Van goud denk ik.quote:Op maandag 3 januari 2011 02:58 schreef TheThirdMark het volgende:
Cruciale vraag: zit er een asbak in?
Dan heeft jouw vriendin een mooie deal gemaaktquote:Op maandag 3 januari 2011 23:51 schreef Poepoog het volgende:
Wacht mijn vriendin heeft net een polo uit 2008 met 80.000 km voor 9200 euro gekocht bij de dealert, ik heb wel interesse, maar fuck he 5000 + euro?
Ja en je punt is?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:28 schreef heaven7 het volgende:
Tja iedereen kan wel zeggen dat het een probleemloos karretje is.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:52 schreef Zwolsboy het volgende:
4,9 L voor 100 PK?
Een huidige benzine 1.4 heeft al ruim 100 pk en loopt ook (bijna) 1 op 18...en daar betaal je dan 10 tot 14 duizend euro voor en maar 300 euro wegenbelasting per jaar.
Je prijs is veels te hoog gezien je ook extreem veel wegenbelasting dokt.
Bijna 1000 euro per jaar.
Kom kijken zou ik zeggenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:28 schreef heaven7 het volgende:
Tja iedereen kan wel zeggen dat het een probleemloos karretje is.
Google inderdaad eens op omslagpunt...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:52 schreef Zwolsboy het volgende:
4,9 L voor 100 PK?
Een huidige benzine 1.4 heeft al ruim 100 pk en loopt ook (bijna) 1 op 18...en daar betaal je dan 10 tot 14 duizend euro voor en maar 300 euro wegenbelasting per jaar.
Je prijs is veels te hoog gezien je ook extreem veel wegenbelasting dokt.
Bijna 1000 euro per jaar.
Mijn punt is dat dat voor een, voor de verkoper onbekende, koper geen reden is om meer te betalen, iedereen kan immers zeggen dat het een probleemloos, betrouwbaar ding is en er daarom maar ¤1000,- bovenop gooien.quote:
Omdat ik me niet voor kon stellen dat het omslagpunt in dit geval ook 30.000 per jaar is heb ik het even berekend. De ene berekening is met de aanzienlijk tragere maar wel goed verkrijgbare 1.4 75Pk versie, de andere berekening is met de ongeveer even vlotte (mits je hem flink op toeren houdt) 1.4 100Pk versie welke echter beduidend schaarser is.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:11 schreef rood_wit_blauw het volgende:
ter info, omslagpunt met huidige dieselprijzen ligt geloof ik op 30.000 per jaar...
(Ik heb dat gereden in de laatste 6,5 maand)
Je mag het gerust herberekenen...quote:
Je haalt er steeds autos bij die qua aanschafprijs het 3-voudige kosten! Ik probeer in mijn kostenberekening gewoon een gelijkwaardige auto uit te zoeken die voor gelijke prijs in je bezit te krijgen is.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:55 schreef Zwolsboy het volgende:
Kijk maar eens naar de nieuwe twingo diesel full options 85 pk 200nm koppel belastingvrij...
Net als de diesel clio.
Beide autos voor minder dan 15.000 in je bezit.
Binnen 10 jaar is het verschil dik terug verdient en rij je gratis zowat:p
Wederom een níeuwe auto, ook nog eens uit een klasse lager en met minder vermogen, snelheid en een heel ander motorkarakter.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:55 schreef Zwolsboy het volgende:
Maar ieder zijn mening.
Ik rij zelf een twingo 1.2 co2 76 pk 11,9 sec zit die op de 100 belastingvrij en loopt 1 op 22 (4,8L) daar komt deze polo nooit tegenop qua kosten en ook nog eens standaard airco elec spiegels ramen enz.
We leven inmiddels al in 2011quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:55 schreef Zwolsboy het volgende:
Maar dat is een andere klasse maar anno 2010 is diesel gewoon veel minder interessant een jaartje of 10 terug was dat anders.
Een roetmeting (verplicht bij diesel-APK) kost 20 euro extra. Dat lijkt me wel overkomelijk? Als het om dat soort tientjeswerk gaat kun je beter niet een auto nemen. Ik kan de koper heel wat roetmetingkjes in de prijs tegemoet komen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:55 schreef Zwolsboy het volgende:
En vergeet niet dat een diesel DUURDER in de APK is en vaker wat mankeert omdat ze meer rijden en harder slijten als een benzine en diesel beide niks mankeren betaal je voor een diesel bij de VW dealer al gauw 80/100 euro een benzine 30-50 euro.
Dat vond ik nou ookquote:
Voor wat betreft de prijs: Ik baseer mijn vraagprijs op het huidige aanbod. Als je dat bekijkt is mijn prijs niet zo gek.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:55 schreef Zwolsboy het volgende:
De prijs die die Polo waard is schat ik op zon 3500 tot 4500 (maximaal) geef je ook garantie? je zegt probleemloos karretje als je zelf een jaar garantie zou geven krijg je hem voor meer verkocht dus mankeert er wat is de rekening voor jou.
http://www.zomoto.nl bij 200.000 en onderhoud / staat goed indicatie 4500 265.000 kan die niet berekenen omdat het te hoge km stand is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |