abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 januari 2011 @ 22:34:11 #101
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_90769603
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:33 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Bij mij zijn ze dan nog te lang ;( Vandaar dus River Island, lengtemaat short is daar precies goed voor mij.
:o welke lengtekorte maat heb jij dan?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  zondag 2 januari 2011 @ 22:34:12 #102
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_90769606
Vind het juist heel leuk om te lezen waar mensen hun geld aan uitgeven..
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_90769614
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:33 schreef _Calimero_ het volgende:
Okee, maar nu heb ik een heel mooi schema in Excel waarin precies staat wat ik waaran kan uitgeven.

Maar hoe werkt dat nu in de praktijk (zonder Tim dus!) ?? Want ik heb nog altijd 1 bedrag op mijn rekening en dat vliegt me door de vingers als water,zonder dat er ergens kijk op heb, behalve dat ik ws aan het einde van de maand ga concluderen dat ik me niet aan voorgenomen bedragen heb gehouden :')
Van tevoren geld pinnen voor de boodschappen en ook niet meer dan dat uitgeven? Spaargeld meteen overmaken. Veel verder kom ik niet. ^^
pi_90769636
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:25 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik vind dit een wat gekke reactie, tenminste ik ga ervanuit dat het (oa) op mij slaat?
Ik kom hier vragen wat een realistische schatting is voor kledinguitgaven. Mijn eigen schatting van 100 is nergens op gebaseerd, daarom wilde ik ook feedback. Je kan het hier mee eens zijn, of zeggen dat je meer of minder uitgeeft. Jij geeft blijkbaar veel minder uit.
Maar om dan te zeggen dat je hierdoor niet snapt wat je leuk vindt aan ons :?
Ik voel me wat 'afgekeurd' ofzo. Ook al zou ik wel 100 euro per maand uitgeven, en zou het een maand salaris zijn en zou jij dat niet doen, dan moet ieder dat toch voor zich weten? Dat je het er niet mee eens bent, maakt me niet uit, maar die afkeurende smiley erbij vind ik zo veroordelend. (maar ik weet niet of dat mijn interpretatie is van die smiley)
Ik doelde niet per se op jou!

Ik sta wat anders in het leven dan de meesten hier.
Niet beter of slechter, maar anders.
En toch voel ik me hier ook thuis. :)

Disclaimer: Ik voel me niet beter ofzo, alleen anders. ;)
  zondag 2 januari 2011 @ 22:35:08 #105
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_90769659
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:33 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, lekker toch dan :D Helemaal als je een mooi 'excuus' hebt ;)
Ik heb voor mijn galajurk best een goede prijs betaald vind ik zelf. Het kan vééééél duurder en niet zo heel veel goedkoper. Had wel een jurk van 50,- minder kunnen kopen maar die was niet zo mooi, moest nog helemaal vermaakt worden en ik moest er nog accessoires bijkopen, en bij deze dus niet.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 2 januari 2011 @ 22:35:32 #106
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_90769682
Cali ik heb nog een consumentengids in pdf waar ze digitale huishoudboekjes hebben getest, wil je die?
40 mb
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 2 januari 2011 @ 22:36:16 #107
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_90769723
Ik heb de afgelopen maanden ofzo ook meer geld uitgegeven aan kleding / schoenen dan vroegahhh maar dat is ook denk ik omdat mn smaak wat verandert :') Dus ineens vond ik heel veel van wat ik in de kast heb/had hangen niet leuk meer, erg handig :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_90769740
In principe wil ik ook niet spilzuchtig zijn en ben ik erg blij met koopjes (zoals de zgan broodbak voor een paar euro bij de Arm, zo'n ding kost ¤30 bij de blokker), maar als je iets vindt wat echt heel mooi is, zoals ik had met mn Steps Uitreikingsjurkje of mn nieuwe rokje met bloemetjes, of je draagt het vaak, zoals een goede jeans, dan kan het zn geld best waard zijn. Al is het in de uitverkoop natuurlijk altijd beter.
pi_90769744
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:35 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik heb voor mijn galajurk best een goede prijs betaald vind ik zelf. Het kan vééééél duurder en niet zo heel veel goedkoper. Had wel een jurk van 50,- minder kunnen kopen maar die was niet zo mooi, moest nog helemaal vermaakt worden en ik moest er nog accessoires bijkopen, en bij deze dus niet.
Én je voelde je er goed, mooi, lekker en sexy in :) Geld meer dan waard dus!
  zondag 2 januari 2011 @ 22:36:46 #110
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_90769754
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:34 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

