Leuk dat je zo enthousiast bent Love.
Je hebt speciaal scrappapier dat je kan gebruiken. Te koop bij scrapbookwinkels of bijvoorbeeld Pippoos. Behang is geen zuurvrij papier en is ook te stug denk ik. En ook cadeaupapier is niet zuurvrij en waarschijnlijk weer te slap. Zuurvrij papier is belangrijk omdat het anders op den duur je foto's gaat aantasten. Al ligt het er geloof ik ook wel weer aan hoe je je foto erop plakt.
Scrappen is een dure hobby en het is heel herkenbaar dat het "eng" is om in je dure papier te knippen of snijden. Moet je inderdaad eerst overheen komen.
Tip: je kan bij de Action of Zeeman soms redelijk voordelig versierseltjes (embellishments

) kopen.
Stap voor stap foto's maken is volgens mij best lastig. Als ik naar mezelf kijk ga ik vaak zo in het maken van een Lay Out (LO) op dat ik er niet aan zou denken om bij iedere stap een foto te maken.
Ik heb een tijdje geleden deze LO gemaakt:
Op de foto staan m'n zoontje Melvin met z'n vader. Denk niet dat die graag online komt, vandaar dat ik hem ff onherkenbaar heb gemaakt.Ik kan wel proberen om stap voor stap te beschrijven hoe ik 'm gemaakt heb.
• Als eerste heb ik een witte cardstock achtergrond genomen. Omdat er een gestreept vel overheen kwam heb ik hiervan in het midden een vierkant uitgesneden. Zo hou je weer wat papier over om bv. je foto te matten (het witte papier onder de foto). De randen van het witte cardstock heb ik met inkt bewerkt.
• Daarna heb ik met een randpons het gestreepte papier gestanst en op het witte papier geplakt. Ook hier heb ik de randen weer met inkt bewerkt.
• Van het restant witte cardstock heb ik een cirkel gemaakt (met behulp van een pannendeksel een cirkel maken en dan uitknippen!) en die heb ik met een hoekpons gestanst en met inkt bewerkt.
• Met twee kleinere pannendeksels heb ik weer twee cirkels gemaakt en met inkt bewerkt.
• Van het oranje papier heb ik een strook gesneden en ook met een randpons gestanst en met inkt bewerkt.
• De foto op een stukje wit cardstock geplakt en met inkt bewerkt.
• Daarna ben ik gaan schuiven tot het naar mijn zin lag en heb ik alle papier en de foto vastgeplakt.
• En tot slot een titel toevoegen met letters en versieren met bloemetjes, knoopjes, kant, etc.
Ik hoop dat je zo een beetje een idee hebt gekregen. En anders kan je gewoon je vragen in dit topic stellen. Er zijn er vast wel een aantal die je verder op weg willen helpen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)