Ben je nu klaar?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:37 schreef DaMart het volgende:
aa aa e o a oe e i oi o a i e ee eee o o ooie?
O, wacht even. Jij denk dat de taal die je uitslaat als je klaarkomt een echo van het oorspronkelijke Latijn is? Dus dat je Latijn spreekt als je na het trekken 'aaaaaaaiiiieeeeooooo' gilt?quote:
Wat snap je nou niet aan deze bron?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
O, wacht even. Jij denk dat de taal die je uitslaat als je klaarkomt een echo van het oorspronkelijke Latijn is? Dus dat je Latijn spreekt als je na het trekken 'aaaaaaaiiiieeeeooooo' gilt?
Newsflash: Dat is niet het geval.
Ik zal het eens tegen mijn professoren zeggen, dat ze voortaan de medeklinkers achterwege kunnen laten. Waarschijnlijk ga ik dat niet overleven.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:28 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ik wilde gewoon een grapje maken maar ik zal het wel op hoogwaardige taaldiscussie gooien dan voor anderen
Laten we verder praten met de wetenschap dat taal zich ontwikkelt en ontwikkelt maar dat het originele Latijn zonder medeklinkers was.
En niet vergeten dat het nu een dode taal is zonder ontwikkeling.
Daar staan toch genoeg medeklinkers in!quote:Op zondag 2 januari 2011 12:41 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Wat snap je nou niet aan deze bron?
[ afbeelding ]
http://www.let.ru.nl/V.Hunink/egeria.htm
Okee, ik zie sowieso al diverse medeklinkers in die tekst (jammer he, historici onder je publiek die deze dingen min of meer kunnen lezen?), dus wat wil je daar nu mee aantonen?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:41 schreef bart2009 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De 3e letter van het eerste woord is een 'g', de 4e een 'n', en de laatste letter van het 2e woord is een 'm'. Dat zijn al 3 medeklinkers. Moar?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:41 schreef bart2009 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
jij gaat hem proberen te onderwijzen?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:44 schreef DaMart het volgende:
Zullen we TS maar uit zijn lijden verlossen dan?
Als iets er als een rondje uitziet is het toch niet meteen een o? Misschien kan je dan een stukje er uithalen in paint en dan zeggen wat voor klinker het isquote:Op zondag 2 januari 2011 12:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Okee, ik zie sowieso al diverse medeklinkers in die tekst (jammer he, historici onder je publiek die deze dingen min of meer kunnen lezen?), dus wat wil je daar nu mee aantonen?
.....quote:Op zondag 2 januari 2011 12:28 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ik wilde gewoon een grapje maken maar ik zal het wel op hoogwaardige taaldiscussie gooien dan voor anderen
Laten we verder praten met de wetenschap dat taal zich ontwikkelt en ontwikkelt maar dat het originele Latijn zonder medeklinkers was.
En niet vergeten dat het nu een dode taal is zonder ontwikkeling.
Want een o is een medeklinker of zo?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:45 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Als iets er als een rondje uitziet is het toch niet meteen een o? Misschien kan je dan een stukje er uithalen in paint en dan zeggen wat voor medeklinker het is
Via Appia?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:47 schreef DaMart het volgende:
Als steuntje in de rug voor TS: de weg naar Rome bestond wel uit louter klinkers, daar zat echt geen medeklinker tussen.
quote:Op zondag 2 januari 2011 12:45 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Als iets er als een rondje uitziet is het toch niet meteen een o? Misschien kan je dan een stukje er uithalen in paint en dan zeggen wat voor medeklinker het is
Dat is niet eens waar, want ze hebben ook banden/bielzen gebruiktquote:Op zondag 2 januari 2011 12:47 schreef DaMart het volgende:
Als steuntje in de rug voor TS: de weg naar Rome bestond wel uit louter klinkers, daar zat echt geen medeklinker tussen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |