Ach ja, laten we gewoon zeggen dat jij 100% ergens van overtuigd bent en dat ik dat (nog) niet ben.quote:
Ik vraag me af of er in de wetenschap een "100% overtuiging" bestaat. Je kunt nooit iets zeker weten. Je kunt alleen vaststellen dat een bepaalde theorie op een gegeven moment maar niet te falsificeren valt en dat ze een groot voorspellend vermogen heeft. Daarmee verkrijg je betrouwbare kennis.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:17 schreef VBlom het volgende:
[..]
Ach ja, laten we gewoon zeggen dat jij 100% ergens van overtuigd bent en dat ik dat (nog) niet ben.
Mooie muziek. Dit filmpje mag je best plaatsen in het topic 'Soul music' 'Het grote F&L video topic' voor latere referentie.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 02:40 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Mocht je het interesseren dan is hier een mooi filmpje:
Ah bedankt ik kreeg het even niet zo mooi verwoord.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:31 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er in de wetenschap een "100% overtuiging" bestaat. Je kunt nooit iets zeker weten. Je kunt alleen vaststellen dat een bepaalde theorie op een gegeven moment maar niet te falsificeren valt en dat ze een groot voorspellend vermogen heeft. Daarmee verkrijg je betrouwbare kennis.
laten we gewoon zeggen dat jij nog niet zo oud bent rn nog het een en ander aan algemene ontwikkeling kunt gebruiken. (dit is niet bedoeld als belediging. De reden dat je (nog) niet overtuigd bent is gebrek aan kennis, en daar is niks mis mee, we worden allemaal geboren met een schone lei, het duurt een hele tijd voor die een beetje opgevuld is. )quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:17 schreef VBlom het volgende:
[..]
Ach ja, laten we gewoon zeggen dat jij 100% ergens van overtuigd bent en dat ik dat (nog) niet ben.
Ik ben gewoon sceptisch en ik gooi niet al mijn hoop op één theorie.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:46 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
laten we gewoon zeggen dat jij nog niet zo oud bent rn nog het een en ander aan algemene ontwikkeling kunt gebruiken. (dit is niet bedoeld als belediging. De reden dat je (nog) niet overtuigd bent is gebrek aan kennis, en daar is niks mis mee, we worden allemaal geboren met een schone lei, het duurt een hele tijd voor die een beetje opgevuld is. )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door VBlom op 09-01-2011 00:12:03 ]
Je bent niet sceptisch; je snapt de wetenschappelijke methode niet.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:01 schreef VBlom het volgende:
[..]
Ik ben gewoon sceptisch en ik gooi niet al mijn hoop op één theorie.
Ik sta er altijd een beetje verbaasd naar te kijken hoe mensen op een academisch denkniveau een nog niet bewezen theorie voor 100% waarheid door laten gaan.
http://richarddawkins.net(...)-s-atlas-of-creationquote:Op zondag 9 januari 2011 19:56 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
www.allahexists.com
Tekenen in het heelal, tekenen op aarde, tekenen in de planten, tekenen in de dieren, overal zien we de tekenen van de Schepper.
Voor degene die zuiver nadenkt zijn de tekenen van God's bestaan in overvloed.
Linkdump?quote:Op zondag 9 januari 2011 20:23 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
http://richarddawkins.net(...)-s-atlas-of-creation
www.replytodawkins.comquote:Op zondag 9 januari 2011 20:23 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
http://richarddawkins.net(...)-s-atlas-of-creation
Wat vind jij bijvoorbeeld onzin?quote:Op zondag 9 januari 2011 20:36 schreef SpecialK het volgende:
Ik moet zeggen dat afgezien van al die onzin die Harun Yahyah uitspuwt over zaken waar hij geen verstand van heeft hij wel echt flink z'n best heeft gedaan op z'n filmreview over Spiderman II.
Quote eens iets van hem waar jij niet mee eens bent en waarom je het daar niet mee eens bent. Iemand 'een lul' vinden is wat vaag.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:42 schreef SpecialK het volgende:
Z'n hele insteek, WorldPeaceLeader.
Al z'n meningen komen vanuit de basis dat alles wel heeeeel toevallig is dat dingen zo perfect zijn zoals ze zijn. En dat alles zo gemaakt lijkt om ons bestaan te accomoderen.
De waarheid is echter andersom. Wij zijn zoals wij zijn omdat onze omgeving en ons universum toevallig zo in elkaar zit zoals het zit.
Het is net als een levende modderpoel die het gat observeert waarin het ligt en het wel heeeeeeel toevallig vind dat dat gat precies de goede vorm had om onzee vorm te bevatten.
Afgezien van het feit dat hij een vooringenomen lul is natuurlijk.
Wat klopt er dan niet aan? Dit is maar een kleine tekst over de Schepping van het oog namelijk.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:52 schreef SpecialK het volgende:
http://www.allahexists.com/human_body/human_body_08.php
Dit stukje bijvoorbeeld. Behe zou trots zijn. Mensen met enige kennis van zaken voelen echter slechts plaatsvervangende schaamte
Wel een erg dubieuze uitspraak. Je beweert: dat onze omgeving en ons universum zo toevallig in elkaar zit, omdat het zo is. Dit is echter een cirkelredenering of je bent niet duidelijk genoeg...quote:Op zondag 9 januari 2011 20:42 schreef SpecialK het volgende:
De waarheid is echter andersom. Wij zijn zoals wij zijn omdat onze omgeving en ons universum toevallig zo in elkaar zit zoals het zit.
Mee eensquote:Op zondag 9 januari 2011 20:42 schreef SpecialK het volgende:
Even afgezien van het feit dat Harun een vooringenomen lul is natuurlijk.
Leg zijn tekst eens naast dit stukje wetenschap:quote:Op zondag 9 januari 2011 20:57 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Wat klopt er dan niet aan? Dit is maar een kleine tekst over de Schepping van het oog namelijk.
www.harunyahya.com/books/science/miracle_eye/miracle_eye_02.php
Wat ik bedoelde is: Ons universum heeft een set eigenschappen waarbinnen wij zijn ontstaan. De eigenschappen zijn niet aan ons aangepast (met de mensheid als einddoel in gedachte). We zijn een bijproduct. En met bijproduct bedoel ik een resultaat uit dit universum naast ontelbare andere resultaten. Het feit dat we onszelf zo belangrijk vinden dat we van mening zijn dat alles om ons draait is daarintegen de illusie waar veel van dit soort types (zoals Harun) gretig gebruik maken.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wel een erg dubieuze uitspraak. Je beweert: dat onze omgeving en ons universum zo toevallig in elkaar zit, omdat het zo is. Dit is echter een cirkelredenering of je bent niet duidelijk genoeg...
Waarom is het toevallig dat onze omgeving en ons universum zo in elkaar zit, als ik het vragen mag?
Dit hoeft toch niet te betekenen dat het universum en onze omgeving toevallig zo is?quote:Op zondag 9 januari 2011 21:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is: Ons universum heeft een set eigenschappen waarbinnen wij zijn ontstaan. De eigenschappen zijn niet aan ons aangepast (met de mensheid als einddoel in gedachte). We zijn een bijproduct. En met bijproduct bedoel ik een resultaat uit dit universum naast ontelbare andere resultaten. Het feit dat we onszelf zo belangrijk vinden dat we van mening zijn dat alles om ons draait is daarintegen de illusie waar veel van dit soort types (zoals Harun) gretig gebruik maken.
De beredenatie is verkeerd om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |