2 maanden, 3 maanden, het maakt weinig uit. Daarover klagen heeft geen enkele zin.
Je hebt niet betaald en KPN ziet dat als contractbreuk. Vervolgens ontbinden ze het contract en wordt er van je verwacht dat je, conform het contract, eventuele resterende termijnen van het contract in 1 keer betaald. Dus als je een abo hebt van 30 euro per maand dat 24 maanden loopt, vervolgens te maken krijgt met ontbinding wegens wanbetaling met nog 20 maanden te gaan, is de afkoopsom 600 euro. Ex overige kosten.
Enige wat je nog kunt doen is een aangetekende klachtenbrief schrijven over die SIMkaart. Als je aannemelijk kunt maken dat KPN in gebreke is gebleven met die SIM zullen ze toch echt die afkoopsom weer terug moeten draaien. Een dergelijke brief moet je sowieso sturen, want als je nu niet betaald wordt je vanzelf gedagvaard en dan is het wel handig als je bij een rechter kunt laten zien dat KPN de fout in is gegaan.