Mijn advies: ga eerst geneeskunde of farmacologie studeren en benader tcm vanuit die kant. Ze zijn op het moment hard bezig op een solide manier te onderzoeken hoe tcm met name werkt. Juist tcm wordt op het moment wetenschappelijker bekeken. Als je echt geinteresseerd bent hierin is het goed juist eerst een goede basis te leggen, nog goedkoper ook!quote:Op zondag 2 januari 2011 21:47 schreef MissNaughty het volgende:
haha, jup. daar heb je helemaal gelijk in spanky. Ik wil verschillende deeltijdstudies gaan doen, tegelijk of na elkaar, dat weet ik nog niet. Ik ben geinteresseerd in Chinese Geneeswijzen en Natuurgeneeswijzen (voor dieren). En dan ook nog osteopathie.
En toch, hoe zweverig ook, er is steeds meer animo voor...
Volgens mij vergeet je de zorgverzekering? Dan hou je ook niet veel meer over.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:46 schreef tejow het volgende:
Amsterdam, studie rechten:
uit:
440 huur zelfstandige woning
185 collegegeld (wordt voor mij straks onbetaalbaar als de plannen door gaan van Rutte 1)
50 collegeboeken
2,30 inboedelverzekering
44 telefoonabonnement
200 eten, uitgaan, etc
921 totaal
in:
260 stufi
119 huurtoeslag
650 bijbaantje 12 uur per week
1029 totaal
Je gaat over de norm van de IBG heen als je dit elke maand verdient. Pas maar op voordat je je stufi terug moet gaan betalen.quote:
Is toch een vrij normaal bedrag?quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:06 schreef _Loki het volgende:
Wat, 650 bijbaantje? Wat doe je voor iets?
Je hebt geen mobiel en koopt geen studieboeken?quote:Op zondag 9 januari 2011 11:42 schreef fh101 het volgende:
Je kan het op kamers zitten zo duur maken als je zelf wilt.
Ik geef zelf niet zoveel uit per maand, ga ook niet echt veel uit ofzo.
in:
260 stufi
200 ouders
70 zorgtoeslag
ongeveer 70 door op te passen, wisselt wel sterk
uit:
290 huur (Leiden)
100 boodschappen
105 zorgverzekering
10 inboedel
Klopt. Heb in oktober-nov-dec geen stufi/OV.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je gaat over de norm van de IBG heen als je dit elke maand verdient. Pas maar op voordat je je stufi terug moet gaan betalen.
Mobiel is prepaid en studieboeken zijn 2x per jaar een wisselend bedrag, dus ik zou niet weten hoeveel ik daar pm aan uitgeefquote:Op zondag 9 januari 2011 11:52 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Je hebt geen mobiel en koopt geen studieboeken?
Eigenlijk moet ik die drie maanden zonder stufi aftrekken van mijn inkomsten, die ik gebaseerd had op alle inkomsten over 12 maanden. Maar dit topic is slechts bedoeld ter indicatie en niet om heel erg exact te zijn.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:17 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Klopt. Heb in oktober-nov-dec geen stufi/OV.
Je ouders geven je 300 euro, waarvan jij vervolgens 250 spaart?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:55 schreef ForumGek het volgende:
In:
-260 stufie
-300 ouders
-450 UWV (ww uitkering)
Totaal: 1010
uit:
- 383 Huur (Groningen)
- 30 telefoon
- 200 eten
- 40 gezamelijke rekening met vriendin
- 100, uitgaan / persoonlijke verzorging
- 50 vereniging
- 250 sparen
Collegegeld, boeken en zorgverzekering betalen ouders, zorgtoeslag ontvangen zij daarom ook.
Ik heb eerlijk gezegd niet echt een idee van wat er uit gaat, of in ieder geval niet waar het naartoe gaat.
Jij heb het makkelijk.je hoeft amper zelf wat te betalen en krijgt nog veel binnen ook!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:55 schreef ForumGek het volgende:
In:
-260 stufie
-300 ouders
-450 UWV (ww uitkering)
uit:
- 383 Huur (Groningen)
- 30 telefoon
- 200 eten
- 50 vereniging
- 250 sparen
Collegegeld, boeken en zorgverzekering betalen ouders, zorgtoeslag ontvangen zij daarom ook.
Ik heb eerlijk gezegd niet echt een idee van wat er uit gaat, of in ieder geval niet waar het naartoe gaat.
Ik dacht dat je geen WW kon krijgen naast je stufie. Hoe zit dat bij jou, wil je dat vertellen?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:55 schreef ForumGek het volgende:
In:
-260 stufie
-300 ouders
-450 UWV (ww uitkering)
uit:
- 383 Huur (Groningen)
- 30 telefoon
- 200 eten
- 50 vereniging
- 250 sparen
In principe is dat een deel van mijn huur, dus daar leg ik dan wat op bij. De rest doe ik van mijn eigen geld.quote:Op woensdag 12 januari 2011 02:32 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Je ouders geven je 300 euro, waarvan jij vervolgens 250 spaart?
Dat snap ik niet helemaal. Je bedoelt denk ik dat die 300 euro bedoeld is voor je huur, maar het labeltje dat er aan dat geld hangt maakt uiteindelijk niet zoveel uit natuurlijk. De feiten zijn, dat je volgens je geposte schema op 50 euro na van je eigen inkomsten rond kan komen. Dus in theorie heb je niet meer dan 50 euro van je ouders nodig. Doordat je 300 krijgt, hou je 250 over, die je dus spaart.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:50 schreef ForumGek het volgende:
[..]
In principe is dat een deel van mijn huur, dus daar leg ik dan wat op bij. De rest doe ik van mijn eigen geld.
En over de WW; die kan je gewoon krijgen naast stufie. Er wordt uitgegaan van een sociaal minimum wat iedereen van 23(+) zou moeten hebben (bijstandsniveau is dat). En daar gaan ze mee rekenen, stufie wordt er vanaf gehaald want dat geldt dan als "inkomen".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |