Grin, ik heb zelf een rolsnijder van Fiskars en een klein hakblokje. Gebruik lineaal alleen als ik door chipboard of karton wil snijden. Dus meestal vergeet ik 'm ook hoorquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:05 schreef Jambo het volgende:
[..]
Lol, ik wist dat ik wat vergeten was, maar ik kon er niet op komen.
Ik zal wel even wat plaatsen, en de eerste zal je mogelijk nog bekend voorkomen ookquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:19 schreef Jambo het volgende:
Recht snijden lukt mij ook niet. Ik heb een fotosnijder waar ik scheef mee snij en met een lineaal gaat het ook regelmatig mis.
Daarnaast blijkt vaak als m'n LO af is dat ik ook nog eens scheef heb geplakt.![]()
Zomerjurkje, leuk dat je hier ook mee post. Ik ben wel erg benieuwd naar jouw werk. Laat je ook een keer iets zien hier?
Eigenlijk geen idee of je hier op fok mag verwijzen naar andere fora maar hier zijn een paar om mee te beginnenquote:Op donderdag 21 april 2011 22:06 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
is dat andere forum interessant? Als iemand linkjes heeft naar scrapboek forums enzo, kan je ze dan plaatsen? Altijd leuk natuurlijk.
Fiskars snijmachine is het handigste voor scrappen, niet heel goedkoop. Kost rond de 30 euro en een set van 2 mesjes is 7 euro ongeveer.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben erachter gekomen dat ik echt niet recht kan snijden. Het wil gewoon niet. Wilde een vage extra rand afsnijden van het gewone effen scrappapier en dat ging scheef.
Ik heb speciaal hiervoor een oud reis-strijkijzertje gekocht bij de kringloop. mHeeft me anderhalve euro gekost en ik gebruik het ook om papier dat ik heel nat heb gemaakt snel droog te krijgen (ik vind mijn heattool toch wel erg veel herrie maken...)quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:47 schreef simmu het volgende:
dat is een geweldig idee voor mensen die daadwerkelijk een strijkijzer gebruiken![]()
Voordeel van het gebruik van een strijkijzer is dat je papier niet zo krult als met de heattool. Ik heb zelf ook een apart reisstrijkijzer bij m'n hobbyspullen liggen. Ik leg vaak wel een stuk keukenpapier ertussen omdat ik vaak met inkt op nat papier werk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 07:41 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik heb speciaal hiervoor een oud reis-strijkijzertje gekocht bij de kringloop. mHeeft me anderhalve euro gekost en ik gebruik het ook om papier dat ik heel nat heb gemaakt snel droog te krijgen (ik vind mijn heattool toch wel erg veel herrie maken...)
Je hebt vrij voordelige setjes die 'eyelet setters' heten. Dan sla je de eyelet met een hamer op z''n plek. Er bestaat ook een tang, crop-a-dile heet dat ding en daarmee maak je gaatjes én druk je de eyelet op z'n plaats.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |