Ik breek hier maar even in, heb namelijk niet echt verstand van jeans en ze moeten dan ook vooral gewoon functioneel zijn. Het passen van broeken in de winkel is altijd al zwaar dramatisch geweest.
Het liefst heb ik een broek die al direct goed aansluit, zodat een riem alleen maar een accessoire is en niet een verplichting. Ook heb ik graag een broek die niet strak om mijn bovenbenen zit. M'n bovenbenen zijn denk ik wat dikker gespierd dan gemiddeld. Probleem is dus dat ik daardoor vaak een maat wijder moet nemen waardoor de broek niet meer aansluit op de heupen. Daarbij komt dat ik enigzins een holle rug heb waardoor de broeken achter vaak uitpuilen, maar aan de voorkant wel goed aansluiten.
Zo af en toe kom je wel is een goede broek tegen, maar gemiddeld heb ik denk ik maximaal 3 goede spijkerbroeken in de kast liggen. Gevolg daarvan is weer dat ze extra snel slijten, waardoor het probleem van een goede spijkerbroek zoeken weer van vooraf aan begint. Ze slijten vooral tussen m'n bovenbenen, waarschijnlijk van het fietsen. Ik fiets elke dag 30 minuten heen en 30 minuten terug.
Heeft iemand een tip voor een merk wat zou voldoen aan mijn eisen, of een winkel waar je goed geholpen wordt (regio leiden, den haag). Prijs maakt niet zo veel uit, mits het slijtvast is. Is een dure broek beter bestand tegen slijtage dan een goedkope?
alvast dank