quote:
Op zondag 2 januari 2011 22:42 schreef Mrtaylan het volgende:Breathtaking, Bedankt voor de moeite maar ik bedoel niet die oorspronkelijke betekenis te weten maar, je weet wel, die rappers, president kennedy, Obama,
(een tekst van een paar rappers)
Illuminati , wants my mind, soul and my body
Secret society tryin to keep an eye on me
ik wil gewoon de basis weten, bijv ziel verkopen enzo
Door de geschiedenis heen zijn er altijd verschillende klassen binnen een maatschappij geweest. De belangrijkste tot ong. de 17e eeuw waren de priesterlijke elite, de adel, en de gewone man. Religieuze elite en adel regeerden meestal samen, waarbij de religieuzen vaak een grotere macht hadden dan de heersende koning/koningin/pharaoh enz. Vaak was er ook sprake van het idee dat de koning een reincarnatie was van een god, de zonnekoning.
Wat het volk voorgeschoteld kreeg aan religie, bijv. in Egypte, was niet wat de elite werkelijk geloofde. Zo werd aan het volk verteld dat bijv. de zon een god was, terwijl de elite de zon als een symbool zag voor iets anders, bijv. de actieve mannelijke kracht in het universum. Dit onderscheid tussen geheimgehouden kennis en wat iedereen te horen kreeg, is esoterie vs exoterie, waarbij esoterie de geheime leer is, en exoterie de openbare leer.
De voornamelijk kabbalistische esoterische leer uit het midden oosten is door de tijd heen overgedragen door middel van veel verschillende groepen. De kabbalah is een vorm van joods mysticisme ontwikkeld ten tijde van de babylonische ballingschap, toen de joden gedeporteerd werden naar babylon. Vervolgens hebben verschillende groepen deze kennis doorgegeven, waaronder islamitische geheime groepen zoals de hashishim. Ten tijde van de kruistochten werd deze kennis overgenomen door de Tempeliers. Deze namen hem terug naar Europa. Vervolgens zijn de jezuieten, rozenkruisers, vrijmetselaars ermee aan de haal gegaan. De katholieke kerk is tegenwoordig de voornaamste bezitter van dezelfde esoterische leer.
De leden die ingewijd zijn in deze esoterische leer beschouwen zichzelf 'verlicht', omdat ze kennis hebben ontvangen die anderen niet hadden. Om ingewijd te worden zijn er vele criteria. Als gewone man kom je meestal niet erg ver. De meeste illuminaten vandaag zijn leden van traditioneel occulte families, dus de koningshuizen, grote industrielen, bankiers, religieuze elite.
Met esoterie kun je grofweg twee kanten op: de lichte of de duistere kant, zoals er donkere en lichte magie zou zijn. De lichte kant wordt ook wel luciferianisme genoemd, de donkere satanisme.
De rappers tegenwoordig zijn meestal ingewijde vrijmetselaars die enkele graden hebben ontvangen. Zij gebruiken de symbolen die de geheime kennis symboliseren in hun clips en woorden.
Je ziel verkopen komt volgens mij niet zo vaak zo letterlijk voor. Maar zodra je een eed zweert aan bijv. de vrijmetselaars, doe je in principe dat. Je maakt een spirituele band met de leden van de society en de spirituele entiteiten die erachter zitten. Wat mij betreft is er geen twijfel over mogelijk wie er uiteindelijk hier achter zit, dat is idd de duivel zelf.
Zoals al gezegd is er een genootschap dat letterlijk de 'illuminati' heet, dit is een organisatie met spirituele en politieke doeleinden die de vrijmetselaarsloges gebruikt en ik denk dat zodoende de muzikanten via vrijmetselarij door de illuminati gedirigeerd worden om ons te beinvloeden via beeld en geluid. Zie het als de mafia gecombineerd met magie. Als je het over de top illurminaten hebt die de boel werkelijk besturen, gaat het om beroepscriminelen, psychopaten, leugenaars, mensen die geen problemen hebben met mensen afslachten in een oorlog, enz. Deze mensen zijn bezeten en hebben weinig menselijkheid meer over.
Occultiste Alice Bailey schreeft in haar boek 'the externalization of the hierarchie' hoe het gewone volk bekend gemaakt diende te worden met de geheime kennis. Dat gebeurt nu via de media ter voorbereiding op een geplande spirituele transformatie van de hele wereld waarin de esoterische utopie verwezenlijkt zou moeten worden. Satans koninkrijk op aarde.