Wat voor content kun je dan afspelen? Alleen muziek, of ook films(zo ja wat voor types).quote:Op maandag 3 januari 2011 19:58 schreef Thomashorst het volgende:
Zelf gebruiken wij hier upnp al jaren als middel ommuziek van de pc naar de stereo te streamen.
Mijn vader gebruikt daar Alegro voor (omdat itunes) en ik gebruik Fuppes die mij altijd erg goed bevallen is!
ok, dus misschien toch maar weer mediatomb installeren en in de config-file de aanpassingen voor de samsung tv doenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:10 schreef Thomashorst het volgende:
Ik kan met Fuppes ook video streamen naar onze mediaplayer, pakt heel erg veel formaten maar dit ligt ook aan de door jou geïnstalleerde codec's
http://fuppes.ulrich-voelkel.de/
Moet wel opmerken dat Mediatomb over het algemeen toch wel als een van de betere word gezien (samen met twonky en nog een aantal)
Met Playon.TV is het WEL mogelijk om .vob te spelen, maar NIET om .iso te spelen. Maar wederom, dat is een betaald product en draait onder Windows.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:18 schreef Joooo-pi het volgende:
Is het mogelijk om dvd-bestanden (.vob of .iso) te streamen?
Klinkt erg goed allemaal. Die functionaliteit zoek ik dus eigenlijk ookquote:Op maandag 3 januari 2011 21:02 schreef maartena het volgende:
Ik heb een vergelijkbare setup..... nou ja, ongeveer. Ik heb een satelliet provider voor mijn televisiebenodigdheden, en ik heb twee televisies, elk met een decoder. Beide decoders zijn op netwerk/internet aangesloten, middels 1 module elders in het netwerk die de voor data geschikte coaxiale kabels die langs de twee TV's en de schotel gaan aan te sluiten op mijn netwerk met een ethernet kabel in mijn router.
De twee satelliet decoders zijn DLNA compatible, en vinden zelf DLNA servers op het netwerk. Ik heb aardig wat reviews gelezen, en heb uiteindelijk besloten voor een betaald product: Playon.TV
Deze software is geïnstalleerd op mijn altijd aanstaande Windows 7 PC, waarin 4 harde schijven zitten, waaronder een 2 TB schijf die ik een beetje als "dedicated" heb aangewezen voor media bestanden. Met behulp van de "LocalFiles" plugin kan ik vervolgens al die bestanden benaderen en afspelen. Werkt uitstekend, zelfs voor HD bestanden van 720p - Ik heb de 1080p bestanden nog niet geprobeerd, maar heb van het weekend samen met de vrouw gezellig een Harry Potter marathonnetje gedaan van de eerste 6 films.
Het leuke van deze software is dat er ook een "UitzendingGemist" plugin voor is, wat voor mij in de VS enorm ideaal is. Ik kan nu met enkele afstandsbedieningknoppen "Boer Zoekt Vrouw" of Blik op de Weg" op de buis toveren..... of het 20:00 Journaal. Ook heb ik een plugin voor online TV stations. Ik heb hier bijvoorbeeld de Amerikaanse versie van CNN, maar kan met een plugin ook genieten van CNN International, BBC World, Sky News en diverse andere stations - en de kwaliteit is erg goed van die streams moet ik zeggen.
Maar ik doe het dus allemaal in een Windows omgeving. Wat voor software de DirecTV decoders draaien weet ik niet, maar alles speelt goed af op zowel de HDDVR in de woonkamer, als op de HD decoder in de bibliotheek-in-wording (moet nog wat klussen hier). Maar ik ben dus redelijk gecharmeerd van DLNA, en het was het mij wel waard om een degelijk programma te kopen om het allemaal goed werkend te krijgen. Maar ja, ik ben ook niet iemand waarbij iets perse gratis MOET, het mag best een beetje kosten als het me dat waard is.
De ontvanger moet in ieder geval krachtig genoeg zijn (ingebouwde CPU) om de aangeleverde stream te kunnen afspelen, maar bij DLNA gaat dat meestal wel goed. Bij de Playon.tv software die ik gebruik is het voornamelijk de server die fatsoenlijke specs moet hebben.... een beetje Core 2 Duo die HD kan decoden naar een DLNA compatible stream is wel vereist, tenzij je alleen maar divxjes wil afspelen, die op een fatsoenlijk HD scherm totaal niet tot hun recht komen natuurlijk.... net zoals je geen VHS videobanden gaat afspelen, wil je voor een setup als deze natuurlijk op z'n minst 720p .mkv bestanden afspelen.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:15 schreef Joooo-pi het volgende:
In hoeverre bapaalt de software van de ontvanger van de stream (bij mij dus de tv) de mogelijkheden? Wat ik me afvraag is welk deel van het afspelen doet de tv en welk deel de media-server...
PS3 server keek wel netjes in de ISO en toonde en aantal keren title1, title2 en title3 en op een gegeven moment kreeg ik wel de anti-piracy warning in beeld, wat hoopvol was. Daarna kon ik geen beeld meer krijgen.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:30 schreef vanBoeschoten het volgende:
Oh ik lees ook even mee... Ben hier ook een tijd mee bezig geweest en wilde ook ISO's afspelen.. Dacht dat t met die PS3 server wel ging... Alleen trok m'n laptop of LAN dat niet...
Ziet er goed uit!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 02:39 schreef maartena het volgende:
Ik heb trouwens even een diagrammetje gemaakt.... voor een ander forum waar ik lid van ben in de VS, maar wellicht ook toepasselijk op dit topic vanwege DLNA. DirecTV is een Amerikaanse satellietprovider, even voor de duidelijkheid.
[ afbeelding ]
Dat is vreemd..... in principe is het DLNA protocol helemaal niet op de hoogte van hoe de route van/naar de TV gaat, zelfs TCP/IP zelf als basis protocol weet binnen een netwerk niet over hoeveel switches het gaat. Switching/routing gaat over de laagste protocol laag, en geen enkel protocol zou daar iets mee te maken moeten hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:18 schreef Clupea het volgende:
Bij mijn Samsung TV werkt DLNA alleen goed als de TV in dezelfde router/switch geprikt zit als de PC. Er mag dus geen extra switch tussen zitten.
Geen probleem, en dank je.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:08 schreef Joooo-pi het volgende:
Ziet er goed uit!
Bedankt voor je info!
Misschien had ik die trailerbestanden weg moeten gooien, dan?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:51 schreef maartena het volgende:
Lijkt me dat de VOB support niet overweg kan met een DVD die meerdere films bevat.... de trailers zullen waarschijnlijk als eerste worden aangesproken in de VOB
Ik zou toch eens moeten testen of mijn setup met PlayOn daar beter meer overweg kan.... Maar ik download meestal alleen de 720p H.264 bestanden, die zijn imho beter van kwaliteit dan DVD, en ongeveer gelijk qua grootte.
Zou ik wel eerst even een DVDtje moeten downloaden.
goeie editquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:51 schreef maartena het volgende:
...
EDIT: - Ik heb even research gedaan..... de manier waarop DLNA werkt is dat het de codecs gebruikt die op de PC aanwezig zijn, en vervolgens LIVE de boel decodeerd naar een videostream die je DLNA apparaat kan afspelen. De support voor chapters, etc, is hierbij niet inbegrepen.
Je hebt dus in dit geval de volgende keuzes, als je met DLNA wil werken:
1) download de film in een andere bestandsvorm. (MKV voor 720p HD bijv.)
2) download een "geripte" DVD met ALLEEN de film, zonder menu's, extra's, trailers, etc.
3) Pas de DVD zelf aan met iets als DVDShrink, en sloop de trailers eruit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |