Bron?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:41 schreef BrandX het volgende:
volgens mij kan je ivm dit soort dingen een beroep doen op de 1 of 2-maand opzegtermijn regeling.
Las er van de week wat over, dat je in dit soort gevallen door de provider niet gehouden mag worden aan de gehele termijn.
ik las daar iets over - al wat langer terug trouwens dan van de week, maand geleden of iets - ik dacht in de krant. Ik ehb net lopen zoeken. Telfort schijnt het uit coulance te doen, t-mobile niet. Geen idee of dat rechtsmatig is. Wellicht even een belletje naar de consuwijzer ofzo?quote:
Grapjas. Al kun je wel snel gaan verlengen en wellicht een iPhone 4 regelen.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:49 schreef Juicyhil het volgende:
Deal. Welke iPhone krijg ik er trouwens bij?
Tuurlijk niet, annulering wordt alleen gedaan bij hoge uitzondering.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:42 schreef Tinos85 het volgende:
Is emigratie geen goede redenvoor annulering van het abonnement?
Als je op het moment dat je het contract aanging geen concrete emigratieplannen had, is het maar de vraag of het redelijk en billijk is om TS aan de contractstermijn te houden. De afkoopsom zou in ieder geval veel lager kunnen zijn omdat TS niet meer van de diensten gebruik zal maken.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:47 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, annulering wordt alleen gedaan bij hoge uitzondering.
Je doet net of het een liefdadigheidsinstelling is, ze kunnen je een aanbod doen maar ze zijn nergens toe verplicht. Jij gaat een contract met ze aan, en zij hebben er niks mee te maken dat jij naar een ander land gaat. Zij moeten de telefoon ook terugverdienen met het abonnement, dat de klant geen gebruik meer maakt van hun dienst dat is gewoon simpelweg hun probleem niet. Als jij een auto huurt, en je rijdt er bepaalde periodes niet in dan krijg je ook geen geld terug. Het is vrij logisch, jij gaat eerst profiteren van een aanbieding van hun. Daarna komt het jou niet goed meer uit, en wil je een abbo kosteloos of voor een mindere prijs opzeggen.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:35 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je op het moment dat je het contract aanging geen concrete emigratieplannen had, is het maar de vraag of het redelijk en billijk is om TS aan de contractstermijn te houden. De afkoopsom zou in ieder geval veel lager kunnen zijn omdat TS niet meer van de diensten gebruik zal maken.
Zij hebben er zeker wel mee te maken: redelijkheid en billijkheid spelen een grote rol in contractenland. Ook bij een lagere afkoopsom hebben zij de telefoon terugverdiend, dus wanneer TS op het moment dat hij het contract aanging geen concrete emigratieplannen had, is de afkoopsom nu onredelijk hoog.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:48 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Je doet net of het een liefdadigheidsinstelling is, ze kunnen je een aanbod doen maar ze zijn nergens toe verplicht. Jij gaat een contract met ze aan, en zij hebben er niks mee te maken dat jij naar een ander land gaat. Zij moeten de telefoon ook terugverdienen met het abonnement, dat de klant geen gebruik meer maakt van hun dienst dat is gewoon simpelweg hun probleem niet. Als jij een auto huurt, en je rijdt er bepaalde periodes niet in dan krijg je ook geen geld terug. Het is vrij logisch, jij gaat eerst profiteren van een aanbieding van hun. Daarna komt het jou niet goed meer uit, en wil je een abbo kosteloos of voor een mindere prijs opzeggen.![]()
Abonnementen van vaste telefonie, kabel en internet zijn wel in dit soort gevallen gewoon opzegbaar, zodra je maar een bewijs van uitschrijving kan overhandigen.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:48 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Je doet net of het een liefdadigheidsinstelling is, ze kunnen je een aanbod doen maar ze zijn nergens toe verplicht. Jij gaat een contract met ze aan, en zij hebben er niks mee te maken dat jij naar een ander land gaat. Zij moeten de telefoon ook terugverdienen met het abonnement, dat de klant geen gebruik meer maakt van hun dienst dat is gewoon simpelweg hun probleem niet. Als jij een auto huurt, en je rijdt er bepaalde periodes niet in dan krijg je ook geen geld terug. Het is vrij logisch, jij gaat eerst profiteren van een aanbieding van hun. Daarna komt het jou niet goed meer uit, en wil je een abbo kosteloos of voor een mindere prijs opzeggen.![]()
Nou niet echt hoor, het is hun probleem niet dat jij het land uit gaat. Jij hebt met t-mobile een 2-jarige deal gesloten, en ze gaan je daar waarschijnlijk aan houden. Niet geschoten is altijd mis, maar als ik af ga op meerdere reacties op het internet dan geef ik de TS weinig kans. En ik vind 250 euro ook nog wel meevallen, T-mobile kan moeilijk met iedereen rekening gaan houden. Het zou leuk zijn als alles zo werkt, en dan kun jij wel zeggen dat de TS het misschien niet van plan was om het land uit te gaan maar dit is natuurlijk niet controleerbaar.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:15 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Zij hebben er zeker wel mee te maken: redelijkheid en billijkheid spelen een grote rol in contractenland. Ook bij een lagere afkoopsom hebben zij de telefoon terugverdiend, dus wanneer TS op het moment dat hij het contract aanging geen concrete emigratieplannen had, is de afkoopsom nu onredelijk hoog.
PM me maar, dan komen we er vast uitquote:Op donderdag 30 december 2010 19:02 schreef Hugo__Boss het volgende:
En voor wie is de 15 euro contractovername? Zal even nadenken, voor 15 euro per maand 2 Mb internet + 150 min/sms is best redelijk
Het is trouwens 150 minuten én 150 sms'jes, dus niet of/of.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:02 schreef Hugo__Boss het volgende:
En voor wie is de 15 euro contractovername? Zal even nadenken, voor 15 euro per maand 2 Mb internet + 150 min/sms is best redelijk
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:46 schreef Lindstrøm. het volgende:
Het abonnement blijft qua naam ongewijzigd?
Ik betaal eventuele overnamekosten en ja, het komt op jouw naam. Ik stuur je even een PM. Ik vertrek op zondag al, dus ik moet even opschieten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:45 schreef QuanCore het volgende:
Als jij de overnamekosten betaalt, dan heb ik wel interesse. Staat het dan wel op mijn naam en rekeningnummer als ik het overneem?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |