abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90693165
Ik wil een verzekering aanvragen bij de abn alleen ik weet zelf niet welke ik moet kiezen.

Ik heb zelf geen auto, maar ik wil wel beschermd zijn tegen de kosten mocht er ooit iets per ongeluk gebeuren met iemand anders zijn auto/fiets ect..ect..
Kijk, val ik eens per ongeluk flauw en bots daarbij tegen een auto aan dan gaat die automobilist natuurlijk de schade bij mij verhalen via zijn verzekering. Welke moet ik dan hebben om dat te dekken?

Ik heb al bij de voorwaarden van de aansprakelijkheidsverzekering gekeken, maar daar staat in dat motorrijtuigen niet meeverzekerd zijn. Heeft iemand die dekking wel bij de abn? Zo ja welk pakket is het dan?
pi_90693306
Je hebt een WA verzekering nodig, nu heet dat een AVP (aansprakelijkheids verzekering particulieren). Dit verzekerd alles waar jij als persoon een beschadigd. En moterrijvoortuigen vallen daar ook onder als jij dat lopend of fietsend beschadigd. Dit is alleen uitgesloten als jij zelf in een auto zit, want daar is jou auto verzekering dan weer voor.

overigens is een AVP voor iedereen verplicht vanaf 18 jaar....

De ABN zal zoiets hebben waarbij je verzekerd ben tot 1 miljoen en 2,5 miljoen ofzo...
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_90693387
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:23 schreef Chinless het volgende:
Je hebt een WA verzekering nodig, nu heeft dat een AVP (aansprakelijkheids verzekering particulieren).
Is dat gewoon deze?

http://www.abnamro.nl/nl/(...)ing/introductie.html

Maar als ik bij voorwaarden kijk dan staat dat motorvoertuigen niet verzekerd zijn, tenzij het voor minderjarige joyriders is.
pi_90693425
http://www.abnamro.nl/nl/(...)oductinformatie.html

is overigens de juiste... even invullen hoe je situatie is en tot welk bedrag je verzekerd wilt zijn. Vervolgens komt te betalen premie er vanzelf uit.
pi_90693479
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:26 schreef LinkseVriend het volgende:

[..]

Is dat gewoon deze?

http://www.abnamro.nl/nl/(...)ing/introductie.html

Maar als ik bij voorwaarden kijk dan staat dat motorvoertuigen niet verzekerd zijn, tenzij het voor minderjarige joyriders is.
ja... jou auto is niet verzekerd.... en als jij schade maakt met jou auto tegen een andere auto....
Dit, omdat er voor die categorie de autoverzekeringen zijn. Mocht jij echter lopende of fietsend tegen mijn auto komen, dan wordt dat vanuit die AVP vergoed.

Stel dat jij mijn telefoon laat vallen, of jij die van je vader / moeder... dan is dat ook onder die aansprakelijkheids verzekering vergoed ;)
pi_90693713
Ik zal nog even goed nakijken en als ik vragen heb dan kom ik terug. :)
pi_90694070
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:23 schreef Chinless het volgende:
Je hebt een WA verzekering nodig, nu heet dat een AVP (aansprakelijkheids verzekering particulieren). Dit verzekerd alles waar jij als persoon een beschadigd. En moterrijvoortuigen vallen daar ook onder als jij dat lopend of fietsend beschadigd. Dit is alleen uitgesloten als jij zelf in een auto zit, want daar is jou auto verzekering dan weer voor.

overigens is een AVP voor iedereen verplicht vanaf 18 jaar....

De ABN zal zoiets hebben waarbij je verzekerd ben tot 1 miljoen en 2,5 miljoen ofzo...
Een AVP is *niet* verplicht! Heeeel vroeger was dat wel zo, maar tegenwoordig niet.

@LinkseVriend:
Voor schade die jij per ongeluk aan anderen toebrengt (zolang je geen auto of ander motorrijtuig bestuurt, want daar is de voor motorrijtuigen verplichte WAM-verzekering voor) bestaat de AVP. Die dekt inderdaad zaken als met je fiets per ongeluk ergens tegenaan vallen, een glas wijn omstoten over iemand anders zijn vloerbedekking, je hond die spontaan iemand bijt, je kind dat een voetbal door de ruit van de buren schopt, enzovoorts.
Deze verzekering kost enkele tientjes per jaar en dekt meestal tot 1 miljoen euro. Dat klinkt als belachelijk veel, maar als je per ongeluk in het bos een mountainbiker omver loopt, en dat blijkt een jonge veelbelovende chirurg te zijn die voortaan doordat hij zijn hand breekt niet meer kan opereren, dan heb je dat bedrag toch wel nodig. Of je steekt enthousiast een vuurkorf aan, er gaat iets mis en vervolgens vliegt het huis van de buren in de fik. Dan heb je echt niet genoeg aan een paar duizend euro dekking.

Als je hulp wilt hebben bij het verhalen van schade die anderen aan jou toebrengen, heb je een rechtsbijstandverzekering nodig. Die kan ook dekking bieden voor arbeidsconflicten, geschillen met leveranciers of (telecom)bedrijven, burengeschillen, conflicten met je verhuurder, conflicten met overheid (over bijvoorbeeld uitkeringen) enzovoorts.
Deze verzekering is wel wat duurder (kan 150-200 euro per jaar kosten, afhankelijk van je gezinssituatie) maar brengt zijn geld eigenlijk al op als je een keer juridisch advies nodig hebt: een advocaat kost dat bedrag al snel per uur.

Een andere nuttige en zeer vaak vergeten verzekering is een inboedelverzekering. Misschien heb je niet heel veel spullen in huis - denk je - maar als er een brand uitbreekt en je moet alles opnieuw kopen dan kost het heel veel om alles weer zo te krijgen als het was. En veel mensen onderschatten ook wat ze bijvoorbeeld aan kleren, servies en boeken in huis hebben.

Woon je trouwens bij je ouders of op jezelf? Als je bij je ouders woont, of je studeert en woont op kamers, dan val je meestal gewoon onder de AVP (en eventueel RVP) van je ouders. Inboedel zal wel apart verzekerd moeten zijn, dat valt niet standaard onder de dekking van je ouders.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90699031
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:49 schreef Pandora73 het volgende:

Een AVP is *niet* verplicht! Heeeel vroeger was dat wel zo, maar tegenwoordig niet.
Onzin, een AVP is niet verplicht en ook nooit algemeen verplicht geweest.
pi_90709573
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 02:02 schreef joepvd het volgende:

[..]

Onzin, een AVP is niet verplicht en ook nooit algemeen verplicht geweest.
Er staat mij bij dat ooit, toen deze verzekering nog WAP (Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering Particulieren) heette, hij wel verplicht was. Maar het kan goed zijn dat dat in de jaren '50 of daarvoor was hoor. Meen ooit zoiets gehoord te hebben tijdens de lessen verzekeringsrecht.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90711551
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:14 schreef Pandora73 het volgende:
Er staat mij bij dat ooit, toen deze verzekering nog WAP (Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering Particulieren) heette, hij wel verplicht was. Maar het kan goed zijn dat dat in de jaren '50 of daarvoor was hoor. Meen ooit zoiets gehoord te hebben tijdens de lessen verzekeringsrecht.
Laat je docent het maar niet horen, anders krijg je alsnog een onvoldoende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')