abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 november 2018 @ 09:47:26 #51
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183159594
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:39 schreef Lothiriel het volgende:
Heb dit topic nu even gelezen & het bestaat al bijna 10 jaar nu en in elk bericht staat dat de vulkaan gaat uitbarsten en het is nog steeds niet gebeurd

Heb zo het idee dat ze er weinig over weten en snappen en dus maar wat onheilsberichten de wereld in slingeren. Als het gebeurt dan gebeurt het he, de mens kan een vulkaanuitbarsing niet stoppen
10 jaar is naar verhouding een paar seconden voor een vulkaan.
And so is the past
  donderdag 15 november 2018 @ 10:02:34 #52
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183159866
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:47 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

10 jaar is naar verhouding een paar seconden voor een vulkaan.
Weet ik, maar dat maakt juist dat onheilberichten geen enkel nut hebben :) Je kan Napels niet ontruimen, dus we moeten gewoon hopen dat de vulkaan zich nog een paar honderd jaar stilhoudt wat gewoon realistisch is gezien de tijdspannes waarover we spreken hier.

Maar goed, da's m'n persoonlijke mening :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183159961
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:39 schreef Lothiriel het volgende:
Heb dit topic nu even gelezen & het bestaat al bijna 10 jaar nu en in elk bericht staat dat de vulkaan gaat uitbarsten en het is nog steeds niet gebeurd

Heb zo het idee dat ze er weinig over weten en snappen en dus maar wat onheilsberichten de wereld in slingeren. Als het gebeurt dan gebeurt het he, de mens kan een vulkaanuitbarsing niet stoppen
In bijna alle artikelen staat ook dat het gaat gebeuren maar dat het ook over 200 jaar kan gaan gebeuren :) In 2020 zou een zogenaamde "tusseneruptie" kunnen plaatsvinden. (Zie artikel Volkskrant vandaag die ik niet ga (mag) linken). Een eruptie op kleinere schaal maar de grote klapper zou over enkele honderden jaren zo maar kunnen. Op de schaal van een supervulkaan is dat 'best dichtbij'.
  donderdag 15 november 2018 @ 10:18:42 #54
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183160101
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

In bijna alle artikelen staat ook dat het gaat gebeuren maar dat het ook over 200 jaar kan gaan gebeuren :) In 2020 zou een zogenaamde "tusseneruptie" kunnen plaatsvinden. (Zie artikel Volkskrant vandaag die ik niet ga (mag) linken). Een eruptie op kleinere schaal maar de grote klapper zou over enkele honderden jaren zo maar kunnen. Op de schaal van een supervulkaan is dat 'best dichtbij'.
Oke fair enough :) Interessant is het zeker! Een eruptie lijkt me wel cool om te kunnen observeren maar niet als het zo veel dood en verderf zou zaaien. Klinkt wel als iets waar ik me verder in wil verdiepen, had eerlijk gezegd nog nooit over deze grotere caldera vulkaan gehoord
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183160145
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:12 schreef Frutsel het volgende:
Scientists do not say that a large eruption is imminent—but they do suggest that current conditions at Campi Flegrei indicate one could happen at "some undetermined point in the future."
Ik durf deze uitspraak ook gerust te doen over alle andere vulkanen ter wereld, actief of niet..

En dan klopt ie ook nog gewoon.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183160438
quote:
2s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Oke fair enough :) Interessant is het zeker! Een eruptie lijkt me wel cool om te kunnen observeren maar niet als het zo veel dood en verderf zou zaaien. Klinkt wel als iets waar ik me verder in wil verdiepen, had eerlijk gezegd nog nooit over deze grotere caldera vulkaan gehoord
Had ik ook hoor.. tot een jaar of wat terug... ik kende alleen Etna en Big Brother Vesuvius.. maar schijnbaar ligt er nog een groter gevaar op de loer daar :D
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:32:59 #57
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_183201319
Ik blijf het toch maar raar vinden dat er zoveel mensen midden in een actieve vulkaan wonen. Je ziet de gassen of de borrelende modder op meters van hun huizen. Ondanks alle onderzoek zou die vulkaan zomaar morgen voor problemen kunnen zorgen. Ik zou er niet willen wonen.
pi_183601837
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:39 schreef Lothiriel het volgende:
Heb dit topic nu even gelezen & het bestaat al bijna 10 jaar nu en in elk bericht staat dat de vulkaan gaat uitbarsten en het is nog steeds niet gebeurd

Heb zo het idee dat ze er weinig over weten en snappen en dus maar wat onheilsberichten de wereld in slingeren. Als het gebeurt dan gebeurt het he, de mens kan een vulkaanuitbarsing niet stoppen
Tja,waar lijkt dat ook weer op??Hmmmmmmmm!Oja de klimaathysterie..
  zaterdag 8 december 2018 @ 10:52:24 #59
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183602176
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 10:29 schreef Galantfan het volgende:

[..]

Tja,waar lijkt dat ook weer op??Hmmmmmmmm!Oja de klimaathysterie..
Heb jij vakantie op de fp?
And so is the past
pi_183602200
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 december 2018 10:52 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Heb jij vakantie op de fp?
Hoezo?Moet dat?
  zaterdag 8 december 2018 @ 10:54:40 #61
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183602219
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 10:53 schreef Galantfan het volgende:

[..]

Hoezo?Moet dat?
Zie je niet vaak op het forum. :+.
And so is the past
pi_183602230
Daarom mag ik er toch wel op reageren?
  Moderator zaterdag 8 december 2018 @ 12:47:50 #63
8781 crew  Frutsel
pi_183603861
Ja en laten we het dus maar over de vulkaan hebben en niet over randzaken :)
pi_183732936
Vesuvio code groen Base en Campi flegrei code Geel Attenzione

Deze website registreert alles live
http://meteovesuvio.altervista.org wel in het Italiaans
pi_183762975
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 10:29 schreef Galantfan het volgende:
Oja de klimaathysterie..
Terwijl dat een vaststaand iets is en duidelijk al zichtbaar is. Heel wat anders dus hou die onzin bij je svp. Je klinkt net als Trump (en dat wil je niet).
pi_183763107
Al heel wat jaren geleden mooie documentaire over gezien op National Geographic.
Zou grote problemen geven in heel Europa als deze een klapper gaat geven.

Maar wat hier ook al gezegd is moet je het zeker met supervulkanen op een heel andere tijdsschaal bekijken. ''Dichtbij'' is in die tijdsschaal geen week ofzo.
Net als dat een jonge ster geen 20 jaar oud is. Dat vergeten veel mensen nog wel eens.
Daardoor gaan mensen veel berichten over een ''naderende uitbarsting'' al snel als paniekzaaien zien en andere berichten niet meer geloven, wat een groot probleem kan zijn.

Daarmee heb je ook een ander probleem te pakken. Napels. Je kunt die stad niet even oppakken en in het Noorden van Italie gaan plaatsen. Wanneer moet je het bevel tot ontruiming geven?
Zelfs een grote zwerm zwaardere aardbevingen en een zwellende caldera is geen alarm voor een uitbarsting binnen een week.
Er zijn zoveel onzekerheden, zoveel risico's. Maar je wilt zeker niet te laat een stad als dat ontruimen want dan ben je echt de klos.
Doe je het te vroeg dan heb je ook een probleem.

Erg boeiend om dingen over te onderzoeken.
pi_183763753
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 13:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Terwijl dat een vaststaand iets is en duidelijk al zichtbaar is. Heel wat anders dus hou die onzin bij je svp. Je klinkt net als Trump (en dat wil je niet).
Oja?Zeker van de grafieken van de IPCC?Wat een POLITIEKE organisatie is,geen wetenschappelijke!Alleen opgericht om te PROBEREN om de waanzin van de z.g. CO 2 toename om te zetten in de verdeling van geld over de wereld,meer niet!Ze hebben zelf dat gezegd.Heeft niets met milieu te maken.
pi_183765235
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 14:05 schreef Galantfan het volgende:

Oja?Zeker van de grafieken van de IPCC?Wat een POLITIEKE organisatie is,geen wetenschappelijke!Alleen opgericht om te PROBEREN om de waanzin van de z.g. CO 2 toename om te zetten in de verdeling van geld over de wereld,meer niet!Ze hebben zelf dat gezegd.Heeft niets met milieu te maken.
Ik ben milieukundige xD.
Juist de wetenschap toont heel duidelijk aan dat het duidelijk zo is. Maar ja er bestaan altijd van die Trump figuren die het niet willen aannemen omdat ze de aarde willen blijven uitbuiten om vooral economische redenen.
Ontkennen er van is gewoon waanzin.
pi_183765406
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:32 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ik blijf het toch maar raar vinden dat er zoveel mensen midden in een actieve vulkaan wonen. Je ziet de gassen of de borrelende modder op meters van hun huizen. Ondanks alle onderzoek zou die vulkaan zomaar morgen voor problemen kunnen zorgen. Ik zou er niet willen wonen.
Steden zijn van oudsher gebouwd bij vulkanen vanwege de vruchtbare grond.

Ik ken geen stad ter wereld die leeg staat vanwege natuurgevaren. Alleen economische redenen zorgen ervoor dat steden verdwijnen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184231631
Zojuist een aardbeving in de Vesuvius kracht 2.7 de vorige was een 2.4 en daarvoor 2.0



[ Bericht 3% gewijzigd door blids op 06-01-2019 00:15:59 ]
pi_184231723

pi_185849512
De Vesuvius is er erg onrustig Zwerm aardbevingen aan de gang

De aardbevingen zwerm zet zich door, Er wordt nu continu geüpdatete over de Vesuvius




[ Bericht 9% gewijzigd door blids op 25-03-2019 21:54:34 ]
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 22:25:07 #73
8781 crew  Frutsel
pi_185850883
Wat is er anders dan? Zie geen extra nieuws of tweets over de activiteit daar?
pi_185852406
De vele aardbevingen in korte tijd wat begon op 23 maart, vanavond waren er 80 aardbeving zwerm in 50 minuten,het duidt op magma verplaatsing, aardbeving zwem doet zich voor op paar 100 meter en 2 kilometer in het krater gebied,

Mogelijk wordt er opgeschaald naar 2 code Geel attenzione zelfde als Campi Flegrei als de aardbeving zwerm blijft aanhouden
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 12:04:35 #75
8781 crew  Frutsel
pi_185894978
@blids

quote:
Vesuvius earthquakes are no reason to worry
Since about Oct last year (2018), the number of registered micro-quakes under the volcano seems to have increased. Small swarms of tiny quakes have been reported more frequently in various media and can be seen on the published data of the volcano observatory.
One such small swarm can e seen ongoing at the moment, but its significance is highly questionable:

1 They do not carry a signature of magma movement at depth: All are very shallow (0-2 km typically) and extremely small, rarely exceeding magnitude 1 (and no single quake has reached magnitude 3 during more than a year!). Most of them are either caused by human activities in the vicinity of the volcano, while others are from the volcano's normal behavior in its current dormant stage: small adjustments of fluid pressure in the upper hydrothermal system or other factors near the surface, but not magma movements in the deeper reservoir.

2 The visible increase is likely also an artifact caused by improved monitoring devices - earlier, such small tremors could not have been recorded. Vesuvius is probably the most monitored volcano in the world and even the tiniest earth movement is being recorded today.

3 The Volcano Observatory which has a very close eye on the volcano emphasizes repeatedly that the volcano is currently quiet and in normal state. Interpreting these events otherwise should be considered fear-mongering without justified cause.

While it is utmost important to closely monitor a volcano such as Vesuvius, it should be stressed that these quakes are no sign of an impending eruption and are not a reason to worry in particular. Although the volcano almost certainly will erupt again in some future (which could be decades to centuries from now), there is no other sign that Vesuvius is currently becoming more restless.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')