Damnquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:57 schreef joppie_saus het volgende:
Vandaag ontsnapt aan een parkeerboete..maar vraag niet hoe. Ik moest auto afleveren in Kampen, dus ik parkeer hem voor het bedrijf en loop naar binnen voor de contactpersoon. Die was er niet, dus dat was even wachten. Ik na kwartier weer naar buiten, staat meneer de parkeerwacht doodleuk te schrijven. Dus ik roepen dat ik net weg wou gaan, nou ja hij niet mee eens want ik stond er al dik 10 minuten volgens hem. Uiteindelijk na een gesprek van twintig minuten hem zo ver gekregen dat ik een parkeerkaartje voor een half uur kon kopen en de auto op het terrein van het bedrijf kon parkeren. Waarom ik niet gelijk op het terrein geparkeerd heb? Het hek was dicht en er was geen bel.
Maar de grap is dus, dat hij in totaal een half uur met de armen over elkaar naast de auto heeft gestaan, terwijl ik dus eerst binnen was en daarna geld wisselde. Dure grap voor hem.
Terwijl ik geld wisselde, hoorde ik van die vrouw achter de kassa dat diezelfde parkeerwachter een week eerder de lijkwagen bij de kerk bekeurd had, die, met lijk en al, op de stoep voor de kerk stond te wachten op de rouwstoet. Hoe triest ben je dan
Dan ben je wel heel triest bezig inderdaadquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:57 schreef joppie_saus het volgende:
Vandaag ontsnapt aan een parkeerboete..maar vraag niet hoe. Ik moest auto afleveren in Kampen, dus ik parkeer hem voor het bedrijf en loop naar binnen voor de contactpersoon. Die was er niet, dus dat was even wachten. Ik na kwartier weer naar buiten, staat meneer de parkeerwacht doodleuk te schrijven. Dus ik roepen dat ik net weg wou gaan, nou ja hij niet mee eens want ik stond er al dik 10 minuten volgens hem. Uiteindelijk na een gesprek van twintig minuten hem zo ver gekregen dat ik een parkeerkaartje voor een half uur kon kopen en de auto op het terrein van het bedrijf kon parkeren. Waarom ik niet gelijk op het terrein geparkeerd heb? Het hek was dicht en er was geen bel.
Maar de grap is dus, dat hij in totaal een half uur met de armen over elkaar naast de auto heeft gestaan, terwijl ik dus eerst binnen was en daarna geld wisselde. Dure grap voor hem.
Terwijl ik geld wisselde, hoorde ik van die vrouw achter de kassa dat diezelfde parkeerwachter een week eerder de lijkwagen bij de kerk bekeurd had, die, met lijk en al, op de stoep voor de kerk stond te wachten op de rouwstoet. Hoe triest ben je dan
Ze hebben niet voor niks die upload functie toegevoegd denk ik zo. Ik bewaar ze (kopieën) wel, een maand lang, daarna mieter ik ze weg. Heb ik altijd nog gedaan.quote:Indien je geen scan of foto kunt maken van de bonnen en formulieren kun je geen gebruik maken van deze link. Je zult dan alles per post moeten opsturen. Wij kunnen alleen volledige formulieren in behandeling nemen.
Het lijkt me niet dat je het nog moet opsturen, anders zou het alleen nog maar extra werk voor ons betekenen..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:54 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dan ben je wel heel triest bezig inderdaadMaar ja, wat wil je met zo'n kutbaantje
Ik zit nu trouwens m'n transportformulieren van de eerste helft van deze maand te scannen en dan ga ik de ritbonnen maken. Maar moet je de formulieren nou ook nog per post opsturen of moet ik ze gewoon thuis bewaren (cq weggooien)?
Ik heb trouwens ook nog een Alcredis-ritje liggen, dus met 2 formulieren. Kan ik er ook meerdere uploaden bij 1 ritbon of moet ik een beetje in paint gaan kloten?
Mijn scanner (HP) heeft de functie om meerdere scans in één bestand op te slaan. Misschien heeft die van jullie dat ook als je even zoekt?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:23 schreef Mallet het volgende:
Vraag me af hè.. Als aanvulling op de vorige vraag.. Hoe doen jullie het op dit moment als je naast je transportformulier ook een tankbon hebt die je mee wilt sturen?
Waren dat nou twee verschillende formulieren? Want ik neem eigenlijk altijd twee formulieren mee, voor het geval er geen kopieerapparaat is (bij particulieren bv). Als het twee verschillende zijn is het misschien net zo als bij Alcredis, een inname- en afleverformulier.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:55 schreef Viezze het volgende:
Wat ik bij Arval en Fleetrent niet helemaal snap is dat je twee formulieren mee moet nemen. Is dat omdat je normaal bij een particulier moet afleveren? Want ik moet namelijk elke keer bij een dealer zijn..of het bedrijf zelf
Nee zijn dezelfde formulieren. Zal er mee te maken hebben dat het kan zijn dat je bij een particulier moet afleveren dan. Maar goed, ik neem er voor de zekerheid wel twee meequote:Op zondag 16 januari 2011 23:34 schreef Hojdhopper het volgende:
Waren dat nou twee verschillende formulieren? Want ik neem eigenlijk altijd twee formulieren mee, voor het geval er geen kopieerapparaat is (bij particulieren bv). Als het twee verschillende zijn is het misschien net zo als bij Alcredis, een inname- en afleverformulier.
Zou ik overigens altijd doen, als het formulier nat wordt oid dan moet je weer zo veel moeite doen om een andere te krijgen.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:42 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee zijn dezelfde formulieren. Zal er mee te maken hebben dat het kan zijn dat je bij een particulier moet afleveren dan. Maar goed, ik neem er voor de zekerheid wel twee mee
PM me maar, krijg je ze vanavond.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:09 schreef Mallet het volgende:
Ik heb sinds vandaag weer toegang tot de inlogomgeving e.d. Echter heb ik geen informatie over bijvoorbeeld de online ritbon of transportformulieren. Is er een hiker die deze e-mailberichten (o.i.d.) nog in zijn mailbox heeft staan en deze naar mij door wil sturen? Ik weet de links wel, maar wil graag even de informatie erover lezen. Ik stuur dan even per PM mijn e-mailadres. Thanks!
Heb ze net opgezocht, dus als je ze nog wilt: PM maar!quote:Op maandag 17 januari 2011 16:09 schreef Mallet het volgende:
Ik heb sinds vandaag weer toegang tot de inlogomgeving e.d. Echter heb ik geen informatie over bijvoorbeeld de online ritbon of transportformulieren. Is er een hiker die deze e-mailberichten (o.i.d.) nog in zijn mailbox heeft staan en deze naar mij door wil sturen? Ik weet de links wel, maar wil graag even de informatie erover lezen. Ik stuur dan even per PM mijn e-mailadres. Thanks!
Bedankt Irritatie. Ik had Hojdhopper al een PM gestuurd.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Heb ze net opgezocht, dus als je ze nog wilt: PM maar!
Kan ook natuurlijkquote:Op maandag 17 januari 2011 17:24 schreef Mallet het volgende:
[..]
Bedankt Irritatie. Ik had Hojdhopper al een PM gestuurd.
Ontvangen en bedankt daarvoor!quote:Op maandag 17 januari 2011 17:44 schreef Hojdhopper het volgende:
Verzonden Mallet,zowel 'Digitale ritbon' als 'Donkere tijden'.
Dat laatste.. Als je auto niet aanwezig was of je contactpersoon niet en je bijvoorbeeld 30min voor Jan Joker daar hebt moeten wachten.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:41 schreef Viezze het volgende:
Ik heb ook weer een aardige dag gemaakt..in Rotterdam ging het echt helemaal mis
Pakte wel de goede lijn (bus), en er stond ook de goede richting op de bus maar om een of andere vage reden kwam die niet langs mijn halte. Dus ik uitgestapt en ben maar gaan lopen. Toen was ik bij het adres, niemand aanwezigEW gebeld, kwam er uiteindelijk iemand aan. Auto zat vol met deuken en krassen..
En ook nog file gehad onderweg, bedrijf was tot 6 uur open en ik was er precies om 6 uur..toen heeft iemand mij nog naar het station gebracht
Wat wordt er bij het autotransport formuliertje wat je moet invullen bij Arval/Fleetrent bedoelt met wachttijd? Verschil tussen aankomst en vertrek, of echt wachttijd omdat je nog niet geholpen kon worden?
Ik normaal ook, als ik daar moet zijn. Ik moest echter naar Dordrecht, dus dat was sneller. Uiteindelijk dus niet:Pquote:Op maandag 17 januari 2011 20:04 schreef MageTwan het volgende:
Ik loop in Meerkerk altijd naar halte bij postkantoor, daar komt ieder half uur bus naar Utrecht Centraal. Met geluk heb je dan de snelbus, 3 kwartier op UC
Loop je daar ook naartoe als je bij Alcredis moet zijn? Anders is het volgens mij een roteind lopen naar het postkantoor.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:04 schreef MageTwan het volgende:
Ik loop in Meerkerk altijd naar halte bij postkantoor, daar komt ieder half uur bus naar Utrecht Centraal. Met geluk heb je dan de snelbus, 3 kwartier op UC
Een Avensis is écht een relaxte autoquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:29 schreef RTS91 het volgende:
Weer 3 ritjes voor morgen! Toevallig twee keer een Avensis en nog een Volvo C30
Had je ook dat de koppeling ontzettend zwaar ging? Ik had dat toen.. Moest echt behoorlijk kracht zetten om hem in te trappen.. Echt kut in de stad enzo.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Een Avensis is écht een relaxte auto
Ondanks dat dat ritje waarin ik een verrotte koppeling had ook in Avensis was hou ik van die auto's
Nope, ging om dit verhaalquote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:21 schreef Mallet het volgende:
[..]
Had je ook dat de koppeling ontzettend zwaar ging? Ik had dat toen.. Moest echt behoorlijk kracht zetten om hem in te trappen.. Echt kut in de stad enzo.
Verder heb ik nooit last gehad met die wagens en heb ze al vrij vaak moeten rijden. Ook geen zware koppeling ofzo.quote:Op donderdag 21 oktober 2010 23:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik mag vandaag weer een mooi avontuur bijschrijven in mijn EW-carrière. Ik moest om 13.00 een auto ophalen in Schiedam en die naar Wieuwerd brengen. Meesten zijn volgens mij wel eens in Wieuwerd geweest, dus de meesten weten dat het dan gaat om een auto die op een of andere manier een reparatie nodig heeft. Zo ook de Toyota Avensis die ik moest rijden.
De man waarvan ik de auto in ontvangst nam zei dat ie last had van een slippende koppeling, dus dat ik een beetje moest spelen met het gas om niet te veel overtoeren te draaien. Ik zeg: moet gaan lukken! en ga op pad. In het begin was het inderdaad even spelen met de koppeling en het gas, maar na een paar honderd meter draaide ik al de snelweg op om daar de cruise control aan te zetten en de eerstvolgende 200km er niet meer vanaf te komen. Geen problemen tot dusver!
Toen kwam ik op een gegeven moment bij de beruchte rotonde bij Joure. Daar moest ik van de A6 de A7 op, driekwart nemen. Dus ik draai de A7 op en geef weer gas. Er gebeurde echter heel weinig. Als ie in de toerenbegrenzer liep gebeurde er iets van acceleratie, de auto produceerde ineens enorme witte rookpluim en ik moest rond de 5000rpm draaien om op constante snelheid te blijven rijden (en het was een diesel, kan je nagaan). Nou zei die man waar ik hem ophaalde al dat ie soms ging roken, dus ik dacht: nou ja, gaat wel weer over, zal er wel bijhoren.
En inderdaad, paar minuten later hield het roken op en kon ik weer normaal accelereren en draaide ik gewoon 2000rpm bij 120km/h. Toen nam ik de afslag richting de N351 (of welke N-weg het dan ook was). Toen ik vanaf de rotonde die weg op draaide en weer gas gaf ging de auto weer enorm trillen en ging ie pas accelereren als ie tegen de toerenbegrenzer aanliep. Ik begon toen al zachtjes schietgebedjes te doen in de trant van: hou het die laatste 10 km nou ook nog even vol, 200km was ook geen probleem!
Op een gegeven moment ga je onder een soort bruggetje door en dan een redelijk steile helling omhoog. Toen ik boven was bleef ie zelfs niet constant bij 5000rpm maar ging ie langzamer. Toen begon ik hem dus flink te knijpen en heb ik de eerste afslag genomen een woonwijk in en ben aan de kant stil gaan staan. En uiteindelijk was er dus geen beweging meer in die auto te krijgen. Je kon hem in de 6e versnelling zetten en dan in 1 keer de koppeling loslaten zonder dat ie afsloeg. Kortom, ik kon niet meer verder rijden.
EW gebeld, vervolgens Ronald Morien gebeld en die zijn me met een trailer komen halen en hebben me bij het station in Mantgum afgezet. Duurde alleen een tijdje voordat die trailer er was, dan nog die auto erop en vastzetten en het resterende stuk rijden... Al met al was ik pas 20.45 weer thuis.....
Leuk dagje dus gehad!!
Welkom en succes morgen! Ik heb voor beiden gereden, maar geen bijzonderheden behalve wat Viezze hierboven zegt. Neem echt de tijd om de auto goed te controleren en ook beschadigingen aan het interieur goed noteren. Dat vergeet je namelijk snel aangezien je het bij "omschrijving" moet zetten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:23 schreef SideShow118 het volgende:
Hey!
Gister aangenomen en morgen gelijk eerste 2 ritten. (Regio Apeldoorn en Arnhem)
Ritje Ede - Deventer (Pouw Rental) in een nieuwe Golf Station
Daarna van Apeldoorn naar Nieuwegein (Fleetport Utrecht) in een Seat Ibiza.
Ik kan me slechtere auto's voorstellen om mee te beginnen, allebei splinternieuw
Iemand nog dingen bij die twee bedrijven waar ik rekening mee moet houden? Nieuwegein heeft wel een brakke verbinding wat ik zo op 9292 zie, om via Utrecht Centraal >.>
Ik heb regelmatig Fleetport, morgen weer twee keer. En maandag ook al.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:30 schreef Viezze het volgende:
Gefeliciteerd! En je kan behoorlijk snel aan het werk dan
Voor Pouw en Fleetport heb ik nog nooit gereden, maar ik zie dat het standaard transportformulieren zijn. Lees goed de klantinformatie door, en controleer de auto goed, je zal er in het begin wat langer over doen maar zorg dat je niets vergeet (bekijk ook de binnenkant van de auto, dorpels en velgen). Denk dat het dan wel goed moet komen!
Vanuit Nieuwegein is iets minder ja, maar je kan het nog veel slechter treffen hoor
En twee prima auto's ja! Ook dat kan je veel slechter treffen..VAG-auto's zijn sowieso top
Ja ik had laatst een Skoda Fabia..dat leek ook nergens opquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:29 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig Fleetport, morgen weer twee keer. En maandag ook al.
VAG-auto's zijn meestal goed, zolang je maar geen Polo Bluemotion mee hebt.
Ja die wilde ik er ook nog bij zetten, dat is in principe dezelfde auto!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:30 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja ik had laatst een Skoda Fabia..dat leek ook nergens op
Sprak gisteren bij toeval een prive chauffeur van Easyway, maar hij vond dat er erg weinig werk was hier in de regio. Ik moet zeggen dat ik als Hiker (op eind december na) nog niets te klagen heb gehad
Bluemotion = Slowmotion. Pas een nieuwe meegekregen met 8km op de tellen en rijdt niet heel fijn. Erg licht en gevoelloos, maar verder wel comfortabel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:29 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig Fleetport, morgen weer twee keer. En maandag ook al.
VAG-auto's zijn meestal goed, zolang je maar geen Polo Bluemotion mee hebt.
Nee, want je moet een OV hebben en die heb jij nu niet..quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:40 schreef Kasper1991 het volgende:
Hallo,
Ik ben zojuist gestopt met mijn studie Economie&Bedrijfseconomie op de Erasmus Universiteit in Rotterdam, en ik begin in september met de studie Verkeerskunde aan de NHTV in Breda. Misschien dat ik tussen nu en september deficiënties moet wegwerken.
In de tussentijd wil ik werken. Een baan als hiker lijkt me supervet. Is dit aan te raden?
Die dingen zijn zo erg. Ik zat er in een, ook redelijk nieuw, dat geluid joh. Net een tractor. Ik kon de radio er net boven uit horen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:11 schreef CvHof het volgende:
[..]
Bluemotion = Slowmotion. Pas een nieuwe meegekregen met 8km op de tellen en rijdt niet heel fijn. Erg licht en gevoelloos, maar verder wel comfortabel.
Fleetport Nieuwegein is goed om voor te rijden, best aardige man daar die alles regelt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |