Waar kan ik die kijken man?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:10 schreef LukaLaban het volgende:
Profesionalac! Vind ik persoonlijk de beste film die er is
Dit doet mij denken aan wat mijn (Turkse) overgrootmoeder ooit 's dergelijks heeft gedaan met mij maar dan met zout en een mesquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:32 schreef damirovic het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral te vinden is in Sandzak. Mischien wel van de turken overgewaaid, ik weet het niet. Het is een ritueel waarbij een vrouw je geneest van een schrik, vloek oid. Ik onderging het vroeger toen ik klein was, dus ik dacht er niet echt over na. Mensen praten er gewoon niet over.
De vrouw heeft een stuk tin die legt ze op een lepel in een oven om het te laten smelten. Daarnaast heeft ze een kom gevuld met water en een doekje. Ze smeert wat water over je ledematen en bidt tegelijkertijd.
Als het tin gesmolten is, laat ze het vallen in de kom met water. Een doekje moet je hoofd bedekken als ze het laat vallen in water (reden niet bekend). Doordat de hete tin in aanraking komt met water zal het een vaste vorm aannemen. Uit die vorm kan ze vertellen wat er aan de hand is met je. Ook zegt ze wat je in de komende tijd moet gaan doen om zo te genezen van een of andere kwaal.
Ik heb het in grote lijnen uitgelegd, maar het is iets ingewikkelder.
Bovendien heeft dit ritueel een islamitische en een christelijk orthodoxe 'versie.'
Nergens te vinden? Ik heb de dvd een paar jaar terug op de gok gekocht en was daar zeer blij mee. 't Is geen gangster of oorlogsfilm (nou ja beetje wel) maar vind m wel masterquote:
Crna macka, beli macor (moet je wel van houden) en No Man's Land.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:56 schreef Sandrvich het volgende:
Inderdaaaaaaaaaaddd...
Iemand nog tips voor films uit het joegoslavische gebied?
Je spreekt het zo uit he Tsjewaptsjitsji... de V is een W bij ons.quote:
Wat betekent het eigenlijk? In het Turks is het antwoordkuiken of zoquote:Op maandag 31 januari 2011 15:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je spreekt het zo uit he Tsjewaptsjitsji... de V is een W bij ons.
Maar meestal zeggen we Cevape.
Geen idee eigenlijk..quote:Op maandag 31 januari 2011 17:35 schreef msnk het volgende:
[..]
Wat betekent het eigenlijk? In het Turks is het antwoordkuiken of zo
Ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd..quote:Op maandag 14 februari 2011 16:41 schreef ecktebaas het volgende:
Bazenleger zal dit worden als het echt gebeurt.
http://www.dnevniavaz.ba/(...)drava-bive-SFRJ.html
Ik ook niet, ook is avaz enige die dit bericht, Vecernji of Oslobodjenje zegt er niks over.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd..
Ehmm je kent waarschijnlijk No mans land en Grbavica, maar er is een nieuwe film van de zelfde regisseur van Grbavica (de film heet Na putu). Daarnaast is er ook nog Snijeg ( uit 2008).quote:Op maandag 10 januari 2011 22:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Geen mooie drama's zonder horror/thriller?
quote:
Kijk, zijn soort van accenten.quote:
aah oke, maar waarom is die Bosnische Wiki zo lelijk man..quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:16 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
[..]
Kijk, zijn soort van accenten.
http://hr.wikipedia.org/wiki/Ekavski_govor
http://bs.wikipedia.org/wiki/Ijekavski_govor
http://sr.wikipedia.org/w(...)BE%D0%B2%D0%BE%D1%80
Omdat Bosnisch, Golf en Wunderbaum.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
aah oke, maar waarom is die Bosnische Wiki zo lelijk man..
Bosanka..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:04 schreef Oostblokker het volgende:
mijn ouders komen uit travnik en familie uit lublin (POLEN)
Maar ik hoorde dat je een zigeuner bent en vanwaar zoveel make-up, het maakt je lelijk..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:42 schreef Oostblokker het volgende:
[..]
ja logisch : P met pools bloed ook ben wel trots op
Ouch, jij durft...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Maar ik hoorde dat je een zigeuner bent en vanwaar zoveel make-up, het maakt je lelijk..
Ouch, jij durft..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:52 schreef 100% Tukker het volgende:
Ik vind je wel een lekker neuksletje hoor, Oostblokker...
Welkom, jammer alleen dat jullie taal zo verschilt..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:02 schreef Kreator het volgende:
Kosovaar hier. Leuk topic.
En uiteraard wens ik een groot Kosovo, van Denemarken tot Griekenland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |