Duiknimf heet Lisanne ALKMAAR - Lisanne Hoijtink is de nieuwe ongekroonde koningin van de Nieuwjaarsduik. Met haar fraaie verschijning prijkte de 19-jarige Alkmaarse gisteren in volle glorie in De Telegraaf. "Ik heb ontzettend veel leuke reacties gekregen", glimlacht de studente biologie, nog ietwat verlegen door de onverwachte aandacht.
"Vrienden en vriendinnen sms'ten me gisteren, terwijl ik in de schoolbanken zat, dat ik in de krant en op internet stond. Zelf had ik het toen nog niet gezien", vertelt de in Hoorn geboren schone. "Iedereen reageerde heel leuk en enthousiast. Ik had ook nog niet eerder in de krant gestaan, dus ik vond het superleuk!"
Het was overigens niet de eerste keer dat Lisanne de ijskoude kustlijn van Egmond aan Zee verwarmde: "Vorig jaar deed ik voor het eerst mee. Het leek me toen een goed idee om het nieuwe jaar met een frisse duik te beginnen. En aangezien het zo leuk en gezellig was, besloot ik er een vervolg aan te geven."
Helaas voor de vrijgezelle mannen in West-Friesland en omstreken is de hand van Lisanne reeds vergeven: "Ik heb inderdaad een vriendje, al was dat niet de jongen met wie ik op nieuwjaarsdag op het strand was", corrigeert de Alkmaarse schone. "Hij was niet mee naar Egmond en weet volgens mij zelfs nog niet dat ik in de krant sta."
![Nieuwjaarsduik_801382i.jpg]()
![Lisanne_801707d.jpg]()
Bron:
www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC