abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93526778
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:42 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

Weet iemand trouwens nog een goedkoop adresje voor een berg letters (stickers)? Die zijn bijna op en meestal zijn ze een paar euro per vel, maar soms zijn er weleens aanbiedingen op vreemde plekken.
Kruidvat 8-) Deze week in de aanbieding. 192 stuks voor 1,99!
pi_93540506
ik ga even een kruidvat opzoeken , top tip!!! Koop gelijk 1000 letters :P
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:00:25 #103
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_93548573
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:13 schreef LadyS het volgende:
Ik ga vanmiddag ook al naar de Kruidvat *O*. alsof ik nog niet genoeg heb :P

Volgende scrapproject wordt van ons nieuwe poezebeest, die we vorige week hebben opgehaald:
[ afbeelding ]

Offtopic :@:
Jambo, klik hier voor Amber en hier voor Iris
Wow, wat zijn je meiden ook groot geworden zeg!
En wat een mooie kat

Snoekie, stuur je vrouw maar hierheen hoor. Gezellig!
En als je vrouw veel scrapt is een big shot misschien wel iets voor haar. Daar kan je stanzen voor kopen, bijvoorbeeld van letters, maar ook van allerlei andere figuren. Het fijne is dat je deze dan kan stanzen in papier, foam, chipboard, etc. en dat de meeste merken stanzen erop passen. En als je speciale matjes koopt kan je er ook mee embossen (reliëf). Het is even een aanschaf, maar al die lettervellen iedere keer kopen kost ook een vermogen uiteindelijk. Bij mijn laatste 2 geplaatste LO's zijn de grotere letters uitgestanst via de Big Shot in foam. En ook het groene takje op de 1e LO en de hartjes op de 2e LO zijn uitgestanst, maar dan op papier.

En waar in Amerika bestellen jullie? Ik wilde vorige keer bij scrapbook.com bestellen, maar ik kon nergens de verzendkosten terug vinden. Op zich is het nl. wel goedkoper om daar te bestellen, maar als de verzendkosten weer heel hoog zijn kan ik net zo goed gewoon in Nederland bestellen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_93558499
Vergeten mijn vrouw hierop te wijzen en ze zit nu in bed tv te kijken naar een serie met een kop melk en koekjes, ik zal het zo nog even zeggen en de link morgen even sturen als ze op het werk is, kan ze even in de pauze kijken.

Ik zal ook even haar nicht vragen, die is ook al een scrapboek fanaat en komt geregeld in Amerika omdat haar halve familie daar woont. Die kent veel winkels en koopt ook veel online.
pi_93566441
kwam deze nog tegen:

wel coole tools voor het scrapbooken :P
  woensdag 2 maart 2011 @ 23:13:21 #106
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_93569321
Die cirkelsnijder is idd ook gaaf. Maar ik denk dat ik die niet heel vaak zou gebruiken. Als ik een grote cirkel nodig heb gebruik ik gewoon de deksel van een pan.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_93604863
Dat Big Shot ding krijg ik niet te zien hier :(. Ik zal zo even googlen. Ik lees alweer dat jij veeeeel beter bent in scrappen :o
Hier voorlopig geen tijd voor scrappen :( Ik heb opleiding op mijn werk. Ben al blij als ik om 21.00 nog mijn bed kan vinden ;)
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:27:56 #108
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_93611486
Scrappen gaat toch niet om beter zijn? :o
Maar ik denk dat je bedoelt dat ik wat meer technieken ken?

Ik ken sites waar mensen hun LO's kunnen plaatsen en daar staan soms echte mini-kunstwerkjes tussen. Ik vind het leuk om te zien wat mensen maken en welke technieken er worden gebruikt. En dat wil ik dan ook uitproberen. Het lijkt in de verste verte nog niet op wat die mensen maken, maar door steeds te proberen leer je uiteindelijk steeds meer.

Laatst heb ik een heattool gekocht. Als je dan empossingpoeder op een net gestempelde afdruk strooit en de heattool erop zet krijg je een soort dun emaillelaagje erop. Erg leuk om mee te spelen en uit te proberen. Als ik eraan denk zal ik van het weekend wel een foto als voorbeeld plaatsen.
pi_93662070
Wijze raad gezocht... ;)

Vandaag scrapbookspulletjes gekocht, waaronder een boek om in te scrappen. Voorkant leek op scrapbook, er zaten zelfs schelpjes enzo bij om te scrappen, maar er zitten dunne bladzijdes in (denk 60 of 80 grams papier)! En ook heel veel.
Ik vind hem zo mooi, maar ik ben bang dat het het beste is om hem te ruilen... ;(
pi_93662836
Verder nog gekocht :D:
- Grote letters en dubbelzijdig tape (kruidvat)
- Kleine letters, plaksterren en -bloemen (zeeman)
- Roodgeruite strikjes (xenos)
- Compleet scrapbookpakket (hema)

En dus het boek... hij is zo mooi, met touw gebonden en op de voorkant staat 'Moments of Perfection'.
pi_93663162
Wat was je kwijt voor dat boek en waar heb je hem gekocht?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:50:25 #112
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_93663190
Heb je een foto van het boek?
Op zich kan je het natuurlijk best gebruiken, alleen zal je dan heel plat moeten scrappen. Dus niet te veel lagen papier, bloemetjes en te dikke letters bijvoorbeeld.
pi_93663930
Onze scrapboekcollectie:

Omdat we (nouja, mijn vrouw) scrapboeken maken voor de kids zien ze er zo uit:

Ik heb de foto's onherkenbaar gemaakt, we willen namelijk geen foto's van onze kinderen op internet hebben.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 22:05:08 #114
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_93664186
Leuk dat je wat werk van je vrouw laat zien snoekie. En super dat ze ook nog op iedere pagina het verhaal bij de foto's zet.
En dat papier met Jip en Janneke...gaaf zeg. Die heb ik nog nooit gezien.
pi_93664228
Bij BoekenVoordeel gekocht, hij was 5,99 (afgeprijsd van 17,99).

Ik heb er (nog) geen foto van, maar vraag me af of dun papier uberhaupt mooi blijft als er meerdere dingen op geplakt worden... :?
Had al bedacht om er evt. wat bladzijdes tussenuit te halen om te voorkomen dat het te dik wordt...
pi_93664666
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:01 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Onze scrapboekcollectie:

[ afbeelding ]

Omdat we (nouja, mijn vrouw) scrapboeken maken voor de kids zien ze er zo uit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb de foto's onherkenbaar gemaakt, we willen namelijk geen foto's van onze kinderen op internet hebben.
Leuk om eens te zien, snoekiesnoek! Die met Jip en Janneke vind ik ook leuk! :) Volgens mij is dat gewoon een kleurenkopie van de prent uit het voorleesboek, of niet?

Wat voor boeken gebruikt je vrouw, gewone plakboeken of speciale scrapbooken?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 22:17:15 #117
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_93664986
Aan de foto's te zien speciale scrapboeken Zonnestraaltje. Je kan aan de rug ook zien dat je die kan stellen op het moment dat je Lay-outs te dik worden.

Ik vind het lastig te beoordelen over je boek. Het klinkt nl. als een gewoon fotoboek. Persoonlijk vind ik dat erg lastig scrappen.
Wat je ook kan doen is op A4 formaat scrappen en dan in een showmapje doen en in een ringband doen.

Bij boekenvoordeel hebben ze ook vaak scrapboeken voor 5,99. Ik haal daar ook vaak m'n boeken vandaan.
pi_93665116
Dit zijn allemaal inderdaad speciale scrapboeken, die vind je alleen niet onder de 20 euro (heel soms een aanbieding of opruiming en dan zijn ze 15 euro, maar lager nooit). De meesten waren rond de 35 euro en dan komen er nog 2 keer aanvullingen bij (volgens mij heten die page protectors), totaal ben je dan 45 euro ongeveer kwijt per boek (voor 30 van die protectors, dus zeg maar 60 pagina's).

Ze koopt de scrapboeken meestal in Leeuwarden bij Hobby de Duif (http://www.hobbycompleet.nl/) en soms in Heesch (http://www.scrapbookwinkel.nl/home.php), alleen hebben ze in Heesch niet altijd de juiste page protectors en dat is een gerotzooi om die achteraf te kopen. Ze heeft nu besloten alleen nog boeken te kopen waar ze gelijk page protectors bij kan kopen.

Het is niet echt een goedkope hobby, althans niet de smaak van mijn vrouw (al is haar nicht nog erger). Maar je kan ook goedkoop beginnen, als het de 1e keer is dat je het doet kan je prima met de spullen die je hebt uit de voeten.

Ik heb geen idee waar die jip en janneke vandaan komt, ben ook alleen thuis (dames kijken paar huizen verderop met zijn allen idols of popstars ofzo).

Die scrapboeken horen er trouwens aan de achterkant wat netter uit te zien, maar de kids stelen elke keer het gedeelte waarmee je hem afdekt en we hebben de meesten maar op de kast gelegd...
pi_93665304
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:17 schreef Jambo het volgende:
Wat je ook kan doen is op A4 formaat scrappen en dan in een showmapje doen en in een ringband doen.
Bij de hobby winkels heb je ook scrapboeken met een ringband, is minder duur dan een speciaal scrapboek, maar niet iedereen vind dat mooi. Volgens mij waren die tussen de 12 en 20 euro.

Dit vind ik de leukste, het is een spijkerbroek scrapboek (gemaakt van spijkerstof):

En een stuk van de kast met scrapboekspullen:

Zo'n papierenopbergsysteem is wel handig. Ze heeft ook nog hamertjes enzo om van die dingen in papier te slaan, maar die zie ik zo niet liggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 04-03-2011 22:30:48 ]
  vrijdag 4 maart 2011 @ 22:29:34 #120
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_93665757
Bij Boekenvoordeel heb je af en toe echte scrapbooken voor 5,99 hoor Snoekie. Ik heb er laatst 6 tegelijk gekocht omdat ik weet dat ze normaal gesproken veel duurder zijn. Alleen hebben ze er geen navullingen bij. Die heb je inderdaad wel als je de duurdere merk boeken koopt.
pi_93665940
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:29 schreef Jambo het volgende:
Bij Boekenvoordeel heb je af en toe echte scrapbooken voor 5,99 hoor Snoekie.
Oh, dat is niet verkeerd. Ik zal het even doorgeven, dat soort tips zijn natuurlijk altijd welkom. Liever 6 euro voor een boek dan 35 natuurlijk. Ik ga vaak op scrapboekjacht (zit een grote winkel vlakbij mijn werk), maar zo goedkoop heb ik ze nooit kunnen vinden.

Wat die navullingen betreft: als je geen goede kan vinden kan je ook andere kopen en met een papier perforator de gaatjes op de juiste plek maken. En die verhogingsdingen (ben daar ook al de naam van kwijt) kan je vaak los kopen bij de hobbywinkels.

Even ander vraagje: die winterwonderland letters (sneeuwletters) een paar pagina's terug op jouw scrap pagina, waar heb je die gekocht?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 22:38:31 #122
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_93666334
Het zijn niet van die luxe boeken zoals die van 35 euro zijn. Deze hebben een soort plastic voorkant i.p.v. een stoffen zoals de duurdere die hebben. Maar persoonlijk vind ik ze goed genoeg. Het is nu te donker om er foto van te maken. Als ik van het weekend tijd heb zal ik ze eens op de foto zetten.
Bij Pipoos hebben ze volgens mij ook scrapboeken van 12 euro ongeveer (van Making Memories)en daar hebben ze wel navullingen voor.

Waar je ook goedkoop scrapspullen kan kopen is bij het Boekenfestijn. In juni wordt ie in Leeuwarden gehouden en de toegang is gratis.
pi_93666619
Boekenfestijn? In de Expo? Ik ben gek op boeken en mijn vrouw op scrapboeken dus. En in juni is het vakantiegeld binnen :9

De Expo in Leeuwarden is 20 minuten rijden ongeveer, dat komt mooi uit.

Pipoos zit hier niet in de buurt helaas...
  vrijdag 4 maart 2011 @ 22:53:57 #124
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_93667238
Het Boekenfestijn is echt super om goedkoop aan scrapspullen te komen. Ze hebben er echt van alles. De laatste keer heb ik een supermooi scrapboek voor 13,95 gekocht. Ik denk dat die normaal ook rond de 40 euro kost. Daarnaast ook meerdere kleine scrapboeken (8x8) voor gemiddeld 3 euro per stuk. Ook had ik 2 papierpakketten voor niet al te veel. Verder hebben ze stempels, ponsjes, brads, lint en superveel andere embellishments/stickers. Voor veel van dat soort spullen is de gemiddelde prijs een euro. Soms wat goedkoper en voor wat grotere pakketten betaal wat meer.

Ik heb de mazzel (of de pech voor mijn portomonne ;)) dat hij bij mij in de buurt 2x per jaar is (Utrecht en Nieuwegein).
pi_93667842
hebben ze ook papierpaketten van merken zoals dmcw en makeme (zeg maar thema pakketten)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')