De mediaserver converteert (transcode) het bestand in kwestie naar een formaat dat de tv kan afspelen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:27 schreef tsijben het volgende:
Er is nu iets dat ik niet goed snap over DNLA, maakt het dus wat uit welke software je op je pc hebt?
Ik was in de waan dat de tv gewoon de harde-schijf van de pc 'gebruikt' om hier de film van te downloaden, in zijn eigen buffer te zetten en dan af te spelen.
De nederlandse wiki had er niet echt wat over, en de engelse begrijp ik helaas even niet
[..]
Welk OS en welke DLNA mediaserver ???quote:Het nadeel bij mijn Samsung C6000 is dat hij via DLNA de mkv's niet afspeelt..
Tamelijk hilarisch aangezien het via USB gewoon wel gaat en ik ze ook gewoon op de pc kan afspelen.
Nóg leuker wordt dat wanneer ik .avi achter de bestandsnaam zet, dat hij de blurays dan wel afspeelt.
PS. Welke tv is het eigenlijk? Want volgens mij heb ik dezelfde en dan ga ik dit topic sowieso goed volgen.
DVD formaat is veel beschikbaar als download, daarom handig dat het afgespeeld kan worden.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:36 schreef tsijben het volgende:
Ik gebruik hiervoor Windows 7 met hun standaard mediasoftware (Windows Media Player blijkbaar)..
Maar de EU40C6000 geeft ook aan dat MKV's alleen via de USB werken.
Heel stom en tegelijkertijd weer leuk dan wel dat .avi erachter zetten alles oplost
De volgende vrije dagen ga ik ervoor zorgen dat ondertiteling werkt!
edit:
Zojuist even Serviio gedownload, de MKV's hoeven nu niet aangepast te worden
Morgenavond dan toch effe naar de SRT kijken, dit hoort het blijkbaar te doen door in Serviio het juiste profiel te kiezen én door de SRT dezelfde naam te geven.
Daarnaast snap ik het dvd-verhaal trouwens niet, welke toegevoegde waarde heeft dat? Waarom dus niet direct downloaden als één filmbestand? Die hoofdstukindeling is toch niet zo belangrijk..
PS. Maakt het wat uit of ik voor de DLNA een cat5 of cat6 gebruik? (met een gigabit router)
Leve de ssh-client op mijn android...quote:Op maandag 7 februari 2011 01:06 schreef tsijben het volgende:
Ahaa, mooi dat die 100 mbit werkt.
Vanavond trouwens de SRT getest, en het werkt perfect.
Gewoon zelfde naam geven met .SRT en Serviio zet het onder de film er bij.
Uiteraard wel altijd op de pc kijken of het de goede isde eerste keer mocht ik terug de trappen op om zo andere subs te pakken.
Hier idem. De DECA die ik gebruik om mijn coaxiaal aangesloten satellietreceivers op het netwerk (en internet) te krijgen, is 200 Mbit/s maar half duplex (want tja... coaxiale kabel). Effectief is dat dus ook 100 Mbit/s, en HD in 1080p speelt prima af. Alleen als mijn PC tijdens het afspelen zelf een taak gaat uitvoeren (zoals de wekelijkse backup, scheduled defrags, dat soort zaken) dan kan ik het beter bij 720p houden.quote:
Hoi Machado,quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:47 schreef Machado het volgende:
Hallo Joooo-pi,
Ik een Synology NAS DS211-J gekoppeld aan een samsung led tv via DLNA en loop tegen allemaal problemen aan wanneer ik een film wil afspelen.
Ik heb helaas niet veel/geen verstand van linux taal en weet dus niet hoe ik Serviio moet installeren.
Zou jij mij misschien kunnen helpen met het configureren van Serviio op mijn Synology NAS DS211J?
M.v.g.
Machado
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |