abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 december 2010 @ 19:27:04 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90642415

Sneltrein uit Groningen naar Leeuwarden passeert hier net de Greuns om 15:27, en heeft zijn eindbestemming bijna bereikt.

Deze is ook vrij makkelijk:
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 december 2010 @ 19:35:33 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90642774
En dat is de andere kant van Leeuwarden. Bij de kruising van het spoor en de N31 tussen Goutum en Deinum lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90642780
Grou-Jirnsum?
  donderdag 30 december 2010 @ 19:38:08 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90642886
PSM zit best goed in de richting. Het is bij de Hendrik Algrawei / Van Harinxmakanaal.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 december 2010 @ 19:39:45 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90642955
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:38 schreef greavy het volgende:
PSM zit best goed in de richting. Het is bij de Hendrik Algrawei / Van Harinxmakanaal.
Dat zeggik
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 december 2010 @ 19:39:52 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90644763
o hai.
  donderdag 30 december 2010 @ 20:53:21 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90646391
Yoeppie, het wordt hier nog eens echt gezellig!

Meneer Beenen trakteert ^O^ *O*

Geachte heer Bork,

Treinen rijden vanaf maandag 3 januari volgens de normale dienstregeling en alle beschikbare treinen worden ingezet. Wegens defect materieel door de sneeuwperiode zijn treinen in ieder geval de komende weken korter dan gebruikelijk en zal het op een aantal trajecten veel drukker zijn in de spits.

Om de drukte in de spits te verminderen, herintroduceert NS het Zoutkaartje. Hiermee willen we reizigers zonder vast abonnement stimuleren om buiten de spits te reizen. Het Zoutkaartje geeft van 3 tot en met 31 januari 2011 doordeweeks van 9.00 uur tot 16.00 uur en na 18.30 uur 40% korting in NS-treinen. Ook kunt u in de maand januari met Fyra en ICE zonder toeslag reizen. Kijk op ns.nl voor meer informatie hierover.

Om drukte in stoptreinen te verminderen, stoppen intercitys in de spits ook op station Houten om reizigers mee te nemen. Die extra stops zorgen voor enige vertraging in de spits.

NS houdt u graag via ns.nl op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Daarom komen wij vanaf zondag 2 januari 2011 dagelijks om 12.00 uur met het meest actuele nieuws.

Met vriendelijke groet,

Erik Beenen
Directeur Consumenten
markt

En ik kwam deze 2 tegen geen idee waar ik ze heb gemaakt en wat het is, iemand?

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 30 december 2010 @ 20:54:46 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90646458
Dat zijn volgens mij sectieverdelers. Ofwel, "na dit bordje begint sectie LD".

Kan het zijn dat er na die bordjes (een stukje verderop) overwegen lagen? Dan is het misschien handig bij de communicatie tussen machinist en treindienstleider om een gestoorde overweg o.i.d. door te geven.

[ Bericht 58% gewijzigd door James1988 op 30-12-2010 21:01:26 ]
pi_90647770
Kan je niet een plaatje van station Woerden posten? Dan weet ik er tenminste ook 1 :')

Verder eens met dit:
Greavy, dankje dat je behulpzaam bent, maar verwerk het volgende keer in leesbare informatie. Ik heb geen interesse in treinnummers en snap ze niet.

Maar dat gescheld is nergens voor nodig. Als greavy al een beperking heeft, zoals iedereen dat in het huidige hokjesdenken, dan nog is het niet nodig om de internetheld uit te hangen en zo beginnen te schelden.
pi_90650143
Wie wil er nou een foto van een totaal verneukt station. ;(
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 30 december 2010 @ 22:02:22 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90650227
Station Woerden:

bron
  Redactie Sport donderdag 30 december 2010 @ 22:06:43 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90650526
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:54 schreef James1988 het volgende:
Dat zijn volgens mij sectieverdelers. Ofwel, "na dit bordje begint sectie LD".

Kan het zijn dat er na die bordjes (een stukje verderop) overwegen lagen? Dan is het misschien handig bij de communicatie tussen machinist en treindienstleider om een gestoorde overweg o.i.d. door te geven.
Ze liggen ook wel in het algemeen bij overwegen, aangezien aannemers daar het spoor vaak in gaan en op die manier aan het juiste spoor gaan werken (zeker van belang als het andere spoor nog in dienst is)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 december 2010 @ 22:30:55 #39
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90652203
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ze liggen ook wel in het algemeen bij overwegen, aangezien aannemers daar het spoor vaak in gaan en op die manier aan het juiste spoor gaan werken (zeker van belang als het andere spoor nog in dienst is)
Volgens mij liggen deze op het Oosterbaantraject, in het NSM.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90652619
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
Wie wil er nou een foto van een totaal verneukt station. ;(
het verdiend idd niet de schoonheidsprijs haha..
Mja het vervult zijn functie..
Al is het op de loopbrug wel spekglad als de tegeltjes nat zijn, bijv als het regent. Dan til ik mijn voeten niet op hoor :D
  donderdag 30 december 2010 @ 23:16:51 #41
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90655084
quote:
Op donderdag 30 december 2010 22:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als het goed is, liggen die nu overal bij alle overwegen en -paden. Heeft niets met secties te maken, maar geeft inderdaad gewoon de naam van het spoor aan zoals dat bij de trdl op het scherm staat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 31 december 2010 @ 03:29:03 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90664027
Ter info:

Extra stops Intercity's te Weesp
In de ochtendspits zullen de volgende treinen extra stoppen in Weesp:
Trein 3718 (Intercity Lelystad-Schiphol), vertrek van Weesp om 07.29 uur, van spoor 6.
Trein 3720 (Intercity Lelystad-Schiphol), vertrek van Weesp om 07.59 uur, van spoor 6.
Trein 3722 (Intercity Lelystad-Schiphol), vertrek van Weesp om 08.29 uur, van spoor 6.

In de avondspits zal de volgende trein extra stoppen in Weesp:
Trein 3763 (Intercity Schiphol-Lelystad), vertrek van Weesp om 17.30 uur, van spoor 1.

Extra stops Intercity's te Houten
In de ochtendspits zullen de volgende treinen extra stoppen in Houten:
Trein 818 (Intercity Maastricht-Schagen), vertrek van Houten om 07.17 uur, van spoor 1.
Trein 3520 (Intercity Eindhoven-Schiphol), vertrek van Houten om 07.32 uur, van spoor 1.
Trein 820 (Intercity Maastricht-Alkmaar), vertrek van Houten om 07.47 uur, van spoor 1.
Trein 3522 (Intercity Eindhoven-Schiphol), vertrek van Houten om 08.02 uur, van spoor 1.
Trein 822 (Intercity Maastricht-Alkmaar), vertrek van Houten om 08.17 uur, van spoor 1.
Trein 3524 (Intercity Eindhoven-Schiphol), vertrek van Houten om 08.32 uur, van spoor 1.
Trein 824 (Intercity Maastricht-Alkmaar), vertrek van Houten om 08.47 uur, van spoor 1.
Trein 3526 (Intercity Eindhoven-Schiphol), vertrek van Houten om 09.02 uur, van spoor 1.

In de avondspits zullen de volgende treinen extra stoppen in Houten:
Trein 857 (Intercity Alkmaar-Maastricht), vertrek van Houten om 16.15 uur, van spoor 2.
Trein 859 (Intercity Alkmaar-Maastricht), vertrek van Houten om 16.45 uur, van spoor 2.
Trein 3559 (Intercity Schiphol-Maastricht), vertrek van Houten om 16.59 uur, van spoor 2.
Trein 861 (Intercity Alkmaar-Maastricht), vertrek van Houten om 17.15 uur, van spoor 2.
Trein 3561 (Intercity Schiphol-Eindhoven), vertrek van Houten om 17.29 uur, van spoor 2.
Trein 863 (Intercity Alkmaar-Maastricht), vertrek van Houten om 17.45 uur, van spoor 2.
Trein 3563 (Intercity Schiphol-Eindhoven), vertrek van Houten om 17.59 uur, van spoor 2.

Trein 3557 (Intercity Schiphol-Maastricht) stopt niet in Houten, omdat de trein langer is dan het perron in Houten.
Deze extra stops zijn ook verwerkt in de Reisplanner van NS.

Bron: OHIH
pi_90664042

Plan V te Leeuwarden

Plan V te Wolvega
pi_90664818
Lekker die IC stop in Houten. Zal er wel op uitdraaien dat ik iedere dag vertraging ga hebben omdat ik mijn aansluiting in Utrecht mis.

Het probleem met de overvolle stopper Geldermalsen - Utrecht is niet zo zeer te veel reizigers. Het probleem is perron 18b/19b waar dat ding in Utrecht aankomt. Als ze die trein langer maken helpt dat nauwelijks: iedereen staat bij de voorste 2-3 deuren om dichter bij de stationshal uit te stappen.

De uithoek die perron 18b/19b heet is haast op de lokatie van het vroegere postperron. Achteraan uitstapppen is een garantie voor gemiste aansluitingen om dat je té ver en bij slecht weer té langzaam moet lopen. Door gebrek aan overkapping is de stationshal bij slechtweer juist in dat hoekje spiegelglad. Stevig doorstappen naar je aansluiting is af te raden.
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:01:50 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90665239
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:30 schreef bork het volgende:

[..]

Volgens mij liggen deze op het Oosterbaantraject, in het NSM.
Volgens Sporenplan is spoor LN en LD het spoor bij de Maliebaan, tussen Maliebaan en Blauwkapel voor de splitsing.
Spoor LN loopt door tot de wissel tussen de Maliebaan en Driebergen, waar het stukje eensporig word.
Spoor LD houdt bij het perron op, want dat moet door een wissel naar spoor LE.
  Redactie Sport vrijdag 31 december 2010 @ 09:13:37 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90665351
Was hier al bekend dat medio 2012 het spoor ten zuiden van het Spoorwegmuseum opgebroken wordt? Vooralsnog tijdelijk, maar mogelijk definitief (en dat zie ik eerlijk gezegd wel gebeuren als het eenmaal weg is....)
quote:
Oosterspoorbaan bouwweg tijdens uitvoeringsfase

Om de spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Houten mogelijk te maken, moet de komende jaren materieel en materiaal worden aan- en afgevoerd richting de spoorlijnen naar Utrecht Centraal. Ook vanaf het Oude Houtensepad moet er een toegang tot het spoor komen. Omdat de Oosterspoorbaan weinig meer gebruikt wordt, kan het zuidelijke deel (vanaf de Koningsweg) gedurende de uitvoeringsfase ingericht worden als bouwweg. Zo wordt voorkomen dat reguliere wegen extra worden belast met bouwverkeer. Medio 2012 wordt dit deel van de Oosterspoorbaan ingericht als bouwweg. Om de verkeersveiligheid te garanderen wordt op de kruising met de Koningsweg de overweg weggehaald en worden er verkeerslichten geplaatst. Ook wordt nog gekeken naar aanvullende maatregelen. Vanaf eind 2012 tot en met 2015 wordt de bouwweg in gebruik genomen. De bouwweg over de Oosterspoorbaan wordt tijdens de uitvoering gebruikt door aannemers voor de spoorverdubbeling, de aanleg van de HOV-baan en diverse onderaannemers.

In principe zal de Oosterspoorbaan aan het eind van het project worden herbouwd. Momenteel wordt onderzocht of het zuidelijke deel van de Oosterspoorbaan definitief kan worden opgeheven. In opdracht van de gemeente Utrecht onderzoekt ProRail de mogelijkheden hiertoe. In de loop van 2011 moet hierover meer duidelijkheid zijn.

Bron: ProRail
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:28:15 #47
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90669083
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 08:15 schreef Fixers het volgende:
Het probleem met de overvolle stopper Geldermalsen - Utrecht is niet zo zeer te veel reizigers. Het probleem is perron 18b/19b waar dat ding in Utrecht aankomt. Als ze die trein langer maken helpt dat nauwelijks: iedereen staat bij de voorste 2-3 deuren om dichter bij de stationshal uit te stappen.
Andersom ook natuurlijk: als je een krappe aansluiting hebt op de trein naar Geldermalsen (als de IC uit Amsterdam weer eens te laat is bijvoorbeeld) heb je geen tijd meer op naar het voorste deel van de trein te lopen. Dus propt iedereen zich in het achterste stel.

Wat ook niet echt helpt is de huidige situatie in Houten met maar één uitgang bijna aan het einde van het perron. En treinen die 100 m daar vandaan stoppen...
pi_90672351
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 08:15 schreef Fixers het volgende:
Maar de ochtendspits is tot 11 uur ook behoorlijk druk en daar eindig je juist op Centraal en kom je voor de rest redelijk midden op het perron aan.

Dat spoor 18/19 hebben ze voor de rest heel stom gedaan. De trein naar Leiden staat ook bij het trapgat van 19b. Die dwergseinen daar verplaatsen, zodat beide treinen een deel onder hoog catherijne staan, zou veel helpen.

@James: Waarom is Schiphol-maastricht te lang. Kan dat mat dat voor die serie specifiek gebruikt moet worden, niet beter in een andere serie gestopt worden? Zeker als het de rest van de dag schijnbaar korter rijdt.

Ook een faal trouwens dat als je dan een heel nieuw station bouwt voor een groeikern, dat je de perrons niet in ieder geval voor de zekerheid vast 12bakken lang maakt :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:59:53 #49
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_90672615
Onenigheid in coalitie over NS

De DB heeft via Arriva al laten uitkomen dat ze niet willen dat het onderhands geregeld wordt. Maarja stel we hebben de DB dan hebben we nog steeds
- Dezelfde treinen (en de niet goed functionerende treinen zijn ten slotte Duits..)
- Hetzelfde personeel
- Hetzelfde spoor
- Dezelfde seizoenen

Dus wat schieten we er mee op behalve dat we weer een groot bedrijf in ons land kwijt zijn (=in toekomst minder werkgelegenheid)?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord_Brett_Sinclair op 31-12-2010 13:19:32 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_90672981
Deutsche Bahn _O_

- Meer variatie op het spoor.
- Meer ICE en andere leuke Intercityverbindingen
- Meer internationaal treinverkeer
- Gereserveerde zitplaatsen
- Prijsdifferentiatie d.m.v. de Sparpreise
- Ook buiten de voordeeluren met BahnCard met 25% of 50% korting reizen.
- Restauratiewagen terug in de treinen
- Betere informatievoorziening
- Uitstekend opgeleid personeel
- Juist meer werkgelegenheid door terugkeer van de door NS wegbezuinigde arbeidsplaatsen
- Etc. Etc.

Deutsche Bahn _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')