abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90654212
Hallo,

Ik schiet al een tijdje foto's met een Panasonic FZ-38, welke ook al de nodige mogelijkheden heeft qua instellingen. Ik ben een amateur fotograaf, maar vind het leuk om over fotografie te lezen en er dingen over te 'leren'. Om die reden heb ik dus besloten om een spiegelreflexcamera aan te gaan schaffen. Ik ben al een tijdje op zoek, en in een aantal foto winkels geweest. Hier werd ik erop gewezen dat ik ook best eens naar tweedehands toestellen zou kunnen kijken, aangezien ik niet weet of het echt wat voor mij is en er best mooie tweedehands toestellen te koop staan.
Ik heb de laatste tijd wat zitten surfen en heb 3 toestellen gevonden die naar mijn mening in mijn categorie passen en die over het algemeen goede recensies hebben ontvangen: de Sony Alpha 550, de Canon 550D en de Nikon D5000. Ik heb zelf deze zomer een aantal foto's geschoten met een Sony Alpha 350 en die beviel mij erg goed.
Ik heb op internet een tweedehands Sony Alpha camera gevonden welke nu een jaar oud is en waarmee 1900 foto's geschoten zijn. Er zit een Sony 18- 70 lens bij en nog een aantal andere extra's, toestel ziet er verder nog piekfijn uit. De camera moet rond de 400 euro kosten inclusief lens en een aantal andere toebehoren. Is dit een goede koop, of kan ik beter op zoek naar een nieuwe?
Ik weet natuurlijk dat een nieuwe camera beter is omdat hij nieuw is en nog wat langer garantie heeft e.d., maar qua prijs scheelt het behoorlijk. Ik hoor graag jullie mening! ( ook over de camera an sich!)
  donderdag 30 december 2010 @ 23:30:58 #2
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_90655818
link dit topic even naar het fotografie ruil hoekje.
er zijn daar een aantal mensen die van hun backup camera afmoeten.
en misschien hebben die er ook wel een lens bij.

denk dat dat meer suc-6 heeft als een los topic er over.

hier : Het grote kleine fotografie ruilhoekje Deel V
  vrijdag 31 december 2010 @ 08:36:45 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90664939
Ik kan je misschien een beetje helpen. Ik had ongeveer hetzelfde, toen kreeg ik van een lid van het forum een pm dat hij een 400D te koop had.
Dat is de oudere variant van de 550D (al weet je dat waarschijnlijk wel na het surfen :P) Daarbij zat een 18-55 kitlens, en later heb ik een 70-300 van hem gekocht.

Ook met zulke "oudere" body's en lenzen kan je in het begin prima uit de voeten. Al zit er natuurlijk wel altijd het risico aan dat je een kat in de zak koopt, maar dat zal met een DSLR niet zo snel zijn. Als je hem eventjes test merk je vanzelf of hij het nog goed doet (daar staan vast wel wat handige tips voor op internet).

Als je nog vragen heb, vraag gerust :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:45:00 #4
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_90667516
Welke camera heb je gevonden voor 400 euro? Dat is nu niet helemaal duidelijk. De 550 of 350?
  FOK!fotograaf vrijdag 31 december 2010 @ 11:44:02 #5
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_90669738
Ik denk dat je ook een beetje naar je algehele budget moet kijken. Als dat je genoemde 400 euro is kun je daar erg leuke tweedehands sets voor krijgen. Als er iets meer rek in zit, kun je kijken naar een nieuwe instapper.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_90675366
Het gaat om de alpha 550, dus nog wel redelijk recent. Mijn budget heb ik niet echt vastgesteld, maar dit leek mij een mooie prijs ook omdat ik niet zeker weet of het mij echt gaat bevallen, daarom liever een tweedehands als een nieuwe. Op internet las ik dat de alpha redelijk veel betaalbare lenzen heeft en dat het toestel dus nog vrij nieuw is. Ik heb ook naar de twee ander genoemde toestellen gekeken, maar die waren toch wel even wat duurder. Ik denk dat ik deze alpha 550 wel ga kopen, ik vroeg me alleen af of de ingeleverd lens voor in het begin voldoet bij het schieten van allerlei foto's. Of is het noodzaak om er direct een meer allround lens bij te kopen? Zoals jullie merken ben ik nog niet echt in de spiegelreflex wereld thuis, maar dat ben ik op moment aan het bijspijkeren door veel te lezen. Bedankt voor de reacties!
Edit: de alpha 350 was de camera die ik zelf een tijdje heb mogen lenen en deze beviel me uitstekend, daarom de keuze voor de alpha 550 die weer iets nieuwer is( maar als jullie zeggen dat de canon of kolom stukken beter is wil ik daar ook best voor gaan).
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 31 december 2010 @ 14:07:20 #7
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_90675406
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:06 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Het gaat om de alpha 550, dus nog wel redelijk recent. Mijn budget heb ik niet echt vastgesteld, maar dit leek mij een mooie prijs ook omdat ik niet zeker weet of het mij echt gaat bevallen, daarom liever een tweedehands als een nieuwe. Op internet las ik dat de alpha redelijk veel betaalbare lenzen heeft en dat het toestel dus nog vrij nieuw is. Ik heb ook naar de twee ander genoemde toestellen gekeken, maar die waren toch wel even wat duurder. Ik denk dat ik deze alpha 550 wel ga kopen, ik vroeg me alleen af of de ingeleverd lens voor in het begin voldoet bij het schieten van allerlei foto's. Of is het noodzaak om er direct een meer allround lens bij te kopen? Zoals jullie merken ben ik nog niet echt in de spiegelreflex wereld thuis, maar dat ben ik op moment aan het bijspijkeren door veel te lezen. Bedankt voor de reacties!
Hangt er vanaf wat je er mee wilt natuurlijk..
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:04:24 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90677896
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:06 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Edit: de alpha 350 was de camera die ik zelf een tijdje heb mogen lenen en deze beviel me uitstekend, daarom de keuze voor de alpha 550 die weer iets nieuwer is( maar als jullie zeggen dat de canon of kolom stukken beter is wil ik daar ook best voor gaan).
Het maakt niet heel erg uit wat voor camera je koopt, uiteindelijk zijn de camera's allemaal goed.
Ik zou zeggen probeer eens een canon of nikon uit, en kijk wat je daar van vind!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_90684869
Ik wil de camera in het begin vooral gebruiken om foto's te maken van landschappen en bepaalde gebeurtenissen vast te leggen, dus nog niet hele erge close- ups ofzo. Ik denk dat ik gewoon voor de a550 ga, voornamelijk omdat de a350 heb kunnen testen. Maar met deze lens kan ik dus wel even vooruit om 'allerhande' foto's te maken?
Bedankt voor de hulp in ieder geval, van de week de camera ophalen en dan lekker een beetje aanklooien!
pi_90688969
Ik heb zelf in mei 2010 een Sony A380 gehaald, en zijn zeker geen slechte camera's. Verwacht echter van de Sony (kit) lens 18-70 niet al te veel, hoewel voor een beginner kan je misschien ook wel even mee vooruit. Ik zelf heb bij de A380 een Tamron 18-250 en een Sony prime 50mm F/1.8.

Zoals ik al zei, Sony is echt niet slecht, toch ben ik paar weken geleden overgestapt op een Canon 550D en dit heeft als grote voordeel dat deze zelfs met de kitlenzen naar mijn mening veel sneller en beter scherp stelt dan Sony.

Sony is naar mijn mening nogal traag met scherpstellen.

Tenslotte geld, dat eigenlijk niet uit maakt wat voor body je hebt, maar des te meer wat voor lens je er op zet. Een goede lens kost al gauw een beetje.
pi_90828537
Goed, ik sta dus op het punt om de Alpha 550 te kopen, maar kom er dus net achter dat op deze camera's maar een jaar garantie zit (op het internet dacht ik te lezen 2 jaar maar dat zal wel te maken hebben gehad met een bepaalde actie van een webshop ofzo). De camera die ik wil overnemen is een maand of 14 oud. Is dit de gok waard? Ik ga er vanuit dat degene van wie ik hem overneem er zuinig op is geweest (op de foto's te zien is dit zo, maar dat zegt natuurlijk lang niet alles) en tevens mag ik de camera uitgebreid testen.
Stel dat er onverhoopt iets stuk mocht gaan/zijn, kan ik dan op de een of andere manier nog aanspraak maken op een bepaalde mate van garantie of wordt het dan een dure reparatie?
Ik zit hierom toch een beetje te twijfelen, aangezien de camera in een winkel in de buurt voor 540 euro ligt (wel met minder toebehoren). Scheelt dus 150 euro, en de reden dat ik hem liever tweedehands wilde kopen is dat ik niet echt weet of ik vol gebruik van de camera zal gaan maken. So what's smart?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:09:21 #12
158292 problematiQue
pi_90829017
Ja, dat is hét grote voordeel van nieuw kopen.

Trouwens, op de 550 zit als het goed is de nieuwere 18-55 kitlens, die als het goed is beter is dan de oude 18-70 kitlens (althans, dat zeggen zij).
pi_90829157
bij twijfel niet doen...

het aanbod van 2ehands camera's op internet is dusdanig groot dat je vrij eenvoudig een ander toestel kunt vinden waar je een beter gevoel bij krijgt. Van goed doordacht 'nee' zeggen krijg je altijd minder spijt dan met twijfel ja zeggen en mocht en dat er toch iets niet pluis is.

Nogmaals, dit gaat vooral op omdat het aanbod enorm is, en het prijsverschil met nieuw vind ik ook niet heel indrukwekkend (voor 14 maanden oud). Aantal clicks heb ik nooit geloofd wat mensen erbij zetten. En de camera telling vertrouw ik in die zin ook niet dat het gewoon een softwarematige count is en dus ook vast wel te hacken is :P 14 maanden en nog geen 2000 clicks klinkt als dat golfje dat altijd binnen heeft gestaan en van een oud omaatje is geweest :N
pi_90829184
Dit is dus ook het grote dilemma. Ik hoopte eigenlijk dat je ergens een verlengde garantieperiode zou kunnen aanschaffen maar dat heb ik nog niet kunnen ontdekken..
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:19:10 #15
158292 problematiQue
pi_90829352
Zoiets bestaat niet naar mijn weten.
pi_90829353
Het gevoel bij de camera dat ik heb is goed, de camera ziet er nog piekfijn uit en de rest van het spul ook. De persoon met wie ik onderhandel komt ook zeer normaal over en geeft geen rare antwoorden of iets dergelijks, dus ik denk niet dat het een kat in de zak is, feit is alleen dat een DSRL dermate ingewikkeld in elkaar zit dat het lastig is om na te gaan of er echt niets mee aan de hand is, eigenlijk iets waar ik pas over na ben gaan denken nadat ik gister nog eens een aantal modellen heb bekeken in de winkel.
Ik zal er in ieder geval nog even over nadenken ( vlug, want ik zou hem vanmiddag ophalen). Bedankt voor de info!
pi_90829414
en samen met de aanbieder even langs een fotozaak gaan voor een vlugge check? als hij toestel vertrouwd zal hij dat niet weigeren
pi_90934944
De Alpha is inmiddels in huis en hij is prachtig mooi! Nu lekker er mee aan de gang! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')