De mensen die in een slechte relatie zitten maar niet uit durven te stappen doen dat niet omdat ze geen tijd hebben en niet durven.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:39 schreef C-Politan het volgende:
Wanneer je in een slechte relatie zit waarin je ongelukkig bent, beweren de meeste mensen om je heen dat je er beter uit kun stappen. 'Alleen zijn is immers beter dan blijven plakken in een slechte relatie.'
De mensen om mij heen die zich ongelukkig voelen binnen hun relatie durven de knoop meestal niet door te hakken omdat ze bang zijn om alleen te zijn. I've been there en als dat het enige is wat ze tegenhoudt probeer ik ze meestal duidelijk te maken dat alleen/single zijn helemaal niet zo eng is als ze denken en dat het ook veel leuke kanten heeft.
Toch twijfel ik. Je ziet hier best veel topics van mensen die zich eenzaam voelen (zij zijn meestal partnerloos) en af en toe opent iemand van 30+ hier een topic omdat iedereen om hem/haar heen zich settelt en hij/zij alleen overblijft.
Is alleen zijn werkelijk beter dan je je in een slechte relatie bevinden? En is het niet zo dat dat het positieve effect van uit de relatie stappen (voor jezelf kiezen) verdwijnt naarmate de tijd vordert?
Hoe denken jullie hierover?
(PS. ja ik weet dat 'slechte relatie' een breed begrip is.)
Wat bedoel je met dat mensen geen tijd hebben om uit een relatie te stappen?quote:Op maandag 3 januari 2011 00:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
De mensen die in een slechte relatie zitten maar niet uit durven te stappen doen dat niet omdat ze geen tijd hebben en niet durven.
Maar verschillende onderzoeken en gewoon common knowledge zegt dat als je iemand hebt waarvan je houdt en die ook van je houdt en dat jullie elkaar goed steunen en blij maken, dat je veel gelukkiger en gezonder bent.
De mensen die dat soort topics openen, voelen zich kut niet omdat ze geen relatie hebben maar omdat ze denken dat ze geen relatie kunnen krijgen. En daar zit het grote verschil.
Ja ik ken eigenlijk ook alleen maar vrouwen die om die reden bij hun partner blijven. Komt het bij mannen dat minder/niet voor? Of zeggen ze het gewoon niet?quote:Op maandag 3 januari 2011 00:52 schreef Godshand het volgende:
Vooral vrouwen hebben last van niet alleen kunnen achter blijven, en die kijken eerst om zich heen voor ze het uitmaken..
quote:Op maandag 3 januari 2011 00:52 schreef Godshand het volgende:
Vooral vrouwen hebben last van niet alleen kunnen achter blijven, en die kijken eerst om zich heen voor ze het uitmaken..
En als ze dan alleen zijn, dan hebben ze binnen de kortste keren de eerste beste rukker die een beetje lief doet. Al diverse keren zo gezien...
Ik ben liever alleen dan in een kutrelatie zitten, waarbij er geen schot in de zaak zit na eraan te proberen werken. Aan een dood paard trekken heeft geen zin.
Ja same. Dat is toch onbegrijpelijk, wat is er nou leuk aan een slechte relatie.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:55 schreef friekin_ het volgende:
Ik kijk neer op mensen die in een relatie blijven omdat ze bang zijn om alleen te blijven.
Mannen ook wel hoor. Een vriend van mij die had al een tijd lang geen vriendin meer gehad toen heeft ie zich gewoon een lelijk en vervelend mokkel gepakt omdat hij volgens mij dacht dat hij anders alleen zou blijven of misschien omdat hij gewoon iets wilt neuken. In ieder geval wonen ze nu samen en mag hij vrijwel niets meer doen wat hij vroeger leuk vond van haar. Maar toch blijft hij bij haar terwijl er zoveel betere vrouwen rondlopen. Ik heb gewoon het idee dat hij bang is om alleen te zijn en zich er maar bij neer heeft gelegd.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:52 schreef Godshand het volgende:
En als ze dan alleen zijn, dan hebben ze binnen de kortste keren de eerste beste rukker die een beetje lief doet. Al diverse keren zo gezien...
Ik ben liever alleen dan in een kutrelatie zitten, waarbij er geen schot in de zaak zit na eraan te proberen werken. Aan een dood paard trekken heeft geen zin.
Een hoop mensen kunnen niet tegen alleen zijn. Hoe langer ze zonder relatie zitten hoe lager ze de lat gaan leggen. Zijn zelfs vrouwen die mishandeld worden door hun vriend maar toch bij diegene blijven omdat hij "soms" wel lief is. Ze zijn gewoon bang anders helemaal niemand te hebben.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:58 schreef D_tjuh het volgende:
[..]
Ja same. Dat is toch onbegrijpelijk, wat is er nou leuk aan een slechte relatie.
Dat is ook zo fout hé.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:59 schreef mirved het volgende:
[..]
Mannen ook wel hoor. Een vriend van mij die had al een tijd lang geen vriendin meer gehad toen heeft ie zich gewoon een lelijk en vervelend mokkel gepakt omdat hij volgens mij dacht dat hij anders alleen zou blijven of misschien omdat hij gewoon iets wilt neuken. In ieder geval wonen ze nu samen en mag hij vrijwel niets meer doen wat hij vroeger leuk vond van haar. Maar toch blijft hij bij haar terwijl er zoveel betere vrouwen rondlopen. Ik heb gewoon het idee dat hij bang is om alleen te zijn en zich er maar bij neer heeft gelegd.
Natuurlijk is zoiets niet voorbehouden aan de vrouwen. Vrouwen zijn nou eenmaal vaker zo. Tenminste, dat lijkt me. Ik ken geen onderzoeken wat dit betreft.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:59 schreef mirved het volgende:
[..]
Mannen ook wel hoor. Een vriend van mij die had al een tijd lang geen vriendin meer gehad toen heeft ie zich gewoon een lelijk en vervelend mokkel gepakt omdat hij volgens mij dacht dat hij anders alleen zou blijven of misschien omdat hij gewoon iets wilt neuken. In ieder geval wonen ze nu samen en mag hij vrijwel niets meer doen wat hij vroeger leuk vond van haar. Maar toch blijft hij bij haar terwijl er zoveel betere vrouwen rondlopen. Ik heb gewoon het idee dat hij bang is om alleen te zijn en zich er maar bij neer heeft gelegd.
Zelfs dan nog...quote:Op maandag 3 januari 2011 01:04 schreef 08gnoT. het volgende:
Hangt er wel vanaf hoe lang de relatie duurt en hoe oud degene zijn denk ik.
Maar ik kan me voorstellen dat je op je 30e met een relatie van >10 jaar, meer moeite erin stopt om het toch nog aan de gang te houden dan iemand van 18 of 19 met een relatie van 2 maanden.quote:
Hier had ik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:04 schreef rijsttafel het volgende:
Mannen is van vroeg aan 'geleerd' dat ze sterk zijn en alles kunnen, niet moeten klagen enzo. Drie keer vallen en weer opstaan. Gewoon een biertje na een verloren voetbalwedstrijd. Vrouwen wordt echter aangeleerd wel aan drama te doen. Spelen moedertje met poppen, kijken soaps en films waar het leed rond gebroken relaties gigantisch wordt opgeblazen etc. Zonder waardeoordelen verder overigens, maar misschien verklaart dit het verschil.
quote:Op maandag 3 januari 2011 01:04 schreef rijsttafel het volgende:
[...]
Mensen blijven vaak in een relatie zitten óf doen aan relatiehoppen omdat ze de meest belangrijke relatie die er bestaat niet aan durven gaan. Namelijk de relatie met zichzelf.
Ja, zeker als er nog andere dingen een rol spelen zoals het hebben van kinderen en de financieën.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:06 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Maar ik kan me voorstellen dat je op je 30e met een relatie van >10 jaar, meer moeite erin stopt om het toch nog aan de gang te houden dan iemand van 18 of 19 met een relatie van 2 maanden.
Dit topic is niet van toepassing op mijquote:Op maandag 3 januari 2011 01:08 schreef capricia het volgende:
Mwa, soms is het slechte tijdelijk.
En is een middelmatige relatie beter dan geen.
Wij kunnen dat natuurlijk niet inschatten voor je...
Dan stel je eigenlijk dat jongens en meisjes van nature als kinderen hetzelfde zijn. Dat is niet waar. Met als voorbeelden verhalen uit de opkomst van de psychologie, toen ze jongens als meisje gingen opvoeden, omdat er iets mis was gegaan tijdens een besnijdenis bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:04 schreef rijsttafel het volgende:
Mannen is van vroeg aan 'geleerd' dat ze sterk zijn en alles kunnen, niet moeten klagen enzo. Drie keer vallen en weer opstaan. Gewoon een biertje na een verloren voetbalwedstrijd. Vrouwen wordt echter aangeleerd wel aan drama te doen. Spelen moedertje met poppen, kijken soaps en films waar het leed rond gebroken relaties gigantisch wordt opgeblazen etc. Zonder waardeoordelen verder overigens, maar misschien verklaart dit het verschil.
Owja, je moet ook zeker moeite in een relatie durven stoppen, dat is zeker waar en een nuance die ik was vergeten te melden. Overigens is het van de zijlijn sowieso niet te beoordelen wat een slechte relatie is en wat niet.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:06 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Maar ik kan me voorstellen dat je op je 30e met een relatie van >10 jaar, meer moeite erin stopt om het toch nog aan de gang te houden dan iemand van 18 of 19 met een relatie van 2 maanden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |