Wens van de VVD of niet, het is een Europese regel. Weinig te willen dus.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Huizenprijzen gaan de komende jaren veel harder dalen dan dat de huren voor deze mensen gaan stijgen. Om nog maar te zwijgen over de politieke consequenties die dit gaat krijgen voor bepaalde politieke partijen. De liberalisering van de huurmarkt is altijd al een wens geweest van de VVD, nu kunnen ze deze wens uitvoeren echter zal de implosie van de koopmarkt niet het resultaat brengen dat ze voor ogen hadden
dan moet de EU alle subsidies en aftrekposten afschaffen ook, want dat zijn echte subsidies.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wens van de VVD of niet, het is een Europese regel. Weinig te willen dus.
Ik heb het ook niet over de woningmarkt ansich maar over stijgende huizenprijzen, dat is iets wat ik niet snel meer boven inflatieniveau zie gebeuren. De starters van over een paar jaar verdienen echt niet meer dan de starters van nu......quote:Op donderdag 30 december 2010 13:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er komen ieder jaar nieuwe jonge kopers en anderen maken promotie of verdienen het jaar erop opeens het dubbele, weer anderen gaan naar het bejaardenhuis, de markt staat niet stil hoor.
Tot op zekere hoogte is dat te overzien, maar je land laten verpauperen omdat je een paar grootschuldbezitters de hand boven het hoofd blijft houden zal uiteindelijk leiden tot een opstand. Wacht maar als grote groepen mensen het hoofd niet meer boven water kunnen houden, dan gaan er hele rare dingen gebeuren in dit landquote:Op donderdag 30 december 2010 13:20 schreef NiGeLaToR het volgende:
Oh, hier gaan ze gewoon failliet. Geeft niet, toch nix te doen.
De huren omhoog? Waarom? omdat dit volgens de leentokkies noodzakelijk is om hun schulden weg te inflateren? De meeste mensen hebben nu al geen enkele bestedingsruimte meer, de huren dan gaan verhogen zorgt ervoor dat deze mensen die nog een beetje in staat zijn de economie te ondersteunen dat moeten nalaten. Het gevolg is een verdere ineenstorting van de economie.quote:De oplossing is dus de huren omhoog! Dat gesubsidieer! Als je het goedkoper maakt wordt de hypotheeklast helemaal veel lager dan de reeds gesubsidieerde huurprijs! Klinkt absoluut logisch wat je zegt. Overigens heb ik het belangrijkste woord uit je betoog onderstreept.
Aah.... de ware aard komt snel bovendrijvenquote:Geniaal dit.. het draait elke keer uit op een soort Stalinistische waanzin vol superlatieven en geniaal bedoelde filosofische misbaksels. Helaas zeg je met heel veel woorden helemaal niets. Uiteindelijk wil iedereen gewoon ergens wonen en zijn sommigen niet bereid of bij machte (sorry voor jou, probeer eens een LOI opleiding) om mee te doen in dit grote mensen spel
Ik zie huizenprijzen helemaal niet meer stijgen, wel zie je dat de bevolking gaat indikkenquote:Op donderdag 30 december 2010 13:26 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over de woningmarkt ansich maar over stijgende huizenprijzen, dat is iets wat ik niet snel meer boven inflatieniveau zie gebeuren. De starters van over een paar jaar verdienen echt niet meer dan de starters van nu......
Hoezo helpt de de prijzen van woningen stijgen als mensen niet meer kunnen lenen?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:19 schreef DRidder het volgende:
[..]
Jawel, de sloop van woningen in krimpgebieden, aldus de Rabobank
De verhoging van 5% bovenop de inflatie voor inkomens >43k niet!quote:Op donderdag 30 december 2010 13:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wens van de VVD of niet, het is een Europese regel. Weinig te willen dus.
Dat wil de EU ook maar daar zijn ze dan wel weer op tegen, komt omdat onze volksvertegenwoordigers allemaal tot aan hun oogkassen toe gefinancierd zijn. Feitelijk zijn ze dus chantabelquote:Op donderdag 30 december 2010 13:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan moet de EU alle subsidies en aftrekposten afschaffen ook, want dat zijn echte subsidies.
We gaan gewoon weer 3-generatie gezinnen krijgen, lekker mens-erger-je-nieten bij kaarslichtquote:Op donderdag 30 december 2010 13:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zie huizenprijzen helemaal niet meer stijgen, wel zie je dat de bevolking gaat indikken
Schaarste garandeert dat de prijzen niet kunnen dalen volgens het dogma van de Rabobank.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:29 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Hoezo helpt de de prijzen van woningen stijgen als mensen niet meer kunnen lenen?
Dat wil men toch ook, gelijk oppas voor de kinderen en wat jaartjes later verzorging van de ouderen......quote:Op donderdag 30 december 2010 13:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
We gaan gewoon weer 3-generatie gezinnen krijgen, lekker mens-erger-je-nieten bij kaarslicht
quote:Gemeente moet grondprijs bouwgrond verlagen.
Gemeenten moeten genoegen nemen met lagere grondprijzen, anders komt de bouw van nieuwe huizen niet op gang.
Dat zeggen projectontwikkelaars en woningmarkteconomen. De grondkosten dalen nauwelijks, terwijl de verkoopprijs van een gemiddelde nieuwbouwwoning de afgelopen twee jaar bijna 20 procent is gedaald en de overige bouwkosten als arbeid en materialen nagenoeg gelijk blijven.
Gaat ook gebeuren, het aantal artikel-12 gemeenten gaat gewoon flink stijgen de komende jaren. Mooie megalomane projecten gaan de ijskast in, subsidies worden ingetrokken, op voorzieningen gaat men bezuinigen. Wie fantaseert dat dit geen effect gaat hebben op de economie moet nodig eens aan de LSD.quote:
Ik heb gewoon gemeente ambtenaren horen zeggen dat ze de grondprijs mooi hoog willen houden zodat de kosten van woningbouw gelijk blijven voor mensen.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:34 schreef michaelmoore het volgende:
Ik hoor om me heen dat materialen en de lonen knap gedaald zijn, vooral dat er veel polen en Roememen werken tegen het minimumloon meer dan 40 uur
[..]
Joh, ik heb 3 jaar de meeste rottige klusjes gedaan die er waren via een uitzendbureau. Van schoonmaken van de douchehokken op een chemiebedrijf tot verhuizer en doosjes laden. Alleen maar omdat ik toen ik van school kwam gewoon wilde werken. En niet uitkering en wachten op iets dat op mijn niveau is.... Nu werk ik inmiddels als 10 tevreden in de dienstverlende sector.quote:Op donderdag 30 december 2010 11:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja.... want anders ga je toch staken![]()
Volgens mij heb jij je hele leven voor de ambtenarij gewerkt sjabba
Veel gemeente hebben op voorhand grond gekocht van speculanten in 2007, die zagen de winst wel en bij een etentje, laat de gemeente maar 100 miljoen extra lenen bij de overheid.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:39 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Ik heb gewoon gemeente ambtenaren horen zeggen dat ze de grondprijs mooi hoog willen houden zodat de kosten van woningbouw gelijk blijven voor mensen.
325¤ m2 dat is toch gekken werk voor nieuwbouw, ben je al bijna ¤120.000 kwijt en heb je nog maar klein stuk grond ook....
quote:"Veel gemeenten hebben geld geleend om grond te bemachtigen. Ze kunnen nu niet verkopen, omdat ze veel verlies maken. Dat kunnen ze zich niet permitteren, ze hebben het geld nodig voor het uitvoeren van hun plannen. Maar aanhouden van grond kan ook niet, omdat de rentekosten zo hoog zijn."
Toch lijkt er weinig anders op te zitten dan de grondprijs te verlagen, blijkt uit studie van OTB Delft, het woningmarktonderzoeksinstituut van TU Delft. Sinds 2008 is de verkoopprijs van nieuwbouwwoningen met 18 procent gedaald. De grondkosten zijn in diezelfde periode echter met 8 procent gedaald. "De grondprijs zou juist harder moeten dalen dan de huizenprijs", zegt Peter Boelhouwer, hoogleraar woningmarkt en directeur van OTB Delft.
quote:Op donderdag 30 december 2010 13:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dit probleem speelt voornamelijk in de randstad, in grote delen van NL kunnen corporaties niet eens met de vrije sector concurreren. Deze bieden nl. een betere prijs kwaliteit verhouding. Ik voorzie dat de corporaties de komende jaren heel wat verkrotte huizen gaan dumpen tegen 'afbraakprijzen'
Zo uit de glazen bol? Of je grote duim. Of was het je natte droom?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Huizenprijzen gaan de komende jaren veel harder dalen dan dat de huren voor deze mensen gaan stijgen. Om nog maar te zwijgen over de politieke consequenties die dit gaat krijgen voor bepaalde politieke partijen. De liberalisering van de huurmarkt is altijd al een wens geweest van de VVD, nu kunnen ze deze wens uitvoeren echter zal de implosie van de koopmarkt niet het resultaat brengen dat ze voor ogen hadden
quote:Bouwgrond in Dinkelland goedkoper
woensdag 08 december 2010 | 14:27
Er wordt nog volop gebouwd in Dinkelland.
DENEKAMP - De prijzen van bouwgrond in de gemeente Dinkelland gaan na 1 januari omlaag. Dat blijkt uit de zogeheten grondprijsbrief die het college van B en W deze week heeft vastgesteld.
Met name in het bestemmingsplan Brookhuis in Ootmarsum profiteren aspirant-bouwers. Want de vierkante-meterprijs voor vrijstaande woningen gaat daar omlaag van 275 euro (exclusief BTW) in 2010 naar 245 euro in 2011.
Niemand wil jou buurman zijn. Daarom staat er zoveel leeg. Moet de overheid nu mij gaan dwingen naast jou te wonen zonder enige vorm van compensatie?!?!?!?!?!quote:Op donderdag 30 december 2010 13:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een oplossing zou zijn om de bevolking te spreiden zodat de druk op de randstad wat afneemt. Maar dat zou natuurlijk te effectief zijn als maatregel
Waar?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:52 schreef michaelmoore het volgende:
Gemeentes gaan concurreren met de verkopers van bestaande woningen
[..]
kleine editquote:Op donderdag 30 december 2010 14:02 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Waar?![]()
Maar goed, dat is in ieder geval positief voor aspirant kopers. Bouwers
Die gemeenten hebben een hele dubieuze rol gespeeld in het ontstaan van de vastgoedzeepbel. Het is dan ook niet verwonderlijk, dat het overschot aan zinloze ambtenaren vrijwel geheel aan de gemeentelijke overheid kan worden toegeschreven.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:39 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Ik heb gewoon gemeente ambtenaren horen zeggen dat ze de grondprijs mooi hoog willen houden zodat de kosten van woningbouw gelijk blijven voor mensen.
325¤ m2 dat is toch gekken werk voor nieuwbouw, ben je al bijna ¤120.000 kwijt en heb je nog maar klein stuk grond ook....
Hoe kom je erbij dat de eu gaat middelen?quote:Op donderdag 30 december 2010 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
En de ellende wordt groter en groter
Als de EU gaat rente-middelen, zal de rente hier ook fors stijgen.
Ook voor hypotheken
Griekenland
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |