abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91075162
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:33 schreef Microtubuli het volgende:
Warm rijden is alleen nuttig als je van plan bent om je auto langer dan 200K km's mee te laten gaan. Tegen die tijd ruil ik hem toch al weer in dus boeien.
Dit dus.

Ik plank niet gelijk 4500 toeren als hij koud is, maar verder denk ik er niet echt om.
pi_91075754
Mijn KVS is al na 5 minuten op 90 graden, dan trek ik hem ook wat verder open maar 5000RPM+ probeer ik te ontwijken totdat het tijd is na mijn mening.. dan gaat ze ook vol open..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_91077319
quote:
2s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:28 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn KVS is al na 5 minuten op 90 graden, dan trek ik hem ook wat verder open maar 5000RPM+ probeer ik te ontwijken totdat het tijd is na mijn mening.. dan gaat ze ook vol open..
KVS 5000 toeren...


;)
pi_91111099
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:05 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

KVS 5000 toeren...

[ afbeelding ]
;)
KVS 5000 toeren? :?

KVS Na 5 min op temperatuur = max 5000RPM..

KVS 10 min op tempratuur = 7000RPM :9~
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 10 januari 2011 @ 16:02:03 #180
255486 ukker
Jezweetzelf
pi_91118249
Mijn polo 1.9d rijd ik 5 min warm, schakelen rond de 2000 toeren. Maar met dit weer geeft m'n temperatuurmeter niet meer dan ongeveer 45 graden aan behalve als ik echt flink in z'n toeren rijd, ongeacht de afstand.
pi_91118609
Dan klopt er toch wat niet. Een oudere auto kan wat langzamer op temperatuur komen, maar uiteindelijk moet je in de buurt van de 90 graden zitten, Ik heb het nu dus over de koelvloeistof.
pi_91121675
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:02 schreef ukker het volgende:
Mijn polo 1.9d rijd ik 5 min warm, schakelen rond de 2000 toeren. Maar met dit weer geeft m'n temperatuurmeter niet meer dan ongeveer 45 graden aan behalve als ik echt flink in z'n toeren rijd, ongeacht de afstand.
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:09 schreef starbeach het volgende:
Dan klopt er toch wat niet. Een oudere auto kan wat langzamer op temperatuur komen, maar uiteindelijk moet je in de buurt van de 90 graden zitten, Ik heb het nu dus over de koelvloeistof.
Inderdaad, een bedrijfstemperatuur van 45 graden is echt te laag, daar moet je naar laten kijken.
45 graden, als je meter dan correct is kun je na een uurtje rijden dus gewoon je hand op het blok leggen.
pi_91121713
quote:
2s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:10 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

KVS 5000 toeren? :?

KVS Na 5 min op temperatuur = max 5000RPM..

KVS 10 min op tempratuur = 7000RPM :9~
Ik denk dat je het knipoogje en de KVS op de foto gemist hebt, ik snap ook wel dat jij het over een BMW hebt.
  Spellchecker dinsdag 11 januari 2011 @ 18:57:17 #184
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_91173132
quote:
Auto warm rijden, doe jij dat?
Ja.
quote:
En zo ja, hoe?
Zoals de meesten hier; de eerste ~10-15 minuten rustigaan optrekken, niet meteen >120 KM/u rijden (rij sowieso, mits geen haast, bijna overal zo'n 100 KM/u, 110 op de teller).

Lijkt me ook wel gepast voor een Golf MK1 Cabrio op leeftijd (1988).
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 20:20 schreef 08gnoT. het volgende:
Parkeren in de buurt van Chemiepack
_O-
Tevens -purist.
pi_91198453
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:57 schreef NoBody122 het volgende:

(rij sowieso, mits geen haast, bijna overal zo'n 100 KM/u, 110 op de teller).
brrrr :X
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:43:31 #186
53151 T42
Pinball Wizard
pi_91204413
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:33 schreef Microtubuli het volgende:
Warm rijden is alleen nuttig als je van plan bent om je auto langer dan 200K km's mee te laten gaan. Tegen die tijd ruil ik hem toch al weer in dus boeien.
met mijn voetje haal je nog niet eens de helft ;) zal ik demonstreren met jouw auto?
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:52:44 #187
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_91215192
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:17 schreef vosss het volgende:

[..]

De mijne wel en die rij ik ALTIJD rustig warm.
En op de plaats van bestemming laat ik hem ALTIJD 3 minuten stationair nalopen, ookal ben ik telaat voor iets.

:)
hoezo 3 minuten laten nalopen??

ik rij hem gewoon eerst ongeveer een 15 min rustig warm, tot de olie temp meter aangeeft dat hij op temperatuur is. Dan kan ik gaan :P
A man's got to do what a man's got to do
  Spellchecker woensdag 12 januari 2011 @ 18:57:47 #188
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_91224371
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 07:32 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

brrrr :X
Valt mee, mijn verwarming werkt ook bij dergelijke snelheden goed ^O^
Tevens -purist.
pi_91252817
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:57 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Valt mee, mijn verwarming werkt ook bij dergelijke snelheden goed ^O^
ging me er meer om dat ik me vaak behoorlijk erger aan mensen die niet gewoon minimaal de max toegestane snelheid rijden op een weg...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Spellchecker donderdag 13 januari 2011 @ 11:10:44 #190
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_91255734
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:41 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ging me er meer om dat ik me vaak behoorlijk erger aan mensen die niet gewoon minimaal de max toegestane snelheid rijden op een weg...
Waarom zou ik? 100 KM/u rijdt veel prettiger en zuiniger in die ouwe bak van mij; lekker een beetje cruisen, genieten van de muziek en kom dan vanzelf op m'n bestemming aan.

Snelwegen hebben trouwens niet voor niets 2 of meer rijstroken per richting. Neem daarbij in acht dat ik vrijwel nooit in de spits rij, dat ik niet inhaal als er iemand aankomt die sneller rijdt én dat als ik op zo'n moment wél inhaal, ik tijdelijk versnel tot rond de 120.
Tevens -purist.
pi_91256503
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:10 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Waarom zou ik? 100 KM/u rijdt veel prettiger en zuiniger in die ouwe bak van mij; lekker een beetje cruisen, genieten van de muziek en kom dan vanzelf op m'n bestemming aan.

Snelwegen hebben trouwens niet voor niets 2 of meer rijstroken per richting. Neem daarbij in acht dat ik vrijwel nooit in de spits rij, dat ik niet inhaal als er iemand aankomt die sneller rijdt én dat als ik op zo'n moment wél inhaal, ik tijdelijk versnel tot rond de 120.
dan ben je een uitzondering :) de meeste die ik tegenkom halen dan ook met 100km/u een rijtje vrachtwagens in en rammen hem precies voor me naar links terwijl er achter me geen ander verkeer is ;(
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_91257056
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:13 schreef PeeJay1980 het volgende:
En racemotoren die met 0km de testbank opgaan om er zeker van te zijn dat het opgegeven vermogen gehaald wordt. Een splinternieuwe Fireblade direct even de 13000 toeren injanken en vervolgens door de versnellingen heen :o
Dat is bij elke racemotor zo, been there done that. (BRL Benelux Racing League).
Blokken die net klaar waren met revisie werden opgekleed met throttleboddies en een simpel kabelboompje, kvs slangen, uitlaatspruitstuk met 1 demper (simons), en de sensoren werden geplaatst overal.

Dan starten en op een heel mooi display zag je de olie temperatuur, kvs temperatuur, olie druk, oliekoeler temperatuur, EGT (Uitlaat Gas Temperatuur), etc.. etc.. etc..
Na een half uurtje warm lopen werd de stationair toerental verhoogd en na alles op temperatuur was werden de metingen gedaan en ik denk dat toeren niet het belangrijkste is, maar de rem wat er op toegepast wordt.

Je hebt 2 sleuven. 1 voor de gas en de ander voor de rem. Eerst ga je beetje remmen zodat de motor het moeilijk krijgt, daarna gas om het toerental vs rem te compenseren en weer op hogere toeren te draaien, dan ga je nog meer remmen en nog meer gas geven tot dat ie uiteindelijk x aantal toeren draait met x aantal rem en dat is dan het resultaat in KW..

Ik heb nog wel op me andere laptop een Dyno filmpje staan.. Als ik hem terug heb van 'reparatie' dan post ik hem wel een keer ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_91261337
Hoezo warm rijden? Ik rij gewoon naar de snelweg en rij daar zo snel als mogelijk. Hij wordt zo ook warm :D
pi_91262531
quote:
2s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:47 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dat is bij elke racemotor zo, been there done that. (BRL Benelux Racing League).
Blokken die net klaar waren met revisie werden opgekleed met throttleboddies en een simpel kabelboompje, kvs slangen, uitlaatspruitstuk met 1 demper (simons), en de sensoren werden geplaatst overal.

Dan starten en op een heel mooi display zag je de olie temperatuur, kvs temperatuur, olie druk, oliekoeler temperatuur, EGT (Uitlaat Gas Temperatuur), etc.. etc.. etc..
Na een half uurtje warm lopen werd de stationair toerental verhoogd en na alles op temperatuur was werden de metingen gedaan en ik denk dat toeren niet het belangrijkste is, maar de rem wat er op toegepast wordt.

Je hebt 2 sleuven. 1 voor de gas en de ander voor de rem. Eerst ga je beetje remmen zodat de motor het moeilijk krijgt, daarna gas om het toerental vs rem te compenseren en weer op hogere toeren te draaien, dan ga je nog meer remmen en nog meer gas geven tot dat ie uiteindelijk x aantal toeren draait met x aantal rem en dat is dan het resultaat in KW..

Ik heb nog wel op me andere laptop een Dyno filmpje staan.. Als ik hem terug heb van 'reparatie' dan post ik hem wel een keer ;)
Haha.

Vanwaar deze info? :D
  Moderator donderdag 13 januari 2011 @ 15:21:01 #195
45833 crew  Fogel
pi_91266152
Ik rij veelste korte stukken om nut te hebben van warmrijden. En die keren dat ik ver weg moet, mag ik toch nergens sneller dan 90 voordat ik minimaal 2 uur gereden heb.
Warmstoken dmv stationair draaien doe ik alleen als het -5/-10 of kouder is, dan mag de auto een kwartier staan zodat de ramen niet aan de binnenkant bevriezen als ik rij. Niks kunnen zien en ergens tegenaan rijden is slechter voor de auto dan een motorblok wat stationair moet draaien wat mij betreft ;).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_91300109
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:59 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Haha.

Vanwaar deze info? :D
Ervaring 8-)
Maar ik weet uberhaubt niet of ik alles hier mag vrijgeven dus heb veel andere dingen voor me gehouden :P

Ik zal es kijken als ik me andere laptop terug heb of ik een filmpje van de vermogenbank hier kan posten stiekem :@
EN evt. stage pics van mij :7
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:33:02 #197
333063 superl
life starts @ 1.5 bar
pi_91879209
ik rij de straat uit, en dan is hij warm.
pi_91887436
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:33 schreef superl het volgende:
ik rij de straat uit, en dan is hij warm.
Laan van Meerdervoort?
Ja, ik kan toch niet alles posten onder mijn ook al niet echte naam!?
pi_91892902
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:40 schreef KIoontje het volgende:

[..]

Laan van Meerdervoort?
of de N201 :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')