abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96708925
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:05 schreef Jambo het volgende:

[..]

Lol, ik wist dat ik wat vergeten was, maar ik kon er niet op komen. :D
Grin, ik heb zelf een rolsnijder van Fiskars en een klein hakblokje. Gebruik lineaal alleen als ik door chipboard of karton wil snijden. Dus meestal vergeet ik 'm ook hoor
(en recht snijden lukt me ook met roller of hakblok niet, maar goed scheef scrappen is bijna m'n handelsmerk geworden)
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_96717011
Ik ben erachter gekomen dat ik echt niet recht kan snijden. Het wil gewoon niet. Wilde een vage extra rand afsnijden van het gewone effen scrappapier en dat ging scheef.
Gelukkig is het meeste papier "normaal".
Ik heb zo'n snijder die je rolt, maar ja daar past max a4 in.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 09:19:23 #228
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_96738462
Recht snijden lukt mij ook niet. Ik heb een fotosnijder waar ik scheef mee snij en met een lineaal gaat het ook regelmatig mis.
Daarnaast blijkt vaak als m'n LO af is dat ik ook nog eens scheef heb geplakt. :')

Zomerjurkje, leuk dat je hier ook mee post. Ik ben wel erg benieuwd naar jouw werk. Laat je ook een keer iets zien hier?
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_96738856
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 09:19 schreef Jambo het volgende:
Recht snijden lukt mij ook niet. Ik heb een fotosnijder waar ik scheef mee snij en met een lineaal gaat het ook regelmatig mis.
Daarnaast blijkt vaak als m'n LO af is dat ik ook nog eens scheef heb geplakt. :')

Zomerjurkje, leuk dat je hier ook mee post. Ik ben wel erg benieuwd naar jouw werk. Laat je ook een keer iets zien hier?
Ik zal wel even wat plaatsen, en de eerste zal je mogelijk nog bekend voorkomen ook :+
zoekt...vindt..

vrijdag 13 mei 2011 @ 09:50:43 #230
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_96739299
Haha, die eerste komt me inderdaad bekend voor. Jij bent toch degene die zo'n hekel aan vlaggenlijnen heeft? Wat leuk dat je hier ook post.

En die tweede vind ik echt erg mooi.

Edit: ik zie nu je avatar pas. Nu weet ik zeker dat jij het bent. :D

[ Bericht 16% gewijzigd door Jambo op 13-05-2011 09:57:00 ]
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_96739429
Goed gezien *O*
pi_96806108
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:06 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
is dat andere forum interessant? Als iemand linkjes heeft naar scrapboek forums enzo, kan je ze dan plaatsen? Altijd leuk natuurlijk.
Eigenlijk geen idee of je hier op fok mag verwijzen naar andere fora maar hier zijn een paar om mee te beginnen

http://channieco.forum2go.nl/
http://descrapotheek.yourbb.nl/
http://www.scrapbookonline.eu/phpBB2/index.php
http://www.royallemon.nl/forum/

Bij de meeste fora moet je je wel eerst registreren voordat je de informatie etc. kunt lezen maar dat is weinig moeite en je wordt eigenlijk altijd wel toegelaten.
Veel plezier
pi_96829710
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben erachter gekomen dat ik echt niet recht kan snijden. Het wil gewoon niet. Wilde een vage extra rand afsnijden van het gewone effen scrappapier en dat ging scheef.
Fiskars snijmachine is het handigste voor scrappen, niet heel goedkoop. Kost rond de 30 euro en een set van 2 mesjes is 7 euro ongeveer.
pi_96839390
Of de fiskars het meest handig is weet ik niet eigenlijk. Als ik de ruimte zou hebben zou ik waarschijnlijk altijd alleen maar m'n purple cow gebruiken. (staat nu in de kast en pak ik te weinig). Die snijdt altijd recht terwijl de fiskars toch vaak een afwijking van 1-2 mm. heeft.
  woensdag 18 mei 2011 @ 18:17:50 #235
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_96997761
Iemand nog iets gemaakt de afgelopen tijd?

Ik heb vanmiddag deze van Melvin gemaakt:
pi_96998501
Wat een leukerd!
Ik ben op het moment vooral bezig met atc's maken, ik zal er binnenkort wel wat op de foto zetten en plaatsen.
pi_97212089
Op de grens, eigenlijk geen scrappen meer...Art journaling. Erg leuk om te doen en om techniekjes uit te proberen.

pi_97358585
Zomerjurkje, die vind ik echt heel mooi! Zou ik zo ophangen.
Lekker arty ;)
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:16:14 #239
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_97363988
Knap hoor Zomerjurkje. Zoiets moois zou ik echt niet kunnen maken.
pi_97805229
voor oma's 90ste verjaardag:
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97811337
leuk immu, maar ik ga je toch een klein tipje geven voor een volgende keer: voor ik de lintjes vastzet strijk ik ze altijd even (desnoods onder een vochtige doek tegen het smelten). Dan ben je de vouwtjes namelijk kwijt en dat staat vaak net even wat mooier.
pi_97856861
dat is een geweldig idee voor mensen die daadwerkelijk een strijkijzer gebruiken :P 8-)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:49:42 #243
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_97868592
Goeie tip SB. Moet ik ook maar eens gaan doen.
pi_97875221
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:47 schreef simmu het volgende:
dat is een geweldig idee voor mensen die daadwerkelijk een strijkijzer gebruiken :P 8-)
Ik heb speciaal hiervoor een oud reis-strijkijzertje gekocht bij de kringloop. mHeeft me anderhalve euro gekost en ik gebruik het ook om papier dat ik heel nat heb gemaakt snel droog te krijgen (ik vind mijn heattool toch wel erg veel herrie maken...)
pi_97887297
Leuk geworden Simmu!
pi_97960193
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 07:41 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ik heb speciaal hiervoor een oud reis-strijkijzertje gekocht bij de kringloop. mHeeft me anderhalve euro gekost en ik gebruik het ook om papier dat ik heel nat heb gemaakt snel droog te krijgen (ik vind mijn heattool toch wel erg veel herrie maken...)
Voordeel van het gebruik van een strijkijzer is dat je papier niet zo krult als met de heattool. Ik heb zelf ook een apart reisstrijkijzer bij m'n hobbyspullen liggen. Ik leg vaak wel een stuk keukenpapier ertussen omdat ik vaak met inkt op nat papier werk.

En om weer eens wat te laten zien....
  donderdag 9 juni 2011 @ 23:11:59 #247
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_97961846
Ik had hem al gezien Zomerjurkje, maar ik blijf 'm leuk vinden. Vooral die eyelets vind ik een erg goed idee.
pi_97973573
Hoe werk je eik met eyelets?
pi_97982416
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoe werk je eik met eyelets?
Je hebt vrij voordelige setjes die 'eyelet setters' heten. Dan sla je de eyelet met een hamer op z''n plek. Er bestaat ook een tang, crop-a-dile heet dat ding en daarmee maak je gaatjes én druk je de eyelet op z'n plaats.

Ik ben eigenlijk direct aan de crop-a-dile gegaan omdat ik dat gehamer niet zo zag zitten.

Even googlen op eyelet setter en je ziet alle mogelijkheden.
pi_97982499
ik laat het je zondag wel ff zien ingrid. ik heb de big bite (crop-a-dile) en een setje van een hamertje en settertje enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')