Hoi,
Allereerst aan alle lezers nog een goed 2011 gewenst!

.
Nu het alcoholpercentage in mijn lichaam begint te dalen na oud en nieuw, spelen de belangrijke 'problemen'/vragen weer in mijn hoofd op. Dit studiejaar (2010/2011) moet ik 20 weken stage lopen onder de noemer 'verdiepingsstage'. Vorig jaar heb ik 10 weken stage gelopen onder de noemer oriëntatiestage, hieraan heb ik een leuke bijbaan overgehouden.
Het probleem voor dit jaar wat betreft de stage is dat ik nog niks heb kunnen vinden, ik heb nog drie weken de tijd om een stage te vinden. Ik heb serieus geprobeerd om een stageplek te kunnen regelen, maar ik heb erg veel concurrentie (in totaal moeten in mijn stageperiode nog 73 anderen van mijn studie ook stage lopen) en er is erg weinig aanbod in de branch waarin in studeer (zeker waar ik woon, in het noorden van het land). Ik heb bedrijven gebeld, maar nog geen plek kunnen regelen.
Omdat de deadline voor een stage hard nadert ben ik erg bang dat ik niet optijd iets ga vinden. Ik zit nu in het derde studiejaar en heb
geen studievertraging tot zover, als ik echt geen stageplek kan vinden zal ik een halfjaar vertraging oplopen. Volgend studiejaar zou ik een afstudeerprofiel moeten kiezen en afstuderen, dus het is geen optie om dat in plaats van de stage te doen.
Ik vind het niet leuk om geen stage te kunnen regelen (het voelt niet goed...), maar ik zie ook wel een voordeel ervan in. Het zou kunnen betekenen dat ik dus een halfjaar niks heb wat studie betreft, eigenlijk lijkt mij dit wel interessant. Het afgelopen jaar is wat stormachtig en chaotisch verlopen voor mij, dus een halfjaar bijkomen klinkt wel interessant (misschien even op vakantie, etc.). Echter ben ik bang voor de studievertraging van een halfjaar!
Financieel is het natuurlijk niet goed, ik moet dit jaar sowieso betalen ook al zou ik een halfjaar niks doen. Vervolgens moet ik een halfjaar langer doorstuderen wat ook weer geld kost, het laatste halfjaar zou ik geen studiefinanciering meer krijgen. Ik heb wel een reservepot (>10k), maar vind het toch wat zonde om dit aan te moeten spreken (heb geen schulden of lening verder).
Heeft iemand ervaring hiermee? Wat is wijs om te doen?
Een gesprek met de SLB'er vraag ik sowieso wel aan, maar wil wat ervaringen/meningen horen van andere studenten hierover

.