:o welke lengtekorte maat heb jij dan?
Geen idee om eerlijk te zijn, maar River Island werkt met de lengtes short, regular en long. En aangezien die broeken bij mij gewoon goed zitten (bijna alle broeken zijn bij mij te smal aan de zijkant als de maat goed is, ik ben wat breder dan gemiddeld kennelijk) ga ik ook niet verder kijken, zeker niet omdat ze goed geprijsd zijn.
pi_90769775
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb de afgelopen maanden ofzo ook meer geld uitgegeven aan kleding / schoenen dan vroegahhh maar dat is ook denk ik omdat mn smaak wat verandert :') Dus ineens vond ik heel veel van wat ik in de kast heb/had hangen niet leuk meer, erg handig :P
Ik ben een maat omhoog gegaan sinds vorige winter, dus heb nieuwe spullen moeten kopen want kwam mn broeken niet meer in :(

Maarrrrr, daar gaan we dit jaar verandering in brengen :p
  zondag 2 januari 2011 @ 22:37:27 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90769781
Ik ook wel hoor :Y

En ik schrok me dood toen ik me realiseerde dat ik als student een kwart van mijn inkomen (van bijbaan) uitgaf aan koffie en ontbijtkoek in de kantine van de bieb :o :X Toen ben ik netjes boterhammen mee gaan nemen.

Nu geef ik veel teveel geld uit (verhoudingsgewijs) aan leuke prulletjes en haakspulletjes enzo, maar daar word ik wel heel gelukkig van :Y En dat hebben andere mensen inderdaad met kleren, snap ik ook wel. Alleen ik vind 30 euro in één keer al zo'n smak geld dat ik dat niet snel uitgeef -O-

Wat Merel zegt herken ik ook; mijn ene vriendin is arts in opleiding en de ander is psycholoog. Needless to say dat zij een stuk meer verdienen dan ik met mn 10 uurtjes thuiszorg :X Dat is niet leuk shoppen.... alle winkels waar zij in willen hou ik mn ogen maar in mn zak want ik kan toch niks betalen :{
pi_90769789
Edit want fout
  zondag 2 januari 2011 @ 22:38:37 #114
236335 neen
schone schijn
pi_90769840
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:33 schreef _Calimero_ het volgende:
Okee, maar nu heb ik een heel mooi schema in Excel waarin precies staat wat ik waaran kan uitgeven.

Maar hoe werkt dat nu in de praktijk (zonder Tim dus!) ?? Want ik heb nog altijd 1 bedrag op mijn rekening en dat vliegt me door de vingers als water,zonder dat er ergens kijk op heb, behalve dat ik ws aan het einde van de maand ga concluderen dat ik me niet aan voorgenomen bedragen heb gehouden :')
Ik had een excel bestand met daarin geld op lopende- en op de spaarrekening. Maandelijkse vaste kosten (huur/abonnementen enzo) en dan ook de vaste inkomsten erbij (stufi, bijdrage ouders) en dan vulde ik per keer dat ik wat kocht de rest erbij in dus boodschappen: kleding: telefoonrekening (wat eroverheen is) en in the end zie je dan een getal en als die in de + zit is het goed.

Alles wat er bij mij in komt gaat er even snel weer uit, niet aan kleding maar wel aan drankjes. Sowieso gaat het dan nogal rap bij mij omdat ik dan wel weer bijpin... oud en nieuw was weer een duur geintje terwijl ik echt maar een paar uurtjes in de stad ben geweest volgens mij.
Maar goed, ik wilde bijv. bij een vriend op bezoek dan dus dat ticket heb ik maar geboekt, geld voor dan daar zie ik dan wel weer komt wel goed :') want anders had ik die 60 euro uitgegeven aan drinken en was ik niet geweest.
het lijkt niet wat het is
  zondag 2 januari 2011 @ 22:38:47 #115
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_90769846
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
In principe wil ik ook niet spilzuchtig zijn en ben ik erg blij met koopjes (zoals de zgan broodbak voor een paar euro bij de Arm, zo'n ding kost ¤30 bij de blokker), maar als je iets vindt wat echt heel mooi is, zoals ik had met mn Steps Uitreikingsjurkje of mn nieuwe rokje met bloemetjes, of je draagt het vaak, zoals een goede jeans, dan kan het zn geld best waard zijn. Al is het in de uitverkoop natuurlijk altijd beter.
Dat dus. Ik heb vrij veel van Steps, wel veel in de uitverkoop gekocht, maar ik weet dat ik zo'n jurkje gewoon heel erg vaak draag. En buiten dat, 50,- voor een jurk (of zelfs 90,- ) is niet buitenproportioneel veel. Zeker niet aangezien een spijkerbroek + truitje of spijkerbroek + shirt + vest al duurder is.
  zondag 2 januari 2011 @ 22:39:05 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90769864
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
En voor speciale gelegenheden mag je ook speciale dingen kopen toch :Y

Ik heb ook een galajurk van 120 euro in de kast hangen :Y Had dat jaar voor mn verjaardag geld gevraagd van iedereen zodat ik die jurk kon kopen O+
pi_90769887
Ik zou afgelopen maand heel veel gaan uitgeven aan nieuwe kleding. Met mooie kleren het jaar in ofzo. Maar ik zag niets dat mooi was :'). Vind kleren kopen maar frustrerend. Of het is niet mooi, of het staat mij niet mooi.

Mijn geld gaat alsnog wel op hoor, aan vakanties en camera's :+. Heb al zitten kijken voor 2 nieuwe camera's :@. Een nieuwe compact omdat mn oude bagger is, en een nieuwe spiegelreflex omdat ik bij mn huidige tegen de limieten aanloop. Luxeproblemen :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 2 januari 2011 @ 22:40:15 #118
277802 _Calimero_
pi_90769925
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:34 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Van tevoren geld pinnen voor de boodschappen en ook niet meer dan dat uitgeven? Spaargeld meteen overmaken. Veel verder kom ik niet. ^^
Ja, dan doe ik wel per week boodschappengeld contant en dan pin ik mijn 'losse dingetjes'' zoals een drankje/koffie/broodje onderweg wel.
Als het góed is, dan zou ik vanaf dit jaar weer moeten kunnen sparen *O* (tot de zomer, want dan moet ik mijn studielening gaan terugbetalen :r
pi_90769946
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:39 schreef Chicolate het volgende:
Ik zou afgelopen maand heel veel gaan uitgeven aan nieuwe kleding. Met mooie kleren het jaar in ofzo. Maar ik zag niets dat mooi was :'). Vind kleren kopen maar frustrerend. Of het is niet mooi, of het staat mij niet mooi.
Ow, dat heb ik nu al twee maanden. Ik vind mezelf niks meer mooi staan (ga echt mn best doen om de extra kilo's eraf te krijgen), dus ik koop niks meer :D
pi_90769966
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:40 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ja, dan doe ik wel per week boodschappengeld contant en dan pin ik mijn 'losse dingetjes'' zoals een drankje/koffie/broodje onderweg wel.
Als het góed is, dan zou ik vanaf dit jaar weer moeten kunnen sparen *O* (tot de zomer, want dan moet ik mijn studielening gaan terugbetalen :r
Nice :D Sparen is fijn <3
  zondag 2 januari 2011 @ 22:41:11 #121
277802 _Calimero_
pi_90769976
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Cali ik heb nog een consumentengids in pdf waar ze digitale huishoudboekjes hebben getest, wil je die?
40 mb
Graag O+ :Y
pi_90769981
En nu ga ik off naar bed. Slaap lekker iedereen!
  zondag 2 januari 2011 @ 22:41:40 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90770007
Ik krijg als het goed is komende week mn extra salaris binnen, van mn portiersbaantje, en ookal is het eigenlijk geld voor mn vriendje (schulden aflossen), ik reserveer een klein deel ook wel voor shoppen in Londen de week erop *O*

Het jurkje voor de bruiloft heeft mn moeder voor me gemaakt; beetje à la Mad Men, zo'n tweedjurkje in een beetje oudemannenprint :D en dan die veterschoentjes eronder, ik heb er nu al zin in *O*
  zondag 2 januari 2011 @ 22:41:53 #124
331 Merel
Be here now.
pi_90770018
quote:
Op zondag 2 januari 2011 22:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Wehkamp had voorheen lange & korte maten. Ik heb altijd de korten nodig ;(

:P
Wel eens geprobeerd, is me te kort! Stomme lange benen ook :( :P

Oh en ik geef ook te veel uit aan uit eten gaan en uitgaan!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_90770032
Update: de verwarming gaat het echt niet doen vandaag of morgenvroeg -O- .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')