Gewoon bij deel 1 beginnen met terug lezen. Alles is al lang gezegd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:19 schreef xenobinol het volgende:
Goedemiddag bankslaven,
................Het is stil.... erg stil... geen slecht nieuws is goed nieuws?
Binnen 5 jaar zitten we in een enorme grondstoffen crisis. Energiekosten zullen sky high gaan, allemaal het gevolg van toenemende vraag en het haperende beleid om tijdig alternatieven te ontwikkelen en produceren. De huidige crisis is nog maar het voorafjequote:'Olieprijs is bedreiging voor economisch herstel'
AMSTERDAM - De huidige hoge prijs voor olie is een bedreiging voor het ecomisch herstel in 2011. Dat zegt de belangrijkste econoom bij het International Energy Agency (IEA) tegen de Financial Times.
"Als de olieprijs nog meer stijgt, zal alles - van de handelsbalans tot de consumentenuitgaven - worden aangetast", aldus econoom Fatih Birol van de IAE.
Volgens de krant zet deze uitspraak de olieproducerende landen, verenigd in de OPEC, onder druk om de productie te verhogen en daarmee de prijs te drukken.
De prijs van een vat olie is woensdag iets minder dan 93 dollar. Dat is ruim 20 dollar duurder dan een half jaar geleden. De gemiddelde prijs over 2010 bedroeg bijna 80 dollar per vat. Dat is het op een na hoogste jaargemiddelde ooit gemeten.
Minder afhankelijk
De importkosten van olie voor landen die zijn aangesloten bij de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) zijn in het afgelopen jaar met 30 procent gestegen tot 790 miljard dollar. Dat staat gelijk aan een half procent van het BNP van de OESO-landen.
Volgens Birol zullen olieconsumerende staten moeten proberen minder afhankelijk te worden van olie. Uit cijfers van de IEA blijkt dat de olierekening van de Europese Unie in 2010 steeg met 70 miljard dollar. Dat is meer dan het begrotingstekort van Griekenland en Portugal samen.
Tevreden
De OPEC-landen maakten half december bekend het productieniveau voorlopig niet aan te passen. Het kartel liet weten tevreden te zijn met de toenmalige prijs van 88 dollar, die volgens de olieëxporterende landen het gevolg is van het wereldwijde ecnomische herstel en het vroegtijdig invallen van de winter. De prijsstijging zou volgens de OPEC-landen slechts tijdelijk zijn.
Birol denkt daar echter anders over. "In 2010 werden de alarmklokken geluid en in 2011 zou de olieprijs ons kunnen leiden naar dezelfde financiële crisis als die in 2008."
De IEA werd in de jaren zeventig opgericht om weerstand te bieden tegen de groeiende invloed van de OPEC.
Bron: nu.nl
Voor de nieuwe volgers van deze reeks is het wel van belang dat ze met grote regelmaat op het gevaar van de woningmarkt worden gewezenquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:23 schreef HansvD het volgende:
[..]
Gewoon bij deel 1 beginnen met terug lezen. Alles is al lang gezegd.
Ach dan gaan we weer gezellig met meerdere mensen in huizen wonen om zodoende de kosten te drukken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Binnen 5 jaar zitten we in een enorme grondstoffen crisis. Energiekosten zullen sky high gaan, allemaal het gevolg van toenemende vraag en het haperende beleid om tijdig alternatieven te ontwikkelen en produceren. De huidige crisis is nog maar het voorafje
Michael Moore verhaaltjes waarin alleen de angsthazen nog geloven. Jij zou toch beter moeten weten dat dit aangestookte verhaaltjes zijn om de kunstmatig hooggehouden energieprijzen te verantwoorden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Binnen 5 jaar zitten we in een enorme grondstoffen crisis. Energiekosten zullen sky high gaan, allemaal het gevolg van toenemende vraag en het haperende beleid om tijdig alternatieven te ontwikkelen en produceren. De huidige crisis is nog maar het voorafje
Gewoon weer terug mijn grot in of anders een plaggenhut bouwen in het hoogveenquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach dan gaan we weer gezellig met meerdere mensen in huizen wonen om zodoende de kosten te drukken.
Realiseer je wel dat ze die grondstoffen ook nodig hebben om huizen te bouwen. Dat zijn die huizen waarvan jij hoopt dat de markt zou instorten. Wanneer de grondstoffen te duur worden gaart er gewoon helemaal niet meer gebouwd worden.
Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:36 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Michael Moore verhaaltjes waarin alleen de angsthazen nog geloven. Jij zou toch beter moeten weten dat dit aangestookte verhaaltjes zijn om de kunstmatig hooggehouden energieprijzen te verantwoorden.
Dus er zijn voldoende fossiele brandstoffen tot in de lengte der dagen? Als je dat gelooft heb je pas echt een plaat voor je hoofdquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:36 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Michael Moore verhaaltjes waarin alleen de angsthazen nog geloven. Jij zou toch beter moeten weten dat dit aangestookte verhaaltjes zijn om de kunstmatig hooggehouden energieprijzen te verantwoorden.
De grondstoffen turf/veen hebben we toch al flink uitgeput in nederland.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:39 schreef xenobinol het volgende:
Gewoon weer terug mijn grot in of anders een plaggenhut bouwen in het hoogveen![]()
Om de laatste olie zal gevochten worden en de prijs van een liter olie wordt 100 liter bloedquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:39 schreef Basp1 het volgende:
Aangezien onze hele wereld draait op goedkope olie verwacht ik net zoals xeno nog wel vreemde stuiptrekking van de markten en /of vreemde gedragingen van verslaafde landen.
Dat geldt voor al jouw stellingen. Misschien omdat ze allemaal zo ongefundeerd en ononderbouwd zijnquote:
Mosterd na de maaltijd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:19 schreef xenobinol het volgende:
Aan de vrije burgers in dit land, doe uw burgerplicht, koopt vooral niet![]()
En natuurlijk zal het opraken van de olie alleen huizenbezitters treffen. Huurders zijn immers totaal niet afhankelijk van de olie...........quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus jij gelooft dat er zoveel fossiele brandstoffen zijn dat we daar nog honderden jaren mee vooruit kunnen? Denk jij werkelijk dat oliemaatschappijen voor de lol op een paar kilometer diepte een gat in de aardbodem gaan boren? Olie zal alleen maar duurder en duurder worden, de energievoorziening wordt het grote probleem voor de zeer nabije toekomst. Het probleem is dat dit een enorme weerslag gaat geven op de economie, wees er maar niet zo zeker van dat jij van werk voorzien bent voor de looptijd van je hypotheek.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:46 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat geldt voor al jouw stellingen. Misschien omdat ze allemaal zo ongefundeerd en ononderbouwd zijn
De stelling dat olie tegen de top aan zit, de vraag daarnaar toe nog steeds toeneemt en we als menheid nog niet veel aan gedaan hebben aan alternatieven daar ga ik wel in mee bij xeno.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:46 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat geldt voor al jouw stellingen. Misschien omdat ze allemaal zo ongefundeerd en ononderbouwd zijn
Huurders kunnen heel makkelijk een hutje op de hei bouwen zonder lastig gevallen te worden door de bankquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:55 schreef Freak188 het volgende:
[..]
En natuurlijk zal het opraken van de olie alleen huizenbezitters treffen. Huurders zijn immers totaal niet afhankelijk van de olie...........
Tegen die tijd kun je ook plekje bij mij in de tuin huren hoor. Ik ben niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef xenobinol het volgende:
Huurders kunnen heel makkelijk een hutje op de hei bouwen zonder lastig gevallen te worden door de bank
Als de olie opraakt en er is geen degelijk alternatief, dan is het afbetalen van je hypotheek wel het laatste probleem van deze wereld. Trust me.. zonder olie gebeurd er niks en knappe bank die toch probeert geld te innen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Huurders kunnen heel makkelijk een hutje op de hei bouwen zonder lastig gevallen te worden door de bank
Huren? Op de hei is het gratisquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Tegen die tijd kun je ook plekje bij mij in de tuin huren hoor. Ik ben niet zo moeilijk.
True.... maar door de hoge woonlasten blijft er heel weinig besteedbaar inkomen over om te investeren in alternatieve energie. Ik ben ooit eens bij een lezing van Wubbo Ockels geweest en die begreep maar niet waarom mensen op de prijs van een woning van 2 ton geen 20k kunnen vinden om te investeren in duurzame energie opwekking en besparing. De meeste mensen leven in een droom en hebben geen besef van datgene wat gaat komen nl. 'de armoede'. En het had allemaal voorkomen kunnen worden als mensen wat meer hun verstand zouden gebruikenquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:07 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Als de olie opraakt en er is geen degelijk alternatief, dan is het afbetalen van je hypotheek wel het laatste probleem van deze wereld. Trust me.. zonder olie gebeurd er niks en knappe bank die toch probeert geld te innen.
Ja. Want de hei is van niemand...quote:
Ik ben lid van natuurmonumentenquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. Want de hei is van niemand...
Persoonlijk ben ik wel degelijk paraat op het feit dat we nu in een ontzettende welvaart leven en dat het ook ineens een stuk minder kan zijn. Afhankelijkheid van olie is daarbij een belangrijk gegeven, helemaal omdat ik in de luchtvaart werk... zonder kerosine geen vluchten... bio-fuel is nog lang geen alternatief.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
True.... maar door de hoge woonlasten blijft er heel weinig besteedbaar inkomen over om te investeren in alternatieve energie. Ik ben ooit eens bij een lezing van Wubbo Ockels geweest en die begreep maar niet waarom mensen op de prijs van een woning van 2 ton geen 20k kunnen vinden om te investeren in duurzame energie opwekking en besparing. De meeste mensen leven in een droom en hebben geen besef van datgene wat gaat komen nl. 'de armoede'. En het had allemaal voorkomen kunnen worden als mensen wat meer hun verstand zouden gebruiken![]()
Noem het natuurlijke selectie.... het westen gaat gewoon erg lijden onder de 'remmende voorsprong' , ik pak mijn biezen nog eens en vertrek naar betere oorden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |