Sorry, maar zo gaat dit topic natuurlijk nix wordenquote:Op vrijdag 31 december 2010 09:52 schreef wendytje het volgende:
zo'n ijzeren ding, weegt erg zwaar, om mijn huiskamer te verwarmen......
verder moet je me niet vragen... ik dacht dat een verwarming een verwarming was
Misschien denk ik nu te blont... maarre.. is er wel een cv installatie waar die op aangesloten kan worden?? Met alleen een radiotor kom je niet ver....quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Sorry, maar zo gaat dit topic natuurlijk nix worden
Je kan toch op zijn minst wel even laten weten wát je precies gekocht hebt en wat er allemaal moet gebeuren om 'm op te hangen?! Bijvoorbeeld: liggen de leidingen er al wel? Moet er in de muur geboord worden, of is ie tervanging van een radiator die er al hangt?
Komop; ff een beetje moeite doen, want als het blijft bij 'verder moet je het me niet vragen' dan kun je beter naar een plaatselijk installatiebedrijf gaan.
Dat dus.. Een stuk touw is al gauw voldoendequote:Op vrijdag 31 december 2010 15:39 schreef Adelante het volgende:
TS vraagt toch alleen om ophangen, ik zie niks over aansluiten??
Wendyquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:01 schreef wendytje het volgende:
ok ok ok.....
idd netjes vragen kan.....
en wat duidelijker ook......
Zou iemand alsjeblieft bij mij een radiator op willen hangen én aansluiten op het huidige systeem? Voor zover ik weet kan hij zo aangekoppeld worden. De oude radiator krijgt de kamer niet warm en er moet dus een iets krachtigere in. Die heb ik via via goedkoop weten te kopen, maar een echte installateur is erg duur. Vandaar deze oproep....
Hij is een dikke meter lang en heeft 3 platen (en is, zoals ik al zei, erg zwaar).
En wat is daar zo ont-zet-tend grappig aanquote:Op zaterdag 1 januari 2011 12:46 schreef Noek het volgende:
!
Na hard sparen heeft ze een goedkope op de kop kunnen tikken.
Klipper is volgens mij een CV installatauer, die moet dit ook kunnenquote:Op zondag 2 januari 2011 02:33 schreef Papabear het volgende:
Na deze uitleg van TS vind ik dat we haar toch wel moeten kunnen helpenIs er een installateur of handige Harrie op FOK! die in Noord-Limburg woont en dat ding kan ophangen/installeren?
Zelf woon ik in de Kop van Noord-Holland, dus persoonlijk die kant opgaan wordt lastig, maar als niemand kan, dan probeer ik alsnog wel wat te regelen.
Ik heb Klipper een PM gestuurdquote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Klipper is volgens mij een CV installatauer, die moet dit ook kunnenEn er is ook een gast genaamd CVboer
Noord-Limburg is ook nogal een begrip, kom toch al snel op minimaal 160 km enkele reis uit.quote:
dat is mooi, maar waar woon je nu ongeveer in N-Limburg, is al een aantal keer gevraagd, je hoeft niet je precieze adres te geven, al is het van een dorp verderopquote:Op woensdag 5 januari 2011 19:23 schreef wendytje het volgende:
ik krijg al een warm gevoel van alle meedenkers hier....
super bedankt allemaal ik zal wat plaatjes online krijgen van de oude situatie en de nieuwe radiator
Ketels hebben doorgaans een overcapaciteit hoor. En je hebt toch ook niet alle verwarmingen tegelijk open?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 12:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wendy
Volgens mij kan dit niet zomaar, een radiator vervangen gewoon maar en dan de kamer warm krijgen. Dan krijg je de rest van het huis niet meer warm.
Heb je misschien iets anders veranderd, of veranderen laten, misschien een modulerende ketel?
Grt
Dat maakt niet uit, als je de oude radiator maar bij vertrek terughangtquote:
Niet als haar ex zelf allerlei dingen veranderd heeft, wie weet heeft hij de oude radiator verwijderd en de huidige tijdelijk opgehangen met de bedoeling dat wanneer hij klaar zou zijn het allemaal in orde zou zijn.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 09:25 schreef Prowl het volgende:
Als het een huurhuis is van de woningstichting horen die zulke dingen gratis te doen of tegen een laag tarief
Nou denk eens zelf na, als ik in de woonkamer een grotere radiator hang dus meer watts per vierkante meter. Want daar komt het op neer. Krijg ik dus de woonkamer sneller warm, en daar hangt de thermostaat. Zou het dan in de badkamer dezelfde themparatuur worden als voorheen toen de kleiner radiator er nog hing. Slaapkamers laat ik er even buiten maar ook daar zal het dan minder warm worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ketels hebben doorgaans een overcapaciteit hoor. En je hebt toch ook niet alle verwarmingen tegelijk open?![]()
Ik wil wel meehelpen, ik heb goed boormateriaal. Wel even kijken wat voor beugels erbij horen, want zo te horen weegt die nieuwe radiator meer dan de oude.
En maak ook even een foto van de aansluitingen. Ik kan moeren aandraaien maar niet loodgieten en pijpfittenKomt de afstand tussen de aansluitingen van de oude en de nieuwe radiator overeen?
En wat als de huidige radiator kwa vermogen te klein is?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nou denk eens zelf na, als ik in de woonkamer een grotere radiator hang dus meer watts per vierkante meter. Want daar komt het op neer. Krijg ik dus de woonkamer sneller warm, en daar hangt de thermostaat. Zou het dan in de badkamer dezelfde themparatuur worden als voorheen toen de kleiner radiator er nog hing. Slaapkamers laat ik er even buiten maar ook daar zal het dan minder warm worden.
Het heeft trouwens niks te doen met de overcapaciteit van de ketel, natuurlijk wel als ik maar een kleine ketel heb hangen maar meestal hang er meer vermogen aan ketel als dat je nodig hebt.
Ik weet wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:27 schreef john2406 het volgende:
Klipper dan houd het dus in dat het voor de rest van het huis ook te klein vermogen er hangt, dus niet berekent op witte radiatoren maar op rode radiatoren, als je verwarming termen kunt weet je ook wat ik met rode radiatoren bedoel.
Vele modulerende ketels worden og steeds simpel aangesloten met een aan uit thermostaat ipv de meer en beter geschikte modulerende thermostaat.quote:Voor het geval dat je het niet weet leg ik het even uit, dat houd in dat je het huis nooit warm krijgt met een voorloop themparatuur van 40 to 60 graden, wat de meest nieuwe ketels modulerende ketels van vandaag de dag dus wel doen. Pas als de thermostaat merkt dat hij het met die temparatuur niet warm krijgt gaat hij de ketel hoger sturen op 90 graden.
Het moduleren heeft niets te maken met het wel of niet op temperatuur krijgen van een woning cq ruimte, het geplaatste vermogen wel.quote:Word volgens mij vaak geen rekening mee gehouden bij het plaatsen van mudulerende ketels, maar dat is mijn menig, iedereen denkt maar wat die wil zeg ik altijd maar.
Met de hedendaagse norm inderdaad, maar vroeger werd er zeer veel aangekloot en werd er gewoon opgehangen wat er op voorraad was, het moest snel en goedkoop en de eerste besparing was natuurlijk al bezuinigen op de berekening.quote:Maar feit blijft er is berekent na een bepaalde formule en als die formule niet juist was of is dan klopt die voor de rest van de bereking ook niet, hier bedoel ik dus mee je kunt niet zomaar iets veranderen aan die formule dan moet je alles opnieuw berekenen en dus overal nieuwe of grotere radiatoren gaan hangen.
Nu spreek je jezelf tegenquote:in de belangrijke ruimtes woonkamer keuken en badkamer vind ik belangrijke vertreken de rest vind ik persoonliijk maar da is ook weer mijn mening niet belangrijk, anders word het natuurlijk als er op de slaapvertrekken ook geleefd word dus als er iemand bedliggerig is in huis.
Een echte berekening houd echt wel wat meer in dan de simpele rekentools via internet.quote:Je kunt wel een rekenformule aanhouden maar daar komt nog bij ligt het huis helemaal vrij of heeft het huis muren op de noordoost kant hoeveel ramen kent een vertrek etc etc.
Overal waar te voor staat is niet goed dat weet je toch?quote:Teveel vermogen kan er nooit hangen na mijn idee dan kan er met een lagere voorloop temparatuur gestookt worden en spaar je na mij idee energie. Maar dan wel in alle vertrekken
hetzelfde teveel vermogen, vind ik.
Inmiddels bijna een maand verder begin ik me dat ook af te vragenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:16 schreef brunette82 het volgende:
is wendytje nu inmiddels geholpen of?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |