abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90607917
Aanhangwagen met rijbewijs B

Aanhangwagen t/m 750 kg

Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.

Aanhangwagen meer dan 750 kg

In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg. te trekken met alleen geldig Nederlands rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:

* de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
* de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg.
http://cbr.nl/1095.pp
  woensdag 29 december 2010 @ 23:40:23 #202
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90608130
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:35 schreef Piles het volgende:
Aanhangwagen met rijbewijs B

Aanhangwagen t/m 750 kg

Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.

Aanhangwagen meer dan 750 kg

In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg. te trekken met alleen geldig Nederlands rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:

* de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
* de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg.
http://cbr.nl/1095.pp
Dat wist ik dus echt niet :@ Niet goed opgelet met theorieles, blijkbaar :P

Wel fijn, wagentje wat hier staat weegt niet zo veel dus daarmee mag ik gewoon rijden dan.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_90608153
quote:
Op woensdag 29 december 2010 23:32 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Je spreekt recht uit mijn hart, ik sta dan ook volledig achter vannelle! ^O^

[..]

Ik zit ook te kijken en vind het enorm jammer dat de aantrekkelijkste vrouw als eerste doodgaat. :'(
Die blonde is mooi inderdaad :)
Zo jammer dat ze doodgaat :'(
Brinky, de nieuwe BMW
pi_90608163
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:40 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Wel fijn, wagentje wat hier staat weegt niet zo veel dus daarmee mag ik gewoon rijden dan.
Is ongeremd vermoed ik zo (en dus max 750kg), dus daar mag je gewoon mee rijden :Y
pi_90608807
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:33 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Tot je betrapt wordt, of..? :P

Hoe lang duur het ongeveer voor je een E hebt? Is dat goed in een paar uur te doen of ook een complete cursus?
Meestal een dagopleiding.
Effectief rij je misschien een uurtje of 4 maar dat is genoeg als je er een beetje feeling voor hebt.
pi_90608975
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:40 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:41 schreef Piles het volgende:

[..]

Is ongeremd vermoed ik zo (en dus max 750kg), dus daar mag je gewoon mee rijden :Y
Kijk wel eventjes na op de kentekenpapieren of je daar inderdaad 750 kg (geremd of ongeremd) mee kan trekken.

Bij lichte autootjes wil het nog wel eens beperkt zijn met wat ze mogen trekken
pi_90609027
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:34 schreef Piles het volgende:

En Vannelle en Preus, stel je niet zo aan zeg :') Als er een opmerking gemaakt wordt van "het mag niet meer gezellig zijn" dan kun je reactie verwachten.
Zelf heb je ook nogal bijgedragen in deze topicreeks, en je hebt er vrede mee dat je niet meer gezellig mag doen?
Ik snap je niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
pi_90609143
Oh, en de regels gaan in 2013 weer veranderen.

http://auto-en-vervoer.in(...)caravan-in-2013.html

quote:
Rijbewijs BE
verplicht bij aanhangers boven de 750 kg. als de combinatie zwaarder is dan 3500 kg. en tot 7000 kg.
pi_90609661
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:57 schreef L0we het volgende:

[..]

[..]

Kijk wel eventjes na op de kentekenpapieren of je daar inderdaad 750 kg (geremd of ongeremd) mee kan trekken.

Bij lichte autootjes wil het nog wel eens beperkt zijn met wat ze mogen trekken
Autoweek:
max. aanhangermassa geremd 1050 kg
max. aanhangermassa ongeremd 450 kg

Mag ik dan maar 450 (ongeremd) of wel gewoon 750kg trekken?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_90609860
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:01 schreef L0we het volgende:
Oh, en de regels gaan in 2013 weer veranderen.

http://auto-en-vervoer.in(...)caravan-in-2013.html

[..]

Wat is het verschil?
pi_90610286
quote:
Op donderdag 30 december 2010 00:10 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Autoweek:
max. aanhangermassa geremd 1050 kg
max. aanhangermassa ongeremd 450 kg

Mag ik dan maar 450 (ongeremd) of wel gewoon 750kg trekken?
Ongeremd mag je maar 450 kg trekken.
pi_90610316
quote:
Op donderdag 30 december 2010 00:14 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Dat dan de aanhanger zwaarder mag zijn dan de auto.
pi_90610650
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:58 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zelf heb je ook nogal bijgedragen in deze topicreeks, en je hebt er vrede mee dat je niet meer gezellig mag doen?
Ik snap je niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik heb de hele discussie al vaker meegemaakt, over een andere SC, dus ik ken het beleid/idee ;)
pi_90610717
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:23 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat dan de aanhanger zwaarder mag zijn dan de auto.
Ik zie het. Subtiel maar belangrijk verschil!
pi_90610755
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:30 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik heb de hele discussie al vaker meegemaakt, over een andere SC, dus ik ken het beleid/idee ;)
Soms moet je je principes / de regels wat verbuigen om iets moois tot bloei te laten komen i.p.v. iets moois kapot te maken.
pi_90610827

Dit ding weegt gewoon maar 575kg :')
pi_90611106
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:30 schreef Piles het volgende:

[..]

SC? Neuh. We hebben het hier over auto's en proberen de aanstaande meeting een beetje te plannen.
Er gaat soms een berichtje niet over auto's. Boeien.
Er bestaat geen enkel topic waar alleen maar ontopic wordt gepraat maar dat weet jij ook wel.

Ik stoor me enorm aan het ingrijpen van de mods maar wat ik nog veel erger vind is dat jij je er zo snel bij neerlegt.
Ik ga niet in tegen de mods want dan weet ik al hoe het eindigt maar ik heb wel mijn mening en die verkondig ik ook.
Heb jij een eigen mening of zit je jezelf alleen maar in te dekken?

En nu on topic verdorie! :P
pi_90611162
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:34 schreef 08gnoT. het volgende:
[ afbeelding ]

Dit ding weegt gewoon maar 575kg :')
Da's echt weinig!!!!
En eerlijk gezegd vind ik het nog een stoere bak ook. :)
pi_90611281
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:40 schreef vannelle het volgende:
SC? Neuh. We hebben het hier over auto's en proberen de aanstaande meeting een beetje te plannen.
Er gaat soms een berichtje niet over auto's. Boeien.
Er bestaat geen enkel topic waar alleen maar ontopic wordt gepraat maar dat weet jij ook wel.
Dat is zo, maar afgelopen dagen was het wel erg veel ouwehoeren buiten autorijden om hoor. En daar zijn we net even op gewezen. Niks meer, niks minder.
quote:
Ik stoor me enorm aan het ingrijpen van de mods maar wat ik nog veel erger vind is dat jij je er zo snel bij neerlegt.
Ik ga niet in tegen de mods want dan weet ik al hoe het eindigt maar ik heb wel mijn mening en die verkondig ik ook.
Heb jij een eigen mening of zit je jezelf alleen maar in te dekken?
Ik kan me er niet meer druk om maken eerlijk gezegd, het is maar een internetforum ;) Voorheen kon ik me ook enorm druk maken over zulke dingen, maar nu zal het me eerlijk gezegd m'n reet roesten wat er gebeurt :') Plus dat ik nu wat meer het beleid van FOK! mbt zulke reeksen ken en begrijp. Dat men z'n eigen plekje verdedigt is logisch, maar egoïstisch ;)
quote:
En nu on topic verdorie! :P
Goed plan, al weer veel te veel woorden aan vuil gemaakt :P
pi_90611946
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:44 schreef Piles het volgende:

Dat is zo, maar
Hou op, ik heb een hekel aan "maar".
"Maar" houdt namelijk in dat je eerst gelijk krijgt en vervolgens niet.
Je kunt ook direct zeggen wat je bedoelt.

quote:
Ik kan me er niet meer druk om maken eerlijk gezegd, het is maar een internetforum ;) Voorheen kon ik me ook enorm druk maken over zulke dingen, maar nu zal het me eerlijk gezegd m'n reet roesten wat er gebeurt :') Plus dat ik nu wat meer het beleid van FOK! mbt zulke reeksen ken en begrijp. Dat men z'n eigen plekje verdedigt is logisch, maar egoïstisch ;)
Ondanks dat het maar een internetforum is heb je nog steeds met mensen te maken.
Als je dat niet beseft of als je dat niet interesseert ben ik klaar met belangstellende vragen richting jou.
Ik snap niet dat jij Fokbeleid wat meningsafhankelijk is van een mod of 2 blijkbaar hoger stelt dan vriendschappelijke en belangstellende omgang met elkaar.

Maar dat moet je zelf weten, mijn keuze zou dat niet zijn iig.

quote:

Goed plan, al weer veel te veel woorden aan vuil gemaakt :P
Ja, en Alfa rulez om het maar ff ontopic te houden.

Dag Piles.
pi_90612022
En dat is wat de modingreep doet met zo'n topic.
Bedankt!
pi_90615872
Nee, jij bent nu eigenlijk behoorlijk de sfeer aan het verzieken door er zo ontzettend lang over door te zeiken. Beetje vervelend om te zien dat één user, die het er toevallig wel mee eens is, door jou geheel afgekraakt wordt om die reden. Probeer eens een mening van een ander te respecteren, dat zou je sieren. En daarnaast zijn wij degene tegen wie je mag lopen zeikstralen in ons feedbacktopic, PM of via andere wegen (klachten over ons en ons modbeleid kunnen ook naar forum@fok.nl btw), aangezien wij die beslissing hebben genomen en niet Piles.

Vanaf nu dan hier er ook geen gemekker meer over. Dat is namelijk (ook) sfeerverziekend.
  donderdag 30 december 2010 @ 08:11:56 #223
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_90616346
:')
pi_90617309
mogge :W
pi_90619913
goedemorgen :)
Al wat Bedrijfseconomie weer geleerd, dat doorbelasten gebeuren is best nog lastig... :( Maar straks maar weer eens lekker een stukje rijden, Heb ik wel verdient :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')