quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:01 schreef shitbrick het volgende:
[..]
Ja, vandaag net afgekeken. Einde was inderdaad vrij grof maar had al een aardig vermoeden dat iets in die trend stond te gebeuren. Wel weer een paar rare stukken in de laatste 10 minutenBedankt voor je kleine verslag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al een goede rauwe Franse horrorfilm maar met enkele moeilijk te onderbouwen stukken erin. Ook lang niet zoveel indruk achtergelaten als Martyrs. Die film heeft me nog dagenlang beziggehouden nadat ik hem had gekeken. Die kon ik op een gegeven moment ook bijna niet meer aanzien. Heb enkele stukken gefastforward.....
Ik vond A LInterieur meer te vergelijken met Haute Tension waarbij ik de laatste nog net iets beter vond omdat deze niet zoveel onlogische stukken in zich had.
Nu 3 Franse horrormovies gezien en moet zeggen dat die Fransen het toch wel heel goed doen.Maar is het dan naast die onlogische stukken wel een aanrader?
signatuurloos
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:01 schreef shitbrick het volgende:
[..]
Ja, vandaag net afgekeken. Einde was inderdaad vrij grof maar had al een aardig vermoeden dat iets in die trend stond te gebeuren. Wel weer een paar rare stukken in de laatste 10 minutenFranse horrorfilms zijn geweldig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al een goede rauwe Franse horrorfilm maar met enkele moeilijk te onderbouwen stukken erin. Ook lang niet zoveel indruk achtergelaten als Martyrs. Die film heeft me nog dagenlang beziggehouden nadat ik hem had gekeken. Die kon ik op een gegeven moment ook bijna niet meer aanzien. Heb enkele stukken gefastforward.....
Ik vond A LInterieur meer te vergelijken met Haute Tension waarbij ik de laatste nog net iets beter vond omdat deze niet zoveel onlogische stukken in zich had.
Nu 3 Franse horrormovies gezien en moet zeggen dat die Fransen het toch wel heel goed doen.
ég gaf ykkur von sem varš aš vonbrigšum.. žetta er įgętis byrjun
Zoals ik aangaf heb ik er nu 3 gezien. Ik vond ze alledrie heel erg goed. Erg ranzig ook, hoe het allemaal in beeld wordt gebracht. Niet ranzig als in een slashermovie maar ranzig qua detail.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:30 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Bedankt voor je kleine verslag.Maar is het dan naast die onlogische stukken wel een aanrader?
Het gaat niet alleen om de ranzigheid in die films, maar ook om de bizar goede emotionele lading die er in zit. Die ranzigheid doet er niet zo veel toe, maar personages worden zo absurd realistisch neergezet, waardoor zo'n film 10x heftiger is dan een Saw of Hostel.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:09 schreef shitbrick het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf heb ik er nu 3 gezien. Ik vond ze alledrie heel erg goed. Erg ranzig ook, hoe het allemaal in beeld wordt gebracht. Niet ranzig als in een slashermovie maar ranzig qua detail.
Zoals horror bedoeld is.
Ik kan ze dus alledrie aanraden (A L'interieur, Haute Tension en Martyrs). Bij de eerste had ik alleen wat ergenis momentjes maar blijft een prima horror om te zien. Ik zou alleen geen Franse horror opzetten tijden een filmavondje samen met vrienden.
Inderdaad. Hoewel ik Hostel of Saw ook zeker niet verkeerd vind op z'n tijd, wordt het nooit echt eng omdat ik niet meeleef met de hoofdpersoon. Het gaat er dan alleen maar om om zo ranzig mogelijke martelingen te zien, waar ik dan eerder om moet lachen. Maar als je de angst van de hoofdpersoon echt mee gaat voelen, dan is 'ie goed.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:52 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de ranzigheid in die films, maar ook om de bizar goede emotionele lading die er in zit. Die ranzigheid doet er niet zo veel toe, maar personages worden zo absurd realistisch neergezet, waardoor zo'n film 10x heftiger is dan een Saw of Hostel.
Martyrs kon ik wel waarderen, dus zal ook eens op zoek gaan naar die andere twee.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:09 schreef shitbrick het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf heb ik er nu 3 gezien. Ik vond ze alledrie heel erg goed. Erg ranzig ook, hoe het allemaal in beeld wordt gebracht. Niet ranzig als in een slashermovie maar ranzig qua detail.
Zoals horror bedoeld is.
Ik kan ze dus alledrie aanraden (A L'interieur, Haute Tension en Martyrs). Bij de eerste had ik alleen wat ergenis momentjes maar blijft een prima horror om te zien. Ik zou alleen geen Franse horror opzetten tijden een filmavondje samen met vrienden.
Dat vat ik eigenlijk in één woord samen door het 'rauwe' horrorfilms te noemen. Ik kan even geen andere term bedenken. Dit is ook waarom ik me meer dan normaal stoorde aan (in mijn ogen) wat onlogica bij A L'interieur dan bij normale horrormovies. Omdat het zo echt wordt neergezet verwacht je ook dat mensen enigzins realistisch handelen hoever dat ook mogelijk is in zo'n situatie.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:52 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de ranzigheid in die films, maar ook om de bizar goede emotionele lading die er in zit. Die ranzigheid doet er niet zo veel toe, maar personages worden zo absurd realistisch neergezet, waardoor zo'n film 10x heftiger is dan een Saw of Hostel.
Misschien dat Saw 1 nog een beetje in de buurt komt, maar in de films daarna worden de slachtoffers vrijwel niet in de diepte uitgewerkt. Misschien ook wat lastiger, aangezien Martyrs, Haute Tension en A L'interieur zich voornamelijk op 1 persoon richten.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:02 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoewel ik Hostel of Saw ook zeker niet verkeerd vind op z'n tijd, wordt het nooit echt eng omdat ik niet meeleef met de hoofdpersoon. Het gaat er dan alleen maar om om zo ranzig mogelijke martelingen te zien, waar ik dan eerder om moet lachen. Maar als je de angst van de hoofdpersoon echt mee gaat voelen, dan is 'ie goed.
Wat was er onlogisch aan A L'interieur? Dat mogelijkheden tot ontsnappen niet werden benut?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:17 schreef shitbrick het volgende:
[..]
Dat vat ik eigenlijk in één woord samen door het 'rauwe' horrorfilms te noemen. Ik kan even geen andere term bedenken. Dit is ook waarom ik me meer dan normaal stoorde aan (in mijn ogen) wat onlogica bij A L'interieur dan bij normale horrormovies. Omdat het zo echt wordt neergezet verwacht je ook dat mensen enigzins realistisch handelen hoever dat ook mogelijk is in zo'n situatie.
Ik neem aan dat je Eden Lake bedoelt?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:32 schreef Telecaster het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt1087842/]Eden Log is trouwens evenmin onaardig.
Nope. Eden Log het is.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:37 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Eden Lake bedoelt?
Zeker.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:38 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Nope. Eden Log het is.
Al was Eden Lake ook verdienstelijk.
Maar niet Frans.quote:
ja, ik weet vrij zeker dat ik de film die je bedoelt vorig jaar gezien heb en ik denk echt dat je "Ils/Them" bedoelt ik heb zitten googelen en wat reviews en spoilers gelezen van Franse horror die ik vorig jaar zag en dit is de enige met riolen en kinderen die ik kon vinden....quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:28 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar de titel van een (ik denk Franse) horror. Het is niet 'Ils' maar wel vergelijkbaar. Voor zover ik me herinner betreft het een echtpaar dat in tunnels (riolering??) wordt opgejaagd als wild door kinderen, en ook vermoord door die kinderen. Het eindshot laat zien dat het 'hunten' van de twee volwassenen door de kinderen als een spel wordt gezien en de kinderen vertrekken met de schoolbus. Ik heb me toen ik die zag ook laten wijsmaken dat het gebaseerd was op een waargebeurd verhaal.
Komt dit iemand bekend voor?
ok, dan zal ik een en ander door elkaar halen waarschijnlijk. In iedergeval bedankt!!!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:19 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
ja, ik weet vrij zeker dat ik de film die je bedoelt vorig jaar gezien heb en ik denk echt dat je "Ils/Them" bedoelt ik heb zitten googelen en wat reviews en spoilers gelezen van Franse horror die ik vorig jaar zag en dit is de enige met riolen en kinderen die ik kon vinden....
klinkt geinig moet ik ook maaris zien!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:32 schreef Telecaster het volgende:
Eden Log is trouwens evenmin onaardig.
Tip: ga er zo blanco mogelijk in, geen recensies vooraf lezen.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:17 schreef casper019 het volgende:
[..]
klinkt geinig moet ik ook maaris zien!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |