Het gras is altijd groener aan de overkant.quote:Op donderdag 30 december 2010 12:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
exact de reden waarom ik hier ook weg wil.. liefst naar Finland ofzo, pracht land.![]()
en ik ben daar in 1 vcan de grootste steden geweest, 10 weken lang, maar niks gemerkt van criminaltieit ofzo...
Dat jaquote:Op donderdag 30 december 2010 13:04 schreef fioooon het volgende:
[..]
Het gras is altijd groener aan de overkant.
Dit proces is al enkele tientallen jaren aan de gang, de kredietcrisis is in 2008 tot uitbarsting gekomen....het heeft mischien de financiële situatie van de overheid verscherpt, maar zeker niet veroorzaakt.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:02 schreef fioooon het volgende:
[..]
De grote credietcrisis. De bankenwereld heeft alles opgeslokt. Pensioenfondsen ook. En dat zijn instanties die echt geld slurpen als het mis gaat.
Wat hebben we hier in Nederland goed voor elkaar? Dat belabberde onderwijssysteem? De ouderenzorg waar mensen niet humaan worden behandelt?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat ja
Ik kan elke Nederlander aanraden om eens een paar weken op reis te gaan naar een wat armer land (en dan niet in een all-inclusive resort). Dan kom je heel anders weer terug in Nederland
Dan hebben we het hier toch erg goed voor elkaar hoor
Dat is wel de oorzaak dat er nu bezuinigd moet worden. Het is een crisis van enorme omvang en wat nog steeds gaande is. We kunnen niet altijd voor een dubbeletje op de eerste rij blijven zitten natuurlijk. Het is geven en nemen in het leven.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dit proces is al enkele tientallen jaren aan de gang, de kredietcrisis is in 2008 tot uitbarsting gekomen....het heeft mischien de financiële situatie van de overheid verscherpt, maar zeker niet veroorzaakt.
Het kan altijd beter. Maar ga eens kijken in India en Afrika. Daar hebben de mensen niks. Probeer nou eens tevreden te zijn met wat je hebt dan alleen maar blijven klagen.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat hebben we hier in Nederland goed voor elkaar? Dat belabberde onderwijssysteem? De ouderenzorg waar mensen niet humaan worden behandelt?
Ga eens kijken in Scandinavië, daar betaal je weliswaar ook veel belasting, maar die hebben hun zaakjes tenminste op orde.
Door de kredietcrisis moet een beetje extra bezuinigd worden, het proces wat ik benoemde is echter al veel langer aan de gang en men anticipeert er nog steeds niet op.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:11 schreef fioooon het volgende:
[..]
Dat is wel de oorzaak dat er nu bezuinigd moet worden. Het is een crisis van enorme omvang en wat nog steeds gaande is. We kunnen niet altijd voor een dubbeletje op de eerste rij blijven zitten natuurlijk. Het is geven en nemen in het leven.
Mensen in India en Afrika betalen ook geen hoge belastingen, dus dat ze daar niets krijgen is logisch.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:12 schreef fioooon het volgende:
[..]
Het kan altijd beter. Maar ga eens kijken in India en Afrika. Daar hebben de mensen niks. Probeer nou eens tevreden te zijn met wat je hebt dan alleen maar blijven klagen.
Dit slaat dus werkelijker waar nergens op. Dan ben ik blij dat ik geen Nederlander ben in jouw theorie, want ik ben nog nooit met een gevoel teruggekomen dat het leven hier leuker is.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat ja
Ik kan elke Nederlander aanraden om eens een paar weken op reis te gaan naar een wat armer land (en dan niet in een all-inclusive resort). Dan kom je heel anders weer terug in Nederland
Dan hebben we het hier toch erg goed voor elkaar hoor
Inderdaad, en dan ben ik wel eens naar Tsjechie geweest, toen het nog tsjecho-slowakije was, en je er 2 liter cola voor 5 guldencent kon kopen...quote:Op donderdag 30 december 2010 13:23 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dit slaat dus werkelijker waar nergens op. Dan ben ik blij dat ik geen Nederlander ben in jouw theorie, want ik ben nog nooit met een gevoel teruggekomen dat het leven hier leuker is.
Een beetje extra? Ik denk een beetje boel extra. En nee, niemand gaat bezuinigen als het niet hoeft. Als het goed gaat dan wordt daar naar geleefd.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Door de kredietcrisis moet een beetje extra bezuinigd worden, het proces wat ik benoemde is echter al veel langer aan de gang en men anticipeert er nog steeds niet op.
Ook dit is mensen-eigen. Mensen willen alleen maar meer en nog meer. Kunnen geen genoegen nemen met hetzelfde, laat staan met minder. Dat gaat een keertje fout... zie de crisis.quote:Mensen in India en Afrika betalen ook geen hoge belastingen, dus dat ze daar niets krijgen is logisch.
Hier betalen we wél hoge belastingen, maar krijgen alleen "slechte service" terug. Zo werkt het gewoonweg niet, vooral omdat andere landen laten zien dat het wél goed kan.
Maar het is typisch Nederlands om zich te laten naaien en er dan nog tevreden over te zijn.
Eensch; niks autoquote:
Nogmaals, dit proces is al sinds jaren aan de gang, en vind zijn oorsprong echt niet in de kredietcrisis.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:27 schreef fioooon het volgende:
[..]
