abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97983069
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:43 schreef Zomerjurkje het volgende:
En om weer eens wat te laten zien....
[ afbeelding ]
Ah, een vrouw in de auto en gelijk flink wat bloedspetters. Een scrappagina die mij als man bevalt :P

Wat die linten betreft, wij kopen ze nu op een soort rolletjes, dan heb je niet die vouwen erin (en bij sommige winkels kan je losse meters kopen).

[ Bericht 10% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 10-06-2011 15:19:36 ]
pi_97990856
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:12 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Ah, een vrouw in de auto en gelijk flink wat bloedspetters. Een scrappagina die mij als man bevalt :P

[.......]
De rode kleur voor de spetters is ook niet geheel toevallig gekozen. Ik heb veel gebreken maar gebrek aan zelfkennis hoort daar niet bij :7
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_98005538
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:58 schreef simmu het volgende:
ik laat het je zondag wel ff zien ingrid. ik heb de big bite (crop-a-dile) en een setje van een hamertje en settertje enzo
Dank je!
Dit heb ik er iig bij.
pi_98006506
Wow veel leuke / mooie maaksels in dit topic O+
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:42:30 #255
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_98022505
:D Toch aan de crop-a-dile gegaan Simmu? Of heb je die van je moeder?

Ik zat de hele weel al te wachten tot Melvin thuis zou komen met zijn schoolfoto's. Gisteren was het dan eindelijk zover. Die heb ik vanmorgen dus gelijk gescrapt:
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_98026595
@jambo: mams ja ;) die op dreef was, dus ook een cuttlebug ^O^ _O-
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98028653
Mooitje Jambo!

Had Melvin een groen shirt aan omdat je al wist welk papier je wilde gebruiken?? :7
pi_98035511
Mooi Jambo!
  zondag 12 juni 2011 @ 00:26:14 #259
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_98048805
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:45 schreef simmu het volgende:
@jambo: mams ja ;) die op dreef was, dus ook een cuttlebug ^O^ _O-
Met de Cuttlebug kan je ook leuke dingen doen. Had ze er ook wat leuke stansjes bij gegeven?
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:38 schreef Zomerjurkje het volgende:
Mooitje Jambo!

Had Melvin een groen shirt aan omdat je al wist welk papier je wilde gebruiken?? :7
Hahaha, je zou het bijna gaan denken he? Ik heb wel eens speciaal foto's van 'm gemaakt toen ie een ijsje aan het eten was omdat ik wist dat ik nog ergens ijsjespapier had liggen. :o
Maar ik had hem bewust geen blauw aan gedaan omdat dat wegvalt tegen de achtergrond. Die is nl. al jaren blauw. En het shirt kleurde leuk bij z'n bril.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_98082525
Ik heb eyelet les gehad van Simmu! Lijkt me zelfs voor mij nog wel te doen. ;)
En ik heb van haar alfabet letters gehad die ze door de cuttlebug haalde. O+
En nu mag ik binnenkort ook een cuttlebug of een big shot! Ik ga alvast neuzen welke het gaat worden.
pi_98083179
Dan raad ik je aan een bigshot te nemen! Is stabieler en daar gaan de grote sizzix stansen doorheen die niet door de CB gaan.

Ook lange dies gaan door de Big Shot veel makkelijker dan door de CB.
Enneh...als je moeder al de CB heeft is het zowiezo verstandig om de Big Shot te nemen, dan kan zij hem zo nu en dan van je lenen :7
pi_98088340
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:36 schreef Zomerjurkje het volgende:
Dan raad ik je aan een bigshot te nemen! Is stabieler en daar gaan de grote sizzix stansen doorheen die niet door de CB gaan.

Ook lange dies gaan door de Big Shot veel makkelijker dan door de CB.
Enneh...als je moeder al de CB heeft is het zowiezo verstandig om de Big Shot te nemen, dan kan zij hem zo nu en dan van je lenen :7
Das niet mijn moeder, maar die van Simmu ;) En Simmu zelf.
pi_98092091
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:45 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Das niet mijn moeder, maar die van Simmu ;) En Simmu zelf.
Ah, sorry. Ik heb de relaties in dit draadje nog niet helemaal door :@

Maar ondanks dat, raad ik je toch de Big Shot aan O-)
  maandag 13 juni 2011 @ 08:59:36 #264
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_98102304
Ik heb zelf nooit met de cuttlebug gewerkt, maar ik ben ook helemaal enthousiast over de Big Shot.
Ik zie dat de Big Shot ook iets goedkoper is, maar hier zit dan nog geen embossingmat bij. Als je die er los bijkoopt ben je ongeveer net zoveel kwijt als de cuttlebug waar al wel een embossingmat bij zit.
pi_98102416
Qua prijs is het zo goed als gelijk geloof ik. Pluspunt is wel dat cuttlebug klein is op te bergen.
Ik hoor over beide goede verhalen. Nog ruim een week wachten!
  maandag 13 juni 2011 @ 15:05:43 #266
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_98113148
Ooooh, wat een leuke dingen weer!
Hier zijn de schoolfoto's ook al gemaakt, ik zit er ook op te wachten :D

Ik heb bijna geen tijd meer om te scrappen :(
Mijn enige layout sinds de laatste keer dat ik gepost heb, is deze:
erg slechte foto :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 13 juni 2011 @ 19:44:19 #267
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_98125672
Leuk verwerkt dat lint aan de zijkant LadyS.

Schoolfoto's zijn leuk, maar ook wel lastig vind ik. Vooral de klassenfoto. Ik heb hem inmiddels af maar i.v.m. privacy zet ik 'm niet hier op FOK!
  maandag 13 juni 2011 @ 19:49:05 #268
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_98125954
Dat lint is idd het enige wat ik leuk vind aan deze LO. (buiten het onderwerp op de foto natuurlijk :P). Verder ben ik er weinig tevreden over :( Ik irriteer me voornamelijk aan de roze en groene streepjes naarst de foto... Ik sluit dus niet uit dat er tóch nog wat verandert ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_98922855
WAUW! wat mooi allemaal :o
Ik denk dat jullie er een nieuwe fan bij hebben :) Ik ga zeker eens oefenen met tijdschrift plaatjes, vind het zonde om foto's of leuke plaatjes etc. te verpesten. Zou iemand misschien eens foto's per stap ofzo willen plaatsen, dat je echt kan zien hoe je het allemaal in elkaar heb gezet. En wat gebruiken jullie allemaal als achtergronden? Behang? cadeaupapier? Of zijn daar speciale vellen voor ? Heb echt hele mooie en creatieve creaties gezien. Ik wil dat ook echt eens proberen. Ik ben alleen altijd bang dat wanneer ik veel geld uitgeef voor die versieringen en plakdingetjes, ik ze verpest en het niet mooi wordt. Moet ik maar overheen komen, en eerst even goed oefenen met ideetjes en tijdschriftplaatjes

WAUW.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:29:41 #270
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_98926697
Leuk dat je zo enthousiast bent Love.

Je hebt speciaal scrappapier dat je kan gebruiken. Te koop bij scrapbookwinkels of bijvoorbeeld Pippoos. Behang is geen zuurvrij papier en is ook te stug denk ik. En ook cadeaupapier is niet zuurvrij en waarschijnlijk weer te slap. Zuurvrij papier is belangrijk omdat het anders op den duur je foto's gaat aantasten. Al ligt het er geloof ik ook wel weer aan hoe je je foto erop plakt.

Scrappen is een dure hobby en het is heel herkenbaar dat het "eng" is om in je dure papier te knippen of snijden. Moet je inderdaad eerst overheen komen.
Tip: je kan bij de Action of Zeeman soms redelijk voordelig versierseltjes (embellishments ;)) kopen.

Stap voor stap foto's maken is volgens mij best lastig. Als ik naar mezelf kijk ga ik vaak zo in het maken van een Lay Out (LO) op dat ik er niet aan zou denken om bij iedere stap een foto te maken.

Ik heb een tijdje geleden deze LO gemaakt:

Op de foto staan m'n zoontje Melvin met z'n vader. Denk niet dat die graag online komt, vandaar dat ik hem ff onherkenbaar heb gemaakt.

Ik kan wel proberen om stap voor stap te beschrijven hoe ik 'm gemaakt heb.

• Als eerste heb ik een witte cardstock achtergrond genomen. Omdat er een gestreept vel overheen kwam heb ik hiervan in het midden een vierkant uitgesneden. Zo hou je weer wat papier over om bv. je foto te matten (het witte papier onder de foto). De randen van het witte cardstock heb ik met inkt bewerkt.

• Daarna heb ik met een randpons het gestreepte papier gestanst en op het witte papier geplakt. Ook hier heb ik de randen weer met inkt bewerkt.

• Van het restant witte cardstock heb ik een cirkel gemaakt (met behulp van een pannendeksel een cirkel maken en dan uitknippen!) en die heb ik met een hoekpons gestanst en met inkt bewerkt.

• Met twee kleinere pannendeksels heb ik weer twee cirkels gemaakt en met inkt bewerkt.

• Van het oranje papier heb ik een strook gesneden en ook met een randpons gestanst en met inkt bewerkt.

• De foto op een stukje wit cardstock geplakt en met inkt bewerkt.

• Daarna ben ik gaan schuiven tot het naar mijn zin lag en heb ik alle papier en de foto vastgeplakt.

• En tot slot een titel toevoegen met letters en versieren met bloemetjes, knoopjes, kant, etc.

Ik hoop dat je zo een beetje een idee hebt gekregen. En anders kan je gewoon je vragen in dit topic stellen. Er zijn er vast wel een aantal die je verder op weg willen helpen.
pi_98931329
Die is echt heel mooi!! En je hebt het heel duidelijk beschreven, bedankt! Ik moet ook echt leren om geduld te hebben haha. Ik zie al dat dit iets is wat niet in 1 x helemaal zal lukken. Voor je zo'n talent hebt om zo'n kunstwerk te maken als jij hebt gepost, ben je al weer een tijdje verder denk ik. Maar ik vind het echt prachtig! Ik ga gewoon eerst oefenen met goedkope dingetjes en tijdschrift plaatjes etc. Ik hoop dat dit topic weer een beetje actief wordt, want ik vind het heel leuk om al die creaties te zien!
Ik had ook al ergens iets gelezen over dat zuurvrij inderdaad. Wat nou als je er behanglijm overheen doet? Want een tijd terug had ik ook een creatief middagje met vriendinnen en hebben we dingen beplakt met gescheurd cadeaupapier, en daar behanglijm overheen gedaan en dat leeft nog steeds haha! Nou ik ga maar alvast langzaamaan leuke dingetjes sparen, en ga zeker even langs de action en zeeman. Volgens mij kan je bij xenos ook wel redelijk slagen voor die dingetjes!
Nou blijven posten iedereen ^^ Kan niet wachten om weer nieuwe creaties te zien!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 00:13:49 #272
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_98935270
Fijn dat je mijn uitleg duidelijk vond. Het is best lastig om het te beschrijven zonder de "vaktermen" te gebruiken.

Als je een stukje terug in dit topic kijkt zie je ook 1 van mijn pagina's die ik een paar jaar geleden heb gemaakt. De laatste twee jaar ben ik wat actiever geworden met het scrappen. Ik kijk sindsdien ook veel op speciale scrapbookforums, blogs en gallery's en daar doe je heel veel inspratie op. Vaak neem ik ook een pagina van iemand anders als voorbeeld voor de basis. Gaandeweg geef je er dan steeds meer je eigen draai aan. En gewoon heel veel technieken uitproberen. Op een gegeven moment ga je dan steeds meer vooruitgang in je werk zien.

Ik denk trouwens dat behanglijm niet geschikt is voor je foto's. Misschien kan je wel van die tapelijm gebruiken.
pi_98997429
ja hoi weer, ik heb ff een stomme vraag :)
ik heb mijn eerste albumpje af. ik wil de foto's graag showen, maar sommige dingen zijn wel een snifje heftig.

het album is "onze familie" van vorig jaar. wijzelf. de poesjes die we hadden en babyfoto's van al mijn kindjes in de eerste paar maanden.

ik vraag het maar eerst ff, want ik wil geen achteraf gezeik :@
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99004193
Is er veel verandert nog?
Ik vond hem iig mooi en lijkt mij niet te heftig voor hier. Wel handig om het vooraf te melden idd. :*
  maandag 4 juli 2011 @ 08:25:21 #275
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_99011514
Leuk dat je famile-album af is Simmu. Kan me voorstellen dat de foto's van alle 3 je kinderen heel waardevol zijn en dat je 'm wil laten zien. Ik heb er geen moeite mee maar anders misschien de heftigste pagina's onder een spoiler zetten? Dan kunnen mensen zelf beslissen of ze die willen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')