Ik kan het oude materiaal meenemen.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:24 schreef Keiichi het volgende:
Bij de hornbach kun je het spul wel los verkrijgen.
Maar of het dan past is dan de grote vraag
Ik heb eerder alleen frontjes vervangen (in vrijwel identieke woning) en dat paste wel gewoon, maar ik neem het oude spul wel gewoon mee, dan weet ik het zeker.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:30 schreef naaa het volgende:
Is leuk bedacht, maar dat gaat niet zo 1-2-3.
In bijna alle gevallen betekend het ook dat je het binnenwerk moet vervangen.
Zeker voor WCDs is dit alleen maar verstandig, aangezien de "veerkracht"
in de loop der jaren achteruitgaat waardoor het contact met de stekkers minder word.
Alleen bij een aantal merken, als we het over recente series hebben (na 2000 zeg maar),
hoef je alleen maar de afdekramen en wippen te vervangen, het binnenwerk is hetzelfde.
Dit geld voornamelijk voor Busch-Jaeger, Berker, JUNG, etc.
De "basiscomponenten" tussen de "standaard" serie en de "luxere" series zijn hetzelfde;
alleen de afdekramen / wippies zijn verschillend maar passen hier wel op.
Ja, die site had ik ook al gevonden. Alleen op afstand weet ik helemaal niet of het gaat passen.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Kijk voor die tijd wel even wat voor merk materiaal je nu hebt; dan is er een kleine kans dat het uberhaupt trouwens gaat passen; wat dat betreft heeft naaa het wel goed, het pas zo één twee drie niet en vaak moet je het binnenwerk ook vervangen.
Op internet is trouwens veel meer schakelmateriaal te bestellen dan in een gemiddelde bouwmarkt. Bijvoorbeeld www.elektroonline.nl
Oeh, ga ik even zoeken, zit ergens in een doos, alles is eraf nu.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Kun je hier eens een duidelijke foto plaatsen van jou oude schakelmateriaal ?
Foto 1quote:Op zondag 2 januari 2011 19:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Kun je hier eens een duidelijke foto plaatsen van jou oude schakelmateriaal ?
In wat voor een villa woon jij?!?!?!!quote:
En wie komt dat controleren, de aardingspolitie?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:50 schreef Vonkenboer het volgende:
Moet je eens rondneuzen of die toevallig ook zonder randaarde in dubbele uitvoering te krijgen zijn.
Zo ie zo moet je even oppassen dat je niet per ongeluk geaarde wandcontactdozen neemt terwijl je helemaal geen aarde hebt; het is namelijk niet toegestaan om geaarde wandcontactdozen op plekken te monteren waar je uberhaupt geen aarde hebt / aardedraad kunt aansluiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop