Dat wist ik dus echt nietquote:Op woensdag 29 december 2010 23:35 schreef Piles het volgende:
Aanhangwagen met rijbewijs B
Aanhangwagen t/m 750 kg
Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.
Aanhangwagen meer dan 750 kg
In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg. te trekken met alleen geldig Nederlands rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:
* de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
* de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg.
http://cbr.nl/1095.pp
Die blonde is mooi inderdaadquote:Op woensdag 29 december 2010 23:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je spreekt recht uit mijn hart, ik sta dan ook volledig achter vannelle!
[..]
Ik zit ook te kijken en vind het enorm jammer dat de aantrekkelijkste vrouw als eerste doodgaat.
Is ongeremd vermoed ik zo (en dus max 750kg), dus daar mag je gewoon mee rijdenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:40 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dat wist ik dus echt nietNiet goed opgelet met theorieles, blijkbaar
Wel fijn, wagentje wat hier staat weegt niet zo veel dus daarmee mag ik gewoon rijden dan.
Meestal een dagopleiding.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:33 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Tot je betrapt wordt, of..?
Hoe lang duur het ongeveer voor je een E hebt? Is dat goed in een paar uur te doen of ook een complete cursus?
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:40 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dat wist ik dus echt nietNiet goed opgelet met theorieles, blijkbaar
Wel fijn, wagentje wat hier staat weegt niet zo veel dus daarmee mag ik gewoon rijden dan.
Kijk wel eventjes na op de kentekenpapieren of je daar inderdaad 750 kg (geremd of ongeremd) mee kan trekken.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Is ongeremd vermoed ik zo (en dus max 750kg), dus daar mag je gewoon mee rijden
Zelf heb je ook nogal bijgedragen in deze topicreeks, en je hebt er vrede mee dat je niet meer gezellig mag doen?quote:Op woensdag 29 december 2010 23:34 schreef Piles het volgende:
En Vannelle en Preus, stel je niet zo aan zegAls er een opmerking gemaakt wordt van "het mag niet meer gezellig zijn" dan kun je reactie verwachten.
quote:Rijbewijs BE
verplicht bij aanhangers boven de 750 kg. als de combinatie zwaarder is dan 3500 kg. en tot 7000 kg.
Autoweek:quote:Op woensdag 29 december 2010 23:57 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
Kijk wel eventjes na op de kentekenpapieren of je daar inderdaad 750 kg (geremd of ongeremd) mee kan trekken.
Bij lichte autootjes wil het nog wel eens beperkt zijn met wat ze mogen trekken
Wat is het verschil?quote:Op donderdag 30 december 2010 00:01 schreef L0we het volgende:
Oh, en de regels gaan in 2013 weer veranderen.
http://auto-en-vervoer.in(...)caravan-in-2013.html
[..]
Ongeremd mag je maar 450 kg trekken.quote:Op donderdag 30 december 2010 00:10 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Autoweek:
max. aanhangermassa geremd 1050 kg
max. aanhangermassa ongeremd 450 kg
Mag ik dan maar 450 (ongeremd) of wel gewoon 750kg trekken?
Ik heb de hele discussie al vaker meegemaakt, over een andere SC, dus ik ken het beleid/ideequote:Op woensdag 29 december 2010 23:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zelf heb je ook nogal bijgedragen in deze topicreeks, en je hebt er vrede mee dat je niet meer gezellig mag doen?
Ik snap je niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik zie het. Subtiel maar belangrijk verschil!quote:Op donderdag 30 december 2010 00:23 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat dan de aanhanger zwaarder mag zijn dan de auto.
Soms moet je je principes / de regels wat verbuigen om iets moois tot bloei te laten komen i.p.v. iets moois kapot te maken.quote:Op donderdag 30 december 2010 00:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb de hele discussie al vaker meegemaakt, over een andere SC, dus ik ken het beleid/idee
SC? Neuh. We hebben het hier over auto's en proberen de aanstaande meeting een beetje te plannen.quote:Op donderdag 30 december 2010 00:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb de hele discussie al vaker meegemaakt, over een andere SC, dus ik ken het beleid/idee
Da's echt weinig!!!!quote:Op donderdag 30 december 2010 00:34 schreef 08gnoT. het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ding weegt gewoon maar 575kg
Dat is zo, maar afgelopen dagen was het wel erg veel ouwehoeren buiten autorijden om hoor. En daar zijn we net even op gewezen. Niks meer, niks minder.quote:Op donderdag 30 december 2010 00:40 schreef vannelle het volgende:
SC? Neuh. We hebben het hier over auto's en proberen de aanstaande meeting een beetje te plannen.
Er gaat soms een berichtje niet over auto's. Boeien.
Er bestaat geen enkel topic waar alleen maar ontopic wordt gepraat maar dat weet jij ook wel.
Ik kan me er niet meer druk om maken eerlijk gezegd, het is maar een internetforumquote:Ik stoor me enorm aan het ingrijpen van de mods maar wat ik nog veel erger vind is dat jij je er zo snel bij neerlegt.
Ik ga niet in tegen de mods want dan weet ik al hoe het eindigt maar ik heb wel mijn mening en die verkondig ik ook.
Heb jij een eigen mening of zit je jezelf alleen maar in te dekken?
Goed plan, al weer veel te veel woorden aan vuil gemaaktquote:En nu on topic verdorie!
Hou op, ik heb een hekel aan "maar".quote:
Ondanks dat het maar een internetforum is heb je nog steeds met mensen te maken.quote:Op donderdag 30 december 2010 00:44 schreef Piles het volgende:
Ik kan me er niet meer druk om maken eerlijk gezegd, het is maar een internetforumVoorheen kon ik me ook enorm druk maken over zulke dingen, maar nu zal het me eerlijk gezegd m'n reet roesten wat er gebeurt
Plus dat ik nu wat meer het beleid van FOK! mbt zulke reeksen ken en begrijp. Dat men z'n eigen plekje verdedigt is logisch, maar egoïstisch
Ja, en Alfa rulez om het maar ff ontopic te houden.quote:Op donderdag 30 december 2010 00:44 schreef Piles het volgende:
Goed plan, al weer veel te veel woorden aan vuil gemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |