abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91110469
Als je incidenteel een frietje eet maakt het echt niet uit of ie nou in vast vet gebakken wordt of in "gezonde" plantaardige olie, daar zal je cholesterol ook niet veel onder te lijden hebben.

Een patatje is vaak een lekker tussendoortje of extra, en dus per definitie niet gezond. Het is erg vals om mensen het idee te geven dat ze met "gezonde keuze" olie ineens gezond bezig zijn, want dat hoeft helemaal niet het geval te zijn.

Het is een erg misleidend etiket dat vooral een invloed zal hebben op de zwakkeren van de samenleving.

Een hoog cholesterol is wel zeker slecht voor de gezondheid, met name je aders hebben daar erg onder te lijden. Zie de afbeelding hieronder:

Je ziet vaak dat er een deel van deze "plaque" losschiet (of een bloedprop) en ergens later in het traject vast komt te zitten, dat kan in je benen zijn maar ook rondom het hart of naar de hersenen. Het gebied wat deze aders dan normaal van bloed voorziet krijgt dat dan dus niet en als je er dan niet op tijd bij bent kan hartweefsel of hersenweefsel (onherstelbaar) afsterven. Zo kan een hart/hersen- infarct ontstaan.
Fingerspitzgefühl
pi_91111582
gewoon iets wat in bulk komt bij de sligro :P
pi_91138674
Een hoog cholesterol heeft natuurlijk meerdere oorzaken!

Het kan erfelijk zijn, kan door overgewicht komen, stress is ook een belangrijke factor, en bv te weinig bewegen..

Het is idd helemaal niet slecht om eens in de week een frietje te bakken , en welk vet je ook gebruikt maakt dan ook niet uit , mits je dus last hebt van een medische aandoening die vast vet bv minder goed kan afbreken (galprobleem)
Thank Drunk I'm a Goddess!
  maandag 10 januari 2011 @ 23:07:21 #104
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_91141606
Tegen de tijd dat ik 70 ben en m'n aders dichtslibben laat ik ze gelijk allemaal vervangen door synthetische met tefloncoating. En voor het hart is dan ook wel een vervangend pompje beschikbaar, klassieke organen zijn over 50 jaar hopeloos ouderwets.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:09:09 #105
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91141703
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:07 schreef Microtubuli het volgende:
Tegen de tijd dat ik 70 ben en m'n aders dichtslibben laat ik ze gelijk allemaal vervangen door synthetische met tefloncoating. En voor het hart is dan ook wel een vervangend pompje beschikbaar, klassieke organen zijn over 50 jaar hopeloos ouderwets.
En hoeveel heb je al gespaard in je spaarvarken? Want wil je hiervoor in aanmerking komen zou ik echt wel nu beginnen met sparen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:24:30 #106
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_91514055
Ik vind die goedkope blokken hard vet nog altijd het smaakvolste.... Heb nooit ge nut gezien en het verschil geproefd van sjiek, duur vet.

Blauwe ruit, Euroshopper, C1000 basis: allemaal 1 pot nat, en gewoon lekker om in te frituren.
Ik ben een eckte rapnegert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')