Een beetje extra? Ik denk een beetje boel extra. En nee, niemand gaat bezuinigen als het niet hoeft. Als het goed gaat dan wordt daar naar geleefd.
Nee, ik wil niet steeds meer, ik wil voor datgene waarvoor ik betaal gewoon wat fatsoenlijks ontvangen. En ik wens je van harte toe je grootouders (mochten die nog leven) een keertje in hun eigen schijt en pyjama liggend mag aantreffen, omdat er geen "mankracht" beschikbaar is om hun dagelijks te helpen. Terwijl wij met z'n alleen jaarlijks enorme hoeveelheden aan centjes afdragen zodat de zorg goed geregeld zou moeten zijn. Maarja, jij gaat natuurlijk tegen je opa zeggen: "niet zo aanstellen, je mag blij zijn dat je in je eigen schijt ligt, in Afrika hebben de mensen geeneens een bed om in te schijten".quote:[..]
Ook dit is mensen-eigen. Mensen willen alleen maar meer en nog meer. Kunnen geen genoegen nemen met hetzelfde, laat staan met minder. Dat gaat een keertje fout... zie de crisis.
Het is maar wat je naaien noemt. Nederland is 1 van de weinige landen waar veel verzekeringen verplicht zijn. De meeste mensen betalen voor iets wat ze niet nodig hebben..... totdat...... en dan zie je maar dat wij het helemaal niet zo slecht doen. En dan zijn er altijd nog mensen zoals jij die nog steeds klagen en het beter willen zoals in landen waar dat gerust zo is. Maar vergeet niet dat het ene land het andere land niet is. Je kunt bepaalde regelingen van het ene land niet altijd direct op een ander land laten toepassen. Het heeft met zoveel factoren te maken waar jij helemaal geen flauw benul van hebt. Jij kijkt puur naar het restultaat en dat is natuurlijk niet hoe je moet kijken.
LAPO betreffende dit onderwerp..quote:Op donderdag 30 december 2010 13:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nogmaals, dit proces is al sinds jaren aan de gang, en vind zijn oorsprong echt niet in de kredietcrisis.
En vergeleken met andere uitdagingen waarvoor we staan is dat maar een schijntje.
[..]
Nee, ik wil niet steeds meer, ik wil voor datgene waarvoor ik betaal gewoon wat fatsoenlijks ontvangen. En ik wens je van harte toe je grootouders (mochten die nog leven) een keertje in hun eigen schijt en pyjama liggend mag aantreffen, omdat er geen "mankracht" beschikbaar is om hun dagelijks te helpen. Terwijl wij met z'n alleen jaarlijks enorme hoeveelheden aan centjes afdragen zodat de zorg goed geregeld zou moeten zijn. Maarja, jij gaat natuurlijk tegen je opa zeggen: "niet zo aanstellen, je mag blij zijn dat je in je eigen schijt ligt, in Afrika hebben de mensen geeneens een bed om in te schijten".
Mensen zoals jij zijn het vreselijkste soort mensen wat er op deze aardbol rondloopt, altijd maar tevreden zijn met datgene wat ze aangeboden krijgen zonder zelf na te denken of het wel in relatie staat met datgene wat ervoor word gegeven.
Ik streef naar maximale optimalisatie van een systeem, want daar plukt iedereen dan de meeste vruchten van.
Denk je dat ik achterlijk ben en dat niet gezien heb?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
LAPO betreffende dit onderwerp..
Ik zag idd dat het erg kort na elkaar was, vandaar dat ik hem er nog even onder zette en niet domweg je post trashte, have mercy on me for beiing kindquote:Op donderdag 30 december 2010 13:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Denk je dat ik achterlijk ben en dat niet gezien heb?![]()
Je had zelf al vast wel door dat ik die post net heb gepost voordat ik die van jou zag, en dan zelf ook wel snap dat het nu met dat onderwerp "over" is.![]()
Auto.
Dan kun je het beste met kogelbestendige banden/velgen gaan rijden zoals deze:quote:Op donderdag 30 december 2010 14:19 schreef Marco001 het volgende:
morgennacht werken.. dus lekker met de taxi over allemaal vuurwerkrommel rijden..geeft zo'n lawaai en bende op straat...
Gelezen, onthouden, smakelijk gelachen.quote:Op donderdag 30 december 2010 05:43 schreef Anne het volgende:
Nee, jij bent nu eigenlijk behoorlijk de sfeer aan het verzieken door er zo ontzettend lang over door te zeiken. Beetje vervelend om te zien dat één user, die het er toevallig wel mee eens is, door jou geheel afgekraakt wordt om die reden. Probeer eens een mening van een ander te respecteren, dat zou je sieren. En daarnaast zijn wij degene tegen wie je mag lopen zeikstralen in ons feedbacktopic, PM of via andere wegen (klachten over ons en ons modbeleid kunnen ook naar forum@fok.nl btw), aangezien wij die beslissing hebben genomen en niet Piles.
Vanaf nu dan hier er ook geen gemekker meer over. Dat is namelijk (ook) sfeerverziekend.
gewoon rijden lijkt mij..quote:Op donderdag 30 december 2010 15:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gelezen, onthouden, smakelijk gelachen.
Maar om ontopic te blijven: Hoe rijd jij je auto warm? Je opent er wel een topic over maar je typt zelf niks relevants.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |