonnis hoeft natuurlijk niet uitgevoerd te worden. Maar dan moet je nu wel heel snel handelen, en tot een overeenkomst komen met de woningcorporatie (als dat nog lukt). De gemeente is je eerste aanspreekpunt denk ik, maar daar is ze zo te lezen al geweest.

Zit ze bij een bewindvoerder? Dat is je eerste stap denk ik om van de schuld af te komen. Die regelen dan alle financiële zaken, waarbij je zelf een stukje leefgeld krijgt. De gemeente heeft daar contacten voor, en de woningbouw vast ook wel.

Als het echt uitzichtloos is, is de WSNP misschien een optie? Hier meer informatie waar je wel wat aan hebt :)

Al vraag ik me af welke pogingen er allemaal al zijn ondernomen afgelopen maanden. Een vonnis tot uitzetting krijg je niet zomaar.
pi_90878614
Een huisuitzetting op deze termijn kan denk ik niet meer voorkomen worden.

Vaak is het zo dat als mensen (en ja, die drempel is heel hoog, vooral als je het écht geprobeerd hebt en het niet meer kunt) bij tijds aan de bel trekken bij een corporatie door uit te leggen wat de situatie is en dat er een huurachterstand op stapel staat, dat de corporaties alles in het werk stellen om mee te denken en de boel op te lossen.

Ondanks het begrip van de drempel is het alleen wel lastig werken met mensen die de boel blijven negeren/geen contact opnemen en wachten tot het bedrag té hoog is om te negeren van de kant van de corporatie.

Een corporatie is ook een bedrijf, en ondanks dat het zich in de sociale sector bevindt, heeft dat ook zo zijn grenzen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen die (al is het niet HUN schuld) de huur niet betalen en mogen blijven wonen, dat is niet eerlijk tegenover wel betalende huurders.

Maargoed.
Wat ze kan proberen om een bewindvoerderte vinden of uiteraard de schuldhulpverlening in te schakelen. Contact op te nemen met de gemeente en daar een noodkreet te plaatsen als het ware is de beste optie. Vaak kunnen gemeenten in overleg met andere instanties nog wel de laatste handvatten aan proberen te geven... zoals bovengenoemde schuldhulpverlening.. en daar kan ze dan het beste NU heen gaan..
Ja doei.
pi_90878623
oh, het vernieuwen deed het niet :) dus ik ga zo even PM lezen
Ja doei.
pi_90878778
Helaas heeft de gemeente het er tegenwoordig aardig druk mee, met al die schuldmakers. Voor je een bewindvoerder hebt, kun je zo een paar maanden verder zijn tegenwoordig.

En het hangt idd aardig van de corporatie af, en met welk plan en beloften de huurder komt, of een uitzetting voorkomen kan worden.

Maar je zal voornamelijk bij de gemeente (en evt corporatie) moeten zijn om tot een oplossing te komen. En verwacht niet dat zij met een kant-en-klare oplossing komen, je zal zelf ook aardig aan de bak moeten om van je schulden af te komen. (Ja ik type in "je/jij"-vorm, dat is wat makkelijker :P ).

Oh, en ik neem aan dat wel alle toeslagen aangevraagd zijn, voor daar een hoop geld mee verloren wordt?
pi_90879417
als de ontruiming morgen is, dan is het enige wat nu van belang is uitstellen. Dat ze zelf aan de bak moet lijkt me duidelijk.

Ireth: bellen doe ik dan weer niet. Ik kan best schriftelijk (zoals hier boven) wat tips geven, maar heb ook geen tijd/mogelijkheid om te bellen op het moment.. sorry! Maar als je gerichte vragen hebt dan wil ik die graag (per pm desnoods) beantwoorden!
Ja doei.
pi_90889450
Is TS gaan helpen inpakken?
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:14:42 #21
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_90892324
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
Een huisuitzetting op deze termijn kan denk ik niet meer voorkomen worden.

Vaak is het zo dat als mensen (en ja, die drempel is heel hoog, vooral als je het écht geprobeerd hebt en het niet meer kunt) bij tijds aan de bel trekken bij een corporatie door uit te leggen wat de situatie is en dat er een huurachterstand op stapel staat, dat de corporaties alles in het werk stellen om mee te denken en de boel op te lossen.

Ondanks het begrip van de drempel is het alleen wel lastig werken met mensen die de boel blijven negeren/geen contact opnemen en wachten tot het bedrag té hoog is om te negeren van de kant van de corporatie.

Een corporatie is ook een bedrijf, en ondanks dat het zich in de sociale sector bevindt, heeft dat ook zo zijn grenzen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen die (al is het niet HUN schuld) de huur niet betalen en mogen blijven wonen, dat is niet eerlijk tegenover wel betalende huurders.

Maargoed.
Wat ze kan proberen om een bewindvoerderte vinden of uiteraard de schuldhulpverlening in te schakelen. Contact op te nemen met de gemeente en daar een noodkreet te plaatsen als het ware is de beste optie. Vaak kunnen gemeenten in overleg met andere instanties nog wel de laatste handvatten aan proberen te geven... zoals bovengenoemde schuldhulpverlening.. en daar kan ze dan het beste NU heen gaan..
Enige mogelijkheid om huisuitzetting te voorkomen: volledige schuld vandaag of morgen voldoen. Dat is tenminste wat ik heb begrepen van mn buurjongen, die thuis was toen de deurwaarder het huis leeg kwam halen. En dus letterlijk alles leeggehaald en afgevoerd werd. Hij kreeg kennelijk de keuze nog.

In dit geval: contact opnemen met de gemeente, maatschappelijk werkt en dat soort instanties voor zover dat nog mogelijk is. Ik vrees eigenlijk dat er nog weinig aan te redden is maar wellicht kan de gemeente nog iets doen.
Ook hoi !
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:16:23 #22
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_90892448
Oh, en sterkte aan je vriendin! Ik zou me geen raad weten als ik op straat gezet zou worden.
Ook hoi !
pi_90892628
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:14 schreef Inlognaam het volgende:
Enige mogelijkheid om huisuitzetting te voorkomen: volledige schuld vandaag of morgen voldoen. Dat is tenminste wat ik heb begrepen van mn buurjongen, die thuis was toen de deurwaarder het huis leeg kwam halen. En dus letterlijk alles leeggehaald en afgevoerd werd. Hij kreeg kennelijk de keuze nog.
Hangt helemaal af van de situatie, schuld, woningcorporatie, huurder en eventueel incassobureau/deurwaarder :)
pi_90893676
een deel aanbetalen kan vaak ook al genoeg zijn, maar dat verschilt per corporatie, enige oplossing is: PRATEN.
Ja doei.
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:41:49 #25
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_90894028
Weten we al om wat voor bedrag het gaat?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')