Dan zet je die IC toch even stil bij Culemborg of Geldermalsen.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:30 schreef James1988 het volgende:
Slapende TRDL denk ik: ik zit in een trein naar Den Bosch die eigenlijk in Houten zou stoppen. Alleen gebeurde dat niet, de trein werd over de buitenste sporen bij Houten geleid, er werd omgeroepen dat mensen die er in Houten uit moesten helaas mee moeten reizen naar Den Bosch en daar de stoptrein terug moeten pakken.
Ook een stop bij Houten Castellum was niet mogelijk, dat "laten ze niet toe" aldus de omroepster.
Ik vind het met deze informatie eigenlijk wel een slechte zaak dat Klerk niet eerder opgestapt is. Zowel voor hemzelf als voor de rest van de wereld.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:
Klerk heeft de juiste beslissing genomen. Opstaan voordat de 'wijze dames en heren' uit Den Haag zijn stoelpoten compleet hadden doorgezaagd.
De opvolgster, Claudia Zuiderwijk, vind ik overigens geen verbetering. Deze ex-ziekenhuisdirectrice solliciteerde vorig jaar voor algemeen directeur bij GVB Amsterdam, trok zich terug omdat het bestuur haar looneis te gortig vond...
2006 TOT 2009 Heb ik wel voor je. Scheelt weer gesleep met de verhuizing.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:36 schreef greavy het volgende:
Oeh. Inmiddels in huis: 57 jaargangen "Op de Rails". Heb nu compleet: 1948-2005 en 2010. 2006-2009 binnenkort maar eens zien te krijgen.
En krijg deze week 17 materieelgidsen. Heb die dan ook bijna compleet
bron: powned.tvquote:Een internationale trein vanuit Duitsland is zojuist ontruimd in de buurt van Barneveld. Een passagier zou zich verdacht hebben gedragen.
In de trein, die op weg was naar Amsterdam, zaten zo'n driehonderd mensen. De Duitse autoriteiten alarmeerden de Nederlandse politie, omdat zij een tip hadden gekregen van een vrouwelijke passagier. Ze vond dat een medepassagier zich verdacht gedroeg. Of het loos alarm is, is nog onbekend.
Stom gesufkut ook altijd. Zal wel weer een moslim zijn geweest die zat te bidden ofzo..quote:gedrag passagier
Uitgegeven: 3 januari 2011 19:42
Laatst gewijzigd: 3 januari 2011 19:49
BARNEVELD - Een internationale trein afkomstig uit Duitsland is maandagavond in de buurt van station Barneveld ontruimd wegens verdacht gedrag van een passagier. Dat heeft het KLPD gemeld.
© NU.nl
Er zaten driehonderd mensen in de trein, die onderweg was naar Amsterdam. De politie zette de trein stil na een melding door de Duitse autoriteiten.
Die waren ingeseind door een vrouwelijke passagier van de trein omdat zij vond dat een medepassagier zich verdacht gedroeg, aldus een woordvoerder van het KLPD. De man was al eerder uitgestapt.
De politie voert momenteel onderzoek uit in de trein. De passagiers worden met bussen naar hun bestemming gebracht.
Het treinverkeer tussen Amersfoort en Barneveld ligt stil, meldt de NS.
Waarom wordt er juist op deze trajecten de drukte verwacht? En gaat het dan om intercity's of juist om stoptreinen.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:19 schreef greavy het volgende:
NS compenseert vaste klanten
UTRECHT - De NS gaat honderdduizenden abonnementhouders compenseren voor de overlast die de komende weken wordt verwacht. Komende woensdag maakt de NS-directie bekend op welke wijze de vaste klanten worden tegemoetgekomen.
De spoorwegen moeten het vanaf vandaag zeker nog enkele weken met minder en met kortere treinen doen. Vooral in de Randstad zullen de gevolgen daarvan volgens de NS merkbaar zijn.
Naast de extra hinder wordt ook extreme drukte verwacht op de lijnen Geldermalsen-Utrecht, Gouda-Utrecht, Zaandam-Amsterdam/Sloterdijk, Amersfoort-Zwolle en Rotterdam-Hoek van Holland. Als compensatie voor de overlast werd vorige week besloten deze maand het 'zoutkaartje' opnieuw in te voeren. Dat betekent dat reizigers buiten de spitsuren met 40 procent korting mogen reizen. Zo wordt de drukte beter gespreid.
Dagelijks hinder
De reizigersvereniging Rover heeft vorige week donderdag bij de NS-directie aangedrongen op een tegemoetkoming voor abonnementhouders, die vaak dagelijks hinder zullen ondervinden, ook doordat ze vaak genoodzaakt zijn in de spits te reizen. "De vaste klanten hebben niks aan zo'n zoutkaartje, maar ervaren wel de overlast", aldus woordvoerder Chris Vonk van Rover.
De NS heeft welwillend op het verzoek van Rover gereageerd. Volgens woordvoerder Eric Trinthamer moet nog even aan de compensatieregeling worden geschaafd en moet de directie de regeling goedkeuren. "Maar we willen hoe dan ook een gebaar maken naar onze vaste klanten", aldus Trinthamer. Van de dagelijkse 1,2 miljoen NS-passagiers reizen er 600.000 in de spits, velen met een abonnement.
Ga er maar vanuit dat het de stoppers zijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:21 schreef Mkr het volgende:
[..]
Waarom wordt er juist op deze trajecten de drukte verwacht? En gaat het dan om intercity's of juist om stoptreinen.
Je kan toch ook gewoon op de CTA kijken hoe laat 'ie vertrekt?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:52 schreef Peter het volgende:
Als de NS op het perron aangeeft hoeveel minuten een trein blijft staan, dan weet men ook of er tijd is om buitenom te spreiden..
Toeristen zijn er anders ook heel goed in. De IC van Amsterdam naar Schiphol stopt met de voorkant bij de trap en zit daarom voorin altijd helemaal vol met mensen met koffers, terwijl je achterin alle ruimte hebt.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:51 schreef greavy het volgende:
Wat de Nederlanders ook hebben, stappen bij de eerste de beste deur in, en dat massaal...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |