abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91665155
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:01 schreef shitbrick het volgende:

[..]

Ja, vandaag net afgekeken. Einde was inderdaad vrij grof maar had al een aardig vermoeden dat iets in die trend stond te gebeuren. Wel weer een paar rare stukken in de laatste 10 minuten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al een goede rauwe Franse horrorfilm maar met enkele moeilijk te onderbouwen stukken erin. Ook lang niet zoveel indruk achtergelaten als Martyrs. Die film heeft me nog dagenlang beziggehouden nadat ik hem had gekeken. Die kon ik op een gegeven moment ook bijna niet meer aanzien. Heb enkele stukken gefastforward.....

Ik vond A LInterieur meer te vergelijken met Haute Tension waarbij ik de laatste nog net iets beter vond omdat deze niet zoveel onlogische stukken in zich had.

Nu 3 Franse horrormovies gezien en moet zeggen dat die Fransen het toch wel heel goed doen.
Bedankt voor je kleine verslag. ^O^ Maar is het dan naast die onlogische stukken wel een aanrader?
signatuurloos
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:48:22 #202
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91665926
The lover ones was echt prima. Mooie muziek en goede acteurs tilden de film naar een hoger niveau. Verhaal is simpel: geweigerde promdate, chick neemt wraak.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:51:05 #203
203493 Haarklip
įgętis byrjun
pi_91666054
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:01 schreef shitbrick het volgende:

[..]

Ja, vandaag net afgekeken. Einde was inderdaad vrij grof maar had al een aardig vermoeden dat iets in die trend stond te gebeuren. Wel weer een paar rare stukken in de laatste 10 minuten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al een goede rauwe Franse horrorfilm maar met enkele moeilijk te onderbouwen stukken erin. Ook lang niet zoveel indruk achtergelaten als Martyrs. Die film heeft me nog dagenlang beziggehouden nadat ik hem had gekeken. Die kon ik op een gegeven moment ook bijna niet meer aanzien. Heb enkele stukken gefastforward.....

Ik vond A LInterieur meer te vergelijken met Haute Tension waarbij ik de laatste nog net iets beter vond omdat deze niet zoveel onlogische stukken in zich had.

Nu 3 Franse horrormovies gezien en moet zeggen dat die Fransen het toch wel heel goed doen.
Franse horrorfilms zijn geweldig. _O_
ég gaf ykkur von sem varš aš vonbrigšum.. žetta er įgętis byrjun
pi_91691816
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:30 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Bedankt voor je kleine verslag. ^O^ Maar is het dan naast die onlogische stukken wel een aanrader?
Zoals ik aangaf heb ik er nu 3 gezien. Ik vond ze alledrie heel erg goed. Erg ranzig ook, hoe het allemaal in beeld wordt gebracht. Niet ranzig als in een slashermovie maar ranzig qua detail.
Zoals horror bedoeld is.

Ik kan ze dus alledrie aanraden (A L'interieur, Haute Tension en Martyrs). Bij de eerste had ik alleen wat ergenis momentjes maar blijft een prima horror om te zien. Ik zou alleen geen Franse horror opzetten tijden een filmavondje samen met vrienden.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 01:52:08 #205
203493 Haarklip
įgętis byrjun
pi_91693290
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 01:09 schreef shitbrick het volgende:

[..]

Zoals ik aangaf heb ik er nu 3 gezien. Ik vond ze alledrie heel erg goed. Erg ranzig ook, hoe het allemaal in beeld wordt gebracht. Niet ranzig als in een slashermovie maar ranzig qua detail.
Zoals horror bedoeld is.

Ik kan ze dus alledrie aanraden (A L'interieur, Haute Tension en Martyrs). Bij de eerste had ik alleen wat ergenis momentjes maar blijft een prima horror om te zien. Ik zou alleen geen Franse horror opzetten tijden een filmavondje samen met vrienden.
Het gaat niet alleen om de ranzigheid in die films, maar ook om de bizar goede emotionele lading die er in zit. Die ranzigheid doet er niet zo veel toe, maar personages worden zo absurd realistisch neergezet, waardoor zo'n film 10x heftiger is dan een Saw of Hostel.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 02:02:36 #206
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91693575
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 01:52 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de ranzigheid in die films, maar ook om de bizar goede emotionele lading die er in zit. Die ranzigheid doet er niet zo veel toe, maar personages worden zo absurd realistisch neergezet, waardoor zo'n film 10x heftiger is dan een Saw of Hostel.
Inderdaad. Hoewel ik Hostel of Saw ook zeker niet verkeerd vind op z'n tijd, wordt het nooit echt eng omdat ik niet meeleef met de hoofdpersoon. Het gaat er dan alleen maar om om zo ranzig mogelijke martelingen te zien, waar ik dan eerder om moet lachen. Maar als je de angst van de hoofdpersoon echt mee gaat voelen, dan is 'ie goed.
pi_91696090
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 01:09 schreef shitbrick het volgende:

[..]

Zoals horror bedoeld is.

Martyrs kon ik wel waarderen, dus zal ook eens op zoek gaan naar die andere twee.
signatuurloos
pi_91697550
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 01:52 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Dat vat ik eigenlijk in één woord samen door het 'rauwe' horrorfilms te noemen. Ik kan even geen andere term bedenken. Dit is ook waarom ik me meer dan normaal stoorde aan (in mijn ogen) wat onlogica bij A L'interieur dan bij normale horrormovies. Omdat het zo echt wordt neergezet verwacht je ook dat mensen enigzins realistisch handelen hoever dat ook mogelijk is in zo'n situatie.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:28:51 #209
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_91699043
Ik ben eigenlijk op zoek naar de titel van een (ik denk Franse) horror. Het is niet 'Ils' maar wel vergelijkbaar. Voor zover ik me herinner betreft het een echtpaar dat in tunnels (riolering??) wordt opgejaagd als wild door kinderen, en ook vermoord door die kinderen. Het eindshot laat zien dat het 'hunten' van de twee volwassenen door de kinderen als een spel wordt gezien en de kinderen vertrekken met de schoolbus. Ik heb me toen ik die zag ook laten wijsmaken dat het gebaseerd was op een waargebeurd verhaal.

Komt dit iemand bekend voor?

[ Bericht 9% gewijzigd door ElizabethR op 22-01-2011 11:35:53 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:30:57 #210
203493 Haarklip
įgętis byrjun
pi_91699093
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 02:02 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Inderdaad. Hoewel ik Hostel of Saw ook zeker niet verkeerd vind op z'n tijd, wordt het nooit echt eng omdat ik niet meeleef met de hoofdpersoon. Het gaat er dan alleen maar om om zo ranzig mogelijke martelingen te zien, waar ik dan eerder om moet lachen. Maar als je de angst van de hoofdpersoon echt mee gaat voelen, dan is 'ie goed.
Misschien dat Saw 1 nog een beetje in de buurt komt, maar in de films daarna worden de slachtoffers vrijwel niet in de diepte uitgewerkt. Misschien ook wat lastiger, aangezien Martyrs, Haute Tension en A L'interieur zich voornamelijk op 1 persoon richten.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:17 schreef shitbrick het volgende:

[..]

Dat vat ik eigenlijk in één woord samen door het 'rauwe' horrorfilms te noemen. Ik kan even geen andere term bedenken. Dit is ook waarom ik me meer dan normaal stoorde aan (in mijn ogen) wat onlogica bij A L'interieur dan bij normale horrormovies. Omdat het zo echt wordt neergezet verwacht je ook dat mensen enigzins realistisch handelen hoever dat ook mogelijk is in zo'n situatie.
Wat was er onlogisch aan A L'interieur? Dat mogelijkheden tot ontsnappen niet werden benut?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:32:51 #211
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91699146
Eden Log is trouwens evenmin onaardig.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:37:55 #212
203493 Haarklip
įgętis byrjun
pi_91699275
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:32 schreef Telecaster het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt1087842/]Eden Log is trouwens evenmin onaardig.
Ik neem aan dat je Eden Lake bedoelt?

Edit; Ah wacht, toch niet. _O-
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:38:41 #213
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91699294
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:37 schreef Haarklip het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je Eden Lake bedoelt?
Nope. Eden Log het is.

Al was Eden Lake ook verdienstelijk.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:40:06 #214
203493 Haarklip
įgętis byrjun
pi_91699329
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:38 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Nope. Eden Log het is.

Al was Eden Lake ook verdienstelijk.
Zeker. ^O^
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:40:54 #215
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91699349
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:40 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Zeker. ^O^
Maar niet Frans. ;)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 21:19:04 #216
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_91722948
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:28 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar de titel van een (ik denk Franse) horror. Het is niet 'Ils' maar wel vergelijkbaar. Voor zover ik me herinner betreft het een echtpaar dat in tunnels (riolering??) wordt opgejaagd als wild door kinderen, en ook vermoord door die kinderen. Het eindshot laat zien dat het 'hunten' van de twee volwassenen door de kinderen als een spel wordt gezien en de kinderen vertrekken met de schoolbus. Ik heb me toen ik die zag ook laten wijsmaken dat het gebaseerd was op een waargebeurd verhaal.

Komt dit iemand bekend voor?
ja, ik weet vrij zeker dat ik de film die je bedoelt vorig jaar gezien heb en ik denk echt dat je "Ils/Them" bedoelt ik heb zitten googelen en wat reviews en spoilers gelezen van Franse horror die ik vorig jaar zag en dit is de enige met riolen en kinderen die ik kon vinden....
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  maandag 24 januari 2011 @ 10:03:46 #217
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91787854
Afgelopen weekend The Collector gezien.

Best vermakelijk. Geen wereldfilm, maar goed genoeg om lekker onderuit gezakt te zitten kijken.
Het idee is een klusjesman geld nodig heeft en dan bij een klant een steen moet stelen om aan extra geld te komen. Als hij inbreekt (en denkt dat de familie op vakantie is) blijkt dat die familie op gruwelijke fijze gevangen wordt gehouden door een vreemd iemand.
Van de makers van Saw4 t/m 3D, maar wel beter dan de gemiddelde Saw film die hij geregisseerd heeft.

http://www.imdb.com/title/tt0844479/
Mijn cijfer: 7

Daarna nog Lynch Mob gezien. Echte B film in de slechte zin van het woord. Slecht verhaal, slecht acteerwerk, niet uitgewerkte karakters, slechte effecten, etc.
Misschien dat het de bedoeling was om het een B-film te laten lijken en dat is goed gelukt, maar wel met een negatief resultaat.

http://www.imdb.com/title/tt0486619/
Mijn cijfer: 2
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 24 januari 2011 @ 12:22:37 #218
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_91792305
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 21:19 schreef 3rdRock het volgende:

[..]

ja, ik weet vrij zeker dat ik de film die je bedoelt vorig jaar gezien heb en ik denk echt dat je "Ils/Them" bedoelt ik heb zitten googelen en wat reviews en spoilers gelezen van Franse horror die ik vorig jaar zag en dit is de enige met riolen en kinderen die ik kon vinden....
ok, dan zal ik een en ander door elkaar halen waarschijnlijk. In iedergeval bedankt!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_91806718
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:32 schreef Telecaster het volgende:
Eden Log is trouwens evenmin onaardig.
klinkt geinig moet ik ook maaris zien!
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:15:32 #220
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91878612
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:17 schreef casper019 het volgende:

[..]

klinkt geinig moet ik ook maaris zien!
Tip: ga er zo blanco mogelijk in, geen recensies vooraf lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')