Dit dus.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:33 schreef Microtubuli het volgende:
Warm rijden is alleen nuttig als je van plan bent om je auto langer dan 200K km's mee te laten gaan. Tegen die tijd ruil ik hem toch al weer in dus boeien.
KVS 5000 toeren...quote:Op zondag 9 januari 2011 18:28 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn KVS is al na 5 minuten op 90 graden, dan trek ik hem ook wat verder open maar 5000RPM+ probeer ik te ontwijken totdat het tijd is na mijn mening.. dan gaat ze ook vol open..
KVS 5000 toeren?quote:Op zondag 9 januari 2011 19:05 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
KVS 5000 toeren...
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 januari 2011 16:02 schreef ukker het volgende:
Mijn polo 1.9d rijd ik 5 min warm, schakelen rond de 2000 toeren. Maar met dit weer geeft m'n temperatuurmeter niet meer dan ongeveer 45 graden aan behalve als ik echt flink in z'n toeren rijd, ongeacht de afstand.
Inderdaad, een bedrijfstemperatuur van 45 graden is echt te laag, daar moet je naar laten kijken.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:09 schreef starbeach het volgende:
Dan klopt er toch wat niet. Een oudere auto kan wat langzamer op temperatuur komen, maar uiteindelijk moet je in de buurt van de 90 graden zitten, Ik heb het nu dus over de koelvloeistof.
Ik denk dat je het knipoogje en de KVS op de foto gemist hebt, ik snap ook wel dat jij het over een BMW hebt.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
KVS 5000 toeren?![]()
KVS Na 5 min op temperatuur = max 5000RPM..
KVS 10 min op tempratuur = 7000RPM
Ja.quote:Auto warm rijden, doe jij dat?
Zoals de meesten hier; de eerste ~10-15 minuten rustigaan optrekken, niet meteen >120 KM/u rijden (rij sowieso, mits geen haast, bijna overal zo'n 100 KM/u, 110 op de teller).quote:En zo ja, hoe?
quote:
brrrrquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:57 schreef NoBody122 het volgende:
(rij sowieso, mits geen haast, bijna overal zo'n 100 KM/u, 110 op de teller).
met mijn voetje haal je nog niet eens de helftquote:Op donderdag 30 december 2010 15:33 schreef Microtubuli het volgende:
Warm rijden is alleen nuttig als je van plan bent om je auto langer dan 200K km's mee te laten gaan. Tegen die tijd ruil ik hem toch al weer in dus boeien.
hoezo 3 minuten laten nalopen??quote:Op donderdag 30 december 2010 16:17 schreef vosss het volgende:
[..]
De mijne wel en die rij ik ALTIJD rustig warm.
En op de plaats van bestemming laat ik hem ALTIJD 3 minuten stationair nalopen, ookal ben ik telaat voor iets.
ging me er meer om dat ik me vaak behoorlijk erger aan mensen die niet gewoon minimaal de max toegestane snelheid rijden op een weg...quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Valt mee, mijn verwarming werkt ook bij dergelijke snelheden goed
Waarom zou ik? 100 KM/u rijdt veel prettiger en zuiniger in die ouwe bak van mij; lekker een beetje cruisen, genieten van de muziek en kom dan vanzelf op m'n bestemming aan.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:41 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ging me er meer om dat ik me vaak behoorlijk erger aan mensen die niet gewoon minimaal de max toegestane snelheid rijden op een weg...
dan ben je een uitzonderingquote:Op donderdag 13 januari 2011 11:10 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Waarom zou ik? 100 KM/u rijdt veel prettiger en zuiniger in die ouwe bak van mij; lekker een beetje cruisen, genieten van de muziek en kom dan vanzelf op m'n bestemming aan.
Snelwegen hebben trouwens niet voor niets 2 of meer rijstroken per richting. Neem daarbij in acht dat ik vrijwel nooit in de spits rij, dat ik niet inhaal als er iemand aankomt die sneller rijdt én dat als ik op zo'n moment wél inhaal, ik tijdelijk versnel tot rond de 120.
Dat is bij elke racemotor zo, been there done that. (BRL Benelux Racing League).quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:13 schreef PeeJay1980 het volgende:
En racemotoren die met 0km de testbank opgaan om er zeker van te zijn dat het opgegeven vermogen gehaald wordt. Een splinternieuwe Fireblade direct even de 13000 toeren injanken en vervolgens door de versnellingen heen
Haha.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is bij elke racemotor zo, been there done that. (BRL Benelux Racing League).
Blokken die net klaar waren met revisie werden opgekleed met throttleboddies en een simpel kabelboompje, kvs slangen, uitlaatspruitstuk met 1 demper (simons), en de sensoren werden geplaatst overal.
Dan starten en op een heel mooi display zag je de olie temperatuur, kvs temperatuur, olie druk, oliekoeler temperatuur, EGT (Uitlaat Gas Temperatuur), etc.. etc.. etc..
Na een half uurtje warm lopen werd de stationair toerental verhoogd en na alles op temperatuur was werden de metingen gedaan en ik denk dat toeren niet het belangrijkste is, maar de rem wat er op toegepast wordt.
Je hebt 2 sleuven. 1 voor de gas en de ander voor de rem. Eerst ga je beetje remmen zodat de motor het moeilijk krijgt, daarna gas om het toerental vs rem te compenseren en weer op hogere toeren te draaien, dan ga je nog meer remmen en nog meer gas geven tot dat ie uiteindelijk x aantal toeren draait met x aantal rem en dat is dan het resultaat in KW..
Ik heb nog wel op me andere laptop een Dyno filmpje staan.. Als ik hem terug heb van 'reparatie' dan post ik hem wel een keer
Ervaringquote:
Laan van Meerdervoort?quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:33 schreef superl het volgende:
ik rij de straat uit, en dan is hij warm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |